• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community Rapport Januari

DeletedUser

Beste spelers,

Het is de eerste nieuwe maand van 2014 en natuurlijk hopen we dat jullie de Nieuwjaarsfeestjes weer allemaal overleefd hebben zodat we blij en uitgerust kunnen beginnen aan het nieuwe jaar.
We willen jullie vandaag een nieuwe Community Rapport presenteren dat ietwat anders is dan zoals jullie gewent zijn. Er is weer een jaar voorbij en we willen van de gelegenheid gebruik maken om terug te blikken op 2013 alvorens wij een kort overzicht geven van onze plannen voor 2014.
Het wordt steeds belangrijker voor ons om jullie up-to-date te houden van onze plannen, onze gedachten en de redenen waarom wij doen wat we doen zodat jullie onze beslissingen beter kunnen begrijpen, tijd hebben om feedback te schrijven en ons te helpen met het ontwikkelen van The-West!

Terugblik op 2013
2013 is een opwindend jaar geweest. The-West 2.0 is niets nieuws meer, we zijn gewend geraakt aan de nieuwe graphics, aan het nieuwe interface en alle nieuwe functies. Maar 2.0 was niet het einde van onze plannen voor The-West. Afgelopen jaar hebben we de basismechanismen van het spel veranderd en hebben we veel dingen gedaan om het spel beter gebalanceerd te maken. Ook hebben we een aantal nieuwe coole functies toegevoegd. Natuurlijk hebben we ook wat foute beslissingen gemaakt waardoor we onszelf moesten aanpassen, dingen moesten aanpassen en zelfs sommige functies hebben moeten laten vallen. Maar dit is niet meer dan normaal en zo zou het ook moeten gaan. We luisteren naar jullie feedback en we willen de juiste beslissingen maken gebaseerd op wat jullie hebben aanbevolen zolang dit technisch mogelijk blijft.
De eerste grote bugfix in 2013 was versie 2.03 die vele kleine verbeteringen met zich mee bracht zoals de gratis reistijdverkorting, de "alles-ophalen" knop op de markt en de voortgangsbalk bij arbeiden recht boven je karakter. The belangrijkste veranderingen in update 2.03 waren de vele verbeteringen van de chat en de markers op de map. Voornamelijk de chat zoals deze nu is, is een complex en goed werkend systeem dat, hoewel het een erg controversieel onderwerp was in het begin, een erg succesvolle en veel gebruikte toevoeging is.
De grootste verandering dit jaar kwam waarschijnlijk met versie 2.04: Het arbeidssysteem veranderde. We hebben bakken vol feedback verzameld over onze plannen om het arbeidssysteem aan te passen en verscheidene concepten geïntroduceerd en getest op de Beta servers alvorens we een beslissing hebben kunnen maken over een goede compromis tussen alle ideeën, en het werkt goed! (We zullen echter wel de beloningen van de 15 sec arbeiden veranderen binnenkort). Sinds 2.04 zijn er nog maar 3 arbeidstijden te kiezen. 15 seconden, 10 minuten en 1 uur. Actieve en vooral nieuwe, lage level spelers kunnen nu snel groeien door middel van de 15 sec arbeiden zonder lang te moeten wachten terwijl spelers die wat minder actief spelen nog altijd de tijd kunnen verdrijven met 1 uurs arbeiden.
In deze update hebben we ook het notitieboek geïntroduceerd, samen met de opdrachtentracker wat nu een functie is die niemand meer kan missen. Ogenblikkelijk craften, nieuwe inlogbonus en een grote herbalancering van het craften, opdrachten en vele andere belangrijke elementen hebben 2.04 tot één van de meest belangrijke updates van 2013 gemaakt en een van de updates die het spel een grote stap in de juiste richting hebben gezet. Omdat we geen spelers meer willen verliezen omdat ze simpelweg een paar weken niet inloggen hebben we ook de verwijdering bij inactiviteit gedeactiveerd.
Met update 2.06 hebben we het blackboard geïntroduceerd dat het makkelijker maakt om leden te zoeken en een stad te joinen. Wij denken dat dit nog steeds een hele belangrijke en handige toevoeging is welke we graag verder willen verbeteren begin 2014. Verder is er een nieuwe tutorial geïntroduceerd waarvan we weten dat het meer nieuwe spelers om zal vormen tot spelers die het spel langer blijven spelen en het was daardoor wederom een belangrijke stap in het afgelopen jaar. Veel stadsfora updates en kleine verbeteringen maakte 2.06 compleet.
2.07 was de laatste grote update in 2013 en bracht een grote verandering met zich mee qua inhoud. Niet alleen werden er 280 nieuwe voorwerpen toegevoegd, maar ook werden de huidige voorwerpen allemaal op elkaar afgestemd zodat de vordering van level en voorwerpen nu, na 5 jaar alles handmatig aan te passen, beter op elkaar is afgestemd.
Verder is er een nieuwe vriendschapsbalk toegevoegd die het mogelijk maakt voor spelers om makkelijker met stadsgenoten, alliantiegenoten en vrienden te chatten/fluisteren, hun voortgang te volgen en berichten naar ze te sturen. De feedback op de vriendschapsbalk was niet enkel positief waardoor we ons gedwongen zagen deze aan te passen en er een aantal wensen van de community aan toe te voegen. We zijn nog steeds bezig met de vriendschapsbalk naar aanleiding van jullie feedback en proberen deze waar mogelijk naar jullie wensen aan te passen.
Een andere belangrijk onderdeel van 2013 waren de evenementen. Er zijn drie grote evenementen geweest voor Pasen, Onafhankelijkheidsdag en het Oktoberfest, en vele kleine evenementen zoals St. Patrick's Day, Valentijnsdag, Handdoekendag, en vele andere die kleine gelimiteerde voorwerpen in het spel brachten en een welkome verandering waren aan het normale update schema. We vinden het leuk om evenementen in het spel te hebben en willen dit blijven doen in 2014, maar we zullen de afgelopen evenementen analyseren en samen met jullie feedback bekijken wat we kunnen doen om deze evenementen nog net even iets leuker te maken voor iedereen.
2013 was echter ook het jaar van de opdrachten. We zijn begonnen met het toevoegen van de eerste delen van het Grote verhaal, tientallen andere nieuwe opdrachtenreeksen en heel veel meer ligt reeds klaar voor jullie, wachtend op de datum dat ze toegevoegd gaan worden! We hebben heel veel positieve feedback gekregen over de nieuwe opdrachten en voornamelijk over het Grote Verhaal en we zijn dan ook van plan om op de ingeslagen weg te blijven in 2014 en heel veel nieuwe functies en opdrachten toe te voegen voor jullie.

Plannen voor 2014
Er is veel meer gepland voor 2014 dan wat nieuwe opdrachten en verbeteringen aan het blackboard, balanceren van het spel en ingame evenementen. Het team is momenteel druk bezig een roadmap te maken nadat alle community managers van de 20 verschillende versies de beste ideeën van hun fora door hebben gegeven. We hebben ze gesorteerd en hebben de beste ~100 ideeën eruit gehaald. Deze zijn we nu intern aan het bespreken om te zien welke we het komende jaar kunnen implementeren. We zullen zoveel mogelijk in het spel brengen, maar natuurlijk hebben we ook onze eigen ideeën die we willen implementeren.
Jullie weten al twee grote veranderingen die in 2014 zullen komen. Het nieuwe verhoogde maximale level en de multiplayer. Het verhogen van de level cap is bijna klaar en wordt momenteel intern getest. Het zal zeer spoedig op de publieke beta werelden getest worden en we kijken uit naar jullie feedback. Dit zal de eerste grote update worden in 2014 en we zijn erg benieuwd naar jullie meningen.
De multiplayer is een compleet nieuwe functie die veel tijd vereist. Er moet veel nieuwe code geschreven worden, maar de eerste map was al zichbaar op InnoGames TV en we maken een goede vooruitgang. Hopelijk kunnen we het snel gaan testen. Natuurlijk hebben we ook plannen om veel meer maps te maken voor de multiplayer.
Verder willen we ons focussen op Speed/Evenement werelden die veel sneller zullen lopen dan de normale werelden en ook een duidelijk doel hebben (en dus ook een duidelijke winnaar). Ook blijven we werken aan ons nieuwe interactieve duelsysteem, aan fortgevechten- en craftverbeteringen en nog veel meer. Jullie kunnen dit allemaal snel lezen wanneer de roadmap klaar is.
De planning is om de roadmap zo snel mogelijk zichtbaar te maken voor jullie allemaal en te discussiëren over de nieuwe functies te zodat vanaf het begin al jullie feedback kunnen verzamelen en antwoorden kunnen geven op al jullie vragen, zodat jullie een beter zicht hebben op het complete plaatje.
Wij kijken uit naar het komende jaar en we verwachten dat het op z'n minst net zo spannend zal zijn als het afgelopen jaar. Hopelijk blijven jullie ons allemaal volgen op deze reis. Bedankt voor alle support, hulp en feedback. Blijf zo doorgaan! :)

Met vriendelijke groet,
The West Team
 
Bovenaan