Goed, misschien post ik hier nog een betoog als ik tijd en zin heb, maar voor nu heb ik vooral een heel sterk ongenoemd punt te benoemen.
Allereerst, ik ben van mening dat er ook migratieroutes VAN fairbanks open moeten gaan, ipv andersom.
Naar mijn mening gaat het niet om actieve accounts, maar om ACTIVITEIT.
Er zijn in the-west heel veel verschillende manieren hoe je met elkaar kunt communiceren en kunt spelen. Je kunt bij elkaar in de stad, je kunt duelleren, fortgevechten, avonturen, etc. Maar er is toch wel één bepaald iets wat naar mijn mening de doorslag geeft of een speler ook daadwerkelijk interesse heeft in actief spelen op de wereld.
Dit zijn, ja echt waar, de EVENTS! Met deze events zijn er sets te halen die beter zijn dan oudere en er is erg veel motivatie om deze sets te halen vanuit vele perspectieven. Als je de beste set hebt, wordt je account immers beter en zul je hoogstwaarschijnlijk ook de interesse hebben om je account te verbeteren. Een ruilaccount gaat per definitie niet voor de beste sets, maar wil ruilwaar voor handen krijgen (het liefst zo gratis mogelijk).
Wat gebeurt er met deze events dat naar mijn mening activiteit weergeeft? Je kunt elkaar BLOEMEN sturen! Geef je bloemen, dan krijg je ze meestal terug. Stuurt iemand ze niet terug, dan verwijder je dit persoon uit je vriendenlijst omdat deze niet actief genoeg lijkt om moeite te doen voor een ander of voor zijn of haar eigen account.
En guess what? Er is naar mijn mening een perfecte indicator hoe de werelden er op dit moment voor staan. Alles draait om events tegenwoordig, zowel voor de spelers als voor inno, om maar de beste items te krijgen, of alle items te krijgen (verzamelen).
Hier dus een overzicht wat er per wereld aan bloemen verzameld is (actieve accounts proberen actief bloemen te verzamelen);
Wereld 1: 22,9 miljoen
Arizona: 22,3 miljoen
Briscoe (in feite de eerste wereld die gesloten zal worden) :6,5 miljoen
Colorado (in feite een sluitende wereld) :10,7 miljoen
Dakota: 23,7 miljoen
El dorado: 15,8 miljoen
Fairbanks: 14,6 miljoen
Graceland: 16,5 miljoen
Huachuca (letterlijk net begonnen) :13,7 miljoen
Als je dit zou ranken, zou je vanuit dit perspectief de volgende werelden als actiefst kunnen bestempelen;
Dakota - Arizona - Wereld 1 hebben meer dan 20 miljoen bloemen verstuurd.
El dorado - Fairbanks - Graceland komen rond de 15 miljoen (zonder afronding meer dan 25% minder dan de bovenstaande werelden)
Dan komt de nieuwste wereld, waar er nog niet effectief naar bloemen gezocht kan worden, met iets minder dan 15 miljoen bloemen.
Dan komen de dode en sluitende werelden.
Mijn conclusie? Fairbanks is NIET de actiefste wereld voor wat betreft samenspel / samenhang. Naar mijn mening haalt inno het meeste geld uit events waar de beste sets naar buiten komen en dit is meestal voor iets wat een collectief doel heeft (stadsuitbouw, duelleren, fortgevechten) en deze activiteiten houden iedereen actief. Ik ben dus van mening dat Fairbanks geen wereld is waar er veel potentie heerst, maar het is een wereld voor mensen om maar gewoon een wereld te hebben (eventueel ruilaccount). Het is ook echt heel gemakkelijk af te lezen aan bijvoorbeeld de fortgevecht opkomsten dat dit absoluut geen wereld is waar mensen interesse hebben om iets voor elkaar te doen. Het is dus NIET nuttig om hier migratieroutes naar open te zetten vanuit de veel actievere werelden.