• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

arme arbeiders

DeletedUser12045

Voorstel
De arbeiderklasse een klein beetje verbeteren

Details
Het karakter 'arbeider' wordt een beetje benadeeld in fortgevechten, de bonus die zij hebben wordt vooral in de verdediging gebruikt, maar in de aanval hebben ze vaak weinig aan hun sectorbonus. Zou het geen goed idee zijn om ze een extra bonus te geven. Ik dacht aan een extra sectorbonus van 5% die ook werkt als je op de gewone grond staat.

Misbruikpreventie
:no:

Visuele hulpmiddelen
kan ik niet maken, jullie snappen het idee zo ook wel

Samenvatting
Maakt de arbeiderklasse iets meer bruikbaar in fg's, voornamelijk in de aanval

Administratie
Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? hopelijk niet
 
Zeker mee eens! Duellanten hebben altijd hun bonus, soldaten hebben altijd hun bonus, avo's hebben altijd de KANS om hun bonus te hebben (terwijl deze slechts in enkele gevallen zeer van pas komt), maar net zoals duellanten kunnen ze die bonus ook het hele gevecht niet hebben, dus in die zin is dat wel weer gelijkwaardig te noemen. Bouwers hebben ook altijd KANS om hun bonus te krijgen, maar slechts op één plek. Deze extra restrictie zorgt naar mijn mening zeker voor een benadeling ten opzichte van de andere klasses, want die hebben overal(op elke positie) tijdens het gevecht kans op hun bonus terwijl bouwers dit dus slechts op 1 plek hebben.

Alsjeblieft, begin niet met de discussie dat het logisch is omdat bouwers oorspronkelijk niet bedoeld zijn om te fortvechten en soldaten (en duellanten? :|) wel. Dat stadium zijn we denk ik wel voorbij onderhand.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser16224

Niet mee eens. Bouwers hebben op de toren al een hoge (premium)bonus, en ja, meestal kies je om arbeider te worden voor de ep bonus, die ook redelijk hoog is..
 

DeletedUser15915

Even voor de duidelijkheid over de bonus van een arbeider: Deze bonus van 30% (60% met premium) geld voor elke toren, de muren, de poort en de huisjes in het fort. Alleen op de grond geld deze dus niet.

Als je als arbeider aanvallend geskilld ben met een FG kan je een goed FG in de aanval en ook in de verdediging (door de karakterbonus) hebben en als je dan in de aanval op de BT kom heb je in vergelijking met andere karakterklasse veel hogere uitwijk en raak waardes. Als het aan mij ligt hoeft hier geen extra bonus aan toegevoegd te worden.
 
Even voor de duidelijkheid over de bonus van een arbeider: Deze bonus van 30% (60% met premium) geld voor elke toren, de muren, de poort en de huisjes in het fort. Alleen op de grond geld deze dus niet.

Als je als arbeider aanvallend geskilld ben met een FG kan je een goed FG in de aanval en ook in de verdediging (door de karakterbonus) hebben en als je dan in de aanval op de BT kom heb je in vergelijking met andere karakterklasse veel hogere uitwijk en raak waardes. Als het aan mij ligt hoeft hier geen extra bonus aan toegevoegd te worden.

Sinds wanneer -.- Nooit geweest.
 
Voor zover ik weet krijg je enkel bonus op de BT als bouwer en niet op een andere toren. Als dit niet waar is heb ik al die jaren in onwetendheid gezeten :p
 

DeletedUser15915

De bonus die je krijgt krijg je over de sector bonus waarin je op dat moment ben. Dit helpt dus niet alleen op de BT maar ook op andere torens.

PS dit heb ik zelf gecontroleerd toen ik een excel bestand voor me eigen maakte waarin ik me raak en uitwijk waardes kon zien.
 

DeletedUser12045

Je krijgt overal bonus als arbeider, maar het verschil met andere klasses is dat je afhankelijk bent van je bonus.

Je zou nu kunnen zeggen dat 60% (met premium) sectorbonus die momenten dat je geen bonus hebt compenseert. Dat was voor die bonusupdate (leiderschap ^0,5 ; stamina en verschuilen ^0,6)

Door die update zijn de raakkansen van spelers verhoogd, maar de sectorbonus blijft even groot. Als je dit procentueel zou bekijken, dan zie je dat het voordeel van de arbeidersklasse opmerkelijk is gedaald.

Oplossingen die dan overblijven zijn:

-Geef arbeiders overal een sectorbonus zodat ze niet afhankelijk zijn van torens, muur, poort,...

-Verander sectorbonus naar een persoonlijke bonus, hiermee bedoel ik dat je een bonus bovenop je raakkans krijgt.
Voorbeeld: duelant met 70raakkans (en premium) heeft die 70raakkans en kan critten.
Arbeider met 70raakkans krijgt dan een bonus op zijn eigen raakkans (laten we 20% nemen), dan heeft hij een raakkans van 84 en that's it.


Zo lijkt de verdeling me veel eerlijker en is de arbeidersklasse niet enkel nuttig als defnoobje :)
 

DeletedUser15915

Ik ben helaas met die oude FG formules geen FG arbeider geweest. Dus of toen de bonus erg verslechterde zou ik niet weten.
 

DeletedUser12045

Als ik het goed heb begrepen, zijn ze het daar ook over eens dat arbeiders de zwakke klasse in de fortgevechten zijn. Dan rest ons de vraag, hoe maken we het gebalanceerd :)
 

DeletedUser15117

In het lijkt mij wel wat om de mik/uitwijkwaarde keer 1,15/1,3 te doen. Dan heb je gewoon altijd voordeel en dit lijken me dan wel eerlijke waardes.
 
Ik vond de bonus op de individuele raak en uitwijkkans goed. Enkel moet dat niet te hoog worden, niet dat je bij 80 om 70 60% bonus krijgt, dan wordt het natuurlijk veel te OP. Die 20% is in sommige gevallen ook al wel veel, maar dat komt natuurlijk, hoe meer skills, hoe groter de bonus. Wellicht 20% met premium en 10% zonder premium.

Dan laten we buiten beschouwing dat het sowieso tegenwoordig enkel op geluk aankomt of je raakt of niet.
 

DeletedUser3012

Dat voorstel in de tweede link van cor lijkt me ook prima (en dat is er al doorgestemd en doorgestuurd naar de devs).
 
Bovenaan