• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Beste idee tot nog toe, FGspeed

DeletedUser16221

Iedereen 150? dat zal niet gebeuren, inno wil wel een paar nuggets uit die wereld halen hoor;) Je kan met je beste wereld de speed joinen, dus als jij bijv. Met je w7 duelist van 120 of met je w1 avo van 135 of je colo bouwer van 17 naar speed gaat mag je zelf bepalen. Verder vind ik het onzin dat eerdere en premium werelden altijd sterk in het voordeel zijn, tuurlijk die hebben een paar vp meer.. Maar de grap is dat er alleen maar oudere werelden en premium werelden zijn dus slaat je idee eigenlijk nergens op.

Wereld 1 heeft toch wel een voordeel ten opzichte van Dakota bijvoorbeeld?
 

DeletedUser15868

Je zei, ik citeer:


Ik vind het een erg sterk idee!

Maar kan je dan niet beter iedereen level 150 geven, zodat elke wereld evenveel kans heeft, en dat het echt om de skills gaat? Bij deze opzet heb ik het idee dat de eerdere- en premiumwerelden sterk in het voordeel zijn?

De eerdere- EN premiumwerelden, dat berust op w1 w7 en arizona tot dakota ;)
En niet zeuren, dan moest je maar op arizona spelen:mad:
 

DeletedUser16221

Je zei, ik citeer:




De eerdere- EN premiumwerelden, dat berust op w1 w7 en arizona tot dakota ;)
En niet zeuren, dan moest je maar op arizona spelen:mad:

Je hebt helemaal gelijk dat dit niet juist gezegd was :p
Maar je snapte wat ik bedoelde neem ik aan.
 

DeletedUser14698

w1 heeft een voordeel op de niet vp kopende mensen maar dat verschil is niet al te groot
 
Bij elk idee wat over meerdere werelden gaat zal er altijd hetzelfde naar boven komen: De één heeft voordeel ten opzichte van de ander, maar als je een NPC fortgevecht op één wereld houdt, dan is het ook weer niet goed, want dan heeft de andere wereld niets kunnen doen. Tja, het is nou eenmaal zo dat hier niet alles gelijk is, maar zolang het nog niet zo verschillend is als bij bijvoorbeeld tribalwars, dan vind ik dat je er geen rekening mee hoeft te houden.

Altijd het ''oplosscenario'' bij deze wereldvoordeelproblemen is premiumwerelden en de oude gescheiden houden, maar dan krijg je w1 vs w7 en ari vs bri vs colo vs dak. Dat is natuurlijk ook niet handig.

Wat betreft dat level 150 maken, het liefst wil ik zo min mogelijk aanpassen. Wel ben ik het eens dat sommige fortvechters die lager level zijn benadeeld zijn, verschil tussen level 130 en 80 is al 150 vp. Echter, dat gebeurt ook in de huidige werelden. Ook is het zo, als je gewoon level 150 gemaakt wordt, dan gaat het eigenlijk alleen nog maar om het karakter waar je het liefst mee speelt op de speed, want de rest is toch gelijk.
 

DeletedUser385

nog steeds geen goed idee, zeker niet om dan rewards te geven aan oorspronkelijke werelden, vooral omdat je dan JUIST een grote meute meelopers krijgt, en NEE, niemand gaat blocken, al zeggen sommigen nog zo hard van wel.

op dit moment loont blocken nog, omdat de reward niet veel lager is, en je van veel mensen bedankjes krijgt.
maar als de reward wel veel lager wordt gaan steeds dezelfde mensen t slachtoffer zijn, en steeds dezelfde degene die er slaatje uit slaan (wat nu ook al is, maar dan in NOG sterkere mate|)
 
Kan je niet random maken of je aanval of verdediging staat. En dan een beloning geven als je wint?

Krijgt de hele verdeding of aanval een punt. En degene met de meeste punten aan het einde wint
 
nog steeds geen goed idee, zeker niet om dan rewards te geven aan oorspronkelijke werelden, vooral omdat je dan JUIST een grote meute meelopers krijgt, en NEE, niemand gaat blocken, al zeggen sommigen nog zo hard van wel.

op dit moment loont blocken nog, omdat de reward niet veel lager is, en je van veel mensen bedankjes krijgt.
maar als de reward wel veel lager wordt gaan steeds dezelfde mensen t slachtoffer zijn, en steeds dezelfde degene die er slaatje uit slaan (wat nu ook al is, maar dan in NOG sterkere mate|)


Ik heb er over nagedacht, goed verbeterpunt.

Plek 1-3 zal een voorwerp van de Speedset krijgen (Helaas nog niet klaar).
Plek 1-3 zal de titel Speedy Gonzalis krijgen.
Plek 1 krijgt 1500 nuggets
Plek 2 krijgt 800 nuggets
Plek 3 krijgt 500 nuggets
Plek 4 krijgt 1 mega kerstzak
Plek 5 krijgt een uniek waardevol kistje

Dit zijn de rewards van de huidige speed. Ook hier krijg je dus de rewards op eventueel andere werelden. Je hebt het over meelopers, maar wat betreft de prijzen, deze wilde ik baseren op individuele ranglijsten(Meest gehit, meest ontweken, uitbreiding mogelijk) en op een stedenranglijst. Enkele individuen krijgen een speciale prijs en de winnende stad krijgt een prijs. Om meelopers te voorkomen, mag er niet van steden gewisseld worden en zijn er geen allianties. Enkel de eerste week mag er van steden gewisseld worden. Dit zorgt dat er meelopers verdwijnen.

Over de inviduele ranglijsten moet nog wel het één en ander uitgewerkt worden, want een gemiddelde speler die ''all-round'' is, komt uiteraard niet in aanmerking voor veel individuele ranglijsten waar een specialisatie hard nodig is. Mocht iemand met ideeën komen, graag! Ik kom niet veel verder dan een activiteitsranglijst(online bij FG's). Het is wel complex en eigenlijk zijn teveel ranglijsten ook niet goed. De hoofdzaak bij mij is vooral om leuke gevechten te krijgen en niet zo zeer om voor de prijzen te gaan.\

Blocken is wel een speciaal geval, mijn korte brainstorm zegt me, het vaakst beschoten worden als verdediger buiten het fort, maar dan krijg je wellicht ook suiciders die naar de aanval springen. Uiteraard zijn zulke personen totaal niet gewenst bij fortgevechten, maar het kan zo maar voorkomen, maar op Polen is dit bijvoorbeeld ook een manier van blocken, dus dan zou het wel terecht zijn.

De stedenranglijst moet dan gemaakt worden met bepaalde prestaties in fortgevechten, winst-> 10 punten
aantal deelnemers van de stad aanwezig-> 2 punten per persoon
actieve deelnemers van de stad aanwezig-> 1 punt per persoon (definitie van actief, 15 rondes?)
Per fort op het einde in het bezit-> 3 punten
Verder kan ik op dit moment niet bedenken.

Kan je niet random maken of je aanval of verdediging staat. En dan een beloning geven als je wint?

Krijgt de hele verdeding of aanval een punt. En degene met de meeste punten aan het einde wint

random lijkt me geen goed idee, want de oorspronkelijke bedoeling is om de ''werelden'' tegen elkaar te laten strijden. Teamplay is bijvoorbeeld een belangrijk element en die heb je met random mensen misschien minder dan bij je standaard omgeving.

Mochten anderen nog ideeën hebben, hoor ik het graag.
 

DeletedUser385

random maken lijkt me inderdaad beter

"je meld je aan bij fg, kiest geen kant / positie, 5 min voor start wordt iedereen verdeeld en kunnen ze positie kiezen, iedereen soldaat.... ja dat laatste is n gevaarlijke , wie leidt er dan, dat moeten mensen zelf maar uitzoeken xD "
 

DeletedUser14698

je zou 2 mods kunnen laten leiden maar die doen dan niet mee voor de winst
 

Deleted User - 308552

Het probleem is ook dat een fortgevecht (bij goed werkende en gebalanceerde teams) eigenlijk een gevecht is tussen de leiders. Gewoon een gedachte ;)
 

DeletedUser7902

Het probleem is ook dat een fortgevecht (bij goed werkende en gebalanceerde teams) eigenlijk een gevecht is tussen de leiders. Gewoon een gedachte ;)

Als je dat denkt, heb je op voorhand al verloren ;)
 

Deleted User - 308552

Nou... Mijn gedachte klopt alleen als de teams goed gebalanceerd zijn en goed samenwerken. Maar door "wrijving" (1) heb je (bijna) nooit zo'n situatie, er is altijd wel iemand die zn pijl niet (of te laat) zet etc etc.

Mijn punt is gewoon dat als de ene leider beter is dan de andere je als partij met de betere leider een grotere kans hebt om te winnen mits beide partijen goed uitgebalanceerd zijn (qua aantallen, levenspunten etc)

(1:( "friction" - the disparity between the ideal performance of units, organisation or systems and their actual performance in real world scenarios (On War, Carl von Clausewitz, Book I, Chapter VII)
 
Nou... Mijn gedachte klopt alleen als de teams goed gebalanceerd zijn en goed samenwerken. Maar door "wrijving" (1) heb je (bijna) nooit zo'n situatie, er is altijd wel iemand die zn pijl niet (of te laat) zet etc etc.

Mijn punt is gewoon dat als de ene leider beter is dan de andere je als partij met de betere leider een grotere kans hebt om te winnen mits beide partijen goed uitgebalanceerd zijn (qua aantallen, levenspunten etc)

(1:( "friction" - the disparity between the ideal performance of units, organisation or systems and their actual performance in real world scenarios (On War, Carl von Clausewitz, Book I, Chapter VII)

Nee. Het leiden is punt 1, het luisteren punt 2. Teamplay valt ook onder punt 2. Dat is veel belangrijker.

En ruud: Offliners worden dan random geplaatst 5 min voor tijd? Aanval staat allemaal verspreid? Lijkt me niet handig :p
 
Nee. Het leiden is punt 1, het luisteren punt 2. Teamplay valt ook onder punt 2. Dat is veel belangrijker.

En ruud: Offliners worden dan random geplaatst 5 min voor tijd? Aanval staat allemaal verspreid? Lijkt me niet handig :p

Mods kunnen je verplaatsen dus als die je verdelen/neerzetten kan het mis wel?
 
Jij wil dat voor elk gevecht gaan doen? Ik denk met zo'n potentiele actieve FG wereld dat er minstens 2 gevechten per dag zijn. Ook is het niet enkel de bedoeling dat er gemodificeerde gevechten komen...
 
Dan kan hele.hele principe niet dat een mod leid en dat er random wordt verdeeld als.ik.het goed begrijp?
 
Bovenaan