• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duel systeem aangepast?

DeletedUser

Het valt mij ook op dat slagkrachters veel vaker raken de laatste tijd. Een kwalijke zaak. Het hele principe van het oude systeem was dat een schieter zorgt dat hij door middel van imago/tactiek/uitwijken maar weinig geraakt wordt. Een slagkrachter zorgt door middel van weerstand/reflex dat hij niet hard geraakt wordt. Nu gaat opeens iedereen vaker raken. Conclusie:
De slagkrachter heeft hier voordeel van. Die wint nagenoeg elke duel van een schieter want hij raakt altijd wel 3 keer. Een schieter heeft er alleen nadeel aan. Zijn uitwijken/imago/tactiek worden nagenoeg nutteloos.

Hoe vaak zie je de laatste tijd wel niet een rapport voorbij komen waarbij een slagkrachter een schieter 6/7 keer raakt? En dit terwijl deze schieter zeker genoeg van de eerder genoemde vaardigheden inbrengt. Ik merk ook dat ik steeds vaker op een groen bolletje word geraakt door slagkrachters.

Ik vraag me steeds meer af wat het voordeel is om schieter te zijn in dit spel....
 

DeletedUser

Sommigen zullen nu de conclusie trekken dat schietduellanten er op achteruit zijn gegaan door deze update aangezien deze zich voornamelijk concentreren op uitwijken en tactiek van de bovengenoemde vaardigheden. ( De relatieve invloeds vaardigheden ) terwijl de slagkrachtduellanten nog altijd slechts een relatief klein deel van hun vaardigheden in de relatieve vaardigheid van mikken hoeven te stoppen.

Had het voorspeld :p

Ik was niet voor niks tegen de komst van broeken en riemen. Dit had iedereen kunnen voorspellen ben ik van mening. Als slagkrachters van nu voor de broeken en riemen het verschil van mikken van hun slagkracht gehaald hadden en op mikken gedaan hadden dan hadden ze toendertijd waarschijnlijk ook zoveel geraakt.
 

DeletedUser

Ik kan alleen maar akkoord gaan met Willy. Als er geen aanpassing geweest is van het duelsysteem, dan hebben ze iets over het hoofd gezien bij het invoeren van de riemen en broeken en is het misschien interessant om een aanpassing door te voeren.

Hopelijk doen ze dit met het nieuwe duelsysteem later dit jaar.
 

DeletedUser6801

Ik vraag me steeds meer af wat het voordeel is om schieter te zijn in dit spel....

wat dacht je van de arbeiden die je kan :p

en wat dacht je van 300 imago en 100 uitwijken....
Ik wordt enkel op rode bolletjes geraakt, zelden op een groene ;)
 

DeletedUser

wat dacht je van de arbeiden die je kan :p

en wat dacht je van 300 imago en 100 uitwijken....
Ik wordt enkel op rode bolletjes geraakt, zelden op een groene ;)

Ja 300 imago en 100 uitwijken. Geweldig. Je hebt dus OF geen punten meer om op mikken te zetten, of geen punten meer om op schieten te zetten, of je hebt geen punten op tactiek. Je zult dus verdedigend waardeloos zijn tegen schieters met een beetje imago en ook tegen slagkrachters niet heel sterk, of je raakt schieters heel vaak maar dan met hits van 30. Niet echt zinvol dus.

En geweldig die arbeiden, ik wil alleen niet arbeiden, ik wil duelleren.
Bovendien zijn er voor slagkrachters ook hele goede arbeiden bij gekomen met de update. Zowel op W1 als W3 staat een slagkrachter op de eerste plek in de ervaringsranglijst. Op W1 zijn zelfs de eerste 3 slagkrachters. Dus nu domineren slagkrachters niet alleen de duelranglijst op de meeste werelden, maar ook de epranglijst is prima te doen voor ze.

De balans is weg uit het spel en ik snap niet waarom. Slagkrachters waren al in het voordeel met hun vele levenspunten.

Ik vind het een waardeloze update die het spel een stuk minder leuk maakt.
 

DeletedUser10983

ben ik het ook mee eens op w1 merk ik het ook win bijna niet meer van slagkrachters
 

DeletedUser11612

Het valt mij ook op dat slagkrachters veel vaker raken de laatste tijd. Een kwalijke zaak. Het hele principe van het oude systeem was dat een schieter zorgt dat hij door middel van imago/tactiek/uitwijken maar weinig geraakt wordt. Een slagkrachter zorgt door middel van weerstand/reflex dat hij niet hard geraakt wordt. Nu gaat opeens iedereen vaker raken. Conclusie:
De slagkrachter heeft hier voordeel van. Die wint nagenoeg elke duel van een schieter want hij raakt altijd wel 3 keer. Een schieter heeft er alleen nadeel aan. Zijn uitwijken/imago/tactiek worden nagenoeg nutteloos.

Hoe vaak zie je de laatste tijd wel niet een rapport voorbij komen waarbij een slagkrachter een schieter 6/7 keer raakt? En dit terwijl deze schieter zeker genoeg van de eerder genoemde vaardigheden inbrengt. Ik merk ook dat ik steeds vaker op een groen bolletje word geraakt door slagkrachters.

Ik vraag me steeds meer af wat het voordeel is om schieter te zijn in dit spel....

Hmmz, sounds familiar :p

Ik had een duel met dark verders, paar weken terug raakte hij me 1x ofzo, eergsteren raakte hij me 6x, 2x op een groen bolletje, volgens mij moeten ze toch eens de waarde van mikken gaan herbekijken sinds de update, want die staat precies hoog tov schieters, dus schieters zijn best waardeloos zoals Willy zegt...:unsure:
 

DeletedUser6801

mijn mening is daar anders over, maarja wie ben ik ;)

op wereld 7 gaan de schieters in ieder geval nog erg goed :p
 

DeletedUser1053

Heel slim bedacht allemaal, maar die broeken en riemen hebben er amper iets mee te maken.:o Ja, natuurlijk, de edele beenbeschermers geven veel mikken en uitwijken, maar daar gaat het niet om. Kleding geeft een bepaalde bonus, en aan de hand daarvan pas je je vaardigheden aan. Slagkrachters zullen er nu via kleding wel 30 mikken bij kunnen krijgen, maar eerst waren ze toch ook vrij om hun punten hierop te zetten? Als die 30 mikken zo'n grote vooruitgang in het raken gaf, hadden we dit als slagkrachters ook al lang gedaan. Iedereen krijgt er zo'n 50 duelpunten bij dankzij de broeken en riemen, echter zegt dit totaal niks over het verdere duel verloop.

Het is écht veel te kort door de bocht om te zeggen dat de riemen en broeken het duelsysteem uit balans halen, omdat er voornamelijk mik en uitwijk bonussen in zitten. Iedereen kiest een eigen verdeling van zijn vaardigheden. Jullie gaan hier uit van het principe dat je eerst je vaardigheden verdeelt, en je kleding het vervolgens aanvult. Ik weet dat dat bij sommige wel het geval is, maar het probleem wat vervolgens wordt geopperd is dat de aanvullende kleding de verdeling van de slagkrachters dusdanig aanpassen, dat ze beter worden tegenover schieters. Dit slaat nergens op, want iedereen is vrij om zijn verdeling aan te passen, dat hangt totaal helemaal niet van kledij af.

En er zit nou eenmaal een geluksfactor in het spel. Ik duelleer ook op wereld 1 t/m 4 en heb nog nooit meegemaakt dat een slagkrachter me 6 keer raakte of dat ik als slagkrachter een schieter 6 keer raakte. Eigenlijk altijd is het 1, 2 of 3 treffers, wat goed overeen kan komen met de geluksfactor. Die situatie waarbij slagkrachters opeens 6x raken kan zoveel oorzaken hebben. Misschien hebben ze gewoon tientallen punten verzet, hebben ze geluk of weet ik het... En (heel) misschien is het duelsysteem wel veranderd, maar die kans lijkt me klein.

Dan zal ik ook maar gelijk even uitleggen waarom er slagkrachters eerste staan sinds de update. Om te beginnen kunnen schieters vanaf level 60 ontzettend goede arbeiden, maar die periode zijn we juist al voorbij op de oude werelden; we begonnen de race naar level 120 op level 99, niet op level 1 zoals op de nieuwe werelden natuurlijk wel het geval zal zijn. Verder is het voornamelijk duelleren waarmee de slagkrachters zich omhoog werken. En hoe kunnen ze dit nu zo veel? Juist, door de knalbonbons. 100 knalbonbons = 500 extra duels! En dat gaat hard. ;) Eerst hadden we geen knalbonbons, sinds kerst wel. Ook hier zit je weer met het verhaal dat we vanaf level 99 begonnen in plaats vanaf level 1. Als een slagkrachter 120 levels moet afleggen met duelleren zal dat ook een stuk minder snel gaan, omdat je steeds minder ervaring gaat krijgen. Verder kom je dan wellicht ook met een tekort aan knalbonbons ze zitten. 100 krijg je er nog wel bij elkaar verzameld via stadsleden en de markt, maar je kunt ze niet oneindig blijven aankomen, in ieder geval niet een heel jaar lang.

Weten we dat ook weer.:o
 

DeletedUser

Nou Rene, ik kan je zo 10 screenshots geven van slagkrachters die meer dan 6 keer raken. En daar hoef ik niet lang voor te zoeken, echt niet. En dit waren misschien slagkrachters met 120 mikken inclusief kleren MAAR tegen spelers met minimaal 150 tactiek/150 imago en zeker 100 uitwijken. Allemaal, stuk voor stuk.
Dit gebeurde voorheen nooit. De laatste tijd de ene na de andere. Hoe vaak ik wel niet KO ga tegen een slagkrachter terwijl ik met 1200+ lp aan een duel begin die kan ik al niet meer tellen. Dat was voorheen nooit zo. Ja misschien 1 keer in de zoveel weken omdat die gene precies goed mikte en geluk had met de dobbelsteen. Maar zo vaak als nu is niet normaal. Er is iets veranderd, dat weet ik zeker. Of het nu door de kleren komt of door iets anders, het maakt het spel er niet leuker op. Ik vraag me af wat ik aan mijn stats moet veranderen om ook zonder heel veel geluk nog eens rustig van een slagkrachter te winnen....
 

DeletedUser385

Nou Rene, ik kan je zo 10 screenshots geven van slagkrachters die meer dan 6 keer raken. En daar hoef ik niet lang voor te zoeken, echt niet. En dit waren misschien slagkrachters met 120 mikken inclusief kleren MAAR tegen spelers met minimaal 150 tactiek/150 imago en zeker 100 uitwijken. Allemaal, stuk voor stuk.
Dit gebeurde voorheen nooit. De laatste tijd de ene na de andere. Hoe vaak ik wel niet KO ga tegen een slagkrachter terwijl ik met 1200+ lp aan een duel begin die kan ik al niet meer tellen. Dat was voorheen nooit zo. Ja misschien 1 keer in de zoveel weken omdat die gene precies goed mikte en geluk had met de dobbelsteen. Maar zo vaak als nu is niet normaal. Er is iets veranderd, dat weet ik zeker. Of het nu door de kleren komt of door iets anders, het maakt het spel er niet leuker op. Ik vraag me af wat ik aan mijn stats moet veranderen om ook zonder heel veel geluk nog eens rustig van een slagkrachter te winnen....

je hebt wel gelijk

ik als duelant w2

uitwijken, mikkan, schieten, weerstand en tactiek


en verlies van slagkrachters die mij aanvallen.

Zelfs bij 1 terwijl ik gouden gun heb, hij een scherpe tomahawk. Dat is toch niet normaal! Bovendien is hij ook nog eens 20 lvls lager!

(niet ko, maar toch)
 

DeletedUser1053

Nou Rene, ik kan je zo 10 screenshots geven van slagkrachters die meer dan 6 keer raken. En daar hoef ik niet lang voor te zoeken, echt niet. En dit waren misschien slagkrachters met 120 mikken inclusief kleren MAAR tegen spelers met minimaal 150 tactiek/150 imago en zeker 100 uitwijken. Allemaal, stuk voor stuk.
Dit gebeurde voorheen nooit. De laatste tijd de ene na de andere. Hoe vaak ik wel niet KO ga tegen een slagkrachter terwijl ik met 1200+ lp aan een duel begin die kan ik al niet meer tellen. Dat was voorheen nooit zo. Ja misschien 1 keer in de zoveel weken omdat die gene precies goed mikte en geluk had met de dobbelsteen. Maar zo vaak als nu is niet normaal. Er is iets veranderd, dat weet ik zeker. Of het nu door de kleren komt of door iets anders, het maakt het spel er niet leuker op. Ik vraag me af wat ik aan mijn stats moet veranderen om ook zonder heel veel geluk nog eens rustig van een slagkrachter te winnen....

120 mikken wordt 240 door niet uit te wijken. Dan is het toch ook niet zo moeilijk om iemand met maar 150 tactiek of imago 6 keer te hitten. Je kunt daar alleen moeilijk een kansberekening van maken omdat we niet weten hoe groot de invloed van imago/tactiek op het mikken is. En of het duelsysteem veranderd is weet ik ook niet, ik verwacht het alleen van niet. Mijn bericht ging vooral over de riemen/broeken, want daar kan het volgens mij echt niet aan liggen, terwijl dat hier als oorzaak aangewezen wordt.
 

DeletedUser11612

Nou Rene, ik kan je zo 10 screenshots geven van slagkrachters die meer dan 6 keer raken. En daar hoef ik niet lang voor te zoeken, echt niet. En dit waren misschien slagkrachters met 120 mikken inclusief kleren MAAR tegen spelers met minimaal 150 tactiek/150 imago en zeker 100 uitwijken. Allemaal, stuk voor stuk.
Dit gebeurde voorheen nooit. De laatste tijd de ene na de andere. Hoe vaak ik wel niet KO ga tegen een slagkrachter terwijl ik met 1200+ lp aan een duel begin die kan ik al niet meer tellen. Dat was voorheen nooit zo. Ja misschien 1 keer in de zoveel weken omdat die gene precies goed mikte en geluk had met de dobbelsteen. Maar zo vaak als nu is niet normaal. Er is iets veranderd, dat weet ik zeker. Of het nu door de kleren komt of door iets anders, het maakt het spel er niet leuker op. Ik vraag me af wat ik aan mijn stats moet veranderen om ook zonder heel veel geluk nog eens rustig van een slagkrachter te winnen....

Willy..........Je haalt de woorden uit mijn mond...;)
 

DeletedUser

120 mikken wordt 240 door niet uit te wijken. Dan is het toch ook niet zo moeilijk om iemand met maar 150 tactiek of imago 6 keer te hitten. Je kunt daar alleen moeilijk een kansberekening van maken omdat we niet weten hoe groot de invloed van imago/tactiek op het mikken is. En of het duelsysteem veranderd is weet ik ook niet, ik verwacht het alleen van niet. Mijn bericht ging vooral over de riemen/broeken, want daar kan het volgens mij echt niet aan liggen, terwijl dat hier als oorzaak aangewezen wordt.

Ik ga er niet van uit dat er op verschillende werelden, verschillende spelers zeer regelmatig met alles rood rond lopen. Tegen een slagkrachter met meer weerstand, slagkracht of beide is dit zeer onvoordelig voor hen namelijk.

En dat verdubbelen dat kennen we wel. Ik heb zo vaak bij een slakrachter zonder uitwijken of tactiek alles op het hoofd gemikt. Als je 4 keer raakt dan mag je blij zijn. Dat een slagkrachter mij dan opeens heel makkelijk 6 keer raakt daardoor lijkt me dan ook sterk. Bovendien gebeurde het voorheen veel minder vaak.
 

DeletedUser

Net duel vs slagger, 232 imago, en andere skills ruim boven de 100 VS 0 tactiek en een beetje mikken..

Ik word 4 keer geraakt, 3x rood bolletje.. yeaaah right geluk.. Gebeurde nooit hiervoor -.-
 

DeletedUser11612

Net duel vs slagger, 232 imago, en andere skills ruim boven de 100 VS 0 tactiek en een beetje mikken..

Ik word 4 keer geraakt, 3x rood bolletje.. yeaaah right geluk.. Gebeurde nooit hiervoor -.-

Sounds familiar :)

Onmogelijk gewoon dat slaggers plots zoveel gaan raken,

schieten vs schieten = ok
Slaggers vs slaggers = ok
Schieten vs slaggerse = zit een deftige fout in ;)

Er is namelijk nu geen uitdaging meer om nog slaggers aan te vallen denk ik, want je verliest 5x zoveel LP als vroeger...
 

DeletedUser

Het lijkt wel of er een bepaalde logica in zit. Net had ik weer een duel tegen een slagkrachter waarbij ik niet werd geraakt. Op W3 tegen Leones word ik structureel heel veel geraakt. Ook elke keer weer op groen. Dat gebeurt ook bij Mathiver. Die raakt me bijna zeker 1 keer of vaker op groen. Plus nog bijna altijd 1 of 2 rondes op rood.
 

DeletedUser

Sounds familiar :)

Onmogelijk gewoon dat slaggers plots zoveel gaan raken,

schieten vs schieten = ok
Slaggers vs slaggers = ok
Schieten vs slaggerse = zit een deftige fout in ;)

Er is namelijk nu geen uitdaging meer om nog slaggers aan te vallen denk ik, want je verliest 5x zoveel LP als vroeger...

Inderdaad! Als (avo) schieter heb je al niet veel LP en dat ben je nu helemaal snel kwijt.. na 1 duel moet je alweer bij tanken!
 
Bovenaan