• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

bouwstoffen bij het bouwen

DeletedUser

ik heb een ideetje, en ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik post 't evengoed:p

het idee:
mijn idee was dat je een bepaalde hoeveelheid steen, hout en spijkers nodig hebt om uit te kunnen bouwen

bijv:
stad oprichten: $300, 80 ap en de bouwstoffen: 10 hout, 5 stenen en 5 spijkers
30 min uitbouw: $60, 6 ap en de bouwstoffen: 3 hout, 2 stenen en 3 spijkers
1u uitbouw: $120, 12 ap en de bouwstoffen: 5 hout, 3 stenen en 4 spijkers
2u uitbouw: $240, 24 ap en de bouwstoffen: 10 hout, 5 stenen en 7 spijkers

zoals je ziet heeft het dan ook nut te wachten tot je 2u kan uitbouwen omdat het minder bouwstoffen kost.

graag reacties (liefst positief) en opbouwende kritiek
 

DeletedUser

het is een heel goed idee, en het zou van mij zo mogen worden toegevoegd, maar ik ben bang dat er dan helemaal niet meer wordt uitgebouwd,
 

DeletedUser

Op zich zou ik zeggen: helemaal goed, realistisch (mits verder uitgewerkt)!

1 nadeel wat OOk weer een voordeel kan zijn: steden worden erg traag uitgebouwd.
Maarja, een uitgebouwde stad is dan wel een hele prestatie!
 

DeletedUser

spijkers zou ik toch niet nemen want je moet toch heel wat arbeidspunten inbrengen om boerdereien te kunnen bouwen
 
Ik zou geen dingen voor het oprichten doen, maar verder ziet het er wel goed uit, ook is het lekker realistisch
 

DeletedUser

Feit blijft wel dat steden nu absurd snel uitgebouwd kunnen worden.
Wat heb je nodig? Geld en een paar bouwers.

Dit zou realistischer kunnen ja. Spijkers, hout, balen stof, gereedschapskisten, ijzeren staven, etc etc.
 

DeletedUser

Dan zal het lang duren voordat er een stad is.
Want op welk level zal je boerderij kunnen bouwen als je alles op bouwen zet?
Dit kan wel even duren dus voor mij mogen de spijkers weg en het idee ook.
 
Is wel leuk, omdat steden bouwen meer een uitdaging is, maar duurt lang eerdat iemand een stad kan bouwen.. Vrijwel alleen goede arbeiders kunnen dat en je moet eerst nog een 3 a 4 dagen werken voor 2 uur uitbouwen.. Iets te veel als je het mij vraagt. Verder een leuk idee, maar je moet het wat beperken..

Misschien dat je kan kiezen bij uitbouwen of:
-5 hout
-5 steen
-2 spijkers
en natuurlijk $240
 

DeletedUser

Dan zal het lang duren voordat er een stad is.
Want op welk level zal je boerderij kunnen bouwen als je alles op bouwen zet?
Dit kan wel even duren dus voor mij mogen de spijkers weg en het idee ook.

Het idee kan weg ja, maar blijft wel grappig.

Uitbouwen kan ook met: steen, hout en leer.
 

DeletedUser5771

Het idee is wel leuk, alleen duurt het inderdaad langer om een stad uit te bouwen+ als je level 15 bent, en je sticht een stad, hoe ga je dan in godsnaam aan spijkers komen? :o

Voor de rest wel goed bedacht, alleen word het dan nog lastiger, dan moet je geld storten, en dan is er nog iets apart waar je dan spijkers en hout enzo kan storten?

Het moet nog wat gedetailleerd worden maar het kan best wel iets leuks zijn. :)
 

DeletedUser

Ik ben zelf bouwer en ik moet er niet aan denken om 2-3 dagen bezig te zijn om 2 uur te bouwen...

Dan ben ik bijvoorbeeld dus bijna 2 weken bezig om een gebouw van level 9 naar 10 te krijgen.
 

DeletedUser

Ik ben zelf bouwer en ik moet er niet aan denken om 2-3 dagen bezig te zijn om 2 uur te bouwen...

Dan ben ik bijvoorbeeld dus bijna 2 weken bezig om een gebouw van level 9 naar 10 te krijgen.

2-3 dagen bezig om 2 uur te bouwen......2 uur bouwen doe je in 2 uur, lol niet in 2-3 dagen :D

Maar 2 weken bezig zijn om van level 9 naar 10 te gaan met een gebouw lijkt me zonde van het geld. Spendeer wat meer aan je bouwpunten, en binnen een paar dagen (motivatie meegenomen) heb je een level 10 gebouw.
 

DeletedUser

Wel een fijn idee, maar dan bv. dat bouwers vanaf level x zoveel hout/stenen/spijkers/... in moeten brengen. En dat je dan bv voor je stad hout kan verdienen en ik een opslagplaats leggen ofzo, iets als een stadskas.
 

DeletedUser5771

Ik ben zelf bouwer en ik moet er niet aan denken om 2-3 dagen bezig te zijn om 2 uur te bouwen...

Dan ben ik bijvoorbeeld dus bijna 2 weken bezig om een gebouw van level 9 naar 10 te krijgen.

Zoals hierboven te lezen valt, wordt het nog moeilijker als je qua geld al krap bij kas zit, want als je dan nog eens hout en spijkers enzo nodig hebt, kan het idd 2 weken duren eer je een gebouw van level 9 naar 10 krijgt. ;)
 

DeletedUser4891

ik (bouwer) moet er niet aan denken
of je moet kunnen kiezen tussen geld en producten
dan vind ik het goed
 

DeletedUser

Oh nee dit idee slaat echt nergens op bouwen nog moeilijker maken wat wil je met de bouwers doen bouwer zijn is nu al niet populair als je dit invoert word er niemand nog bouwer ..;)
 

DeletedUser3225

Ik zou zeggen:
Gereedschapskist 1x (en die blijft dan)
Hamer/paalhamer (blijft ook)
Schep (blijft ook)
5 Stenen
4 hout

En dan dat bijvoorbeeld avonturiers die spullen kunnen storten bij de bank ofzo.
 

DeletedUser

dit idee kan in de prullebak..

om een goede bouwer te vinden nu al lastig en weinig willen voltijd bouwen

laat staan als dit ooit ingevoerd gaat worden (garantie dat bouwers dan helemaal zeldzaam gaan worden)

de steden die nu uitgebouwd zijn is voorbeeld van samenwerking
 

DeletedUser

2-3 dagen bezig om 2 uur te bouwen......2 uur bouwen doe je in 2 uur, lol niet in 2-3 dagen :D

Maar 2 weken bezig zijn om van level 9 naar 10 te gaan met een gebouw lijkt me zonde van het geld. Spendeer wat meer aan je bouwpunten, en binnen een paar dagen (motivatie meegenomen) heb je een level 10 gebouw.

Lol, ik heb 240 bouwpunten, en sta nummer 30-40 in de bouwranglijst van w1, ik ben in een dag klaar van 9 naar 10

maar ik bedoel dus dat als ik die items moet gaan zoeken...

Ben ik 2-3 dagen bezig voor 2 uur bouwen
 
Bovenaan