• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

combinatie ipv migratie

Voorstel:
Blijkbaar is het plan van de devs om spelers te laten migreren. Dan kunnen oude werelden gesloten worden als die inactief zijn. Dat is nogal zuur voor hen die bijvoorbeeld op meerdere te verwijderen werelden spelen. Die verliezen dan hoe dan ook een account, waar ze veel tijd in hebben gestoken. Mijn idee is om in elk geval de inventaris, en op een bepaalde manier misschien ook de skills en prestaties bij elkaar op te tellen. Dan raakt een speler zijn account in elk geval niet helemaal kwijt.
Details:

Inventaris: Men heeft twee inventarissen. In de één zit bijvoorbeeld een met moeite verkregen - noem ´s wat - Ike Revolver en in de ander een nagemaakte gouden colt. Voor beide voorwerpen heeft de speler nuggets gebruikt/fortgevechten gedaan/geld verdiend. Het is niet eerlijk om één van de twee inventarissen af te pakken. Dus men telt de boel gewoon bij elkaar op in 1 account.
Skills: natuurlijk kun je niet lukraak skills bij elkaar optellen. Dan krijg je onoverwinnelijke spelers, en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Mijn idee is als volgt: de speler krijgt op zijn account de mogelijkheid om steeds te wisselen van ´vaardighedenset´. De ene set bevat uiteraard vaardigheden van het gemigreerde account, de ander bevat de vaardigheden van het reeds bestaande account op die wereld. Men kan geen vaardigheden, die in de ene set zijn teruggekocht, toepassen op de andere set. Men kan ook niet beide sets tegelijk gebruiken. Vaardigheden verkregen met opdrachten/levelstijging gelden voor beide sets en worden dus afzonderlijk bij beide sets opgeteld. Zo wordt een speler niet onoverwinnelijk, maar kan hij wel de specifieke, zorgvuldig opgebouwde vaardigheden van een account behouden.
Prestaties: Voor prestaties had ik hetzelfde in gedachte als bij de inventaris met als verschil dat je een prestatie die je op beide accounts hebt natuurlijk niet twee keer kan hebben. Ook zou er soms bij moeten staan op welke wereld je dan een prestatie hebt gekregen, bijvoorbeeld de prestatie van de oude tutorial, die kun je niet meer krijgen en dat is verwarrend.
Avatar: Een speler kan één van beide avatars kiezen.
Geld, UPB´s en zo Worden bij elkaar opgeteld. Bij UPB´s gaat dat natuurlijk niet verder dan 2000, dus als het meer zou worden moet je ze deels uitgeven anders ben je ze kwijt.
Misbruikpreventie:
Als je heel veel accounts bij elkaar gaat plaatsen krijg je een überaccount. Daarom dacht ik aan een ´combineerlimiet´ van twee accounts.

Als een speler heel snel van vaardigheden wisselt kan dat een heel groot voordeel opleveren. Daarom dacht ik aan een wachttijd van bijvoorbeeld 24 uur na het wisselen.
Visuele hulpmiddelen: kan ik niet
Samenvatting: Op deze manier raak je niet zoveel kwijt. Het migreren gaat dan denk ook sneller, omdat meer spelers het willen doen. Dat is weer goed voor de spelactiviteit.






Ik vind dit beter dan één van beide accounts verliezen, wat vinden jullie?
 

DeletedUser

1) Je loopt zwaar op de zaken vooruit. De details zijn nog helemaal niet bekend.
2) Slecht plan. Je maakt zo karakters overpowered. Zo kan je een lpbom samenvoegen met een pure duellist en telkens wisselen. Dat is toch niet eerlijk tegenover de rest.
 

DeletedUser

Idd, niet te snel op zaken vooruit lopen, maar beetje raar als je een fg account samenvoegt met een account die alle duelprestaties heeft gehaald en dikke duelstats heeft...
 
Of er moet een speciale extra wereld komen, voor overige account, net voordat er een wereld word gesloten.

En ja dat scheelt niet in servers, maar als er 2 worden gesloten scheelt het al 1 server.
 

DeletedUser12477

Maar als dit gebeurt wil ik graag hele andere skills enzo. Misschien leuk om iedereen zo'n drankje te geven dan? :p
 

DeletedUser14651

het lijkt me beter dat je gewoon 1x definitief voor een vaardigheden set kiest. zo ook bij je inventaris echter met de optie om 15 voorwerpen van het andere inventaris mee te nemen.
 

DeletedUser8307

Volgens mij kan je beter afwachten tot er wat meer duidelijkheid is over wat er precies gaat gebeuren alvorens nieuwe ideeën te bedenken en posten.
 

DeletedUser12477

Maar anders gaat innogames ook zelf plannen bedenken en dat gaat de verkeerde kant op... Als wij er nu het er niet over hebben, zal innogames over een tijdje het doen en dan kunnen we hun ook moeilijker van mening laten veranderen ;) Beter voorkomen dan dat we het later moeten veranderen...
 

DeletedUser

0/5
Tussen vaardigheden wisselen? Komaan zeg... Dat is toch belachelijk? Nu kan je dat niet dus waarom zou je dat wel moeten kunnen? Ook geld bij elkaar voegen, mensen die op meerdere werelden spelen zouden dan heel vel voordeel krijgen. Als dit zou doorgaan zou ik speciaal op elke wereld een acount maken en dan daar een totaal andere build doen ofzo.
 

DeletedUser1053

Tussen vaardigheden kunnen wisselen gaat wel erg ver, dan heb je een gigantisch voordeel op de spelers die geen accounts bij elkaar gevoegd hebben. :huh:

Geld en spullen bij elkaar voegen is realistischer maar lijkt me ook niet echt eerlijk. Dan zou je opeens een gigantische inventaris hebben als je toevallig op meerdere werelden hebt gespeeld. Maar de devs zullen hier zelf ook al heus wel over hebben nagedacht, gezien aangegeven staat dat geld waarschijnlijk niet meegenomen wordt.
 
Ok ik loop op de zaken vooruit, das waar... En misschien is 1 definitieve vaardighedenset idd beter maar ja dit idee had ik vooral om te voorkomen dat je veel verliest (áls er werelden verdwijnen dus) en ik vind het wel zonde als je dat kwijtraakt. Maar ok laten we eerst afwachten wat er gaat gebeuren dan. Áls het dan gaat zoals ik nu ´voorspelde´ vind ik dit beter dan het migreren voor zover ik het nu heb gelezen.
 
Of men hier nu iets voorstelt of niet, het maakt toch niet uit. De Devs zijn al lang gestopt met naar de spelers te luisteren.

En het idee zelf is ook maar een dikke 0/5.
 
Bovenaan