• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Migratiepoll

Wat zie je het liefst gebeuren?

  • Ik wil een migratieroute naar .net

    Stemmen: 21 56,8%
  • Ik wil meer migratieroutes binnen .nl

    Stemmen: 27 73,0%
  • Ik wil dat er niets verandert qua migratieroutes

    Stemmen: 3 8,1%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Gezien we de uitslag van de huidige rondvraag wellicht niet te weten komen wil ik ook op het forum een rondvraag houden naar meningen m.b.t. migraties.
Dit is dus geen officiële rondvraag, maar enkel een manier om van elkaar te weten hoe de meerderheid erover denkt.
Je kunt meerdere opties kiezen en je keuze is niet zichtbaar voor andere spelers.
 
First of all ben ik super tevreden dat er eindelijk een poll rondgaat in het spel over dit topic (iets wat ik jaren geleden in een uitgebreide post reeds geopperd had), deze is inderdaad vrij simpel maar hopelijk is dit hetgeen dat de bal laat rollen.

Ik vrees dat migratie binnen de .nl server een te tijdelijke fix is (migreren naar .net is dit uiteraard ook maar op langere termijn een betere oplossing). Graag zou ik ook binnen .nl blijven maar het is mijns inziens niet mogelijk om genoeg spelers op 1 wereld te krijgen zonder al de rest te sluiten.

Net zoals bij de migratie van .dk naar .net, veronderstel ik dat het mogelijk zal zijn om op .net te spelen met een Nederlandse interface om een eventuele taalbarrière te voorkomen. Indien we naar .net gaan, zullen we vast ook de optie hebben om richting verschillende werelden te migreren, wat dus betekent dat je minder accounts dient op te geven.

Het kan me ook leuk lijken om als Nederlandse server goed af te spreken waar je heen zou gaan om daar dan een sterke alliantie te kunnen vormen en een nieuwe "wereldmacht" worden daar.

Het is nu aan de spelers om te tonen of we hiervoor openstaan. Hoe je het ook draait of keert ben ik benieuwd welke gevolgen dit allemaal teweeg zal brengen,.
 
Laatst bewerkt:
Net zoals bij de migratie van .dk naar .net, veronderstel ik dat het mogelijk zal zijn om op .net te spelen met een Nederlandse interface om een eventuele taalbarrière te voorkomen.
Lijkt mij ook, ff 2 concrete voorbeelden van hoe het nu met Deens gaat en dus ook met Nederlands kan, mocht het gebeuren.
Op de internationale .net kan je bij je instellingen Deens instellen als taal en zie je opdrachten, instellingen en voorwerp namen in het Deens, iets wat op de bèta testwereld voor alle talen kan ( https://prnt.sc/0X7uBrviydI- ).
Ook is er op .net forum nu een apart onderdeel voor officiële aankondigingen & discussie in het Deens. ( https://forum.the-west.net/index.php#danish-the-west-forums.183)
 
alsof inno het wat boeit wat jullie mening is
Brombeer. Deze poll is gewoon een goed idee om in ieder geval een beeld te krijgen over hoe de .nl community denkt. Als een dergelijk beeld er niet is kan Kleiduif sws niets.

Lijkt mij ook, ff 2 concrete voorbeelden van hoe het nu met Deens gaat en dus ook met Nederlands kan, mocht het gebeuren.
Op de internationale .net kan je bij je instellingen Deens instellen als taal en zie je opdrachten, instellingen en voorwerp namen in het Deens, iets wat op de bèta testwereld voor alle talen kan ( https://prnt.sc/0X7uBrviydI- ).
Ook is er op .net forum nu een apart onderdeel voor officiële aankondigingen & discussie in het Deens. ( https://forum.the-west.net/index.php#danish-the-west-forums.183)
Een optie om de taal naar Nederlands te zetten lijkt mij wel essentieel indien er een migratie naar .net zou plaatsvinden vanuit .nl. Goed om te zien dat ze al met zoiets bezig zijn! :)
 
Brombeer. Deze poll is gewoon een goed idee om in ieder geval een beeld te krijgen over hoe de .nl community denkt. Als een dergelijk beeld er niet is kan Kleiduif sws niets.


Een optie om de taal naar Nederlands te zetten lijkt mij wel essentieel indien er een migratie naar .net zou plaatsvinden vanuit .nl. Goed om te zien dat ze al met zoiets bezig zijn! :)
gelijk name-calling voor een mening die je niet bevalt??? typisch weer
wanneer heeft een nl cm wel eens iets gedaan voor de nl comm? en wie zegt dat die enig invloed heeft?
wat voor invloed heeft een cm die het spel niet speelt, twijfelachtig wat hij van het spel weet
en net als zijn voorgangers zeer grote problemen met vertalen heeft?

leer gewoon engels dan zijn al je taal probleempjes voorbij
want dat vertalen schijnt een heel groot probleem bij inno te zijn
 
gelijk name-calling voor een mening die je niet bevalt??? typisch weer
wanneer heeft een nl cm wel eens iets gedaan voor de nl comm? en wie zegt dat die enig invloed heeft?
wat voor invloed heeft een cm die het spel niet speelt, twijfelachtig wat hij van het spel weet
en net als zijn voorgangers zeer grote problemen met vertalen heeft?

leer gewoon engels dan zijn al je taal probleempjes voorbij
want dat vertalen schijnt een heel groot probleem bij inno te zijn
"Gelijk name-calling", zegt degene die vrij standaard met "gutsie(s)" begint in discussies.

Inhoudelijk:
Kleiduif is er vrij open in dat hij wel degelijk berichten doorgeeft aan Inno. Dat ze daar (soms) vrij weinig mee doen ligt niet aan hem maar aan Inno. Dus ja, die invloed is vrij beperkt maar als er niets wordt gemeld/doorgegeven dan gebeurt er sws niets. Niet geschoten is altijd mis.

Ik zie ook niet echt hoe de "vertaalkunsten" relevant zijn bij dit onderwerp aangezien het wss niet de CM is die het spel zou moeten vertalen, mochten we naar .net migreren.

"Leer gewoon Engels" is wel erg kort door de bocht. Talen leren is niet voor iedereen even gemakkelijk en ook niet iedereen heeft daar tijd voor en zin in. Ook aan die mensen dient gedacht te worden.
Daarnaast vind ik persoonlijk Nederlands een stuk fijner en sneller lezen dan Engels, los van het feit dat ik Engels prima beheers. Daar verwacht ik niet de enige in te zijn.
 
Er zijn nog geen concrete plannen voor een migratie van .nl naar .net. Echter behoort dit wel tot de mogelijkheden voor de toekomst. Dit is ook logisch want Nederland wordt als server steeds kleiner dus er is amper PvP (speler vs speler zoals fg's) en wanneer dit er is is de kwaliteit meestal slecht. Dat niet iedereen een migratie naar .net ziet zitten snap ik. Gelukkig kan je zoals al eerder is aangegeven in dit topic de taal van de game veranderen van het Engels naar het Nederlands wanneer deze eventuele migratie plaats zou vinden. Maar veel spelers spelen dit spel ook voor het contact onderling (ikzelf ook), even een babbel in de saloon oid. Daarom heb ik al eerder voorgesteld een aparte chat te creëren per taalversie. Dit zou betekenen dat wanneer je Nederlands selecteert in je instellingen er een Nederlandse saloon zou openen (naast de reguliere saloon waar Engels gesproken wordt). Zo heb je een globale chat waar iedereen Engels kan praten en een Nederlandse chat waar je een gezellig praatje kan maken met je Nederlandse of Belgische buurman/vrouw :p . Ik denk dat dit een evt. oplossing zou zijn voor de mensen die de migratie niet zien zitten vanwege de taal. Wat denken jullie hiervan?

Laat vooral allemaal je mening horen waarom je wel of niet deze migratie zou willen. Dan kunnen we hier met elkaar over discussiëren en eventuele oplossingen vinden.
 
Daarom heb ik al eerder voorgesteld een aparte chat te creëren per taalversie. Dit zou betekenen dat wanneer je Nederlands selecteert in je instellingen er een Nederlandse saloon zou openen (naast de reguliere saloon waar Engels gesproken wordt). Zo heb je een globale chat waar iedereen Engels kan praten en een Nederlandse chat waar je een gezellig praatje kan maken met je Nederlandse of Belgische buurman/vrouw :p . Ik denk dat dit een evt. oplossing zou zijn voor de mensen die de migratie niet zien zitten vanwege de taal. Wat denken jullie hiervan?
Goed voorstel! Zoiets kan de migratie al een stuk fijner maken als we wel een groepsgesprek in het Nederlands kunnen houden zonder dat iedereen daarvoor in dezelfde NL stad of alliantie moet zitten.

Mocht dat niet mogelijk zijn is een andere optie een eigen custom chat maken via de /join [chatnaam] functie en iedereen die wilt, dan joined. Probleem is dan volgens mij wel dat daar maar 20 mensen in kunnen. Mocht dit kloppen, kan anders gevraagd worden of dit limiet verhoogd kan worden als een aparte saloon per taalversie niet kan?
 
De migratie lijkt me wel ergens wel een goed idee maar vroeg me af kun je met meerdere accounts via . nl migreren naar een bv oudere server zoals ari. net of colo.net? Of moet je echt selecteren uit 1 account die je later kan overzetten naar.net? Het zou jammer zijn dat mensen die vaak tijd en energie gestoken hebben om hun acc naar level 150 te brengen / setjes te uppen etc. De migratieroutes binnen in nl kunnen ze ook doen maar moeten ze goed gaan bekijken hoe ze dit zullen aanpakken.

Ook al zijn we met een kleinere spelersbase zijn als 10 jaar geleden. Vind ik het nog altijd even gezellig als 10 jaar geleden, iedereen heeft hier wel mooie herinneringen aan op .nl want hier op een w1, W2, of w3. Startte het wel voor ieder van ons. Ik zelf heb hier zo veel geleerd, zou het heel jammer vinden dat we plots weg moeten naar een .net wat ik ergens wel begrijp.
 
De migratie lijkt me wel ergens wel een goed idee maar vroeg me af kun je met meerdere accounts via . nl migreren naar een bv oudere server zoals ari. net of colo.net? Of moet je echt selecteren uit 1 account die je later kan overzetten naar.net? Het zou jammer zijn dat mensen die vaak tijd en energie gestoken hebben om hun acc naar level 150 te brengen / setjes te uppen etc. De migratieroutes binnen in nl kunnen ze ook doen maar moeten ze goed gaan bekijken hoe ze dit zullen aanpakken.
Je zou al je accounts van Nederland dan mee kunnen nemen Echter kan je niet naar elke .net wereld toe, je kan niet van een Nederlandse premium wereld(Dakota bijv.) naar een Engelse niet premium wereld(Colorado)
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Met betrekking tot migraties hoop ik zelf dat ze andere grote servers ook zouden openzetten zoals bijvoorbeeld de Duitse server.
Ik heb persoonlijk weinig goede ervaringen met de .net server.
 
Er zijn vermoed ik genoeg spelers die je niet vaak hoort die geen baat hebben bij migratieroutes naar .net (of .de). Questers, verzamelaars; die zullen niet snel instemmen met zo'n verandering. De pvp op .nl is echter al jaren dood en spelers zoals mezelf, die enkel voor de pvp en bijhorende chat spelen, verkwanselen hun account of stoppen gewoon. Ik ben bv. van 4 accounts naar 1 gegaan, aangezien er voor mij nergens meer wat te beleven valt.

De enige mogelijkheid die er voor .nl is om PvP noemenswaardig te houden is om alle overige servers samen te voegen, of om in ieder geval de optie te geven dit te doen. PvE spelers verliezen hier niets bij, de interactie met andere spelers is toch al beperkt. Tegen migratieroutes stemmen is dus gewoon je medespeler tegensteken imo.

Ik hoop werkelijk dat die optie er komt zodat er nog een klein afscheidsfeestje voor .nl in zit. Migratie naar .net zou voor mij persoonlijk leuker zijn, maar ik kan me voorstellen dat dat naar Inno toe iets moeilijker ligt.
 
Lijkt mij ook, ff 2 concrete voorbeelden van hoe het nu met Deens gaat en dus ook met Nederlands kan, mocht het gebeuren.
Op de internationale .net kan je bij je instellingen Deens instellen als taal en zie je opdrachten, instellingen en voorwerp namen in het Deens, iets wat op de bèta testwereld voor alle talen kan ( https://prnt.sc/0X7uBrviydI- ).
Ook is er op .net forum nu een apart onderdeel voor officiële aankondigingen & discussie in het Deens. ( https://forum.the-west.net/index.php#danish-the-west-forums.183)
Dat zijn wel goede features gelukkig. Dat is ook fijn voor hen die minder hebben met Engels.
 
dat pvp voornamelijk dood zijn komt door voornamelijk 1 feature en dat is het upgraden
niemand die in avo tegen een level 4 wapen wil staan
niemand die in fg tegen een geupte def of att set wilt staan
zowel avo's al fg's zijn dood gemaakt door de upgrade mogelijkheid
iets wat in mijn mening nooit had moeten/mogen gebeuren
dus om wat te doen aan de pvp? is het upgraden eruit halen, anders zit je met hetzelfde probleem gewoon op een andere server
 
Los van het feit dat ik het oneens ben met je stelling moet je weten wat je niet kan veranderen (een feature die al 8? jaar ingame is) en wat wel (migratieroutes).
 
je antwoord is niet relevant aangezien je niet zegt wat er volgens jou niet klopt
een feature die 8 jaar geleden in het spel is gekomen kan net als dat het erin gekomen is ook weer eruit gehaald worden.
zeggen dat dat niet kan?? is totaal niet relevant en totale BS
er zit een heel groot verschil in niet WILLEN en niet KUNNEN.
tevens maken migratieroutes intern geen reet uit op de nl servers? de huidige problemen blijven bestaan en los je daar niet mee op.
het migreren maar een andere comm trouwens ook niet
vanwege de onbalans die upgraden met zich mee brengt, zal dit altijd aanwezig zijn bij de pvp
en de pvp de nek omdraaien, het kan alleen wat langer duren
 
Upgraden is een enorm belangrijke game feature gezien de invloed op de economie. Al die set items zouden geen drol waard zijn zonder upgraden, de markt zou instorten en geld zou nog waardelozer worden dan het nu al is.
 
welke markt? en geld is al tijden waardeloos
belangrijk of niet, upgraden is wel een killer geweest voor de pvp
het verschil tussen het hebben of niet hebben is gewoon veels te groot

mag ik een quote van je aanhalen?
"Leer gewoon Engels" is wel erg kort door de bocht. Talen leren is niet voor iedereen even gemakkelijk en ook niet iedereen heeft daar tijd voor en zin in. Ook aan die mensen dient gedacht te worden.
en hoe zit het met de mensen die niet met geld spelen ongeacht de reden daartoe
daar wordt sowieso geen rekenng mee gehouden met de upgrade functie?
 
Bovenaan