• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community Evenement: The New World

DeletedUser15915

Voorstel
Een nieuw evenement, namelijk 'The New World'. In dit evenement staat de migratie naar America rond 1800 in het middelpunt. Dit evenement duurt 15 dagen en is als volgt opgebouwd:
  • Registratieperiode (7-14 dagen)
  • Karaktercreatie (2 dagen)
  • Het evenement (14 dagen)
  • Het uitdelen van de beloningen (7 dagen)
Tijdens het evenement krijgen de spelers een hoofdopdracht (het verzamelen van producten voor de export naar Europa) en meerdere extra opdrachten, deze opdrachten worden op een bepaalde dag van het evenement aangekondigd op het forum. De tijdsduur van deze opdrachten wisselt van enkele uren tot enkele dagen.

Details
Elk account wordt op de volgende manier gemaakt:
  • Level 50
  • 50 attribuutpunten en 150 vaardigheidspunten
  • $500.000 op de bank
  • De turtorial hoeft niet voltooid te worden

De hoofdopdracht is het verzamelen van producten, wanneer het evenement begint wordt er een lijst met producten gepubliceerd. Hierop staat ook de beloning per product en hoe je dit kan inleveren. Alle producten worden verkocht voor $ op de thuiswereld. De top drie krijgt ook een nugget beloning.

Naast de hoofdopdracht zijn er ook kleinere extra opdrachten. Deze worden de loop van het evenement bekend gemaakt. De opdrachten hebben te maken met de volgende onderwerpen:
  • Bouwen
  • Het zoeken naar dure voorwerpen
  • Fortgevechten
  • Duelleren
  • Schatzoeken
De beloningen bij de extra opdrachten bestaan uit het volgende:
  • Geld op je thuiswereld
  • Nuggets
  • Kistjes
  • Zeldzame recepten

  1. Alle officiële spelregels gelden tijdens dit evenement;
  2. Het is niet toegestaan om met meerdere accounts deel te nemen aan dit evenement;
  3. Alle prijzen zijn gebonden aan het account waarmee je deelneem;
  4. Het is niet mogelijk om tijdens het evenement van wereld te veranderen;
  5. Alle communicatie vanuit de organisatie gaat via het forum;
  6. The West teamleden mogen meedoen aan dit evenement mits ze dit evenement niet organiseren;
  7. De organisatie heeft altijd het recht om regels te veranderen, de wereld te sluiten of om spelers van deelname uit te sluiten;
  8. Indien een speler wordt uitgesloten van deelname vervalt zijn recht op de verzamelde prijzen bij dit evenement.

Misbruikpreventie
-

Visuele hulpmiddelen
-

Samenvatting
Een kort evenement (15 dagen) waarin de speler meerdere opdrachten krijgt. De speler mag zelf beslissen aan welke opdracht hij/zij meedoet.

Administratie

  • Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja/Nee
  • Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Ja/Nee
Heb je verbeterpunten/tips voor dit evenement? Of wil je jouw mening over dit evenement geven? Dat kan allebei in de reacties.
 

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Cool, leuke verhaallijn ook. Als er genoeg animo is kunnen we dit evenement zeker houden op onze event server met de nodige prijzen!
 
Leuk hoor! Dus als ik 't goed begrijp verzamel je op de eventwereld producten en dergelijke en die kan je min of meer omzetten in geld voor je hoofdwereld? Leuk concept :)
 

DeletedUser15915

Leuk hoor! Dus als ik 't goed begrijp verzamel je op de eventwereld producten en dergelijke en die kan je min of meer omzetten in geld voor je hoofdwereld? Leuk concept :)

Dat is inderdaad het hoofdidee, hiernaast zullen er nog een aantal andere opdrachten komen waarmee je geld/nuggets/spullen kan verdienen. Bij de start van het evenement wordt er een lijstje met producten bekend gemaakt die je kan omzetten (hierbij staat ook de prijs).
 
Oké, maar 't is dus wel een soort persoonlijk-voordeel-behaal evenement, waarbij een ieder gewoon voor zichzelf zoekt om items en dergelijke te verdienen op zijn eigen mainwereld. Leuk en fijn natuurlijk en daarop geen enkel kritiekpunt, maar ontbreekt dan niet een beetje de teamspirit zoals we die bij een communityevent gewend zijn?
 

DeletedUser15915

Oké, maar 't is dus wel een soort persoonlijk-voordeel-behaal evenement, waarbij een ieder gewoon voor zichzelf zoekt om items en dergelijke te verdienen op zijn eigen mainwereld. Leuk en fijn natuurlijk en daarop geen enkel kritiekpunt, maar ontbreekt dan niet een beetje de teamspirit zoals we die bij een communityevent gewend zijn?

Er is in dit evenement wel één onderdeel wat je met een team moet doen (het FG). De rest is inderdaad alleen persoonlijk, hierdoor kan elke speler ook zelf beslissen hoe actief hij/zij meedoet aan dit evenement. Ik weet dat in het vorige evenement ook geen onderdelen met een teamspirit waren, maar ik zal proberen dat dit bij het evenement hierna wel zo zal zijn :).
 
Ik vind het een goed idee, wel een beetje flauw dat je hier nu mee komt en zegt dat we minimaal nog 3a4weken moeten wachten.... + nog 2 weken aanmeldinggedoe enzo. Dan krijg je straks het kerstevent, dan krijg je dat niet uit op de server, moeten we daar weer voor wachten en voor je het weet is het februari voor het begint... -ja, ik overdrijf miss een klein beetje- Maar vind het oprecht wel jammer dat je het meld en ons dan een maand laat wachten.

Verder heb ik nog een vraag... stel een extra opdr is: bouw zo snel mogelijk een stad met kerk lvl 5 (ik zeg maar wat). En je hebt dit al, wat dan? Win je dan gelijk? Of moet je het helemaal opnieuw doen?
 

DeletedUser15915

Ik vind het een goed idee, wel een beetje flauw dat je hier nu mee komt en zegt dat we minimaal nog 3a4weken moeten wachten.... + nog 2 weken aanmeldinggedoe enzo. Dan krijg je straks het kerstevent, dan krijg je dat niet uit op de server, moeten we daar weer voor wachten en voor je het weet is het februari voor het begint... -ja, ik overdrijf miss een klein beetje- Maar vind het oprecht wel jammer dat je het meld en ons dan een maand laat wachten.

Het idee is op dit moment in concept en moet dus nog verder uitgewerkt worden. Het voordeel wat ik hier zelf in zie om het te plaatsen is het volgende:
- We krijgen een idee of hier animo voor is;
- Er kunnen vragen over het evenement gesteld worden wat toekomstige problemen kan oplossen;
- Er kunnen ideeën worden ingebracht om het evenement leuker te maken.

Het klopt inderdaad dat het nog even duurt voordat het begint, iets waar ik wel naar zou kunnen kijken is of het aanmelden al onder IFBC kan beginnen.

Verder heb ik nog een vraag... stel een extra opdr is: bouw zo snel mogelijk een stad met kerk lvl 5 (ik zeg maar wat). En je hebt dit al, wat dan? Win je dan gelijk? Of moet je het helemaal opnieuw doen?

Mocht zoiets voorkomen dan zal de opdracht zelf veranderd worden naar iets wat nog niet behaald is. Echter vermoed ik niet dat we hier tegenaan zullen lopen :)
 
Bovenaan