DeletedUser10155
Ja jullie zien het goed, er komt weer een monsterpost aan. (volgens de richtlijnen van het forum om de mods tevreden te houden )
Inleiding
Eerst en vooral mijn reactie op het vorige topic om (bepaalde delen) van het spel in 3D te maken.
We kunnen er niet omheen dat er elk jaar tal van games uitkomen, de meeste in 3D.
Dit is natuurlijk niet voor niets, het is ontzettend populaire trend (denkend maar aan bv. De Warcraft-reeks of league of legends). Het lijkt me een erg interessant idee om ook een 3D uitvoering van the-west te maken maar dat moet dan vanuit een heel ander concept gecreëerd worden en niet vanuit dit bestaand spel (om dan iets halfslachtig te maken).
Kijkend naar de games dat Innogames voorlopig allemaal uitgegeven heeft kunnen we wel stellen dat een dergelijke 3D-game er in de nabije toekomst niet zit aan te komen.
Je kan zeggen dat het leuker is om karakters echt neer te schieten ipv. 1 keer op een knopje te drukken en dat het systeem dan op een heel theoretische manier berekend wie er nu eigenlijk gewonnen heeft (duels) of elke ronde je pijl zetten in de hoop dat je na die 1 minuut 'schermstaren' raak schiet en/of de schoten ontwijkt (fortgevechten). Hieruit kan je concluderen dat The-west een pure strategiegame is en geen actiegame.
Nu goed, wil dit daarvoor zeggen dat dit spel geen toekomst heeft?
In mijn ogen niet direct, tegenwoordig heb je ook nog altijd mensen die super mario of de standaard tetris spelen.
Dit is echter alleen voor een specifiek publiek (met de hedendaagse concurrentie van games).
Uit het voorgaande kan je afleiden dat the-west ook voor een specifiek publiek is (is ook te zien aan de cijfers), dat liever de strategie heeft dan de actie.
Als je vervolgens dit specifiek publiek nog gaat uitdunnen door bv.:
- De updates die geen directe meerwaarde geven.
- De talrijke setjes die elk jaar gelanceerd worden om geld binnen te halen (+ buffs)
- Nieuwe kledij (maakt het nogal complex)
- Niet voldoende uitdaging blijft voor de spelers die al heel tijdje spelen
- Het concept van de duels is helemaal ten onder gegaan (hoeveel topduellanten heb je tegenwoordig nog rondlopen die echt voor duellevel en punten gaan?)
Dit heeft als direct gevolg dat je werelden creëert zoals ze nu zijn (halfvolle fortgevechten en dergelijke)
Het is ook al eerder gezegd in voorgaande topics dat het 'vroeger' (paar jaar terug) veel leuker was omdat het dan veel 'simpeler' en actiever was.
Voorstel
1 wereld opstarten dat weer helemaal terug naar de basis gaat (na de invoering van de fortgevechten). De andere werelden blijven zoals ze zijn en ondergaan de geplande updates.
Details
Belangrijkste veranderingen met de hedendaagse werelden:
- Enkel nog de oude wapens en kledij die gewoon allemaal te koop zijn bij de handelaren in de stad. (genaamde voorwerpen of setjes)
- Er is weer minder geld en ervaring te verdienen tijdens arbeiden (zo duurt het een stuk langer om te levelen).
- Eventueel kistjes terug te winnen bij fortgevechten (al is dit natuurlijk minder interessant aangezien er alleen maar normale voorwerpen kunnen inzitten, maar is altijd leuk).
- Misschien aangevuld met een paar van de nieuwigheden (vb. prestaties)
Misbruikpreventie
Ik zie geen kans tot misbruik, iedereen heeft dezelfde omstandigheden.
Visuele hulpmiddelen
Lijkt me niet nodig, iedereen weet hoe alles eruit ziet.
Samenvatting
Het idee lijkt mij vrij duidelijk en zou voor erg veel speelplezier zorgen bij de oude krijgers (misschien kunnen we dan ook een terugkeer verwachten van enkele gestopte spelers).
Alle updates niet voor niets geweest en kunnen ze nog altijd flink geld verdienen.
En voor de spelers die het allemaal wat sneller zien gaan, kunnen zich dan ook nog altijd ten volle uitleven op de originele werelden en 2 mil per item uitgeven of voorwerpen van vindwaarde 15.000 met de tijd gaan zoeken.
Administratie
Is dit idee volgens de*richtlijnen*voor het posten van een idee? Ja/Nee
Heeft dit idee iets te maken met de*reeds voorgestelde ideeën? Ja/Nee
(geen idee maar ik vermoed dat we daar rap gaan achter komen)
Opmerking
Gelieve eerst 2 keer na te denken alvorens het idee meteen over heel de lijn af te schieten (wat sommige spelers hun hobby wel blijkt te zijn hier).
En ook niet over details in de inleiding te discussiëren want dit is echter omkadering voor het idee en een reactie op enkele voorgaande topics (en zijn gesteund op mijn persoonlijke bevindingen). Ook correcties op eventuele 'taalfouten' levert enkel maar spam op en doen niets ter zake (ik zal ze in de toekomst zelf proberen te verbeteren maar heb ik nu even geen tijd voor wegens aankomende examens, wou het idee toch al even lanceren aangezien de meeste nu kerstvakantie hebben/vrij zijn met de feestdagen).
Voor de rest, laat de reacties maar losbarsten
Inleiding
Eerst en vooral mijn reactie op het vorige topic om (bepaalde delen) van het spel in 3D te maken.
We kunnen er niet omheen dat er elk jaar tal van games uitkomen, de meeste in 3D.
Dit is natuurlijk niet voor niets, het is ontzettend populaire trend (denkend maar aan bv. De Warcraft-reeks of league of legends). Het lijkt me een erg interessant idee om ook een 3D uitvoering van the-west te maken maar dat moet dan vanuit een heel ander concept gecreëerd worden en niet vanuit dit bestaand spel (om dan iets halfslachtig te maken).
Kijkend naar de games dat Innogames voorlopig allemaal uitgegeven heeft kunnen we wel stellen dat een dergelijke 3D-game er in de nabije toekomst niet zit aan te komen.
Je kan zeggen dat het leuker is om karakters echt neer te schieten ipv. 1 keer op een knopje te drukken en dat het systeem dan op een heel theoretische manier berekend wie er nu eigenlijk gewonnen heeft (duels) of elke ronde je pijl zetten in de hoop dat je na die 1 minuut 'schermstaren' raak schiet en/of de schoten ontwijkt (fortgevechten). Hieruit kan je concluderen dat The-west een pure strategiegame is en geen actiegame.
Nu goed, wil dit daarvoor zeggen dat dit spel geen toekomst heeft?
In mijn ogen niet direct, tegenwoordig heb je ook nog altijd mensen die super mario of de standaard tetris spelen.
Dit is echter alleen voor een specifiek publiek (met de hedendaagse concurrentie van games).
Uit het voorgaande kan je afleiden dat the-west ook voor een specifiek publiek is (is ook te zien aan de cijfers), dat liever de strategie heeft dan de actie.
Als je vervolgens dit specifiek publiek nog gaat uitdunnen door bv.:
- De updates die geen directe meerwaarde geven.
- De talrijke setjes die elk jaar gelanceerd worden om geld binnen te halen (+ buffs)
- Nieuwe kledij (maakt het nogal complex)
- Niet voldoende uitdaging blijft voor de spelers die al heel tijdje spelen
- Het concept van de duels is helemaal ten onder gegaan (hoeveel topduellanten heb je tegenwoordig nog rondlopen die echt voor duellevel en punten gaan?)
Dit heeft als direct gevolg dat je werelden creëert zoals ze nu zijn (halfvolle fortgevechten en dergelijke)
Het is ook al eerder gezegd in voorgaande topics dat het 'vroeger' (paar jaar terug) veel leuker was omdat het dan veel 'simpeler' en actiever was.
Voorstel
1 wereld opstarten dat weer helemaal terug naar de basis gaat (na de invoering van de fortgevechten). De andere werelden blijven zoals ze zijn en ondergaan de geplande updates.
Details
Belangrijkste veranderingen met de hedendaagse werelden:
- Enkel nog de oude wapens en kledij die gewoon allemaal te koop zijn bij de handelaren in de stad. (genaamde voorwerpen of setjes)
- Er is weer minder geld en ervaring te verdienen tijdens arbeiden (zo duurt het een stuk langer om te levelen).
- Eventueel kistjes terug te winnen bij fortgevechten (al is dit natuurlijk minder interessant aangezien er alleen maar normale voorwerpen kunnen inzitten, maar is altijd leuk).
- Misschien aangevuld met een paar van de nieuwigheden (vb. prestaties)
Misbruikpreventie
Ik zie geen kans tot misbruik, iedereen heeft dezelfde omstandigheden.
Visuele hulpmiddelen
Lijkt me niet nodig, iedereen weet hoe alles eruit ziet.
Samenvatting
Het idee lijkt mij vrij duidelijk en zou voor erg veel speelplezier zorgen bij de oude krijgers (misschien kunnen we dan ook een terugkeer verwachten van enkele gestopte spelers).
Alle updates niet voor niets geweest en kunnen ze nog altijd flink geld verdienen.
En voor de spelers die het allemaal wat sneller zien gaan, kunnen zich dan ook nog altijd ten volle uitleven op de originele werelden en 2 mil per item uitgeven of voorwerpen van vindwaarde 15.000 met de tijd gaan zoeken.
Administratie
Is dit idee volgens de*richtlijnen*voor het posten van een idee? Ja/Nee
Heeft dit idee iets te maken met de*reeds voorgestelde ideeën? Ja/Nee
(geen idee maar ik vermoed dat we daar rap gaan achter komen)
Opmerking
Gelieve eerst 2 keer na te denken alvorens het idee meteen over heel de lijn af te schieten (wat sommige spelers hun hobby wel blijkt te zijn hier).
En ook niet over details in de inleiding te discussiëren want dit is echter omkadering voor het idee en een reactie op enkele voorgaande topics (en zijn gesteund op mijn persoonlijke bevindingen). Ook correcties op eventuele 'taalfouten' levert enkel maar spam op en doen niets ter zake (ik zal ze in de toekomst zelf proberen te verbeteren maar heb ik nu even geen tijd voor wegens aankomende examens, wou het idee toch al even lanceren aangezien de meeste nu kerstvakantie hebben/vrij zijn met de feestdagen).
Voor de rest, laat de reacties maar losbarsten
Laatst bewerkt door een moderator: