• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

bieden markt

DeletedUser2285

Voorstel
Het is al eens voorgesteld om bij de markt, het bieden met een minimum bedrag te laten gebeuren(% van het bedrag dat al geboden is). Mijn voorstel is echter om de veiling na een bod langer te laten duren.

Details
Als een verkooptermijn bijna verstrijkt is de kans altijd groter dat er geboden wordt. Als je op de laatste seconden overboden kan je zelf geen bod meer doen. Als na een bieding de tijd terug op een minuut wordt gezet heb je de kans om nog een hoger bod uit te brengen. Op deze manier krijgt men ook een betere prijs voor hetgeen men verkoopt.

Misbruikpreventie
/

Visuele hulpmiddelen
Geen alleen de klok zal een minuut teruggezet worden.
Samenvatting
/
Administratie
Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Ja
 

DeletedUser15821

Voorstel
Het is al eens voorgesteld om bij de markt, het bieden met een minimum bedrag te laten gebeuren(% van het bedrag dat al geboden is). Mijn voorstel is echter om de veiling na een bod langer te laten duren.

Details
Als een verkooptermijn bijna verstrijkt is de kans altijd groter dat er geboden wordt. Als je op de laatste seconden overboden kan je zelf geen bod meer doen. Als na een bieding de tijd terug op een minuut wordt gezet heb je de kans om nog een hoger bod uit te brengen. Op deze manier krijgt men ook een betere prijs voor hetgeen men verkoopt.

Misbruikpreventie
/

Visuele hulpmiddelen
Geen alleen de klok zal een minuut teruggezet worden.
Samenvatting
/
Administratie
Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Ja

Nah, ze hebben al een wekker. Zet die aan op 30 seconde en bied pas op de laatste 2 seconde
 

DeletedUser3012

Goed idee! Dat snipen zorgt voor grote prijsverschillen voor dezelfde producten. Het lijkt me alleen maar positief als dat aangepakt wordt.

Met dit idee zal het voorwerp ook daadwerkelijk terecht komen bij degene die er het meeste voor over heeft en heeft iedereen de kans om te bieden wat hij of zij wil. Top!

Nah, ze hebben al een wekker. Zet die aan op 30 seconde en bied pas op de laatste 2 seconde

Reageer eens op het idee?
 

DeletedUser15821

Ik heb gereageerd op het idee. Ik zeg 'nee'. Als je iets moet kopen moet je gewoon opletten.
 
Goed idee! Dat snipen zorgt voor grote prijsverschillen voor dezelfde producten. Het lijkt me alleen maar positief als dat aangepakt wordt.

Met dit idee zal het voorwerp ook daadwerkelijk terecht komen bij degene die er het meeste voor over heeft en heeft iedereen de kans om te bieden wat hij of zij wil. Top!



Reageer eens op het idee?

hoezo goed idee?
die ene extra minuut maakt echt niks uit
de snipers wachten ook gewoon wat langer
als je van de snipers af wil en goede prijzen wil hebben moeten ze simpelweg de biedoptie verwijderen
 

DeletedUser4007

Goed idee! Dat snipen zorgt voor grote prijsverschillen voor dezelfde producten. Het lijkt me alleen maar positief als dat aangepakt wordt.

Met dit idee zal het voorwerp ook daadwerkelijk terecht komen bij degene die er het meeste voor over heeft en heeft iedereen de kans om te bieden wat hij of zij wil. Top

Reageer eens op het idee?

lijkt me eerder dat sommige voorstanders voor dit idee gewoon meer poen voor hun spullen willen
misschien hoger beginbod dan?

bij een echte veiling wordt de tijd ook niet verlengd
dus het idee is zelf al onzin
je bepaald zelf het beginbod, dus wat is het probleem?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3012

Ik heb gereageerd op het idee. Ik zeg 'nee'. Als je iets moet kopen moet je gewoon opletten.

Je hebt een alternatief gegeven voor het probleem wat door dit idee tegengegaan wordt. Kun je ook op de inhoud van dit idee in gaan?

hoezo goed idee?

Zie mijn eerdere post.

die ene extra minuut maakt echt niks uit
de snipers wachten ook gewoon wat langer
als je van de snipers af wil en goede prijzen wil hebben moeten ze simpelweg de biedoptie verwijderen

Ik vrees dat je het idee niet helemaal begrijpt. Het is de bedoeling dat na elk bod de resterende tijd gelijk is aan max{oude resterende tijd; 60 seconden}. Dan heeft iedereen de tijd om te bieden en stopt het bieden pas als het huidige bod op de werkelijke waarde van het voorwerp ligt. ;)

lijkt me eerder dat sommige voorstanders voor dit idee gewoon meer poen voor hun spullen willen

Dit idee gaat voornamelijk over het verkleinen van de variantie in de prijzen voor homogene voorwerpen. De gemiddelde prijs zal ook iets stijgen maar dat komt doordat er minder voorwerpen voor een te lage prijs verkocht worden. En zoals we weten is alles waar 'te' voor staat niet goed. ;)

misschien hoger beginbod dan?

bij een echte veiling wordt de tijd ook niet verlengd
dus het idee is zelf al onzin
je bepaald zelf het beginbod, dus wat is het probleem?

Er bestaan genoeg echte veilingen die pas stoppen als het huidige bod op de werkelijke waarde ligt (dus als niemand er meer voor over heeft). ;)

Bovendien bestaan er andere spellen waar dit systeem bestaat en zeer goed werkt (ik mag hier geen reclame maken dus stuur me een PM als je een voorbeeld wilt). Daar zijn geen rare uitschieters. :)
 

DeletedUser2285

lijkt me eerder dat sommige voorstanders voor dit idee gewoon meer poen voor hun spullen willen
misschien hoger beginbod dan?

bij een echte veiling wordt de tijd ook niet verlengd
dus het idee is zelf al onzin
je bepaald zelf het beginbod, dus wat is het probleem?

Bij een veiling wordt de tijd wel degelijk verlengd als er geboden is. Er wordt namelijk de kans gegeven om een hoger bod te doen. Pas als niemand, die op dat moment aanwezig is, een hoger bod wilt doen worden de goederen toegewezen aan de laatste bieder.,
 

DeletedUser

Ik vind het een goed plan om de veiling na een bod steeds weer een bepaalde tijd langer te laten duren. Maar een minuut is misschien te lang, dit kan ook 30 sec of 15 sec zijn. Dit is genoeg tijd om andere spelers nog weer de kans te geven om te bieden, en het houdt de actie er een beetje in.
 

DeletedUser

Laten we aub gewoon stoppen als de timer op 0 staat. Niet onnodig een veiling moeilijk maken door verlenging. Het lijkt me voor de bieders ook niet nodig om ongewenst de kosten omhoog te stuwen. Wil je een hogere prijs voor je items, moet je het bieden hoger laten beginnen.

Je weet wanneer de timer op 0 komt te staan. Je kunt een bericht krijgen als de deadline nadert. Aan jou om een goed bod te plaatsen... Kwestie van timing!

Ik zeg NEE

Als je zo graag vernieuwing wilt verzinnen aan het marktsysteem zijn er talloze betere ideeen :D!
 

DeletedUser16010

Ik vind het een goed idee, ik word regelmatig in de laatste paar seconden overboden, vooral als er verder nog niemand anders heeft geboden, en daardoor hebben alleen snipers kans op voorwerpen en normale bieders niet/amper.
(met normale bieders bedoel ik spelers die bieden zodra ze het voorwerp willen, ongeacht de tijd dat het voorwerp nog op de markt staat)

Ik ben het wel eens met SilverAnnie, een minuut is iets te lang, 30 seconden lijkt me beter, anders zal de veiling veel langer duren dan de bedoeling is.
 
Bovenaan