• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Beter te vroeg dan te laat

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Ik heb 3 vd 6 fg's geleid.
Ik denk dat we kunnen stellen dat we niet ver kwamen door deels onervarenheid door de leiding, maar ook door deels motivatie gebrek.
Er zijn er velen die tot het eind doorgestrijd hebben.
Echter zijn er ook genoeg mensen geweest die ons hebben laten zitten, laatste fg's kwamen we, dacht ik, op 80 onliners max. waar plek was voor 120.
Zeer triest voor een 'gemotiveerd team'. Maar dat is geen uithaal naar jullie.

En voor hier een lawine aan commentaar hierop begint, die heb ik al na de fg's gehad :p
Wel grappig dat het wederom aan de leiding ligt en niet aan de spelers zelf.
Een ondermaatse leiding? Maar wel winst tegen Engeland en we hadden tegen Frankrijk gewonnen als mensen beter hadden opgelet op orders.

Al met al, ik zal mij zeker niet verkiesbaar stellen.
 
Het FG heeft in 2015 en 2017 plaatsgevonden toch? Dus ik ga er vanuit dat de volgende pas in 2019 zal plaatsvinden? Is het niet een beetje -heel erg- vroeg om het nu al daarover te gaan hebben? Goede kans dat er in tussen tijd een boel veranderd in het aantal actieve spelers en wie deze spelers zijn.

Maar ik ben er het mee-eens: beter te vroeg dan te laat. Maar zou ook wel willen voorstellen om dan alvast de spelers te gaan bekijken die wel en niet mee doen... want online/motivatie zijn wel 2 belangrijke eigenschappen en je wint een fg niet door de leiding maar door goed teamwork van het HELE team.
 

DeletedUser16739

Ik heb 3 vd 6 fg's geleid.
Ik denk dat we kunnen stellen dat we niet ver kwamen door deels onervarenheid door de leiding, maar ook door deels motivatie gebrek.
Er zijn er velen die tot het eind doorgestrijd hebben.
Echter zijn er ook genoeg mensen geweest die ons hebben laten zitten, laatste fg's kwamen we, dacht ik, op 80 onliners max. waar plek was voor 120.
Zeer triest voor een 'gemotiveerd team'. Maar dat is geen uithaal naar jullie.

En voor hier een lawine aan commentaar hierop begint, die heb ik al na de fg's gehad :p
Wel grappig dat het wederom aan de leiding ligt en niet aan de spelers zelf.
Een ondermaatse leiding? Maar wel winst tegen Engeland en we hadden tegen Frankrijk gewonnen als mensen beter hadden opgelet op orders.

Al met al, ik zal mij zeker niet verkiesbaar stellen.


Wasa vond ik geen slechte leider, maar ik begrijp de onvrede over de leiding want er waren leiders die er echt niets van begrepen.
Nogmaals niets ten nadele van wasa die deed het goed.

Om dan een team te motiveren is heel moeilijk..... Zorg eerst dat je een goed team leiders heb die samen goed overweg kunnen zonder onderling problemen te hebben. en die zelf de fortgevechten begrijpen.
 
Ik heb 3 vd 6 fg's geleid.
Ik denk dat we kunnen stellen dat we niet ver kwamen door deels onervarenheid door de leiding, maar ook door deels motivatie gebrek.
Er zijn er velen die tot het eind doorgestrijd hebben.
Echter zijn er ook genoeg mensen geweest die ons hebben laten zitten, laatste fg's kwamen we, dacht ik, op 80 onliners max. waar plek was voor 120.
Zeer triest voor een 'gemotiveerd team'. Maar dat is geen uithaal naar jullie.

Motivatie was ver zoek, klopt. Dat kwam langs de ene kant omdat we vaak verloren, langs de andere kant denk ik ook dat het komt omdat de leiding zelf niet gemotiveerd was vanaf het begin. Bedoel ik heb je eerste weken niet gezien, en je forum post + wat je zei na we een fg hadden verloren was alles behalve motiverend. (no offence, ik apprecieer alle moeite die de vorige leiding heeft ingestoken in het event!) De leiding heeft naast haar taken ook een motiverende rol. Zij creëert het samenhorigheidsgevoel imo.

Dus best verschillende leiders, van verschillende werelden, waar iedereen het mee kan vinden en die zelf ook gemotiveerd zijn. Dat hebben we nodig denk ik. :)
 
Het is vrij simpel, je hebt een perfecte rolverdeling nodig. Je kunt dit niet alleen.
Allereerst moet je met een team komen wat het liefst veel online is. Onliners zijn altijd cruciaal. Leidernoobs worden enkel de actiefste mensen, want dan gaan ze niet vroegtijdig onnodig neer. Daarna onliners avo maken. Soldaten zijn de rest. Bouwers hebben geen nut, ook geen leiderschapbouwers, want je weet dat je als duellant constant op 20k lp mensen schiet, ook al raakt de bouwer vaker, de crits werken dan wel exponentieel zwaarder.

Dan daarnaast moet iedereen de juiste kleding kiezen, coördinatie hiervoor moet een specifiek persoon aangesteld worden. Optimaal upgraden, optimaal gebruikt van wapenset bonussen etc. Wat boeit het welke wapenset een soldaat aan heeft? Zolang hij wat draagt waar andere bonus van krijgen!

Daarnaast craften -> opnieuw 1 iemand in charge op alles. Wellicht zelfs van tevoren een select groep mensen die actief gaat meehelpen aan het craften.

Dan uiteraard 2 ONLINE fgleiders (er meldde zich goede leiders aan, maar ja, als ze niet online zijn.....). De ene heeft het enkel over de algemene taktiek en de redenatie erachter. De andere leider richt zich enkel op wissels -> en houdt de avo's in de gaten. Vakken weggeven is heel erg cruciaal in zulke gevechten, en als dit ''per ongeluk'' gebeurt, kan dit je het FG kosten.

Daarnaast moet er ook nog ''de fluisteraar'' zijn. Dit persoon doet al het fluisterwerk NAMENS de leiding, dit betekent individuen bepaalde taken geven. Ook is dit het aanfluisterpunt vanaf leden.

Als je zoiets als dit hebt, heb je al een goed begin. Uiteraard is motivatie nog steeds het belangrijkst. Veel Nederlanders zijn lui, doen geen opdrachten en komen opdagen gewoon omdat het een leuke ervaring is (count me in). Maar die gaan er niet 100% voor. Er zijn mensen die de hele dag door arbeiden, geld verzamelen en daardoor komen we aan HW enkelschots level 5s. Er zijn mensen die duelleren om geld te stelen. Etc. Als je met 100 man 10 VP meer hebt, is dat al 1000 VP, of ook wel 10,000 levenspunten wellicht -> alles telt. Uiteraard is luisteren ook wel een cruciaal punt.

Dit is tenminste mijn view en ik heb inmiddels als co-leider de eerste keer meegedaan (toen was ik ook wel een klein beetje een rotjoch, want de hogere leiding was niet actief genoeg) en de tweede keer meegedaan. Dit is tenminste wat mijn conclusies zijn.
Oja, en die sukkels die zich te groot voelen om collectief mee te doen omdat ze een meningsverschil hebben gekregen met iemand binnen de ploeg, DOE DAN NIET MEE.
 
Als je kijk naar afgelopen FG wereld (door cor georganiseerd) waren er veel onliners meestal. Dit moeten we ook kunnen als we met z'n alle in 1 team zitten.
Ik ben het met Jordes eens, opdrachten zijn super belangrijk. Je kan met beetje opdrachten doen zo 50vp en 20 ap krijgen. dat is gewoon gigantische veel.

Wat veel mensen ook vergeten zijn de avonturen. Dit kan niet je ding zijn. Maar hier maakt je kans op hele mooie buffjes. Waardoor je bijvoorbeeld 50extra lp punten krijg (500/750 lp) lijkt weinig maar als 120 mensen dat hebben is dat toch 60.000 lp

Dus de eerste 2 weken niet gebruiken om lekker offline te zijn, maar juist om opdrachten/avo's/craften ect
 
Als je kijk naar afgelopen FG wereld (door cor georganiseerd) waren er veel onliners meestal. Dit moeten we ook kunnen als we met z'n alle in 1 team zitten.
Ik ben het met Jordes eens, opdrachten zijn super belangrijk. Je kan met beetje opdrachten doen zo 50vp en 20 ap krijgen. dat is gewoon gigantische veel.

Wat veel mensen ook vergeten zijn de avonturen. Dit kan niet je ding zijn. Maar hier maakt je kans op hele mooie buffjes. Waardoor je bijvoorbeeld 50extra lp punten krijg (500/750 lp) lijkt weinig maar als 120 mensen dat hebben is dat toch 60.000 lp

Dus de eerste 2 weken niet gebruiken om lekker offline te zijn, maar juist om opdrachten/avo's/craften ect

Helemaal mee eens (en wat Jor erboven zei ook). En dan heb je het over de lp bufjes van de avo's. Maar denk eens aan wat je kan doen als je al die gratis kistjes naar 1 persoon doet (of 2/3) gratis lvl 3/4 fgwapen, daarnaast kan je voor cooks paardenset gaan, 30 schade sectorbonus, zeker in att in grote vakken kan dat gewoon 300-400 schade per ronde zijn. (keer 2/3 als je meerdere setjes hebt) Dat is net alsof je met iemand extra schiet.
 
Leuk dat er al zo vroeg naar gekeken wordt, alles om de moeilijkheden van vorige events te voorkomen. Het begint met dingen zoals dit, zodat het niet allemaal last-minute gefixed moet worden, waar er dan ook nog eens gegarandeerd iets misloopt. Alvast een goed initiatief dus.

To the point; mijn stem zou uitgaan naar Manslaughter. Op zijn fg kwaliteiten na ben ik er 100% zeker van dat hij in staat is z'n hoofd koel te houden als het wat moeilijker wordt en de groep in de goeie richting kan sturen. Verder beaam ik ook wat hier al gezegd werd; je hebt een leidingsTEAM nodig dat een beetje met elkaar overweg kan (of in het minst onderlinge problemen opzij kan zetten) en de groep op sleeptouw kan nemen. Gemotiveerd blijven zal wss het moeilijkst zijn aangezien we het sowieso moeilijk gaan krijgen. Zoals wasa al zei, met 80 onliners kom je ongeacht leiding nergens.
 

DeletedUser16368

Dus de algemene conclusie is alles begint met goede FG leiding en van daaruit verder bouwen .

Enige wat je dan moet doen is de FG leider kiezen en hopen dat die het wilt doen he :p
 
Bovenaan