• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duel systeem aangepast?

DeletedUser11612

Hoi iedereen !

Valt het jullie ook nog niet op dat dueleren plots anders is...Dat mensen meer gaan raken wat ze voordien totaal niet deden?

Hopen dat men hier een verklaring voor heeft, want er is degelijk wel iets veranderd aan dat systeem zonder dat we er iets van weten ;)
 

DeletedUser6405

Helemaal met je eens, ik raakte je eerst nooit.. nu wel ... ongeveer 3 weken geleden !
 

DeletedUser

Ik moet zeggen, op W8 heb ik vrijwel geen mikken, toch raak ik bijna alles.
Ik ben fortvechter en ben eerst bezig met leiderschap omhoog krijgen.

Ik kan me zo niet herinneren dat er iets is verandert, al kan ik het ook vergeten zijn.:huh:
 

DeletedUser5512

Hoi iedereen !

Valt het jullie ook nog niet op dat dueleren plots anders is...Dat mensen meer gaan raken wat ze voordien totaal niet deden?

Hopen dat men hier een verklaring voor heeft, want er is degelijk wel iets veranderd aan dat systeem zonder dat we er iets van weten ;)

mij niet opgevallen, heb ook al 2 maanden geen duel meer gedaan maar toch.

Als het echt zo is zijn reflex/weerstand watjes nog meer in het voordeel. Niet leuk:blink:
 

DeletedUser6801

Hoi iedereen !

Valt het jullie ook nog niet op dat dueleren plots anders is...Dat mensen meer gaan raken wat ze voordien totaal niet deden?

Hopen dat men hier een verklaring voor heeft, want er is degelijk wel iets veranderd aan dat systeem zonder dat we er iets van weten ;)

ik speel al maanden elke dag duels op wereld 7, en of je nou 170 uitwijken hebt of 50, je wordt altijd wel een of twee keer geraakt. Mij valt het totaal niet op dat er momenteel meer wordt geraakt. Het ligt er gewoon puur aan of je op een rood of groen bolletje van de tegenstander mikt, of je raakt of niet.
 

DeletedUser

ik speel al maanden elke dag duels op wereld 7, en of je nou 170 uitwijken hebt of 50, je wordt altijd wel een of twee keer geraakt. Mij valt het totaal niet op dat er momenteel meer wordt geraakt. Het ligt er gewoon puur aan of je op een rood of groen bolletje van de tegenstander mikt, of je raakt of niet.

sluit me hier volledig bij aan!;)
 

DeletedUser

euhmmm... bij mij is er ook wat verandert op w6 ik ben daar fortvechter (leiderschap, mikken, stamina en verschuilen) maar toch doe ik af en toe een duelletje en het valt mij ook wat op dat ik 1 à 2 keer meer raak dan normaal...

maar voor de rest ??... niks
 

DeletedUser

Het valt me wel op dat er meer geraakt wordt. Naar mijn idee begon dit toen de broeken en riemen op de markt kwamen.
 

DeletedUser11612

Het valt me wel op dat er meer geraakt wordt. Naar mijn idee begon dit toen de broeken en riemen op de markt kwamen.

Dit had ik nou net niet, ik had dit in de gaten een week of 2 geleden als ik me goed herriner...:)
 
door de riemen en broeken heb je net wat meer bonus op mikken en dat is misschien net het verschil dat je 1a2x meer raakt per duel ...
 

DeletedUser1053

Ik heb er ook niets van gemerkt. Dit kan ook gewoon toeval zijn. Of je tegenstander heeft zijn vaardigheden veranderd..
 

DeletedUser385

nope niets gemerkt

maar mikken en uitwijken krijg je nu wel stuk sneller, dus kan t ewl begrijpen

(al geven ze geen arbeiden0
 

DeletedUser

Mmz, ik heb ook gemerkt dat er meer geraakt wordt, maar ik veronderstel dat ze wijzigingen wel zullen vermelden? Ik had aangenomen dat het lag aan de nieuwe riemen en broeken.

In elk geval ga ik deze thread blijven volgen :)
 

DeletedUser11612

Mmz, ik heb ook gemerkt dat er meer geraakt wordt, maar ik veronderstel dat ze wijzigingen wel zullen vermelden? Ik had aangenomen dat het lag aan de nieuwe riemen en broeken.

In elk geval ga ik deze thread blijven volgen :)

Maar de servers gaan vaak even neer voor 5 mins, dus daar kunne ze in veranderen toch wat ze willen? :)
 

DeletedUser

Maar de servers gaan vaak even neer voor 5 mins, dus daar kunne ze in veranderen toch wat ze willen? :)

Het is goed mogelijk. De vraag is of ze dat aan onze neus gaan hangen, want als er een nieuw zou zijn, kenden we het oude ook niet, dus ja. Ik vrees dat we enkel zullen kunnen speculeren.
 

DeletedUser

Deze kan je ook omdraaien ;)

Behalve dat je rekening moet houden met de relatieve toevoeging van de extra bonussen ;)

Iemand die laten we zeggen eerst 150 uitwijken had en 150 tactiek en na de broeken/riemen update 170 en 170 zal er relatief veel minder van merken als iemand die met mikken en imago eerst 50 en 50 had en daarna 70 en 70.

De bepaling voor het raken en uitwijken gaat namelijk als volgt:

Na de invloed van tactiek & imago ( Die nog niemand precies heeft weten te benoemen, vandaar dat ik NA de invloed schrijf :p ) heb je bijvoorbeeld de volgende waardes:

Verdediger: 100 uitwijken
Aanvaller: 60 mikken.

Als de uitwijk posities niet in rekening worden genomen dan geld het volgende:

*willekeurig getal* van 0 tot 60 voor mikken
*willekeurig getal* van 0 tot 100 voor uitwijken

Als het toevalsgetal voor mikken dus hoger ligt als voor dat van uitwijken dan schiet de aanvaller dus raak.
Als het toevalsgetal voor mikken dus lager ligt als voor dat van uitwijken dan schiet de aanvaller dus mis.

Om vervolgens even de invloed van broeken en riemen er bij te gooien met laten we stellen elke speler 20 punten op mikken en uitwijken er bij:


*willekeurig getal* van 0 tot 80 voor mikken ( + 33% mikken )
*willekeurig getal* van 0 tot 120 voor uitwijken ( + 20% uitwijken )

Dan denk ik dat het iedereen wel opvalt dat de relatieve kans om een hoger toevalsgetal te krijgen voor beide waarden hoger ligt. Maar de relatieve kans voor mikken ligt relatief hoger als die voor uitwijken. Hier zit dus ook het verschil in de kansen.

Sommigen zullen nu de conclusie trekken dat schietduellanten er op achteruit zijn gegaan door deze update aangezien deze zich voornamelijk concentreren op uitwijken en tactiek van de bovengenoemde vaardigheden. ( De relatieve invloeds vaardigheden ) terwijl de slagkrachtduellanten nog altijd slechts een relatief klein deel van hun vaardigheden in de relatieve vaardigheid van mikken hoeven te stoppen.

___________

Bovendien kan ik dit ook nog vermelden:

[12:03:2011:11:24:46] <@west|fates> er is nog geen aanpassing in het duelsysteem geweest

Dus pech gehad :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6801

ik had net een heel idee bedacht dat er meer geraakt zou worden door de bonussen op mikken en uitwijken door riemen en broeken, maar je was me voor.

Bovendien is het ook zo: om 8 schoten uit te wijken, heb je gewoon puur geluk nodig. 8 Keer iemand raken is veel makkelijker.

Bewijs: met 20 mikken raak ik een slagkrachter meer dan eens 8 keer per duel. Met 150 uitwijken en 300 imago werd ik zelden NOOIT geraakt.

Ik denk dat t nu wel duidelijk is, toch xDiego, GEEN UPDATE GEWEEST! :p
 
Bovenaan