Ik vind dit een bijzonder vermakelijk forumtopic!
Mag ik even iets relativeren? Mensen, of je nu een derde sleutel, een of ander edel ding, een genaamde broek of riem, of een treinkaartje krijgt: het is allemaal nep! Het zijn onderdelen in een spel waar je in het echte leven niets aan hebt en waar je ook echt niet gelukkiger door wordt...
Ja, we spelen dit spel allemaal voor ons plezier, maar om dat plezier nu te laten vergallen door al dan niet waardeloze cadeaus... Het is een slimme actie van Inno om wat muntjes te verdienen. Het is een commercieel bedrijf! Je kiest er zelf voor om daar (veel) geld in te steken.
Dus: als je de gok neemt om zo'n kerstcadeau (lees: sigaar uit eigen doos) te kopen, ga dan niet huilen als je een kat in de zak hebt...
Iedereen fijne feestdagen en nog veel plezier met dit in mijn ogen nog altijd prachtige spel!
Ik kwam dit tegen en wou er toch nog wat over zeggen
Innogames is een commercieel bedrijf; feit. Ze verkopen een product (o.a. The West) om er geld mee te verdienen. Wanneer een commercieel bedrijf een succesvol product op de markt brengt, kan en mag het daar uiteraard de vruchten van plukken. Bij The West gebeurt dit in de vorm van premiumspelers en adverteerders.
Helaas, de laatste tijd daalt het aantal spelers sterk; feit. Dus hun product is niet goed en/of slaat niet (meer) aan. Dan is het een commerciële (lees: op winst beluste reactie) om er nog zoveel mogelijk (snel) cash uit te halen door bijvoorbeeld deze actie. Op zich kan je zeggen: logisch. Maar omdat is logisch is, is het nog niet goed. Ook in dit geval moet je toch eens
nadenken over wat er eigenlijk gebeurt, zonder je kop in het zand te steken, want wat ze doen is "enkel logisch". Dus bij deze mijn hersenspinsels, voel je vrij om er de jouwe aan toe te voegen:
*De beschrijvingen van sommige kistjes bevatten sterke suggesties dat er zeer speciale items zullen worden gegeven. Er wordt geen zekerheid gegeven, maar desondanks voelen vele mensen zich toch bedrogen. Dit toont aan dat de beschrijvingen andere verwachtingen oproepen dan ze invullen. Misleidende reclame of boerenbedrog, naargelang je zelf de grens trekt.
*The West heeft flink wat jonge spelers, er zit geen minimumleeftijd op. Die worden in staat gesteld makkelijk geld aan The West uit te geven zonder hun ouders op de hoogte te stellen via hun mobiel. Nu de (inmiddels beruchte) premiumkisten zo dicht zijn binnen handbereik zijn, maar nét niet dicht genoeg, zet je toch echt wel de kat bij de melk. Er zijn wel resticties voor reclames voor bepaalde leeftijden, maar hier wordt er toch niets aan gedaan.
*Een injectie dure voorwerpen, ach... iedereen weet wel wat de gevolgen zijn. De prijs zakt, de zeldzaamheid, en op termijn moeten weer betere en duurdere voorwerpen gemaakt worden. Bagger op termijn.
*Nog een bedenking: ik ga ervan uit dat iedereen hier is voor z'n plezier. Stijgt jouw fun-gehalte nou serieus als je veel betere spullen dan anderen hebt als je ze simpelweg
kocht ? Mij lijkt eerder dat je je eigen spelplezier kapotkoopt. Want welk doel heb je nou nog om naartoe te werken ? Spullen verzamelen terwijl je al eeuwen betere hebt ? Ik ben blij met m'n eigen bescheiden plezier hoor. Wanneer je -zoals de Chinese man- relatief veel dingen opgeeft voor iets virtueels (nou kan je met dat geld geen andere dingen gaan doen) kan dat denk ik twee oorzaken hebben. Ofwel geniet je slechts van het feit de beste te zijn, van aan de top te staan zonder eerst ervoor te werken. Kortom een soort hebzucht (naar persoonlijke roem of status) en dan betreur ik manier van
spelen, en je kijk op de zaken in het algemeen. Ofwel geniet je niet meteen van het imago, en wil je telkens verder in het spel, om het spel zelf dan. In deze situatie blijf je je toch best realiseren wat je eigenlijk opgeeft voor een spel, en of je dat er echt aan wil spenderen. Had je de tijd om dit te lezen er wel aan willen spenderen ?
Om met m'n nieuwjaarsbrief te eindigen: ik wens iedereen heel veel plezier op dit spel in 2012, maar ook een kritische kijk op de dingen zodat je altijd zeker bent dat je wil doen wat je doet!