• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Degraden van voorwerpen

DeletedUser

Voorstel
Het mogelijk maken om een geupgrade voorwerp weer te degraden.

Details
De huidige situatie is zo:
- Het verhandelen van voorwerpen is niet meer mogelijk wanneer ze zijn geupgrade. Sommige voorwerpen (bv van evenementen) zijn slechts beperkt in het spel aanwezig. Doordat spelers deze samenvoegen tot een geupgrade voorwerp, zijn ze niet meer beschikbaar voor andere spelers.
- Het ongedaan maken van de upgrade van een voorwerp is niet mogelijk. Wanneer er voor een speler betere voorwerpen beschikbaar komen, verliest het geupgrade voorwerp (en alle voorwerpen die daarin zitten) bijna al zijn waarde. Dit kan bv. gebeuren als de speler een hoger level bereikt, er nieuwe voorwerpen in het spel komen, of hij een ander voorwerp kan kopen of upgraden.
De drempel om (speciale) voorwerpen te verkopen of te upgraden is hierdoor hoog. Dit vermindert het plezier in het spelen van The West.
Mijn voorstel is om het mogelijk te maken een geupgrade voorwerp weer uit elkaar te halen. Hierdoor blijven de afzonderlijke voorwerpen in het spel en kunnen deze weer worden verhandeld.
De werkwijze en de kosten van het degraden kunnen hetzelfde zijn als van het upgraden, maar dan omgekeerd. Je kunt dus bv. een level-2 voorwerp weer naar level 1 degraden, en een level-1 voorwerp weer naar level 0.

Misbruikpreventie
Hier kan naar verwachting geen misbruik van worden gemaakt. Er zijn al kosten verbonden aan het upgraden van voorwerpen, er kunnen ook kosten worden verbonden aan het degraden.

Visuele hulpmiddelen
Niet nodig.

Samenvatting
Met dit idee blijven voorwerpen waarvan er slechts een beperkt aantal in het spel zijn, in principe voor iedere speler beschikbaar. De drempel om van de mogelijkheid 'upgraden' gebruik te maken wordt verlaagd, dus deze zal meer worden gebruikt. De handel in/ruil van speciale voorwerpen wordt waarschijnlijk verlevendigd.

Administratie
 
Je kunt op tw-db tegenwoordig in je inventaris met je muis over zo'n item gaan en zien wat het gekost heeft om het te upgraden naar dat level. Dat is al enige indicatie wat het minimaal moet kosten.
 

DeletedUser

of de upgrades gewoon verkoopbaar maken
:p
Naar mijn idee biedt het voorstel van 'degraden' veel meer mogelijkheden dan het alternatief van Mastadont. Ik blijf dus bij het oorspronkelijke voorstel.
Het zou misschien wel prima allebei kunnen worden ingevoerd. Maar als er een poll komt, moet ieder idee denk ik toch apart worden beoordeeld.
 

DeletedUser385

tegen, het upgraden is gedaan om geld uit het spel te halen, en zodat je echt moet kiezen, WIL je wel die items upgraden, want je weet van te voren dat je ze dan niet meer kan verkopen.

Door degraden zou dit nadeel weggehaald worden.
 

DeletedUser4007

tegen, het upgraden is gedaan om geld uit het spel te halen, en zodat je echt moet kiezen, WIL je wel die items upgraden, want je weet van te voren dat je ze dan niet meer kan verkopen.

Door degraden zou dit nadeel weggehaald worden.

degraden haalt nog meer geld uit het spel:p
 

DeletedUser

tegen, het upgraden is gedaan om geld uit het spel te halen, en zodat je echt moet kiezen, WIL je wel die items upgraden, want je weet van te voren dat je ze dan niet meer kan verkopen.

Door degraden zou dit nadeel weggehaald worden.
Ik weet niet of de reden was om geld uit het spel te halen. Het effect is in ieder geval wel dat er (bijna) geen speciale voorwerpen meer op de markt komen. Ik zet zelf in ieder geval geen zeldzame kledingstukken van evenementen meer op de markt om twee redenen:
- het risico dat iemand het koopt om te upgraden en het voorwerp daarmee voor anderen (die hun set ermee compleet zouden willen maken) uit het spel verdwijnt;
- misschien wil ik ze zelf ooit gebruiken voor upgraden.
Maar dat upgraden doe ik ook niet om verschillende redenen:
- het voegt veel minder toe dan de waarde van de voorwerpen die erin gaan;
- ik ben niet helderziend, en weet niet of de eventuele toegevoegde waarde blijvend is (wat als er weer nieuwe voorwerpen komen?);
- als ik zelf geen belang meer heb bij het geupgrade voorwerp, zijn de afzonderlijke voorwerpen toch voor anderen voorgoed uit het spel verdwenen.

Ik zet mijn dubbele voorwerpen dus niet meer op de markt, terwijl ik ze zelf ook niet gebruik. Zonde voor de handel en het spel, toch?

Als verzamelaars fanatiek aan het upgraden slaan, zijn de voorwerpen natuurlijk nog steeds voor anderen niet beschikbaar. Maar dan valt er in ieder geval nog over te handelen. En vaak hebben deze spelers na een tijdje ook weer een andere interesse, dus zouden best weer willen verkopen.
 

DeletedUser385

klopt en dat is nu JUIST de reden waarom ik tegen ben

je weet niet of het wel nuttig is (je weet dat het op lange termijn niet nuttig is) maar je hebt tijdelijk er wel nut van, dus moet iedereen afweging maken of ze t geld waard vinden.

met degraden zou het weer opnieuw zijn waarde hebben, en hoef je de hele afweging dus niet te maken.
 
Ik vind degraden een slecht idee. Juist omdat de afweging moeilijker wordt. Alleen vind ik wel dat lvl 2 voorwerpen wel op de markt gezet moeten kunnen worden (wat een zin :blink:)
 
Ik denk dat het verkopen van al geupgrade items net iets ingewikkelder is dan dat je het eerst degradeert naar level 0. Ik kan mij voorstellen dat de markt onoverzichtelijk wordt, als er opeens dubbele items bijstaan. Het is ook makkelijker om in te voeren als er niks aan de markt veranderd hoeft te worden.

Ook is het net iets effectiever als je de geupgrade items enkel in één keer naar level 0 kunt brengen, zo wordt het net iets onaantrekkelijker om bijvoorbeeld een level 2 item naar level 1 te brengen en de andere helft aan iemand anders te verhandelen, want je moet het immers daarna zelf weer upgraden naar level 1 als het in één keer naar 0 gaat.
 
Bovenaan