nog steeds geen goed idee, zeker niet om dan rewards te geven aan oorspronkelijke werelden, vooral omdat je dan JUIST een grote meute meelopers krijgt, en NEE, niemand gaat blocken, al zeggen sommigen nog zo hard van wel.
op dit moment loont blocken nog, omdat de reward niet veel lager is, en je van veel mensen bedankjes krijgt.
maar als de reward wel veel lager wordt gaan steeds dezelfde mensen t slachtoffer zijn, en steeds dezelfde degene die er slaatje uit slaan (wat nu ook al is, maar dan in NOG sterkere mate|)
Ik heb er over nagedacht, goed verbeterpunt.
Plek 1-3 zal een voorwerp van de Speedset krijgen (Helaas nog niet klaar).
Plek 1-3 zal de titel Speedy Gonzalis krijgen.
Plek 1 krijgt 1500 nuggets
Plek 2 krijgt 800 nuggets
Plek 3 krijgt 500 nuggets
Plek 4 krijgt 1 mega kerstzak
Plek 5 krijgt een uniek waardevol kistje
Dit zijn de rewards van de huidige speed. Ook hier krijg je dus de rewards op eventueel andere werelden. Je hebt het over meelopers, maar wat betreft de prijzen, deze wilde ik baseren op individuele ranglijsten(Meest gehit, meest ontweken, uitbreiding mogelijk) en op een stedenranglijst. Enkele individuen krijgen een speciale prijs en de winnende stad krijgt een prijs. Om meelopers te voorkomen, mag er niet van steden gewisseld worden en zijn er geen allianties. Enkel de eerste week mag er van steden gewisseld worden. Dit zorgt dat er meelopers verdwijnen.
Over de inviduele ranglijsten moet nog wel het één en ander uitgewerkt worden, want een gemiddelde speler die ''all-round'' is, komt uiteraard niet in aanmerking voor veel individuele ranglijsten waar een specialisatie hard nodig is. Mocht iemand met ideeën komen, graag! Ik kom niet veel verder dan een activiteitsranglijst(online bij FG's). Het is wel complex en eigenlijk zijn teveel ranglijsten ook niet goed. De hoofdzaak bij mij is vooral om leuke gevechten te krijgen en niet zo zeer om voor de prijzen te gaan.\
Blocken is wel een speciaal geval, mijn korte brainstorm zegt me, het vaakst beschoten worden als verdediger buiten het fort, maar dan krijg je wellicht ook suiciders die naar de aanval springen. Uiteraard zijn zulke personen totaal niet gewenst bij fortgevechten, maar het kan zo maar voorkomen, maar op Polen is dit bijvoorbeeld ook een manier van blocken, dus dan zou het wel terecht zijn.
De stedenranglijst moet dan gemaakt worden met bepaalde prestaties in fortgevechten, winst-> 10 punten
aantal deelnemers van de stad aanwezig-> 2 punten per persoon
actieve deelnemers van de stad aanwezig-> 1 punt per persoon (definitie van actief, 15 rondes?)
Per fort op het einde in het bezit-> 3 punten
Verder kan ik op dit moment niet bedenken.
Kan je niet random maken of je aanval of verdediging staat. En dan een beloning geven als je wint?
Krijgt de hele verdeding of aanval een punt. En degene met de meeste punten aan het einde wint
random lijkt me geen goed idee, want de oorspronkelijke bedoeling is om de ''werelden'' tegen elkaar te laten strijden. Teamplay is bijvoorbeeld een belangrijk element en die heb je met random mensen misschien minder dan bij je standaard omgeving.
Mochten anderen nog ideeën hebben, hoor ik het graag.