• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Fortgevecht Championship 2017 (2e editie)

Wie zou jij in de NL leiding van het fortgevecht kampioenschap willen zien?


  • Totaal aantal stemmers
    99
  • Enquête gesloten .

DeletedUser16589

Felicitaties aan iedereen die is geselecteerd. Veel bekende gezichten waarvan ik er een aantal hoog heb zitten en het zou me verbazen als dit team geen goede prestatie neer zal zetten. Dan wil ik graag de volgende kritiek- en mogelijke verbeterpunten delen omdat ik hoop dat toekomstige server-overschrijdende events iets anders zullen verlopen:

- Mijn inziens is de selectieprocedure een groot spel als the-west onwaardig en werkt deze nepotisme (of in elk geval de schijn ervan) in de hand om overduidelijke redenen. Alle bekende namen zitten er wel weer tussen (geen verwijt aan de gekozen leiding want ik zou ze ook meenemen). Van een spel met deze hoeveelheid spelers verspreid over vele servers verwacht ik een soort competitie in aanloop naar het event waarin de top 150 over alle .nl servers wordt geselecteerd. Dit is objectief en iedereen heeft een gelijke kans mee te doen in plaats van dit inherent oneerlijke systeem. Het is eenvoudig om bij deze competitie criteria te kiezen voor eigenschappen die gewenst zijn bij de deelnemers. Hierbij valt te denken aan aanwezigheid bij de fg's, te meten aan de hand van de hoeveelheid online gespeelde fg's; de effectiviteit aan de hand van totale schade of getankte schade en missers; aantal uren online; etc.

- Als je enkel op Colorado speelt lijk je kansloos want geen van de leiders heeft een account daar met uitzondering van noessy25. Zijn/haar activiteit lijkt redelijk beperkt gezien het aantal fg's is blijven steken op 19. Dit is niet bedoeld als kritiek op de leiding want die kunnen hier ook weinig aan doen maar de selectieprocedure maakt de kansen lager voor iedereen die de leiding niet kent (zoals Don Wiebah ook al aangeeft). Dit wordt nog minder doorzichtig doordat er blijkens de reactie van noessy25 gebruik is gemaakt van advies waarbij onduidelijk is of het geadviseerde klopt of dat er andere belangen spelen...

- Het selectieproces is niet vooraf duidelijk gemaakt en het lijkt erop alsof de organisatie al doende de boel aanpast. Nog steeds onduidelijk is, onder andere, wat er gebeurt met alle niet geselecteerde spelers, hoe gaat het bijvoorbeeld bij uitval (selecteert de leiding een nieuwe speler of mag de uitgevallen speler zelf iemand aanwijzen)? Ook op de .net server geeft men aan nog geen idee te hebben wat te doen met het overschot. De fout met de URL voor de inschrijving waardoor early birds bij de verkeerde server stonden ingeschreven verdient ook geen schoonheidsprijs. Het stemmen, een gedachte achteraf, verliep wel erg snel.

Uiteraard komt een deel van mijn verontwaardiging voort uit het feit dat ik niet mee mag maar hopelijk neemt de organisatie (Inno?) de kritiek ter harte zodat het volgende internationale event eerlijker kan verlopen.

Nogmaals veel succes en ik hoop dat ik op de een of andere manier toch nog mee kan doen.
 

DeletedUser15915

De fout met de URL voor de inschrijving waardoor early birds bij de verkeerde server stonden ingeschreven verdient ook geen schoonheidsprijs.

Dit was geen fout, elke server heeft een eigen link waarmee je je eigen voor die server kon inschrijven. De link die circuleerde was dus de link van .net en niet van .nl (de tekst was overigens ook in het Engels).
 
- Het selectieproces is niet vooraf duidelijk gemaakt en het lijkt erop alsof de organisatie al doende de boel aanpast. Nog steeds onduidelijk is, onder andere, wat er gebeurt met alle niet geselecteerde spelers, hoe gaat het bijvoorbeeld bij uitval (selecteert de leiding een nieuwe speler of mag de uitgevallen speler zelf iemand aanwijzen)? Ook op de .net server geeft men aan nog geen idee te hebben wat te doen met het overschot. De fout met de URL voor de inschrijving waardoor early birds bij de verkeerde server stonden ingeschreven verdient ook geen schoonheidsprijs. Het stemmen, een gedachte achteraf, verliep wel erg snel.


-"How do we select our 150 players?

Each team will have leaders allocated, these leaders in turn will then choose who they would like on their team. This will only be the case if there are more than 150 entrants per team. If there are less than 150 entrants per team, all members will be elected to participate in the championship."

Staat letterlijk vanaf begin in de officiële aankondiging en lijkt me dus duidelijk genoeg. De onduidelijkheid was er juist omdat om wat voor reden dan ook opeens die regel negeerde en de 150 eerste aanmeldingen werden geselecteerd. Aangezien dit niet de bedoeling was vanuit de organisatie (en weinig draagvlak had onder de spelers en de beoogd leiders) hebben ze het binnen korte tijd proberen recht te trekken. Daarom verliep het stemmen ook "wel erg snel" men moest voor donderdag nieuwe leiders kiezen en hen een nieuwe selectie van 150 te laten kiezen. Doordat in eerste instantie foutief de eerste 150 aanmeldingen waren geselecteerd, moest het stemmen wel zo snel gaan.

Verder zie ik niet wat er fout zou moeten zijn met die URL voor het inschrijven, dat ding was alleen op het .net forum verschenen en daarnaast staat op de eerste "pagina" van die URL "International (the-west.net)". Lijkt me duidelijk genoeg dat dat dus de link was om je voor het .net team aan te melden.

Hoe dat zit met spelers tijdens het event vervangen is inderdaad nergens uitgeschreven, maar je kan er wel vanuit gaan dat dat niet gaat gebeuren. Dat was bij de voorgaande editie namelijk ook niet zo en als dat wel zo zou zijn zou dat wel worden aangekondigd aangezien het een nogal grote (organisatorische) verandering is.
 
Laatst bewerkt:
Goede avond, nacht, dag, morgen, (of wanneer je dit leest)

Zoals al velen al gemerkt hebben, hebben jullie ingame op elke wereld een tg gekregen (w7 en bris speel ik zelf niet op, dus die volgen nog als nehe er weer is)

Deze tg gaat erover dat we graag als team zo goed mogelijk worden/zijn dus ingame spullen gaan verzamelen als team, dus ook de setjes en wapens die we met het begin krijgen, dus kunnen we als team het sterkste worden.

Daarnaast ontvang ik graag
(via een antwoord op de ingame tg) van iedereen zijn/haar voorkeuren voor karakterklasse (en als dat arbeider is, ook of het met lp of ls is) Het liefste 2 (of meerdere) op te geven want dan is het voor ons makkelijker om iedereen in te delen in een groep die hij of zij heel graag wilt.

Heb op het moment het al van 41 van de 150 mensen binnen dus dat gaat lekker (waaronder een paar keer: maakt niets uit, maar dar hebben we ook een boel aan, want dan weten we tenminsten dat het diegene niets uitmaakt)
Heb je dit nog niet gedaan, probeer dit dan vandaag/morgen te doen, zou mooi zijn dat we de indeling klaar hebben als de wereld start (of 1 dagje oud is)
Mocht je het al langer geleden door hebben gegeven doe dat dan nog eventjes nog een keer zodat het 100% zeker goed is genoteerd.
 

DeletedUser16386

Weet niet in hoeverre hierover is nagedacht. Heb volgend idee:
1) Een aantal mensen (min 4 want 4 torens, maar liefst meer) laten uitrusten met pat garrets wapens (+30), pat garrets kledij (+45) en black barts paardenset (+15). Zo kom je aan een sectorschadebonus van +90. Zet op elke toren, sector zo'n iemand en houd ze lang in leven. Zo kunnen er veel genieten van een extra schadebonus en zal iedereen harder schieten.

2) Bufs: banjonetten en amuletten verdelen?
 

DeletedUser15915

Ik heb zojuist een e-mail ontvangen over dit evenement. Je kan nog niet inloggen op de wereld, maar je kan wel alvast een wachtwoord instellen :)
 
FK-WM-Teilnehmer für SE/DK gesucht!
(Today at 12:22 PM)
Das dänisch-schwedische Team sucht noch Mitstreiter für die Fortkampfmeisterschaft. Melde dich jetzt, wenn du auch "Meisterschaftsluft" schnuppern und dabei sein möchtest! » more info


Staat op de inlogpagina van de event wereld. Voor de mensen die hier buiten de boot zijn gevallen misschien een optie? (desnoods maak je ff snel een acc aan op een duitste wereld)


Edit 13:36
Het speciale eventforum is zo te zien ook online:
https://forum.events.the-west.net/index.php
 
Laatst bewerkt:
Mijn Duits is niet zo goed, maar als ik dat goed begrijp is het indd een mooie tip voor de mensen die helaas niet konde meedoen.

Mensen lees ook allemaal je tg ingame en geef even aan welke karakterklasse (het liefste met ook een 2de keuze als je die hebt) je het liefste wilt hebben op de fgwereld. (lp avo/soldaat/arbeider en ls duellant/arbeider) Natuurlijk kan je ook gewoon aangeven: ik vind alles leuk behalve.... of: ik wil graag hitten/critten of ik wil graag veel lp hebben, ect.

Momenteel is het lijstje bijna halve wegen, nog 77 antwoorden en hij is klaar... dus dat gaat lekker snel. + iedereen die het al heeft laten weten: DANK U.
 

DeletedUser1448

Ik heb zojuist een e-mail ontvangen over dit evenement. Je kan nog niet inloggen op de wereld, maar je kan wel alvast een wachtwoord instellen :)

Ik heb geen mail ontvangen... Mss hebben ze fout adres gebruikt? het account bestaat iig
 
Bovenaan