• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Nieuwe migratieroutes (september 2018)

DeletedUser16548

Tijd voor een nieuwe wereld misschien ? Zal dan wel opgelost zijn :D :p :D
tenor.gif
 
De meesten hier delen dezelfde mening dat .nl nu al een tijdje niet meer is wat het ooit geweest was. Ik ga akkoord met deze stelling, en het wordt met elk jaar (en dus ook met elke nieuwe wereld) maar erger en erger. Maar wat me het meest opvalt is dat de meesten niet meer echt willen dat .nl nog iets voorstelt. Mijn main account is nu op Fairbanks, ikzelf heb geen tijd en zin meer om op een andere wereld van 0 te beginnen en weer 100(0)den €'s uit te geven aan setjes en zo zijn er meerdere hier. Aangezien migratie niet open gaat, god mag weten waarom, zijn er maar twee mogelijke opties voor zulke spelers: stoppen of er het beste van maken. Maar als je dat laatste probeert, en forten wilt verdelen om zo eerlijkere FG's te creëren, dan gaat de nr 1 stad daar (met oorspronkelijk 95% van de fortpunten) alles boycotten. Namelijk spelers fluisteren, TG'en en zelfs omkopen om zo toch geen forten te moeten verliezen. Terwijl hun doel zogezegd wel is om "meer activiteit naar Fairbanks te brengen". Ook 'onafhankelijke spelers' die beweren dat ze eerlijke FG's willen, staan keer op keer aan de sterkste kant.

Met heel dit verhaal wil ik één ding zeggen: .nl maak je zo leuk of zo saai hoe je het zelf wilt. Dat innogames elke rode cent uitmelkt en dat het spelersaantal nog harder dropt dan de like/dislike ratio van Youtube Rewind heeft inderdaad een impact. Maar de community zelf is misschien wel de grootste boosdoener dat .nl met uitsterven bedreigd is. (En jah ik hoor je het al zeggen "Het is de goeie die het zegt", sure misschien ben ik hypoctriet maar ik wil nu ook gewoon er het beste maken.)
 

DeletedUser16275

Aangezien iedereen zijn beklag hier doet zal ik ook effe iets zeggen. Stop met werelden openen, maak een mogelijkheid om te migreren zonder alle items te verliezen op de wereld waar je naartoe gaat, want dat is ook een reden dat ik ni migreer van colorado, en dan tegen andere spelers, fairbanks is ni dood, maar de mensen die er spelen zouden levendiger zijn op andere werelden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16275

en wat betreft accounts op fairbanks, dat zijn voornamelijk oude accounts van in de tijd dat fair nog nieuw was toen mensen nog accounts maakten daar met de hoop om naar een andere wereld te ruilen, en nu zijn dat mensen die daar inloggen dagelijks voor paar munten of ervaring gewoon omdat ze ergens diep in hun achterste hopen dat ze ooit nog kunnen ruilen naar een andere wereld of migreren van fair naar een andere wereld. en je zou ook eens tegen innogames moeten zeggen, dat ze beter activiteit kunnen meten op basis van het aantal dagelijkse berichten/fluisters, dat geeft veel beter weer hoe actief een wereld is, want communicatie houd een wereld levend.

Maar dat punt van dat ik effectief items wil behouden met migratie, ook niet veilbare, is echt wel hoor, zo verschrikkelijk irritant als je naar een wereld gaat waar je ook maar iets geupt hebt, dan moet je dat item dat je upte aan rrh verkopen, dat item, dat je upte, omdat het goed is, en je het beter wou maken. er zijn 3 dingen die dat voor mij kunnen oplossen, 1 maak upgraded items veilbaar, 2 maak upgraded items unupgradebaar, dat je een level 1 geweer vb terug kan omzetten naar 2 geweren, dat zou al heel veel doen, 3, zorg dat je items houdt op de wereld waar je naartoe gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16275

Ik noem alles van voordat ik stopte met spelen oud ja lesane.
 
Mensen! Ik heb letterlijk 1 screen nodig om te laten zien dat inno's huidige beleid niet werkt.

https://i.imgur.com/ml8RRll.png

Huachuca heeft dezelfde bezettingsdichtheid (of ook wel bevolkingsdichtheid) als Briscoe.
Dit laat toch wel zien dat inno's beleid totale onzin is? Over een paar jaar kunnen we zeker migreren van Ari of Dakota naar Huachuca of niet? :D Letterlijk gezien gaan we dan lege werelden vullen. lol.
 
Goed, misschien post ik hier nog een betoog als ik tijd en zin heb, maar voor nu heb ik vooral een heel sterk ongenoemd punt te benoemen.
Allereerst, ik ben van mening dat er ook migratieroutes VAN fairbanks open moeten gaan, ipv andersom.

Naar mijn mening gaat het niet om actieve accounts, maar om ACTIVITEIT.
Er zijn in the-west heel veel verschillende manieren hoe je met elkaar kunt communiceren en kunt spelen. Je kunt bij elkaar in de stad, je kunt duelleren, fortgevechten, avonturen, etc. Maar er is toch wel één bepaald iets wat naar mijn mening de doorslag geeft of een speler ook daadwerkelijk interesse heeft in actief spelen op de wereld.
Dit zijn, ja echt waar, de EVENTS! Met deze events zijn er sets te halen die beter zijn dan oudere en er is erg veel motivatie om deze sets te halen vanuit vele perspectieven. Als je de beste set hebt, wordt je account immers beter en zul je hoogstwaarschijnlijk ook de interesse hebben om je account te verbeteren. Een ruilaccount gaat per definitie niet voor de beste sets, maar wil ruilwaar voor handen krijgen (het liefst zo gratis mogelijk).
Wat gebeurt er met deze events dat naar mijn mening activiteit weergeeft? Je kunt elkaar BLOEMEN sturen! Geef je bloemen, dan krijg je ze meestal terug. Stuurt iemand ze niet terug, dan verwijder je dit persoon uit je vriendenlijst omdat deze niet actief genoeg lijkt om moeite te doen voor een ander of voor zijn of haar eigen account.

En guess what? Er is naar mijn mening een perfecte indicator hoe de werelden er op dit moment voor staan. Alles draait om events tegenwoordig, zowel voor de spelers als voor inno, om maar de beste items te krijgen, of alle items te krijgen (verzamelen).
Hier dus een overzicht wat er per wereld aan bloemen verzameld is (actieve accounts proberen actief bloemen te verzamelen);
Wereld 1: 22,9 miljoen
Arizona: 22,3 miljoen
Briscoe (in feite de eerste wereld die gesloten zal worden) :6,5 miljoen
Colorado (in feite een sluitende wereld) :10,7 miljoen
Dakota: 23,7 miljoen
El dorado: 15,8 miljoen
Fairbanks: 14,6 miljoen
Graceland: 16,5 miljoen
Huachuca (letterlijk net begonnen) :13,7 miljoen


Als je dit zou ranken, zou je vanuit dit perspectief de volgende werelden als actiefst kunnen bestempelen;
Dakota - Arizona - Wereld 1 hebben meer dan 20 miljoen bloemen verstuurd.
El dorado - Fairbanks - Graceland komen rond de 15 miljoen (zonder afronding meer dan 25% minder dan de bovenstaande werelden)
Dan komt de nieuwste wereld, waar er nog niet effectief naar bloemen gezocht kan worden, met iets minder dan 15 miljoen bloemen.
Dan komen de dode en sluitende werelden.

Mijn conclusie? Fairbanks is NIET de actiefste wereld voor wat betreft samenspel / samenhang. Naar mijn mening haalt inno het meeste geld uit events waar de beste sets naar buiten komen en dit is meestal voor iets wat een collectief doel heeft (stadsuitbouw, duelleren, fortgevechten) en deze activiteiten houden iedereen actief. Ik ben dus van mening dat Fairbanks geen wereld is waar er veel potentie heerst, maar het is een wereld voor mensen om maar gewoon een wereld te hebben (eventueel ruilaccount). Het is ook echt heel gemakkelijk af te lezen aan bijvoorbeeld de fortgevecht opkomsten dat dit absoluut geen wereld is waar mensen interesse hebben om iets voor elkaar te doen. Het is dus NIET nuttig om hier migratieroutes naar open te zetten vanuit de veel actievere werelden.

Ronde 2! Zie voor uitleg mijn vorige post. Het linkergetal is het getal van Halloween. Het rode getal is het nieuwe getal van dit valentijnsevent.
Wereld 1: 22,9 miljoen - 28 miljoen
Arizona: 22,3 miljoen - 28,2 miljoen
Briscoe (in feite de eerste wereld die gesloten zal worden) :6,5 miljoen - 7,5 miljoen
Colorado (in feite een sluitende wereld) :10,7 miljoen - 12,4 miljoen
Dakota: 23,7 miljoen - 27,9 miljoen
El dorado: 15,8 miljoen - 18,2 miljoen
Fairbanks: 14,6 miljoen - 15,5 miljoen
Graceland: 16,5 miljoen - ?
Huachuca (letterlijk net begonnen) :13,7 miljoen - 20,2 miljoen

Over het algemeen kan er geconcludeerd worden dat het valentijnsevent populairder is dan het halloweenevent. Dit komt waarschijnlijk door de voorraad munten die je kunt verzamelen als je alle rewards al binnen hebt.

Het kan ook geconcludeerd worden dat de top 3 populaire werelden onveranderd zijn. Wereld 1, Arizona en Dakota waren en blijven het populairst, met afwisselende rankings.

Briscoe is nog steeds veruit het minst populair. Er is nauwelijks een stijging geweest in Fairbanks mbt activiteit gebaseerd op dit aspect van het spel. Dorado is iets populairder geworden, maar het doet nog steeds ruim onder voor de populairdere werelden en de nieuwste wereld.

Huachuca heeft een vergelijkbare stijging tov de drie populairste werelden (alhoewel dakota hier nog wel in achterblijft), maar ook de hoogste stijging van allemaal. Dit komt uiteraard doordat er tov de vorige keer wat meer spelers bij zijn gekomen, wat nauwelijks gebeurt op de oude werelden.

Gebaseerd op deze analyse lijken de top 3 werelden, oude werelden, nog steeds de hoogste potentie te hebben. Zeker gezien het tijdsverschil met de nieuwere werelden is de potentie verbazingwekkend hoog. In absolute aantallen blijven deze drie werelden nog steeds ruim boven de andere werelden uitkomen.

Mijn conclusie: De hoogste potentie is en blijft aanwezig in Wereld 1, arizona en dakota. Op basis van ervaring kan ik dit enkel maar ondersteunen. Het lijkt erop dat Huachuca een grote impuls heeft gehad waardoor het potentieel één van de populairste werelden kan worden. Echter vind ik het nog vroeg om dit te kunnen concluderen vergeleken met de grote stabiliteit van de oudere werelden. Er is echter wel een flinke impuls geweest.
 
Laatst bewerkt:
Ronde 2! Zie voor uitleg mijn vorige post. Het linkergetal is het getal van Halloween. Het rode getal is het nieuwe getal van dit valentijnsevent.
Wereld 1: 22,9 miljoen - 28 miljoen
Arizona: 22,3 miljoen - 28,2 miljoen
Briscoe (in feite de eerste wereld die gesloten zal worden) :6,5 miljoen - 7,5 miljoen
Colorado (in feite een sluitende wereld) :10,7 miljoen - 12.4 miljoen
Dakota: 23,7 miljoen - 27,9 miljoen
El dorado: 15,8 miljoen - 18,2 miljoen
Fairbanks: 14,6 miljoen - 15,5 miljoen
Graceland: 16,5 miljoen - ?
Huachuca (letterlijk net begonnen) :13,7 miljoen - 20,2 miljoen

Interessant, Dag van de dood events was 16 dagen terwijl valentijnsevent 20 dagen was. Als je dat meeneemt en kijkt hoeveel hartjes/bloemen er per dag verzameld zijn dan kom je op het volgende uit:
Wereld 1: 1.43 miljoen - 1.4 miljoen 2.2% afname
Arizona: 1.39 miljoen - 1.41 miljoen 1.2% toename
Briscoe :0.41 miljoen - 0.38 miljoen 7.7% afname
Colorado : 0.67 miljoen - 0.62 miljoen 7.3% afname
Dakota: 1.48 miljoen - 1.40 miljoen 5.8% afname
El dorado: 0.99 miljoen - 0.91 miljoen 7.8% afname
Fairbanks: 0.91 miljoen - 0.78 miljoen 15.1% afname
Graceland: 1.03 miljoen - ?
Huachuca :0.85 miljoen - 1.01 miljoen 18% toename

Over de gehele linie zie je dan dat w1 en arizona nagenoeg gelijk blijven, dakota een beetje daalt, Huachuca een flinke toename laat zien (nu misschien meer bufjes beschikbaar om arbeiden aan te zetten) en briscoe en colorado dalen flink (kunnen alleen spelers nog weggaan). Maar wat dan ook duidelijk wordt, is dat dit type activiteit op El Dorado ongeveer even hard gedaald is als op een sluitende wereld en die op Fairbanks zelfs bijna 2x zo hard gedaald is. Dat zijn toch wel sterke afnames als je november 2018 met februari/maart 2019 vergelijkt.
 
Graag horen we je feedback over deze veranderingen in het daarvoor bestemde discussietopic!

Volgens mij is het de bedoeling dat we hier discussiëren en niet in het topic voor updates. Kan topic titel dan worden aangepast naar "november 2019". Wel zo overzichtelijk :x

Leuk, die nieuwe migratieroutes. Zoveel veranderingen, en toch zijn jullie er perfect in geslaagd om ervoor te zorgen dat ik gedwongen zal zijn nog een account op te geven, Colorado. Hoe krijg je het voor elkaar?

Klein vraagje: waarom kun je wél naar Huachuca vanaf Eldo maar niet vanaf Colo en Fairbanks?
Dit vind ik wel apart :p
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 486404

Met ingang van vandaag (7 november) zullen we de beschikbare migratieroutes veranderen. De nieuwe migratieroutes zien er als volgt uit:
...

Heel jammer dat zulke veranderingen pas aangekondigd worden op het moment dat ze ingaan. Zulke dingen worden toch op voorhand besproken, bepaald en gepland, lijkt me? Het lijkt mij handiger om deze zaken op voorhand te communiceren dan het pas op de moment te zeggen wanneer de beslissing ingaat. Zo kunnen de mensen die dat wensen nog de nodige zaken doen en worden ze niet voor voldongen feiten gesteld. Je weet niet wat mensen nog hadden willen doen, mochten ze geweten hebben dat de migratieroutes gingen wijzigen...
 
Heel jammer dat zulke veranderingen pas aangekondigd worden op het moment dat ze ingaan. Zulke dingen worden toch op voorhand besproken, bepaald en gepland, lijkt me? Het lijkt mij handiger om deze zaken op voorhand te communiceren dan het pas op de moment te zeggen wanneer de beslissing ingaat. Zo kunnen de mensen die dat wensen nog de nodige zaken doen en worden ze niet voor voldongen feiten gesteld. Je weet niet wat mensen nog hadden willen doen, mochten ze geweten hebben dat de migratieroutes gingen wijzigen...

Hoeveel tijd hebben de spelers op colorado intussen al gehad, 2 jaar? Lijkt me meer dan genoeg om alles gedaan te hebben wat ze wouden, werelden die sluiten voren aanmeldingen horen ook niet eeuwig open te blijven.

Ik ben zeer gelukkig met de nieuwe migratieroutes, topwerk!
 
Is het mogelijk om een overzicht te krijgen van alle migratie routes? Want nu staan er alleen de aanpassingen, en om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de oude waren, want ik dacht dat je vanaf Colo naar zowel Eldo als Fair kon gaan... of kan je nu nog steeds naar Eldo?
Want als ik van Colo naar Huach wil, moet ik dat dus via Eldo doen?
 
Is het mogelijk om een overzicht te krijgen van alle migratie routes? Want nu staan er alleen de aanpassingen, en om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de oude waren, want ik dacht dat je vanaf Colo naar zowel Eldo als Fair kon gaan... of kan je nu nog steeds naar Eldo?
Want als ik van Colo naar Huach wil, moet ik dat dus via Eldo doen?

april 2017
Wereld 7
  • Wij openen een migratieroute naar El Dorado.
  • Wij sluiten de migratieroute naar Colorado.
  • De migratieroutes naar Wereld 1, Arizona & Dakota blijven open.
Briscoe
  • Wij openen een migratieroute naar El Dorado.
  • Wij sluiten de migratieroute naar Colorado.
  • De migratieroutes naar Arizona & Dakota blijven open.
Colorado
  • Wij openen migratieroutes naar Arizona, Dakota & El Dorado.
  • Wij sluiten alle migratieroutes naar Colorado.

Sep 2018
Briscoe
  • Wij openen een migratieroute naar Fairbanks.
  • Wij sluiten de migratieroutes naar Arizona & Dakota.
  • De migratieroute naar El Dorado blijft behouden.
Colorado
  • Wij openen een migratieroute naar Fairbanks.
  • Wij sluiten de migratieroutes naar Arizona & Dakota.
  • De migratieroute naar El Dorado blijft behouden.

Nov 2019 (nu)
Colorado
  • Wij openen een migratieroute naar Graceland.
  • Wij sluiten de migratieroutes naar Fairbanks.
El Dorado
  • Wij openen migratieroutes naar Graceland & Huachuca.
  • Wij sluiten alle migratieroutes naar El Dorado.
Fairbanks
  • Wij openen een migratieroute naar Graceland.
  • Wij sluiten alle migratieroutes naar Fairbanks.

Dus op dit moment zijn de routes:

Colorado-->Graceland
El Dorado-->Graceland & Huachuca.
Fairbanks-->Graceland

Oftewel de routes die in de november 2019 aankondiging staan zijn de enige routes die mogelijk zijn, andere routes zijn vanaf vandaag of al eerder gesloten of nooit mogelijk geweest. Van Colo--> huach met een tussenstop in el dorado is dus niet mogelijk omdat je niet naar eldo kunt.

Dan is het wel nogal onduidelijk waarom mensen van eldorado kunnen kiezen tussen graceland en huachuca, maar mensen van colorado en fairbanks alleen naar graceland kunnen. Kunnen we daar wat extra info over krijgen?
 
Bovenaan