• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Beste duellanten

DeletedUser6377

Wie zijn nu eigenlijk de beste duellanten van .nl?

Ik ben op dit lijstje uitgekomen*:
1. Sheriff123 (656 | w10)
2. Bones Mallone (600 | w10)
3. Lee Van Cleef (598 | w10)
4. Chaosrider (547 | w1)
5. Rollercooster007 (542 | w9)
6. Referer (527 | w7)
7. Surplas (517 | w7)
8. Harres (506) | w1)
9. Wiley Harp (503 | w1)
10. Powerrr (496 | w7)

Duelwerelden**: w1 en w7

1. (1) Sheriff123 (662 | w10)
2. (2) Lee Van Cleef (632 | w10)
3. (3) Bones Mallone (629 | w10)
4. (4) Referer (586 | w7)
5. (5) Surplas (581 | w7)
6. (7) Wiley Harp (568 | w1)
7. (6) mathiver (567 | w1)
8. (9) Sheriff123 (545 | w1)
9. (8) rollercooster007 (544 | w9)
10. (10) MK91 (535 | w1)

Nu vraag ik mij eigenlijk af wat voor een soort duellanten in deze top 10 staan. Ik zie eigenlijk voornamelijk reflexers als ik het goed heb. Is dat eigenlijk de beste build?

Het valt mij ook op dat op wereld 1 en 7, uitgezonderd die paar oude w2 duellanten, na er nergens geduelleerd wordt. Is dit een uitstervend vak? Moet er niet meer gepusht worden om spelers aan het duelleren te krijgen? Hoe kunnen we deze mooie kunst verspreiden onder de nieuwe spelers? Het zou zonde zijn als het duelleren een eliteaangelegenheid voor de veteranen wordt!

*Dit is op duellevel. Er kan daardoor een kleine vertekening zijn door het xp-level. Wiley Harp staat bijvoorbeeld op w1 boven Harres maar heeft een lager level en daardoor ook lager duellevel.
**De migranten van w2 tel ik niet mee omdat die uit elkaar zijn gegaan bij de migratie en buiten hen op die werelden geen hond duelleert of iets voorstelt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7902

Ik vond het al een grote fout van Inno om w2 te laten verdwijnen. Nergens waren de duels zo plezant dan op w2. :(
 

DeletedUser3012

Nu vraag ik mij eigenlijk af wat voor een soort duellanten in deze top 10 staan. Ik zie eigenlijk voornamelijk reflexers als ik het goed heb. Is dat eigenlijk de beste build?

Ik heb jou ooit eens horen zeggen dat er geen 'beste build' is. :p
 
Het valt mij ook op dat op wereld 1 en 7, uitgezonderd die paar oude w2 duellanten, na er nergens geduelleerd wordt. Is dit een uitstervend vak? Moet er niet meer gepusht worden om spelers aan het duelleren te krijgen? Hoe kunnen we deze mooie kunst verspreiden onder de nieuwe spelers? Het zou zonde zijn als het duelleren een eliteaangelegenheid voor de veteranen wordt!

Waarschijnlijk omdat je alleen op w1 en w7 speelt? :hmf: :rolleyes: :unsure:
 

DeletedUser

Waarschijnlijk omdat je alleen op w1 en w7 speelt? :hmf: :rolleyes: :unsure:

Idd haha op colorado, dakota en briscoe zijn er ook gewoon te vinden.

Daarbij is deze lijst poep want degene die het hoogste duellevel heeft is niet perse beter dan een zmd..


En perfecte build naar mijn mening is: lvl < 50 Att op kracht(slag) handigheid (schiet) en vp op mikken en uitwijken (en af en toe wat lp als schiet en extra mikken als slag) lvl > 50 Att op bewegelijkheiden vp op reflex en uitwijken en om het level eens wat op mikken en slag/schiet gooien.

Ja, dit kost flink geld vanwege flinke reskill maar aangezien ik altijd zmd ben geweest was geld nooit een probleem :) (en de reden dat ik reflex uitwijken boven weerdstand reflex zet is omdat er simpel weg meer schiet dan slag is.)
 

DeletedUser6377

Ik heb jou ooit eens horen zeggen dat er geen 'beste build' is. :p
Klopt, desondanks zie ik deze groep met ongeveer dezelfde build vrij hoog staan. Wellicht zit ik toch fout. Het onderzoeken kan nooit kwaad
Waarschijnlijk omdat je alleen op w1 en w7 speelt? :hmf: :rolleyes: :unsure:
Haha, ik speel op alle werelden. Leuk geprobeerd
Idd haha op colorado, dakota en briscoe zijn er ook gewoon te vinden.

Daarbij is deze lijst poep want degene die het hoogste duellevel heeft is niet perse beter dan een zmd..


En perfecte build naar mijn mening is: lvl < 50 Att op kracht(slag) handigheid (schiet) en vp op mikken en uitwijken (en af en toe wat lp als schiet en extra mikken als slag) lvl > 50 Att op bewegelijkheiden vp op reflex en uitwijken en om het level eens wat op mikken en slag/schiet gooien.

Ja, dit kost flink geld vanwege flinke reskill maar aangezien ik altijd zmd ben geweest was geld nooit een probleem :) (en de reden dat ik reflex uitwijken boven weerdstand reflex zet is omdat er simpel weg meer schiet dan slag is.)
Dat je dit durft te zeggen! Ga je in een hoekje schamen! Je snapt er overduidelijk compleet niets van; dat zie je ook in je voorgestelde build terug.
 

DeletedUser6801

Duelleren is sinds de toevoeging van fortgevechten, craften en leuke arbeiden waar je dingen kan vinden natuurlijk een kleiner onderdeel van het spel geworden dan het eerst was.

En Maxy, je kan natuurlijk niet w1 vergelijken met w10. W1 bestaat al zoveel langer, natuurlijk hebben die mensen een hoog duellevel.

En er staan waarschijnlijk meer weerstand/reflex duellanten bovenin omdat je met die build veel meer duels op een dag kunt doen door enorme hoeveelheid LP en minder schade tov schieters. En bovenaande duellijst staan heeft nou eenmaal meer met kwantiteit (hoeveel duels heb je totaal gewonnen) dan kwaliteit (wat is je win/verlies ratio) te maken.
 

DeletedUser

Duelleren is sinds de toevoeging van fortgevechten, craften en leuke arbeiden waar je dingen kan vinden natuurlijk een kleiner onderdeel van het spel geworden dan het eerst was.

En Maxy, je kan natuurlijk niet w1 vergelijken met w10. W1 bestaat al zoveel langer, natuurlijk hebben die mensen een hoog duellevel.

En er staan waarschijnlijk meer weerstand/reflex duellanten bovenin omdat je met die build veel meer duels op een dag kunt doen door enorme hoeveelheid LP en minder schade tov schieters. En bovenaande duellijst staan heeft nou eenmaal meer met kwantiteit (hoeveel duels heb je totaal gewonnen) dan kwaliteit (wat is je win/verlies ratio) te maken.
whehehe

schieter is beste om te winne en ja heb geen lp maar raak me maar dan
 

DeletedUser3012

Klopt, desondanks zie ik deze groep met ongeveer dezelfde build vrij hoog staan. Wellicht zit ik toch fout. Het onderzoeken kan nooit kwaad

Kijk dan ook naar de doeleinden waarvoor een build gebruikt kan worden. We zijn er denk ik allebei van overtuigd dat als je (om maar een voorbeeld te noemen) voor KO's gaat reflexer niet de beste build is.

whehehe

schieter is beste om te winne en ja heb geen lp maar raak me maar dan

Dit! :D
 

DeletedUser15840

Maxy, jij heerlijke trollbaas :p

Reflexers hebben meer lp, krijgen minder schade binnen en kunnen dus veel meel duels doorrammen tov andere duellanten. Of het de beste build is of niet, hangt vooral af van de wereld waar je speelt denk ik.
 
wat wes zei over reflex-uitwijken (met atributen op beweeg?) heeft veel voordelen en nadelen.
ik heb het zelf een geprobeerd maar nooit echt professioneel.

als je het goed doet zou je echter kunnen kiezen of je met slag of schiet aanvalt, maar je doet met geen van beide veel schade. de schade die je zelf incasseert (van schieters!!) is eveneens laag en je zou ook veel moeten uitwijken...
dat is allemaal theoretisch en je moet al voor elk duel andere kleren en/of een ander wapen aandoen, en dat steekt al gauw tegen...

maar is een beetje imago/tactiek nog handig of zet echt niemand daar iets op? zowat elke duelset geeft daar nog steeds +-60 van
 

DeletedUser

Klopt, desondanks zie ik deze groep met ongeveer dezelfde build vrij hoog staan. Wellicht zit ik toch fout. Het onderzoeken kan nooit kwaad

Haha, ik speel op alle werelden. Leuk geprobeerd

Dat je dit durft te zeggen! Ga je in een hoekje schamen! Je snapt er overduidelijk compleet niets van; dat zie je ook in je voorgestelde build terug.

Hmm zoek mijn naam maar op w9,10,11 en reageer nog maar eens :)

En Jack Stonehand het enige nadeel is dat je vrij weinig ko's zult behalen maar ik wordt tegen mensen van mijn eigen level meestal maar max 1 keer geraakt en als dat een schieten is dan doet hij me maar iets van 100 schade :)
 

DeletedUser3012

Ik gebruik ook imago/tactiek. Hoeveel ik heb ga ik niet zeggen. :p

Ik denk dat het sowieso beter is om (zeker bij de hogere levels) ook wat punten op imago/tactiek te zetten dan om alles op mikken/uitwijken te gooien. Hoeveel je erop zet hangt ook af van wat de rest van de duellanten doet; de kunst bij imago/tactiek is om in ieder geval boven het imago/tactiek van je tegenstander te zitten.
 

DeletedUser6377

Er zit een spanningsveld tussen het meer moeten hebben dan je tegenstander en genoeg op de rest hebben. De truc is om het zo te zetten dat je altijd net ietsjes meer hebt.
 
Bovenaan