• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

buffeljacht -> klopt niet!

Moet buffeljacht bizonjacht worden?

  • Ja

    Stemmen: 33 55,0%
  • Nee

    Stemmen: 27 45,0%

  • Totaal aantal stemmers
    60
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Buffels zijn etzelfde als bizons -,-
en dit is het verkeerde topic
 

DeletedUser13643

Buffels zijn etzelfde als bizons -,-
en dit is het verkeerde topic

1. nee, het moest van de support hier.
2. er is juist wel een verschil. De buffel is een andere soort en komt niet in Amerika voor. Bizons zijn de Amerikaanse variant ervan.
 

DeletedUser385

dat moet je anders neerzetten

idee:

maak van het woord buffel het woord bizon

want in amerika komen geen buffels, maar bizons voor

dit is ideen forum, en dan vinden sommigen dat je het als idee moet formuleren
 

DeletedUser4891

1. nee, het moest van de support hier.
2. er is juist wel een verschil. De buffel is een andere soort en komt niet in Amerika voor. Bizons zijn de Amerikaanse variant ervan.

1. 't moet toch echt hier
2. VRESELIJKE FOUT!!:o

Van mij mag dit zo blijven.
 

DeletedUser13643

1. 't moet toch echt hier
2. VRESELIJKE FOUT!!:o

Van mij mag dit zo blijven.

1. ow support zei ideeënforum
2. dit is zo. In Amerika zijn er enkel bizons en geen buffels! Dus moet het aangepast worden lijkt mij. En kan ik er wat aan doen dat er geen buffels zijn in Amerika...
 

DeletedUser

Ja dat kan je, koop een boot en breng buffels naar Amerika, klaar!

Ik stoor me er totaal niet aan, lekker houden zo.
 

DeletedUser13643

De bizon (Bison bison) of Amerikaanse bizon is een Noord-Amerikaans rund van het geslacht bison.
Bizonjacht door een indiaan

De Amerikaanse bizon is bijna systematisch uitgeroeid. Enkele honderden jaren geleden leefden er in Noord-Amerika miljoenen exemplaren. Jaarlijks trokken ze langs de buffelpaden, in het voorjaar naar het noorden, in het najaar naar het warmere zuiden. De jacht door de indianen betekende geen enkele bedreiging. Maar in de 19e eeuw begon de grote slachting. De jagers organiseerden speciale bizon-jachttreinen, van waaruit er dan op de kuddes geschoten kon worden. Het gevolg was dat de bizon bijna werd uitgeroeid en de indiaan verloor zijn indianenbuffel, onmisbaar om zijn huid en vlees.

De Amerikaanse bizon heeft een schouderhoogte van 1,90 meter en de lengte van de stier is bijna 3 meter. De bizon kan een snelheid tot 50 km/per uur halen. Heden ten dage is de bizon een beschermd dier; er zijn er nog zo'n 30.000 over.

Amerikaanse bizons worden ongeveer 25 jaar oud. Hun vacht bestaat uit twee lagen: een warme binnenlaag en een dikke, beschermende buitenlaag.[2]

Jongen van de Amerikaanse bizon staan al na 30 minuten na de geboorte recht. Na uren later kunnen ze al lopen.[2]

In de Oude Wereld leeft de eveneens zwaar beschermde wisent (of Europese bizon), een nauw verwante soort.

...
 

DeletedUser

just is just natuurlijk, ik vind het ook raar dat je het niet als fout mag posten in het sheriffkantoor
 

DeletedUser12778

van wikipedia als je op buffel zoekt :

Ook de bizon wordt soms buffel genoemd. Het betreft hier een onjuiste vertaling van het Engelse buffalo, dat zowel "buffel" als "bizon" betekent.
 

DeletedUser8307

Als bizons correcter is dan mag het zeker aangepast worden. Juist = Juist.

:sheriff::sheriff::sheriff::sheriff::sheriff:/:sheriff::sheriff::sheriff::sheriff::sheriff:
 

DeletedUser

Dan moeten er ook witte forten komen meer woestijn dus hoeft niet.
1/5
 

DeletedUser

Als bizons correcter is dan mag het zeker aangepast worden. Juist = Juist.

:sheriff::sheriff::sheriff::sheriff::sheriff:/:sheriff::sheriff::sheriff::sheriff::sheriff:

Als jij het realistischer wilt hebben wil je dus ook:
-treinsporen
-level afschaffing (dat had je niet daar he)
-geen duels meer (dit gebeurde af en toe, maar vaker ook niet)

Dus ik ben filliaal tegen!
0/5
 
Zo, eventjes een reactie van mij :)

Ik quote eventjes van de Engelse wikipedia:
The American bison (Bison bison) is a North American species of bison, also commonly known as the American buffalo. Some consider the term "buffalo" somewhat of a misnomer for this animal, as it is only distantly related to either of the two "true buffalo," the Asian water buffalo and the African buffalo. However, "bison" is a Greek word meaning ox-like animal, while "buffalo" originated with the French fur trappers who called these massive beasts bœufs, meaning ox or bullock – so both names, "bison" and "buffalo," have a similar meaning. In reference to this animal, the term "buffalo," which dates to 1635, has a much longer history than the term "bison," which was first recorded in 1774.[2] The American bison is more closely related to the wisent or European bison.

Hier staat dus dat zelfs vroeger (in het wilde westen) de termen "bizon" en "buffel" door elkaar heen werden gebruikt. Beiden zijn goed, en het betreft hier zeker geen fout.

Over het feit om het dan toch bizon te gaan noemen, ik ben tegen.
 

DeletedUser

hup naar bizon !
10/5 !!!!
als je gaat wolven jagen ga je niet vossen jagen eh mensen :S
 

DeletedUser

zal ik even 2 plaatjes zoeken? dan zie je duidelijk verschil:cool:

bizon:


buffel:


best een groot verschil vind je niet?

5/5
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan