• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Fortgevecht Championship 2017 (2e editie)

Wie zou jij in de NL leiding van het fortgevecht kampioenschap willen zien?


  • Totaal aantal stemmers
    99
  • Enquête gesloten .

DeletedUser16496

Ik koos zelf voor set 1 (Hombre), om als avo full-LP mee te gaan doen.

Trouwens, schiet ik de bal mis (of denk ik te ver), als ik me volgende voorstel?:
Stel dat 1 land in zijn uitgebouwde stad het enkelshotsgeweer heeft in hun geweermaker, zijn die dan niet mooi in het voordeel...?

En houders van set 1 en 2 kunnen best gemakkelijk hun hombre-wapens uitwisselen om te kunnen upgraden, lijkt me?

ik denk dat alle steden dezelfde uitbouw krijgen dit om idd het voordeel wat een stad anders zou krijgen weg te nemen
 

DeletedUser16496

ik ben het eens met Death By Design avo's en soldaten komen het beste weg met hombre, de internationale top waar wij tegen zullen strijden zal boordevol met lp staan. lp met lp bestrijden is de beste optie denk ik.
Onze duellanten komen het beste weg met pizarro we zouden zelfs onze duellanten naar 3k+ lp kunnen brengen pizarro geeft veel weerstand dus kunnen zelfs als het echt moet wat mee vangen door het hoge leiderschap wat pizarro met zich meebrengt is een duellant van 1500/2000 lp overbodig. En voor de bouwers is pizarro ook een goede optie bouwerskills zijn al fantastisch met de pizarro set alleen maar beter! :D
 

DeletedUser16685

Als je 3k lp hebt scheelt dat echt niet veel schade en je kunt je ook nog eens in de latere fase van het fg nuttig maken door te vangen.
 

DeletedUser12045

Als je 3k lp hebt scheelt dat echt niet veel schade en je kunt je ook nog eens in de latere fase van het fg nuttig maken door te vangen.

Die berekening van schadebonus wordt percentueel bekeken. Op level 150 kan je als duellant minimaal 1590 lp gaan. Als je naar 3k lp gaat, verdubbel je je lp --> je halveert je schadebonus.

Duellanten gaan dus beter puur voor schade ( raakbuild of leiderschapsbuild) of ze nemen 6-7k+ lp
 

DeletedUser16496

Die berekening van schadebonus wordt percentueel bekeken. Op level 150 kan je als duellant minimaal 1590 lp gaan. Als je naar 3k lp gaat, verdubbel je je lp --> je halveert je schadebonus.

Duellanten gaan dus beter puur voor schade ( raakbuild of leiderschapsbuild) of ze nemen 6-7k+ lp

Misschien op papier in de pratijk is dat niet altijd zo doorgaans bij veel fg's zie je duellanten met 2k lp die vaak 1000/1500 schade meer maken dan iemand met 4/7k lp. maar die laats genoemde vangen dan ook degelijk meer zeker met een pizarro set natuurlijk is een duellant van 1590 lp met een lvl2+ enkelschot geweer een killer, maar is dat iets wat we moeten stimuleren op een internationaal fg wereld? of zouden we beter duellanten van 3k+ stimuleren dat als het echt moet op het einde van een fg te gaan vangen (dus als de avo's soldaten bouwers door hun lp zijn?)
 

DeletedUser12045

Misschien op papier in de pratijk is dat niet altijd zo doorgaans bij veel fg's zie je duellanten met 2k lp die vaak 1000/1500 schade meer maken dan iemand met 4/7k lp. maar die laats genoemde vangen dan ook degelijk meer zeker met een pizarro set natuurlijk is een duellant van 1590 lp met een lvl2+ enkelschot geweer een killer, maar is dat iets wat we moeten stimuleren op een internationaal fg wereld? of zouden we beter duellanten van 3k+ stimuleren dat als het echt moet op het einde van een fg te gaan vangen (dus als de avo's soldaten bouwers door hun lp zijn?)

Je hebt op zo'n wereld pure schadebommetjes nodig. Zeker als defence begint met avo's op torens te gooien om die te blokken. Je kan er vanuit gaan dat beide teams wel aan 2mil lp geraken en in aanval ga je dat moeten wegknallen ( vlag is supermoeilijk). Dusja, we hebben zeker enkele schadespelers nodig, maar daar worden nog afspraken rond gemaakt etc
 

DeletedUser16209

als je naar die wereld meegaat, geen builds van 7k-8k HP of 3k lijkt me beste, we moeten alle karakterklassen voluit benutten en dus geen mix van soldaat met schade maken.
 

DeletedUser1448

Âls duellant met 8k lp kom je gemakkelijk aan 20k schade + zo'n 60 uitwijkers. (weet ik uit ervaring op poolse server = wereldkampioenen :p ) Dat is imho veel beter dan leidernoobjes.
 

DeletedUser15915

Trouwens, schiet ik de bal mis (of denk ik te ver), als ik me volgende voorstel?:
Stel dat 1 land in zijn uitgebouwde stad het enkelshotsgeweer heeft in hun geweermaker, zijn die dan niet mooi in het voordeel...?

Ik neem aan dat elk land dat wapen in de shop heeft. Zullen ze vast wel aan gedacht hebben.

Als ik het goed begreep heeft inderdaad elke stad zo'n geweer in de shop.
 
Mooie lijst, met zowel oude als nieuwe spelers als ik het goed zie.

Geen idee of het al gezegd is maar voor wie ter voorbereiding fortgevechten het vorige FG-WK wil terugzien kan ze hier vinden: https://www.westforts.com/en18/battles.

Ander vraagje nog, Bij de voorgaande editie circuleerde er een google spreadsheet rond met daarop onder andere een lijst van alle opdrachten die atribuut- en vaardigheidspunten opleveren. Heeft iemand die spreadsheet nog ergens opgeslagen?
 

DeletedUser16548

Ik ben van mening, net als lesane, dat het uiterst belangrijk is dat we alle karakterklasses 100% benutten. Met 8k lp ga je alsnog niet genoeg vangen, zeker niet als je een beetje geskilled bent op dmg (want waarom zou je anders maar 8k lp hebben). En met 3k vang je al helemaal geen reet. Dat je als lp-duellant schade kan doen is waar, maar dan hang je veel te veel af van je crits. Wanneer je dan een iets minder goed fg hebt, ben compleet trash. En we weten allemaal dat je soms 30-ish hits kan hebben en maar 2 crits oid.
 
bedankt voor de nieuwe lijst, hopelijk komen we met die lijst een heel eind

op kleine fg's vind ik zelf een leiderschaps soldaat ook erg handig, maar dat lijkt me voor zulke fg's ook echt niet handig. Ik ben het er ook mee eens dat er en veel lp nodig is, dit door soldaten/avonturiers/arbeiders, en dat duellanten vooral voor de schade zijn. Maar dat moet je er wel op letten dat we niet te veel duellanten hebben, anders komen we lp te kort.
 
Bovenaan