• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Migratiepoll

Wat zie je het liefst gebeuren?

  • Ik wil een migratieroute naar .net

    Stemmen: 21 56,8%
  • Ik wil meer migratieroutes binnen .nl

    Stemmen: 27 73,0%
  • Ik wil dat er niets verandert qua migratieroutes

    Stemmen: 3 8,1%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Je speelt al lang genoeg om te weten dat willen en kunnen voor devs geen verschil maakt. Het enige waar wij als community enigszins invloed op hebben zijn de mods en wat die kunnen doen. Migratieroutes implementeren is een heel pak simpeler dan aan de (nietbestaande) devs vragen een feature te verwijderen. Voorbeeldje: fg's zijn in de aanval op deftige servers lastig te winnen. Cortina is namelijk te sterk. Zelfs na implementatie van John Bull (Cortina voor att) is het verschil nog wat te groot. Op .net zorgen mods er (op aanvraag) echter voor dat de torens gedowngrade worden, zodat het iets haalbaarder is. Is dit een perfecte oplossing? Nee, de fg formules aanpassen zou beter zijn, maar we weten beide goed genoeg dat dat niet gebeurt, en zeker niet op aanvraag van de community. Waar het wel voor zorgt is dat de fg's iets gebalanceerder zijn zonder dat devs zelf hier iets voor moeten doen.

Daarnaast vergroot je het probleem van upgraden wel heel erg. In FG's zijn het probleem de nuggetsets (Union en zomerberen). Upgrades van gewone sets vallen in het niets tegenover die twee. Waarschijnlijk stel je dan ook voor om de nuggetsets volledig te verbieden? Met duels heb ik minder ervaring. Wat ik wel weet is dat sinds de laatste paar updates shopkleding (die geupgrade is) competitief of zelfs beter is dan setkleding. Dat wil zeggen dat je enkel en alleen met ingame geld beter kan zijn dan mensen die nugs kopen. Dat is in jouw ogen dan perfect, toch? Ik vind het in ieder geval leuk om opnieuw kleding te kunnen combineren. Avo's... Tja, die hebben meer dan één probleem vrees ik.

Ik begrijp niet goed waar je naartoe wil met je 'punt'. Je kan eeuwig blijven zeiken op devs die nog nooit van je gehoord hebben of de kansen grijpen die wel aangeboden worden. 't Is niet ideaal, sure, maar beter dan niks.
 
tevens maken migratieroutes intern geen reet uit op de nl servers? de huidige problemen blijven bestaan en los je daar niet mee op.
het migreren maar een andere comm trouwens ook niet
vanwege de onbalans die upgraden met zich mee brengt, zal dit altijd aanwezig zijn bij de pvp
en de pvp de nek omdraaien, het kan alleen wat langer duren

@mastadont.. Kan je anders een topic aanmaken bij Spelsuggesties over Upgraden verwijderen? Gezien jij erover starte, aan jou ook de eer om de discussie daar te starten. Niet dat er daar opeens wel iets mee gebeurd en niet als je het hier allemaal gooit, maar zodat het daar over upgraden kan gaan en hier weer terug over migratie.

Van 1 of meerdere spelfuncties zoals upgraden aanpassen/verwijderen kan hetzelfde worden gezegd dat "de nek [alsnog wordt] omgedraaid". Dat is geen reden om de discussie over 1 verandering dood te slaan met de zeggen dat het "alleen wat langer duurt".
Ook, met een spelonderdeel aanpassen, verander je er iig niks aan dat we nu op .nl werelden met vrij weinig actieve spelers zitten die speler tegen speler (PvP) elementen willen doen, los van hoe eerlijk de kledingbalans nu is. Niet/weinig op de markt kunnen handelen of duels kunnen doen tegen mensen met gelijke kleding valt daar ook onder.


Een van de redenen ook waarom veel mensen tegen een nieuwe wereld zijn, is dat het de actieve spelers nog meer verspreid over meer werelden. Met migratie kunnen we al kijken of we nog een opleving van de activiteit kunnen krijgen voor een tijd door met mensen die PvP willen doen meer samen te gaan zitten.
 
er zijn er genoeg die pvp willen doen
maar niet met al die geupte shit
jouw dooddoener reactie dat het er niets mee te maken heeft is zelfs lachwekkend
los van hoe eerlijk de kledingbalans nu is
waarom zijn die avo's er nu dan niet ondanks die onbalans?

tevens hoef jij me niet te vertellen of zelfs te adviseren wat ik wel of niet moet/mag doen.
upgraden heeft met migratie te maken hoe je het ook went of keert.
 
migratie in de nl servers: van de ene dode server naar de andere dode server daar schiet je echt geen reet mee op.
migratie naar .net met aparte Nederlandse functie ben ik zeker voorstander van.
maar als je de leegloop op de Nederlandse server echt wil tegen gaan moet er veel meer gedaan worden dan een rondvraag voor ' eventuele ' extra migratie routes.
 
migratie routes op nl maakt niet eens zoveel uit
aangezien de meeste actieve op div werelden zitten
dus linksom rechtsom blijft het eigenlijk bijna hetzelfde.
dus migratie doet eigenlijk niet veel voor het actiever maken van .nl
 
is er in de tussentijd al iets met de resultaten van de poll(s) gedaan? Zijn er alvast enige vooruitzichten voor de .nl server?
 
Eric Andre Let Me Out GIF - Eric Andre Let Me Out Meme - Discover & Share  GIFs
 
Als dat zo is ziet het er niet goed uit. :p
Dako heeft 225 accounts in de ranglijst staan (lvl 1's meegerekend). Op het moment van schrijven heeft enkel Kicka als nieuwste wereld meer spelers in de ranglijst (W1 heb ik niet gecheckt). FG's worden nergens echt meer regulier gestart, enkel hier en daar een random fg. Dus ja... Ziet er idd niet goed uit maar dat is niets nieuws helaas :S
 
Bovenaan