• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Ervaar je een probleem in of met het spel? Laten we dat samen goed oplossen!
    Kijk eerst of het probleem al gemeld is. Zo niet, volg dan deze stappen om je probleem te melden.

Verholpen Fortgevecht bug

Vandaag op graceland bij een fg ben ik tot de vaststelling gekomen dat er iets niet correct is.

Het voorval gebeurde ronde 19. (https://www.westforts.com/nl15/battles/battle/18138)
Details fort: pioniersfort, muur level 1, bt level 2
Vanuit mijn zicht (links van het huisje in het fort) konden alleen de speler boven de poort en de speler op BT1 mij raken. Screenshot van situatie genomen via westforts
screenshot van waar ik stond, manoeuvre zelfde fort
screenshot zicht bt1, hier zie je inderdaad duidelijk dat die mij kan raken.
screenshot zicht bt2, overduidelijk dat bt2 niet kon raken

Voor zover ik ook weet is de volgorde van een fortgevecht als volgt: Defence schiet -> loopt, att schiet -> loopt
Maar toch konden de spelers op bt1 en bt2 mij beiden raken?

Ik heb dit ondertussen in een manoeuvre getest met andere spelers en ik ben tot een bijzonder vreemde conclusie gekomen.
We hebben dit proces meerdere keren herhaald en de resultaten waren een constante afwisseling.

Bv:
ronde 10 wisselen BT1 en BT2: resultaat: niemand kan de speler naast het huisje schieten
ronde 11 wisselen BT1 en BT2: resultaat: beide spelers kunnen de speler naast het huisje schieten
ronde 12 wisselen BT1 en BT2: resultaat: niemand kan de speler naast het huisje schieten
ronde 13 we besloten een ronde te wachten
ronde 14 wisselen BT1 en BT2: resultaat: niemand kan de speler naast het huisje schieten
ronde 15 wisselen BT1 en BT2: resultaat: beide spelers kunnen de speler naast het huisje schieten

Ik vond dit zeer moeilijk te verwoorden omdat het iets zeer vreemd is dat ik nog nooit eerder gezien heb.
Ik ben alsook benieuwd naar de uitleg hier van, wie weet zit er een logica achter die ik nog niet ken, altijd leuk om iets bij te leren.

Greetz
Sjees
 
Hmm volgens mij is het volgende aan de hand: Persoon 1 schiet/beweegt eerder dan persoon 2
Ronde 11: Persoon 1 schiet, wisselt met persoon 2. Beide spelers hebben nu bewogen en spelers 2 schiet vervolgens
Ronde 12: Persoon 1 kan niet schieten (buiten beeld), wisselt vervolgens met persoon 2 waardoor die vervolgens ook niet kan schieten
Ronde 13: Persoon 1 schiet, wisselt met persoon 2. Beide spelers hebben nu bewogen en spelers 2 schiet vervolgens

Normaal is het zo dat persoon 1 schiet en beweegt, persoon 2 schiet en dan beweegt en zo door tot iedereen van het team zijn actie heeft gedaan. Bij een wissel gebeurt het dan dus dat deze volgorde voor persoon 2 wordt omgedraaid, die beweegt eerst omdat die "deelneemt aan de beweging" van persoon 1 die zelf eerst schiet en dan vervolgens wil bewegen (de wissel wilt uitvoeren). Dan schiet persoon 2 pas na de wissel met bovenstaande afwisseling tot gevolg.

Interessante verloop van omstandigheden, maar in principe is bovenstaande dan vrij logisch. Met wissels verbreek je sowieso de schiet/loop volgorde en dat lossen ze dus op deze manier op.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan