• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community Rapport #3

DeletedUser

Beste spelers,

Vandaag publiceren we voor jullie het derde community rapport, waarmee we wederom een inzicht geven in de ideeën die we hebben, in de onderwerpen waarover we aan het discussiëren zijn en de dingen die we aan het ontwikkelen zijn. Net zoals in de voorgaande community rapporten zijn de onderstaande dingen (nog) niet definitief en nog steeds aan verandering onderhevig.

Update van het Community Rapport #2
Laatste keer hebben we aangekondigd het maximale level te willen verhogen en sindsdien hebben we hard gewerkt aan het game design zoals nieuwe arbeiden, nieuwe voorwerpen en nieuwe opdrachten. De meeste graphics voor de voorwerpen en arbeiden zijn al klaar en we hebben er vertrouwen in dat we de verhoging van het maximale level dit jaar nog kunnen doorvoeren.
Ook is inmiddels Het Grote Verhaal deel 3 beschikbaar op alle werelden. Deel 4 wordt op dit moment vertaald. We zijn blij dat we zoveel positieve feedback hebben gekregen op Het Grote Verhaal en hebben bijna alle delen al klaar. We willen echter bij het originele plan blijven om ze deel voor deel beschikbaar te stellen op de werelden.

Veder hebben we het gehad over een nieuwe stijl van het forum. Alle belangrijke schermen zijn opnieuw ontworpen en het ziet er al goed uit. We wachten echter nog op een update van vBulletin (v. 5.1) waardoor een hoop fouten opgelost zullen worden.

Multiplayer activiteiten
Naast het verhoogde level ligt onze focus ook nog steeds op multiplayer activiteiten en we kunnen melden dat we vorige week de eerste speelbare activiteit hebben ontwikkeld. De developers hebben fantastisch werk geleverd in dit opzicht. De eerste activiteit is de berenjacht (Bear hunt) en op enkele bugs na is dit al een groot succes. De beer rende echter telkens weg van de spelers waardoor de beer meer op een haas leek, maar tegen de tijd dat jullie dit lezen zal de beer een angstaanjagende, dodelijke grizzlybeer zijn.
We zijn de voorbereidingen aan het treffen om wat afbeeldingen te laten zien zodat jullie met eigen ogen kunnen zien hoe het er uit zal zien.

Duelbescherming
We hebben een grote discussie gehad over hoe we spelers moeten beschermen tegen duels wanneer ze niet geduelleerd willen worden, zonder dat we teveel doelwitten weghalen voor duellisten die de duels nodig hebben om hun karakter te laten vorderen. Met het concept dat we nu hebben kunnen alle spelers geduelleerd worden, of ze nu lid zijn van een stad of niet. Wij denken dat dit een goede stap is omdat we niet willen dat spelers die lid van een stad zijn een nadeel hebben ten opzichte van stadsloze spelers. Ook denken we erover om te proberen dat spelers niet alleen andere spelers in hun bereik qua duellevel kunnen duelleren, maar ook iedereen die een hoger duellevel heeft. Dus hoe kunnen spelers zichzelf dan beschermen tegen duels? Duels zijn een belangrijk onderdeel van The West en ook iets dat spelers niet moeten kunnen ontwijken zonder merkbare nadelen. We hebben gekozen voor een bodyguard-systeem dat veel spelers hebben voorgesteld. Bodyguards kunnen ingehuurd worden door stadsleden en deze zullen alle duels vechten in de plaats van jou karakter. Dus zolang je speler onder bescherming staat van een bodyguard zal je karakter geen levenspunten verliezen. De bodyguards vaardigheden zijn een weerspiegeling van jou vaardigheden en kleding zodat deze net zo sterk is als jou karakter. Activatie van de bodyguard heeft echter wel een paar nadelen. Allereerst zal hij 25% van het geld dat je verdient innen als vergoeding. Verder zal het geld dat je verliest aan de bodyguard minimaal $500 per week moeten zijn. Je zult dus actief genoeg moeten spelen om minstens $2000 te verdienen per week (Alle getallen zijn nog voorbeelden en nog niet definitief). De bodyguard zal verdwijnen en geblokkeerd zijn voor elke dagen als je zelf een duel start.
Hoewel we het in het algemeen een goed idee vinden willen we hier nog niet in verder gaan omdat het duelleren van een speler iets heel anders is dan het duelleren van een bodyguard. Ook zouden sommige tactische aspecten uit het spel gehaald worden zoals het KO leggen van een hele stad.

Shop
Na het vergelijken van veel dingen hebben we besloten een nieuwe lay-out te maken voor de Shop. We zullen niet alleen alle oude shops veranderen naar de nieuwe lay-out, maar er zullen ook een aantal nieuwe functies bij komen, zoals een zoekfunctie. Ook willen we de rondreizende handelaar in de shop integreren om hem beter zichtbaar te maken. Verder zullen ook de premium functies zoals Meer Actiepunten en Automatisering van de premium pagina naar de shop verplaatst worden. Meer informatie over de veranderingen aan de shops zal snel volgen.

Union Pacific Bonds limiet verhoogd
Het laatste ding waar we het in dit community rapport over hebben is de discussie over het bondslimiet of muntenlimiet. We hebben een aantal voor- en nadelen bekeken die het verhogen van het limiet met zich meebrengen en hoewel we hier nog geen besluit over hebben gemaakt zullen we er meer over kunnen vertellen in één van de volgende changelogs.

Bij voorbaat dank voor jullie feedback en ideeën!

Met vriendelijke groet,
Het The-West Team!
 
Bovenaan