• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duel systeem aangepast?

DeletedUser

voor reflex en weerstand is er juist wel een limiet ;)

Ja, je hits worden niet lager dan 30 ongeveer. Reken eens dat je alles raak schiet (wat al niet meer aannemelijk is de laatste tijd) dan doe je 240 schade.
1 goede hits met de gouden sabel en je hebt al verloren. Waar nog bij komt dat je tegenwoordig bijna altijd minimaal 2/3 keer geraakt wordt.

En Aminity, ik zei ook ruim. Het is uiteraard meer maar ik ga niet mijn precieze vaardigheden hier posten. Het was even om een voorbeeld te noemen.
 

DeletedUser

Hoe laag ligt dat limiet dan?

25% van het minimum van je wapen is de limiet. En uiteraard heb je dan nog geluk nodig tegen een slagkrachter, want die heeft mss 1 schot nodig. Maar vroeger was die limiet er niet denk ik en dan was het helemaal onmogelijk natuurlijk ;)
 

DeletedUser

25% van het minimum van je wapen is de limiet. En uiteraard heb je dan nog geluk nodig tegen een slagkrachter, want die heeft mss 1 schot nodig. Maar vroeger was die limiet er niet denk ik en dan was het helemaal onmogelijk natuurlijk ;)

En dan even nagaan dat het gouden pistool (toch niet een heel slecht wapen lijkt me) een minimum heeft van 25 dus. Dit kan nog oplopen als je op schouders en hoofd mikt uiteraard. Maar met alles raak op de armen zit je op een schade van 200 dus. :huh:
 

DeletedUser

Hij laagste dat ik ooit gehit heb met gouden revolver is volgens mij 28.
Zoals freewilly al zegt, met 1 hit wint een slagger al en als uitwijken zo onmogelijk geworden is kan je gewoon niet meer winnen.
 

DeletedUser

Hij laagste dat ik ooit gehit heb met gouden revolver is volgens mij 28.
Zoals freewilly al zegt, met 1 hit wint een slagger al en als uitwijken zo onmogelijk geworden is kan je gewoon niet meer winnen.

mijn laagste in de duels die ik nog kan zien is 27, en dat is in de eerste 5 pagina's maar liefst 12x voor gekomen .. :p meestal raqak ik rond de 32.
 

DeletedUser

mijn laagste in de duels die ik nog kan zien is 27..

Was dat tegen mij vandaag? ;)

Anyway, ik versta er geen fluit van, maar je hoort mij niet klagen, ik win tamelijk veel.

Vandaag nog door iemand aangevallen die meer weerstand en meer slagkracht heeft. We raken elkaar allebei 6x. Ik ben ook slagger. Mijn duellevel = 257, het zijne is 188. Zijn hits waren tussen de 35 en de 51, de mijne echter tussen de 115 en de 150.
Ik had dik moeten verliezen, toch?
 

DeletedUser

magrb1e wint het duel en krijgt 9 ervaringspunten. ...... heeft helaas geen contant geld dat magrb1e kan stelen.


Valt een slagger me aan, win ik weer eens en krijg je maar liefst 9 ervaring :hmf:
 

DeletedUser1448

Was dat tegen mij vandaag? ;)

Anyway, ik versta er geen fluit van, maar je hoort mij niet klagen, ik win tamelijk veel.

Vandaag nog door iemand aangevallen die meer weerstand en meer slagkracht heeft. We raken elkaar allebei 6x. Ik ben ook slagger. Mijn duellevel = 257, het zijne is 188. Zijn hits waren tussen de 35 en de 51, de mijne echter tussen de 115 en de 150.
Ik had dik moeten verliezen, toch?


Die gegevens herken ik van ergens xD
Ik zou graag ook willen weten waarom finlay won... Theoretisch moest ik hard winnen
 

DeletedUser11612

Was dat tegen mij vandaag? ;)

Anyway, ik versta er geen fluit van, maar je hoort mij niet klagen, ik win tamelijk veel.

Vandaag nog door iemand aangevallen die meer weerstand en meer slagkracht heeft. We raken elkaar allebei 6x. Ik ben ook slagger. Mijn duellevel = 257, het zijne is 188. Zijn hits waren tussen de 35 en de 51, de mijne echter tussen de 115 en de 150.
Ik had dik moeten verliezen, toch?

Je reflex van jou heeft nog een grote bonus op je weerstand hé, en met jou 200 reflex geeft dat volgens mij 50 punten extra op weerstand, niet? :)
 

DeletedUser1053

Het is inderdaad de helft, dus als jouw tegenstander bijna geen reflex had zou dit verschil best kunnen. :)
 

DeletedUser11612

Ow, oke :)

Maargoed, iemand sprak hier over een limiet aan tactiek en imago, maar hij zij geen getallen terwijl die persoon het wss wel weet? :)
 

DeletedUser

Waarom zou die getalletjes weten, het is slechts een vermoeden...
Als je met je imago/tactiek al z'n mikken eraf zou krijgen wil dit dus zeggen dat de desbetreffende speler altijd 5 mikken heeft. Dat vergeleken met 100 ontwijken wil dus zeggen dat de speler iets minder dan 5% kans heeft om op een rood bolletje te raken...

Zelf denk ik dat de werking van imago niet echt een limiet heeft zoals reflex/weerstand die heeft. Ik verwacht dat het gewoon zoiets is waarvan de invloed verminderd naarmate het verschil tussen de imago van de aanvaller en de tactiek van de verdediger toeneemt.

bv: mikken_verdediger - (imago_aanvaller - tactiek_verdediger) ^0.XX
(in het geval dat de aanvaller meer imago heeft dan de verdediger tactiek)
Maar natuurlijk heb ik hier geen flauw benul van, kan evengoed dat het iets helemaal anders is :)

Wat ik wil aantonen is dat als de verdediger dan 100 mikken heeft en er toch een verschil van 150 tussen imago en tactiek zit. Dit kan verklaren dat de verdediger toch nog overblijft met mss een 15% om te raken ipv 5%...
 

DeletedUser

Ik merk op wereld 3 eigenlijk weinig verschil vergeleken met voor de update. In de laatste 5 duels tegen een schieter raakte ik in 4 duels 1 keer en in 1 duel 0 keer.
 

DeletedUser

Ik geloofde mijn ogen niet toen een slagger mij weer eens aanviel:

Geen treffer
Levenspunten totaal
- 138 LP
magrb1e wint het duel, krijgt 933 ervaringspunten en steelt van ...... $79.

Hij raakte mij niet :)
ik raakte hem maar 4x wat ondertussen ook al normaal is geworden :hmf:
 

DeletedUser

wat mij opvalt is dat ik de laatste tijd standaart 2x mis en de tegenstander mij standaart 2x raakt.... Is dat altijd al zo geweest?;)
 

DeletedUser

5x geraakt door een slagkrachter...onmogelijk? niets is minder waar:

Levenspunten totaal
- 891 LP

Levenspunten totaal
- 250 LP
***** wint het duel, krijgt 353 ervaringspunten en steelt van bazzer $488.


gaat het nog gekker worden?
 

DeletedUser11612

Nou bazzer...

Ik had net hetzelfde...

Levenspunten totaal
- 840 LP
Levenspunten totaal
- 1257 LP

xDiego wint het duel en krijgt 536 ervaringspunten. Ojalélé heeft helaas geen contant geld dat xDiego kan stelen.

Vorige keer 2x geraakt, nu 4x -_-"
 
Bovenaan