• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

beurs op the west

DeletedUser16170

Voorstel
beurs introduceren op the west

Details
Wie kent het wel niet je wilt iets kopen maar je heb er momenteel geen geld voor. Nu kan je heel simpel geld verdienen door naar de beurs tegaan door een klein simpel bedrag intezetten kan het binnen enkele dagen al uitgroeien tot een groter bedrag. Maar de beurs kan ook crashen en dan is het hopen dat je het ingelegde bedrag erweer uithaal. Bij uitbetaling worden er 5% transactie kosten ingehouden

Misbruikpreventie
/


Samenvatting
zo kunnen bijvoorbeeld bouwers ook extra geld verdienen. Maar ook mensen die net zijn begonnen zo misschien een extra duwtje in de rug krijgen om alles optebouwen.
 
Beginidee is wellicht goed, maar dit moet voor een goede werking wel beter uitgewerkt en omschreven worden. Je zou per onderdeel meer uitleg moeten geven (wanneer kan een beurs zoals jij het noemt crashen? Om de zoveel tijd?). Daarnaast is het de vraag of jij wel een beurs bedoeld in de zin van een soort grote markt. Volgens mij bedoel jij meer soort gokhal. Voor een goede, juist beurswerking zijn immers ook ondernemingen nodig en dat zou wellicht kunnen, maar is technisch wss erg ingewikkeld.

Geheel ter zijde, maar ik ben ook voorstander van rente op je banksaldo :D
 
Beginidee is wellicht goed, maar dit moet voor een goede werking wel beter uitgewerkt en omschreven worden. Je zou per onderdeel meer uitleg moeten geven (wanneer kan een beurs zoals jij het noemt crashen? Om de zoveel tijd?). Daarnaast is het de vraag of jij wel een beurs bedoeld in de zin van een soort grote markt. Volgens mij bedoel jij meer soort gokhal. Voor een goede, juist beurswerking zijn immers ook ondernemingen nodig en dat zou wellicht kunnen, maar is technisch wss erg ingewikkeld.

Geheel ter zijde, maar ik ben ook voorstander van rente op je banksaldo :D

Een verdere uitwerking is altijd goed , maar inderdaad is een beurs te lastig om helemaal uit te werken/ te realiseren op dit spel.

Rente op je banksaldo gaat tegen het hele idee van de bank in, je betaalt een klein percentage om de rest te beschermen tegen duels en ko gaan. Verder staat rente al tussen de reeds voorgestelde ideeën (https://forum.the-west.net/index.php?threads/bank-interest.9339/)
 
Bovenaan