• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Events

DeletedUser11917

Hoi,
Ik speel al een jaar of 10 dit spel en er is uiteraard veel veranderd de afgelopen jaren.
De grootste verandering is na het invoeren van het middenstuk de dropkans van items, sinds die tijd heeft inno bij leh de dropkans aangepast en dat is ook doorgevoerd in de events. Deze events volgen elkaar zo snel op dat normaal spelen een probleem is geworden, hoewel spelers die vanaf het begin spelen niet echt veel te doen hebben duiken ze op iedere nieuwe opdracht om deze weer in no time te finishen, beetje de enige uitdaging nog. Nu is het paasevent en daar hebben hebben we uiteraard ervaring mee dus om alle items toe te voegen aan je inventaris is 9k een goede start, je krijgt op die manier de kleding compleet en met wat geluk ook de wapens, helaas heeft inno daar weer een stokje voor gestoken, vanaf dit event (ik heb dit met andere dagelijkse spelers besproken) heeft inno bedacht om alleen schoenen en riemen te geven uit de 9k, paaskisten die totaal zinloos zijn reken ik niet eens mee (ik zit op 5 nu uit 9k) is het erg mager. Dit fenomeen wordt steeds duidelijker maar we hebben nu op Dakota een inno spion voor de makkelijke vragen (eigen antwoord) en Thea gaat mij doodleuk vertellen dat de dropkans van setdelen gelijk is, maar verklaar dan 6 riemen en 3 paar laarzen en verder nog 4 paaskisten (alle 9k) en verder geen enkel ander item? Nog even dit, ik speel op alle werelden en schaam me het aantal riemen en laarzen te vermelden, dan lijkt het net of inno het onmogelijk heeft gemaakt broeken, jassen en wapens te krijgen.
 

DeletedUser526

Ik sluit me er volledig bij aan. Ik hou men hart al vast bij het verkopen van men massa hoedjes riemen en sjaaltjes. Veel winst zal er niet op zijn... Verder val het me dit jaar wel op dat er kort op de bal gespeeld wordt door inno. Zo zijn we het jaar begonnen met een uitverkoop in de UPschop. Was heel leuk maar de week erna moesten we een item kopen voor de quest je raad het nooit met jawel upmunten of NUGGS... Carnaval zelfde verhaal het laatste item de pauw alleen te krijg met idd upmunten of NUGGS... Ook de leuke kortingen op nuggs is verdwenen. Dit jaar komen jullie niet verder dan 20%... Nu paasevent ja alleen met NUGGS kan je een broek of jas krijgen. Want ja tegenslag kan. Maar een hele wereld die klaagt??? zoals je kan zien op men profiel ik speel het al 9.5jaar en het begint te vervelen... vindkansen zijn verlaagd de buggs zijn de laatste tijd niet meer op te sommen. Inno herpak u zou ik zo zeggen. Ik ben er vrij zeker van dat jullie een overzicht hebben van men NUGG gebruik en kijk maar eens goed hoe het afgenomen is. En dat zal niet alleen bij mij zijn...
 
Je bent vrij moeilijk te volgen af en toe :p

De grootste verandering is na het invoeren van het middenstuk

Wut :huh:

de dropkans van items, sinds die tijd heeft inno bij leh de dropkans aangepast

Wat? Wat is er met die dropkans gebeurd dan? Wanneer? En is die bij leh anders dan bij andere arbeiden? Hoger of lager?

en dat is ook doorgevoerd in de events.

Dat is altijd al zo geweest bij deze tombola's, niks nieuws.

vanaf dit event (ik heb dit met andere dagelijkse spelers besproken) heeft inno bedacht om alleen schoenen en riemen te geven uit de 9k, paaskisten die totaal zinloos zijn reken ik niet eens mee (ik zit op 5 nu uit 9k) is het erg mager.

Nogmaals, dat is niet nieuw. Zie dit bijvoorbeeld: https://tw-calc.net/tombola/13_2017 (paastombola van vorig jaar)

Of dit: https://tw-calc.net/tombola/14_2016 (4rth of July 2016, nog wat extremere verschillen)

en Thea gaat mij doodleuk vertellen dat de dropkans van setdelen gelijk is,

Ik weet niet wie die Thea is, maar gezien die uitspraak heeft ze denk ik niets met Inno te maken, kijk maar: https://tw-calc.net/tombola/19_2018 :laugh:

Nog even dit, ik speel op alle werelden en schaam me het aantal riemen en laarzen te vermelden, dan lijkt het net of inno het onmogelijk heeft gemaakt broeken, jassen en wapens te krijgen.

Je schaamt je voor het aantal schoenen/riemen? Wat jij hebt meegemaakt heet, in het ergste geval, dikke pech. Hoe je je daarvoor kunt schamen is me echt een raadsel.
 

DeletedUser11917

De dropkans van items bij LEH is drastisch naar beneden geschroefd begin 2017 (na update). Pech met de set items van dit event...nee dat denk ik niet, ik speel op alle NL werelden en overal vallen er paaskisten, riemen en schoenen uit de 9K, de verhouding in mijn geval is 75% riemen en laarzen, 20% paaskisten en 4,9% rommelkisten.
 

DeletedUser16286

Het is bij iedereen dramatisch. Zelfs als je nuggets koopt moet je er honderden euro's insteken om alles compleet te krijgen, en dat elke maand weer. Laat staan wat je kwijt bent om je zooi te kunnen upgraden.

Het zou zo moeten zijn dat iedereen het grootste gedeelte van de sets kan krijgen zonder nuggets te gebruiken, en dat je met nuggets kan zorgen dat je je set kan uppen.

Ohja en dan nog iets: die aanbieding waarbij je eitjes/bloemen/krakelingen/harten krijgt bij je nuggetaankoop zijn echt te slecht voor woorden. Stel je koopt het pakket van 50 euro, dan krijg je daar 9000 eieren bij. 9000 eieren staat weer gelijk aan 150 nuggets (eigenlijk niet eens, want je kan ze alleen bij het event uitgeven). Conclusie: Ipv 2750 nuggets krijg je er omgerekend 2900, wat maar 5,5% meer is. Nou zullen sommige mensen vinden dat ik blij moet zijn met elk aanbod wat in mijn voordeel is, maar als ik zie dat andere spelers dit soort aanbiedingen krijgen https://prnt.sc/j45kjs is het voordeel van de eventaanbieding bijna te verwaarlozen.
 

DeletedUser526

Het is bij iedereen dramatisch. Zelfs als je nuggets koopt moet je er honderden euro's insteken om alles compleet te krijgen, en dat elke maand weer. Laat staan wat je kwijt bent om je zooi te kunnen upgraden.

Het zou zo moeten zijn dat iedereen het grootste gedeelte van de sets kan krijgen zonder nuggets te gebruiken, en dat je met nuggets kan zorgen dat je je set kan uppen.

Ohja en dan nog iets: die aanbieding waarbij je eitjes/bloemen/krakelingen/harten krijgt bij je nuggetaankoop zijn echt te slecht voor woorden. Stel je koopt het pakket van 50 euro, dan krijg je daar 9000 eieren bij. 9000 eieren staat weer gelijk aan 150 nuggets (eigenlijk niet eens, want je kan ze alleen bij het event uitgeven). Conclusie: Ipv 2750 nuggets krijg je er omgerekend 2900, wat maar 5,5% meer is. Nou zullen sommige mensen vinden dat ik blij moet zijn met elk aanbod wat in mijn voordeel is, maar als ik zie dat andere spelers dit soort aanbiedingen krijgen https://prnt.sc/j45kjs is het voordeel van de eventaanbieding bijna te verwaarlozen.



OMG +500% ik krijg alleen +20%
 

DeletedUser16286

Ja ik dus ook :'(

Ik heb hier al eerder over geklaagd. De hoge nuggetaanbiedingen zijn alleen weggelegd voor beginnende spelers. Kan ik me wel iets bij voorstellen (ze willen deze spelers natuurlijk overhalen om met premium te gaan spelen), maar het verschil is te groot. Trouwe spelers worden in The West nooit eens bevoordeeld/beloond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser526

Ja ik dus ook :'(

Ik heb hier al eerder over geklaagd. De hoge nuggetaanbiedingen zijn alleen weggelegd voor beginnende spelers. Kan ik me wel iets bij voorstellen (ze willen deze spelers natuurlijk overhalen om met premium te gaan spelen), maar het verschil is te groot. Trouwe spelers worden in The West nooit eens bevoordeeld.

idd we zijn minder waard dan de noobs omdat ze weten dat wij al (verslaafd) zijn aan het spel
 

DeletedUser11917

Ja hoor maar die bevestiging zullen ze nooit openbaar plaatsen. Net zoals de drop kans van items tijdens events, die zijn de laaste jaren drastisch verminderd. Zie Calc-net en zie daar de dropkans in de afgelopen jaren. Misschien een ander bewijs, zie de dropkansen van jassen en broeken, wapens etc. van dit event op calc-net die staat gewoon op 0%!!!!!!!!!!
 
Ja hoor maar die bevestiging zullen ze nooit openbaar plaatsen.

Dan is het dus niet bevestigd. :p

Dan rest dus de vraag, heb je een voldoende grote hoeveelheid data om deze conclusie met enige zekerheid te kunnen trekken?

Net zoals de drop kans van items tijdens events, die zijn de laaste jaren drastisch verminderd. Zie Calc-net en zie daar de dropkans in de afgelopen jaren.

Dit klopt gewoon niet. Kijk nogmaals naar de links uit m'n vorige post, verhouding tussen dropkansen van broeken/jassen en riemen/schoenen zijn nagenoeg hetzelfde.

Misschien een ander bewijs, zie de dropkansen van jassen en broeken, wapens etc. van dit event op calc-net die staat gewoon op 0%!!!!!!!!!!

... Nee.
 
Laatst bewerkt:
Leuke theorieën hier allemaal weer.

De dropkans van voorwerpen en producten is niet aangepast sinds we naar 2.0 zijn gegaan, alles wat je daarbij ervaart is dus puur geluk.

Het is al een tijdje zo geweest dat binnen een categorie sommige voorwerpen een hogere kans hebben dan andere, sommige voorwerpen zijn dan ook objectief beter en dus willen we ze wat zeldzamer houden.
 

DeletedUser14167

ja daarvoor zijn dus de verschillende categorieën, willen ze verschillende droprates, maak dan extra categorieën. Zodat je met wat minder kosten een riem/schoenen kan krijgen bijv en met wat meer kosten een jas/broek.
 
Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat het misleidend is om binnen een categorie verschil te maken weer.
Dat is inherent strijdig tegen het hele principe van de categorieën.
Het is dan inderdaad eerlijker om alles binnen een categorie een zelfde kans te geven of meerdere categorieën te maken.
Daarbinnen stiekem (al weet iedereen dat natuurlijk) onderscheid maken is niet eerlijk en verwarrend voor beginnende spelers.

Aan de andere kant: wat er allemaal in het begin gezegd wordt, is inderdaad gewoon pech. Ik draai ook altijd overal en de ene keer krijg je een jas uit gratis en de volgende keer een stom uniek kistje uit 9k. Vervelend, maar gewoon pech.
 

DeletedUser16286

Is dat bevestigd door innogames?
Ik heb geen idee of het inderdaad aangepast is, maar ik ervaar zelf ook dat ik minder items vind dan vorig jaar. Als ze de droprate hebben aangepast is het logisch dat ze dat niet hebben bevestigd. Dan hebben ze helemaal alle poppen aan het dansen.
 

DeletedUser16476

We hebben hier wel te maken met een tombola.
Een tombola is een soort loterij, waarbij altijd wordt uitgekeerd. Tombola is een van oorsprong Italiaans woord en het is een soort rieten mand die bij de Italiaanse variant van het spel gebruikt wordt om de loten uit te trekken.
Vaak gaat het niet om geldbedragen, maar om prijzen in natura. De spanning bevindt zich in het feit dat alle waardevolle en minder waardevolle prijzen naast of door elkaar staan uitgestald.

Alles in verschillende categorieën plaatsen lijkt mij dus een slecht idee. De categorieën zijn er om de kans te verhogen dat je iets krijgt dat je graag wilt, niet dat het zeker wordt dat je het ook daadwerkelijk krijgt. En zo als Leones aangaf, de mooiere items met meer waarde mogen ook wel moeilijker verkrijgbaar zijn.
Daarnaast verplicht niemand je om mee te doen aan dit soort events.
 

DeletedUser16286

Niemand verplicht je inderdaad. Maar als je niet meespeelt valt er nog weinig te beleven in TW. Zonder de eventsets kan je niet meekomen in duels, fg's, met LEH of wat dan ook.
 

DeletedUser16476

Niemand verplicht je inderdaad. Maar als je niet meespeelt valt er nog weinig te beleven in TW. Zonder de eventsets kan je niet meekomen in duels, fg's, met LEH of wat dan ook.
Ikzelf heb er (nog) nooit last van gehad dat ik een setje niet kon krijgen die ik wilde.
De meeste mensen die echt willen meekomen met een van bovenstaande die je zojuist opnoemde zijn dan ook vaak gericht op alleen dat onderdeel van het spel. En om één setje compleet te krijgen tijdens of na het event (dmv handelen) heb ikzelf nog nooit als probleem ervaren.
Nu speel ik al even niet meer mee met events dus kan ik niet beoordelen of de events anders zijn dan een jaar geleden, maar zoals lebareslep al aantoont zie ik ook geen verschil in droprate.
 
Bovenaan