• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Nieuwe migratieroutes (september 2018)

Vervolgens heb ik toch nog vragen dat dit niet op voorhand aangekondigd kan worden. Dit soort zaken beslist men toch niet van de ene op de andere dag. Daar gaat toch wat tijd over? Is het niet mogelijk om desnoods het beslissingsproces wat te rekken zodat er tijd is om op voorhand te zeggen dat er wijzigingen aan de migratieroutes zullen komen. Bijvoorbeeld door enkele dagen/een week (extra) in te plannen tussen de tijd dat de beslissing gevallen is en dat er gestart wordt met het uitvoeren van de beslissing.
Dit zodat mensen op voorhand weten wat er gaat veranderen en niet ineens voor onaangename verrassingen komen te staan. Ik heb geen zicht of dit mogelijk is maar voorstellen doen, staat vrij toch?

De communicatie hierover had naar mijn gevoel ook beter een tijdje ervoor mogen komen , zodat spelers alsnog de keuze hadden om te doen wat ze willen , ik las hier ff terug het verhaal van iemand die z'n migratie aan het voorbereiden was van Briscoe naar Arizona , plots kan dat van de ene op de andere dag niet meer , ik kan z'n frustratie dan ook begrijpen .

Nogmaals: dat is een verschil in perceptie en uiteraard een breed genomen mening en/of oordeel. Van beide kanten valt wat te zeggen, maar ze hebben één ding gemeen: ze zijn beiden goed bedoeld.

Waarschijnlijk is het idd van beide kanten goed bedoeld en is er een verschil in visie op die zaken , alleen is de vraag kan het niet ff terug gedraaid worden zodat spelers alsnog de nodige voorbereidingen kunnen treffen om hun migratie te doen die ze van plan waren ?

Wat mezelf betreft , zelf heb ik er geen enkel belang bij , ik zit op de werelden waar ik actief ben goed , niks mis mee (voorlopig) Het gaat hier ook helemaal niet over mezelf , al wat ik doe is een beetje begrip vragen voor mensen die plots niet meer kunnen doen wat ze wouden te doen.

Dat ik vantevoren niet kon aankondigen wanneer de nieuwe migratieroutes van kracht zouden gaan, is een technische afhankelijkheid waar ik helaas geen invloed op heb. Als dat wel zo was, had ik dat natuurlijk voor jullie gedaan.

@Kroenuh , mogen we weten welke die technische afhankelijkheid was ? Ik vind het vreemd dat een bedrijf als INNO zulke beslissingen neemt van de ene op de andere dag , zonder haar community te raadplegen/verwittigen.

Dit gezegd zijnde groet ik iedereen , sluit voor mezelf dit hoofdstuk af , maar blijf in stilte hopen dat het ff kan worden omgekeerd .
 
Pfff zit ik juist te wachten om mijn zooi van el dorado en failure te kunnen verhuizen naar dakota, zodat ik eindelijk van die dooie werelden verlost ben......die werelden gaan echt niet tot leven komen op deze manier....kansloos. Wordt dus nog langer wachten tot die hersenloze klonten begrijpen dat het zo niet gaat werken en alsnog die dooie werelden kunnen sluiten.

Hopelijk zijn tegen die tijd niet arizona en dakota de vernieling in geholpen.
 
Beste mods,

We zijn nu 1,5 maand verder sinds de verandering in de migratieroutes.

Jullie zullen de precieze statistieken wel hebben, maar zover ik kan zien is er in de 1,5 maand welgeteld 1 persoon verhuisd naar Fairbanks.
Dat is precies waar we op zaten te wachten, echt fantastisch. not

Ik wil daarom, bij deze, 1,5 maand later, nogmaals een verzoek doen om niet de migratie naar Fairbanks maar juist de migratie van Fairbanks open te zetten (naar Arizona, Dakota (& El Dorado)).

Er is genoeg geïnformeerd waarom dit eerst niet zou kunnen, maar gezien een eerder voorval (https://forum.the-west.nl/index.php?threads/nieuwe-migratieroutes.33571/#post-660609) zou ik graag willen vragen aan de mods of ze misschien nogmaals een uitzondering kunnen maken en willen luisteren naar de gegeven feedback. De redenen hiervan: 1 speler in 1,5 maand naar fairbanks... De duimpjes omhoog in het discussietopic zelf, zie maar waar de meesten zitten, en natuurlijk de ontevredenheid van de huidige Fairbanks spelers.

Tevens wil ik jullie er nogmaals op wijzen wat de letterlijke betekenis van de migraties is volgens de wiki: Screenshot 2018-09-25 at 20.37.58.png

Met vriendelijke groet,
Michel
 

DeletedUser16637

Ik ben het hier volkomen mee eens.

Zelf speel ik voornamelijk the west voor de fortgevechten. Momenteel zijn die op fairbanks gewoon rampzalig. Er is een vele lagere opkomst dan op oudere werelden zoals Ari en Dako. Met een fg geskilled account op Fairbanks zitten voelt gewoon bijna alsof je gevangen bent genomen door de wereld.

Om even rap wat voorbeelden te geven:
http://prntscr.com/lh5j9p

'Ja maar, de helft van de fg's daar waren op dezelfde dag'
Fine, fine, dan pakken we toch gewoon de volgende pagina er ook bij?

http://prntscr.com/lh5k5c

Fg's waar aan beide kanten gewoon vaak minder dan 10 mensen staan zijn gewoon niet meer leuk om te spelen.
Het hopen dat er mensen van oudere werelden naar Fairbanks komen is ook gewoon niet realistisch. Waarom zou je van Ari of Dako naar Fair willen komen als je weet dat het op je huidige wereld het er beter aan toe is?

Daarom wil ik net als Michel vragen om nog een keer de optie te overwegen om ook migratieroutes VANAF fairbanks naar andere werelden te openen zodat degenen die dat onder ons willen nog de kans hebben op een somewhat redelijk fg met hun account, en de werelden waar de mensen heen kunnen gaan ook echt weer actiever worden.


Get me out

#FreeMans
 

DeletedUser16739

Ik ben het hier volkomen mee eens.

Zelf speel ik voornamelijk the west voor de fortgevechten. Momenteel zijn die op fairbanks gewoon rampzalig. Er is een vele lagere opkomst dan op oudere werelden zoals Ari en Dako. Met een fg geskilled account op Fairbanks zitten voelt gewoon bijna alsof je gevangen bent genomen door de wereld.

Om even rap wat voorbeelden te geven:
http://prntscr.com/lh5j9p

'Ja maar, de helft van de fg's daar waren op dezelfde dag'
Fine, fine, dan pakken we toch gewoon de volgende pagina er ook bij?

http://prntscr.com/lh5k5c

Fg's waar aan beide kanten gewoon vaak minder dan 10 mensen staan zijn gewoon niet meer leuk om te spelen.
Het hopen dat er mensen van oudere werelden naar Fairbanks komen is ook gewoon niet realistisch. Waarom zou je van Ari of Dako naar Fair willen komen als je weet dat het op je huidige wereld het er beter aan toe is?

Daarom wil ik net als Michel vragen om nog een keer de optie te overwegen om ook migratieroutes VANAF fairbanks naar andere werelden te openen zodat degenen die dat onder ons willen nog de kans hebben op een somewhat redelijk fg met hun account, en de werelden waar de mensen heen kunnen gaan ook echt weer actiever worden.


Get me out

#FreeMans


Helemaal mee eens ik ben zelf gestopt omdat het zo dood als een pier is op fairbanks, AUB migratie naar ari
 

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Helaas krijg ik migraties vanaf Fairbanks niet erdoor bij InnoGames omwille van (o.a.) eerder genoemde redenen. Daarnaast zijn er wel wat meer spelers gemigreerd hoor. ;)
 

DeletedUser16548

Helaas krijg ik migraties vanaf Fairbanks niet erdoor bij InnoGames omwille van (o.a.) eerder genoemde redenen. Daarnaast zijn er wel wat meer spelers gemigreerd hoor. ;)

Klein dingetje, twee van de redenen waren 'het mag niet naar oudere werelden' en 'fair kent meer actieve'
- In het verleden zijn er migraties van nieuwe werelden naar oude geweest (colo -> ari)
- Hoeveel van de extra actieve accounts zijn gwn 2e (of 5e) werelden van de mensen op arizona en dakota? Die daar elke dag 8uur kruiken zoeken oid.
 

DeletedUser15220

Kennen ze bij inno uberhaupt de situatie hier? In mijn ogen ben jij hier hun afgevaardigde en heb jij dus wel degelijk een grote impact op hun beslissingen @Kroenuh

Als jij hen zegt dat wat wij zeggen de juiste oplossing is dan moeten ze daar wel gehoor aan geven, anders is je job vrij nutteloos (no offense :p)
 

DeletedUser16637

Helaas krijg ik migraties vanaf Fairbanks niet erdoor bij InnoGames omwille van (o.a.) eerder genoemde redenen. Daarnaast zijn er wel wat meer spelers gemigreerd hoor. ;)

Ik kan alleen niet begrijpen hoe die redenen geloofwaardig zijn.

Feit is dat de meeste spelers die op Ari of Dako spelen wel een account hebben op de nieuwe werelden om bijv. spullen te ruilen. Dit wil zeggen dat ze wel een 'actief' account hebben, maar nooit zullen bijdragen aan de interactieve delen van het spel zoals de duels en fg's op die wereld.
Ik denk dat het een grote fout is om dat soort accounts te bestempelen als 'actief'. Er zijn al veel te veel mensen gestopt (of dreigen te gaan stoppen) om deze reden hiervoor om het zo maar zn gang te laten gaan. Er is misschien een spelersdeel dat altijd op ari, bris or whatever heeft gespeeld en voor wie het weinig uitmaakt wat er met bijvoorbeeld fairbanks gebeurt (behalve dat ze er wat actieve spelers bij zouden krijgen als migratie van Fair naar die wereld wel mogelijk was). Maar voor de 'echte' actieve spelers van een wereld als Fair is dit gewoon de nekslag. Als werelden als burger hier niet zouden zijn, zou ik op .NL ook niet meer teruggekomen zijn. Voor spelers die niet 'all the way' vanaf Ari komen is het een grote stap om een nieuw account (of een lvl 50 ruil account) om te bouwen in iets dat met fg's mee kan doen op een oude wereld. De beloning is ook veel minder groot dan gewoon een nieuw account te maken op bijvoorbeeld de .net server.

Ook is genoemd dat het nadeel van de accounts op de nieuwe wereld te groot zou zijn als ze zouden emigreren.


How you mean??
De reden dat deze vraag er is wil al zeggen dat het mensen niet uit maakt of ze nou een paar lvl's achterlopen. Daarom begrijp ik dit hele argument ook niet. Ook zijn er vaak meer setjes op nieuwere werelden gekomen dan op de oude, dus persoonlijk denk ik niet eens dat er echt een nadeel is.


Ik denk zelf dat er vooral gekeken moet worden naar het effect dat dit soort beslissingen hebben.
Het zorgt ervoor dat actieve spelers die niet op ari of grace met een redelijk account spelen uieindelijk gewoon gedwongen worden om te stoppen.
De meeste mensen spelen of voor fg's, of voor duels. Als er dan op je eigen wereld niets meer te beleven valt heb je 3 opties

- Je stopt
- Je gaat naar .net
- Je begint een acc op ari/dako


Trust me, 95% van de mensen zal kiezen voor optie 1 of 2
 

DeletedUser16637

Om hier nog aan toe te voegen,

Er zijn ook mensen die eigenlijk alleen op de nieuwere werelden spelen, wel een account hebben op oudere werelden om spullen te zoeken en te ruilen, en hierdoor onder de cato vallen van mensen die in de ogen van inno 'niet kunnen verhuizen' naar een oudere wereld.
 

DeletedUser16632

Daarboven op nog is het einddoel van inno toch uiteindelijk geld verdienen aan spelers die premium kopen, en niet zozeer het spel zo leuk mogelijk maken voor de spelers.
En daarom snap ik niet waarom ze zichzelf zo hard in de vingers willen snijden... Als migratie zou worden geopend Naar Dakota of Ari dan zouden die werelden veel actiever worden met echt speelaccounts en niet de ruilaccounts die we op elke wereld wel zien. En door die activiteit zou er meer animo zijn om premium te kopen, simpelweg omdat het dan je tijd en geld waard is. Zoals het nu is gaat het sterk bergafwaarts.
Maar dat is maar mijn mening...
 

DeletedUser16637

Ik denk dat je daar een heel sterk punt hebt.

Als je momenteel naar Hua kijkt is er geloof ik ook maar 1 speler die de haviksset met nuggs gehaald heeft. Dus om nou te zeggen dat de nieuwe wereld zoveel binnen haalt, ik denk het niet. Volgensmij is het ook gewoon in inno zn voordeel wat inkomsten betreft om alle actieve spelers bij elkaar te gooien zodat er meer concurrentie ontstaat en mensen weer het idee hebben dat ze er ook nog echt iets aan hebben om geld in het spel te steken.
 
Goed, misschien post ik hier nog een betoog als ik tijd en zin heb, maar voor nu heb ik vooral een heel sterk ongenoemd punt te benoemen.
Allereerst, ik ben van mening dat er ook migratieroutes VAN fairbanks open moeten gaan, ipv andersom.

Naar mijn mening gaat het niet om actieve accounts, maar om ACTIVITEIT.
Er zijn in the-west heel veel verschillende manieren hoe je met elkaar kunt communiceren en kunt spelen. Je kunt bij elkaar in de stad, je kunt duelleren, fortgevechten, avonturen, etc. Maar er is toch wel één bepaald iets wat naar mijn mening de doorslag geeft of een speler ook daadwerkelijk interesse heeft in actief spelen op de wereld.
Dit zijn, ja echt waar, de EVENTS! Met deze events zijn er sets te halen die beter zijn dan oudere en er is erg veel motivatie om deze sets te halen vanuit vele perspectieven. Als je de beste set hebt, wordt je account immers beter en zul je hoogstwaarschijnlijk ook de interesse hebben om je account te verbeteren. Een ruilaccount gaat per definitie niet voor de beste sets, maar wil ruilwaar voor handen krijgen (het liefst zo gratis mogelijk).
Wat gebeurt er met deze events dat naar mijn mening activiteit weergeeft? Je kunt elkaar BLOEMEN sturen! Geef je bloemen, dan krijg je ze meestal terug. Stuurt iemand ze niet terug, dan verwijder je dit persoon uit je vriendenlijst omdat deze niet actief genoeg lijkt om moeite te doen voor een ander of voor zijn of haar eigen account.

En guess what? Er is naar mijn mening een perfecte indicator hoe de werelden er op dit moment voor staan. Alles draait om events tegenwoordig, zowel voor de spelers als voor inno, om maar de beste items te krijgen, of alle items te krijgen (verzamelen).
Hier dus een overzicht wat er per wereld aan bloemen verzameld is (actieve accounts proberen actief bloemen te verzamelen);
Wereld 1: 22,9 miljoen
Arizona: 22,3 miljoen
Briscoe (in feite de eerste wereld die gesloten zal worden) :6,5 miljoen
Colorado (in feite een sluitende wereld) :10,7 miljoen
Dakota: 23,7 miljoen
El dorado: 15,8 miljoen
Fairbanks: 14,6 miljoen
Graceland: 16,5 miljoen
Huachuca (letterlijk net begonnen) :13,7 miljoen

Als je dit zou ranken, zou je vanuit dit perspectief de volgende werelden als actiefst kunnen bestempelen;
Dakota - Arizona - Wereld 1 hebben meer dan 20 miljoen bloemen verstuurd.
El dorado - Fairbanks - Graceland komen rond de 15 miljoen (zonder afronding meer dan 25% minder dan de bovenstaande werelden)
Dan komt de nieuwste wereld, waar er nog niet effectief naar bloemen gezocht kan worden, met iets minder dan 15 miljoen bloemen.
Dan komen de dode en sluitende werelden.

Mijn conclusie? Fairbanks is NIET de actiefste wereld voor wat betreft samenspel / samenhang. Naar mijn mening haalt inno het meeste geld uit events waar de beste sets naar buiten komen en dit is meestal voor iets wat een collectief doel heeft (stadsuitbouw, duelleren, fortgevechten) en deze activiteiten houden iedereen actief. Ik ben dus van mening dat Fairbanks geen wereld is waar er veel potentie heerst, maar het is een wereld voor mensen om maar gewoon een wereld te hebben (eventueel ruilaccount). Het is ook echt heel gemakkelijk af te lezen aan bijvoorbeeld de fortgevecht opkomsten dat dit absoluut geen wereld is waar mensen interesse hebben om iets voor elkaar te doen. Het is dus NIET nuttig om hier migratieroutes naar open te zetten vanuit de veel actievere werelden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan