Voorstel:
Blijkbaar is het plan van de devs om spelers te laten migreren. Dan kunnen oude werelden gesloten worden als die inactief zijn. Dat is nogal zuur voor hen die bijvoorbeeld op meerdere te verwijderen werelden spelen. Die verliezen dan hoe dan ook een account, waar ze veel tijd in hebben gestoken. Mijn idee is om in elk geval de inventaris, en op een bepaalde manier misschien ook de skills en prestaties bij elkaar op te tellen. Dan raakt een speler zijn account in elk geval niet helemaal kwijt.
Details:
Inventaris: Men heeft twee inventarissen. In de één zit bijvoorbeeld een met moeite verkregen - noem ´s wat - Ike Revolver en in de ander een nagemaakte gouden colt. Voor beide voorwerpen heeft de speler nuggets gebruikt/fortgevechten gedaan/geld verdiend. Het is niet eerlijk om één van de twee inventarissen af te pakken. Dus men telt de boel gewoon bij elkaar op in 1 account.
Skills: natuurlijk kun je niet lukraak skills bij elkaar optellen. Dan krijg je onoverwinnelijke spelers, en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Mijn idee is als volgt: de speler krijgt op zijn account de mogelijkheid om steeds te wisselen van ´vaardighedenset´. De ene set bevat uiteraard vaardigheden van het gemigreerde account, de ander bevat de vaardigheden van het reeds bestaande account op die wereld. Men kan geen vaardigheden, die in de ene set zijn teruggekocht, toepassen op de andere set. Men kan ook niet beide sets tegelijk gebruiken. Vaardigheden verkregen met opdrachten/levelstijging gelden voor beide sets en worden dus afzonderlijk bij beide sets opgeteld. Zo wordt een speler niet onoverwinnelijk, maar kan hij wel de specifieke, zorgvuldig opgebouwde vaardigheden van een account behouden.
Prestaties: Voor prestaties had ik hetzelfde in gedachte als bij de inventaris met als verschil dat je een prestatie die je op beide accounts hebt natuurlijk niet twee keer kan hebben. Ook zou er soms bij moeten staan op welke wereld je dan een prestatie hebt gekregen, bijvoorbeeld de prestatie van de oude tutorial, die kun je niet meer krijgen en dat is verwarrend.
Avatar: Een speler kan één van beide avatars kiezen.
Geld, UPB´s en zo Worden bij elkaar opgeteld. Bij UPB´s gaat dat natuurlijk niet verder dan 2000, dus als het meer zou worden moet je ze deels uitgeven anders ben je ze kwijt.
Misbruikpreventie:
Als je heel veel accounts bij elkaar gaat plaatsen krijg je een überaccount. Daarom dacht ik aan een ´combineerlimiet´ van twee accounts.
Als een speler heel snel van vaardigheden wisselt kan dat een heel groot voordeel opleveren. Daarom dacht ik aan een wachttijd van bijvoorbeeld 24 uur na het wisselen.
Visuele hulpmiddelen: kan ik niet
Samenvatting: Op deze manier raak je niet zoveel kwijt. Het migreren gaat dan denk ook sneller, omdat meer spelers het willen doen. Dat is weer goed voor de spelactiviteit.
Ik vind dit beter dan één van beide accounts verliezen, wat vinden jullie?
Blijkbaar is het plan van de devs om spelers te laten migreren. Dan kunnen oude werelden gesloten worden als die inactief zijn. Dat is nogal zuur voor hen die bijvoorbeeld op meerdere te verwijderen werelden spelen. Die verliezen dan hoe dan ook een account, waar ze veel tijd in hebben gestoken. Mijn idee is om in elk geval de inventaris, en op een bepaalde manier misschien ook de skills en prestaties bij elkaar op te tellen. Dan raakt een speler zijn account in elk geval niet helemaal kwijt.
Details:
Inventaris: Men heeft twee inventarissen. In de één zit bijvoorbeeld een met moeite verkregen - noem ´s wat - Ike Revolver en in de ander een nagemaakte gouden colt. Voor beide voorwerpen heeft de speler nuggets gebruikt/fortgevechten gedaan/geld verdiend. Het is niet eerlijk om één van de twee inventarissen af te pakken. Dus men telt de boel gewoon bij elkaar op in 1 account.
Skills: natuurlijk kun je niet lukraak skills bij elkaar optellen. Dan krijg je onoverwinnelijke spelers, en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Mijn idee is als volgt: de speler krijgt op zijn account de mogelijkheid om steeds te wisselen van ´vaardighedenset´. De ene set bevat uiteraard vaardigheden van het gemigreerde account, de ander bevat de vaardigheden van het reeds bestaande account op die wereld. Men kan geen vaardigheden, die in de ene set zijn teruggekocht, toepassen op de andere set. Men kan ook niet beide sets tegelijk gebruiken. Vaardigheden verkregen met opdrachten/levelstijging gelden voor beide sets en worden dus afzonderlijk bij beide sets opgeteld. Zo wordt een speler niet onoverwinnelijk, maar kan hij wel de specifieke, zorgvuldig opgebouwde vaardigheden van een account behouden.
Prestaties: Voor prestaties had ik hetzelfde in gedachte als bij de inventaris met als verschil dat je een prestatie die je op beide accounts hebt natuurlijk niet twee keer kan hebben. Ook zou er soms bij moeten staan op welke wereld je dan een prestatie hebt gekregen, bijvoorbeeld de prestatie van de oude tutorial, die kun je niet meer krijgen en dat is verwarrend.
Avatar: Een speler kan één van beide avatars kiezen.
Geld, UPB´s en zo Worden bij elkaar opgeteld. Bij UPB´s gaat dat natuurlijk niet verder dan 2000, dus als het meer zou worden moet je ze deels uitgeven anders ben je ze kwijt.
Misbruikpreventie:
Als je heel veel accounts bij elkaar gaat plaatsen krijg je een überaccount. Daarom dacht ik aan een ´combineerlimiet´ van twee accounts.
Als een speler heel snel van vaardigheden wisselt kan dat een heel groot voordeel opleveren. Daarom dacht ik aan een wachttijd van bijvoorbeeld 24 uur na het wisselen.
Visuele hulpmiddelen: kan ik niet
Samenvatting: Op deze manier raak je niet zoveel kwijt. Het migreren gaat dan denk ook sneller, omdat meer spelers het willen doen. Dat is weer goed voor de spelactiviteit.
Ik vind dit beter dan één van beide accounts verliezen, wat vinden jullie?