1. Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
    Ontzet Notitie

Awsomia

Discussie in 'Het Ei van Columbus' gestart door Henry J., 28. jan 2017.

Deel deze pagina

  1. Voorstel
    Iets doen met dat fort dat daar maar staat.

    Details
    Wanneer je Awsomia aanvalt kan niemand aanmelden voor verdediging alleen aanval.
    Verdediging wordt gevuld met 120 npc's, random stats, random level en een random loop traject.


    Misbruikpreventie
    ik denk het niet

    Visuele hulpmiddelen


    Samenvatting
    Om iets te doen in het fort, bij winst van aanval meer upm meer ep kistjes terug geven zoals vroeger.
    Dit om weer vollere fg's te krijgen op .nl
    Administratie
     
  2. dave144

    dave144

    Lid sinds:
    6. nov 2015
    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    59
    Wat een geweldig idee!
     
  3. GetScoped

    GetScoped

    Lid sinds:
    27. jan 2017
    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan niet beter joh!
     
  4. dist3rio

    dist3rio

    Lid sinds:
    18. okt 2015
    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    45
    leuk idee!
     
  5. Mastadont

    Mastadont

    Lid sinds:
    20. dec 2008
    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    11
    idee is goed, behalve het idee van de kistjes.
    maar ben ook van mening, aangezien er ook opdrachten met fortgevechten zijn.
    dat het spel 1x in de maand zelf een fg moet starten zodat de opdrachten ook gewoon gedaan kunnen worden zonder dat een andere speler een fort aanvalt.
     
  6. Kraters

    Kraters

    Lid sinds:
    19. apr 2010
    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik neem aan dat elke server zich kan aanmelden voor dit fg of wil je wereld per wereld?
     
  7. Mastadont

    Mastadont

    Lid sinds:
    20. dec 2008
    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    11
    aan je post te zien begrijp jij het dus totaal niet?
    het voorgestelde idee lijkt mij per wereld bedoeld.
    dus elke server zijn eigen awesomnia / fortcalvin.
    dus elke server of wereld apart heeft er dus niets mee te maken.... het gaat niet om een fg wereld
     
  8. Het kan ook een maandelijks event zijn zoals circus , je bouwt op tot een aanval en stort de nodige producten.
     
  9. Kraters

    Kraters

    Lid sinds:
    19. apr 2010
    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik denk dat jij er vrij weinig van snapt. In het idee staat dat het fort gevuld wordt met 120 npc's. De meeste werelden geraken niet aan 140 aanvallers om te helpen, laat staan aan 100.

    Voordat je voortaan zo op mij loopt te dissen, moet je misschien zelf eens reden hebben. Ook helpt het om op een fatsoenlijke manier je alinea's te leren opbouwen. Elke zin moet geen aparte hebben namelijk.
     
  10. ikbenhieral

    ikbenhieral

    Lid sinds:
    25. dec 2013
    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    kraters, daar heb je een goed punt dat je aan zoveel spelers niet overal geraakt (haast nergens meer). Maar dit is toch makkelijk op te lossen door het fort pas met verdedigers te vullen eens het FG start. Geen vast aantal tegenstanders, maar wel een verhouding tussen att en def zoals die er nu ook al is namelijk 42/50; 84/100; 120/140. Maw, +- 85% van de att die er is bij aanvang van het FG wordt het aantal verdedigers die in het fort worden geplaatst.

    In geval deze waarde niet eerlijk verloopt kan het aangepast worden. Ik wil maar zeggen dat de def dan wordt afgesteld op de att (er mag iets van uitdaging in zitten dus een hogere verhouding kan ook uiteraard).
     
  11. Mastadont

    Mastadont

    Lid sinds:
    20. dec 2008
    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    11
    het aantal kan ook aangepast worden aan het aantal wat aanvalt, dus wat is je probleem dan?
    lol... over taal beginnen? is er een taalwedstrijd? zit ik hier weer op school?
    en waar maak ik voor elke zin een aparte alinea? nergens, want ik typ gewoon achter elkaar.
    dus alweer loop je domme opmerkingen te maken.
    wat is het volgende? over hoofdletters beginnen?
    of hypocriet verder gaan? ik mag jou niet dissen, maar jij mij schijnbaar wel?
    arrogantie ten top.
     
  12. Kraters

    Kraters

    Lid sinds:
    19. apr 2010
    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    46
    Dat staat niet in het idee vermeld. Vandaar mijn vraag ;)
     
  13. Kraters

    Kraters

    Lid sinds:
    19. apr 2010
    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    46
    Praat aub over het idee. Heb je geen inbreng over het topic, hou dan je mond :)
     
  14. Rick I

    Rick I

    Lid sinds:
    9. apr 2012
    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    52
    OMG Masta, wat ben je toch altijd een zielig ventje xDD
    Niet om 't een of 't ander hoor en je activiteit wordt echt wel gewaardeerd, maar altijd maar in zekere mate negatief/lullig doen is ook niet leuk voor ons allemaal!
     
    Laatst bewerkt: 2. feb 2017
  15. Arctic

    Arctic

    Lid sinds:
    19. dec 2008
    Berichten:
    760
    Leuk Bevonden:
    15
    fijn dat je dat ff meld
    offtopic en totaal overbodig
     
  16. Mastadont

    Mastadont

    Lid sinds:
    20. dec 2008
    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    11
    daar is de hypocriet weer dus
    zelf off topic gaan en een ander moet zijn mond houden... de arrogantie zeg
     
  17. Kraters

    Kraters

    Lid sinds:
    19. apr 2010
    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    46
    We laten deze zielige gast verder gewoon ff met rust.

    Om terug on-topic te gaan. Ik vind het een zeer goed idee, maar zou wat meer uitwerking willen zien. Veel werelden komen niet meer aan 140 aanvallers ( laat staan 100) dus misschien zijn 120 verdedigers wat overdreven. Het zou een optie kunnen zijn om het aantal npc's te bepalen aan de hand van het aantal aanvallers.

    De uitbouw van het fort is een volgend topic. Wil je dat fort op 200 punten houden of wordt het groter. Een eventuele toepassing daarop zou kunnen zijn dat de aanvallers een moeilijkheidsgraad mogen kiezen ( deze moeilijkheidsgraad bepaalt de uitbouw en builds van de npc's). Hoe hoger de moeilijkheid, hoe groter de beloning.

    Het idee heeft zeer veel potentieel. Ik heb hier nu wel enkele toepassingen aangehaald die mij op eerste zicht wel iets leken, maar het lijkt me zeker de moeite om hier verder op uit te werken en tot iets komen waar quasi iedereen mee akkoord is.
     
    SwAgPuNiShh vindt dit leuk.
  18. Mastadont

    Mastadont

    Lid sinds:
    20. dec 2008
    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    11
    en alweer blablabla loop je het weer moeilijker te maken dan het is.
    allemaal weer extra dingen toevoegen waardoor aan het eerste idee veels te veel veranderd moet worden, zodat de kansen voor het eerste idee gewoon niet eens meer redelijk haalbaar zijn.
    uitbouw fort? extra aanpassing.... slecht idee
    moeilijkheidsgraad? extra aanpassing..... slecht idee
    hoe groter de beloning? extra aanpassing.... slecht idee, maar ik snap nu wel waarom die aanpassingen nodig zijn, het zoveelste gezeik over beloningen.
    het eerste idee heeft veel potentieel, jouw aanpassingen zijn gewoon een doodsteek voor het idee op zich.
    teveel werk voor de devs?, maakt een idee alleen maar minder interessant, vooral als er geen nuggets in het spel zijn.
    jij bent nog steeds in de veronderstelling dat dit spel nog een groot team achter zich heeft staan?
    newsflash.... dit spel is op de rebound.... al een aardig tijdje.
    een idee moet je klein en makkelijk houden, want inno doet echt niets groots meer met the west.
    of heb jij al iets aangepast zien worden aan avo's ofzo? de laatste tijd?

    noem mij maar zielig, ben tenminste geen hypocriet
     
  19. SwAgPuNiShh

    SwAgPuNiShh

    Lid sinds:
    21. jan 2017
    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    5
    het is hier toch het ei van colombus , waar nieuwe ideeën worden aangebracht en waar onze inbreng wordt gevraagd over die nieuwe ideeën ? waarom zouden we dan niet met voorstellen mogen komen ? mooie ideeën kraters

    Ik denk persoonlijk dat de moeilijkheidsgraad kiezen dan een moeilijke zal worden omdat je dan ofwel 1 vertegenwoordiger moet aanstellen die maar moet beslissen voor de hele groep , ofwel moet je dan telkens een soort stemming houden en ik weet niet hoe gemakkelijk dat te doen is. Zou je dan kunnen stemmen in bepaalde tijd ? of de 24 uur voor het fg ? tzijn maar enkele bedenkingen :D

    Maar als je die moeilijkheidsgraad zou kunnen developpen , dan lijkt een gekoppeld beloningssysteem wel gepast. @masto tuurlijk wil iedereen beloningen. we zijn maar mensen en een vrij grote drijfveer van de mensheid is de externe positieve beloning : je doet iets goed => je krijgt iets => je gaat weer iets goed doen.

    je gaat naar fg => je krijgt beloning => je doet meer fg's

    lijkt me zeker geen slecht plan aangzien magere opkomsten op Fg's.