• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community Evenement: Burgeroorlog

DeletedUser15915

Voorstel
Een evenement waarbij spelers de kans krijgen om tegen en met elkaar deel te nemen aan fortgevechten.

Details
De startdatum en de duur van het evenement moeten nog worden vastgesteld, wel is er al een lijst met regels en details van het evenement.

1. Hoofdregels
  • Dit evenement is gemaakt met als doel om de fans van fortgevechten in één wereld te verzamelen en hun een kans te geven om samen te vechten.
  • Er zijn geen prijzen voor het meedoen aan dit evenement.
  • De organisatie heeft het recht om regels te veranderen, de wereld te sluiten of om spelers van deelname uit te sluiten.
  • Regelovertredingen kunnen gestraft worden met strafpunten of een ban.
  • De wereld zal gesloten zijn tijdens officiële evenementen (bijvoorbeeld: Oktoberfest). Actieve premiums zullen niet worden gestopt of gepauzeerd.
  • Uitgegeven nuggets kunnen niet teruggevraagd worden.
  • Evenement voorwerpen zijn verboden. Dit geldt niet voor opdracht voorwerpen.
  • Deelname aan avonturen en het oprichten van steden of is verboden.
  • Deelname aan dit evenement betekent dat de speler de regels heeft gelezen en geaccepteerd.
  • Gebrek aan kennis over de regels is geen excuses.
2. De wereld
  • De steden zijn geplaatst in de middelste county’s (county 4 en 11).
  • De steden zijn volledig uitgebouwd.
  • De forten zijn niet uitgebouwd.
  • Het maximale aantal spelers in de aanval/verdediging van een fort:
    • klein: 60/60
    • basis: 80/80
    • groot: 100/100
  • Klachten (affront) systeem is geactiveerd.
  • De wereld is een premiumwereld, de nuggets zijn gekoppeld aan je spelersnaam.
  • De volgende bonussen zijn geactiveerd:
    • +200% Snelheid
    • +200% Actiepunten regeneratie
    • +200% Levenspunten regeneratie
    • +200% Geld van arbeiden en duels
    • +200% Vindkans
    • +200% Verhoogde slagingskans
3. Spelers
  • Om mee te doen aan dit evenement heb je minimaal één account nodig van level 100.
  • Je kun je aanmelden voor dit evenement via de volgende link: [link wordt nog toegevoegd]. In de aanmelding moet staan welk karakter en welk geslacht je wilt. Elke aanmelding moet apart worden gedaan.
  • Het level van het aangemelde account zal 140 zijn.
  • Je ontvangt 140 attribuutpunten en 420 vaardigheidspunten.
  • Je mag elke handwerk kiezen en opdrachten doen.
  • Je kun je op elk moment afmelden, dit doe je door niet meer in te loggen of door het account op de wereld te verwijderen.
4. Teams
  • De spelers zijn verdeeld in twee teams, “Het noorden” en “Het zuiden”.
  • Elk team heeft zijn eigen stad, een stad kan maximaal 100 burgers hebben.
  • De generaal (gekozen door de spelers van het team) mag spelers verwijderen uit de stad.
  • Het is verboden om een alliantie te stichten.
  • De organisatie kiest in eerste instantie in welk team de spelers komen, spelers mogen bij de aanmelding hun voorkeuren geven.
  • Spelers hebben het recht om van team te veranderen of om zonder stad te spelen.
Misbruikpreventie
Dit evenement kan gebruikt worden om andere spelers dwars te zitten, om dit tegen te gaan is de organisatie bevoegd om spelers te verwijderen vanuit het evenement.

Visuele hulpmiddelen
-

Samenvatting
Dit evenement komt oorspronkelijk vanaf de Russische server. Aangezien er hier ook vraag was naar een evenement met fortgevechten stellen wij dit voor.

Administratie

De reden dat het evenement eerst hier komt te staan is zodat jullie opmerkingen, aanvullingen en verbeteringen kunnen geven :)
Dus laat het maar horen of jullie nog iets zien :D
 

DeletedUser16209

leuk ideetje, ook goed om te weten dat dit event er zeker zal komen!

wat ik nog wel wil opmerken is om het gwn te doen met het acc dat je zelf al hebt, je eigen attri en vp, je mag zelf weer 3 setjes kiezen (zoals dat server event) en dan craften moet je wel vanaf 0 starten.
 
Heel goed idee, zeker uitvoeren alleen "Elk team heeft zijn eigen stad, een stad kan maximaal 100 burgers hebben." betekend dus dat er maar 200 mensen kunnen deelnemen, wat wordt er gedaan als er meer dan 200 aanmelden?
  • De organisatie kiest in eerste instantie in welk team de spelers komen, spelers mogen bij de aanmelding hun voorkeuren geven.
  • Spelers hebben het recht om van team te veranderen of om zonder stad te spelen.
Gaat dit er niet voor zorgen dat je ongelijke teams krijgt?
 

DeletedUser15785

Leuk idee , wat ik steun .Over verbeteringen en dergelijke moet er nog eens nagedacht worden maar de grote trekken die nu zijn neergeschreven kan ik mij in vinden.
 

DeletedUser4007

@ancoonbar
steden hebben 2x 100 plaatsen
dat zegt niets over de wereld zelf dus
want tijdens fg's zijn er altijd spelers wel afwezig om wat voor reden ook
en tevens kunnen er dan extra spelers op, die tijdens volle fg's gewoon kunnen arbeiden of bouwen

ben zelf van menig dat de aanmeldingen gewoon genummerd moeten worden.
en dat daar de helft random uitgetrokken wordt, voor een bepaalde kant
of bv even aanmeldingen noord
oneven is dan zuid
verschuivingen ga je naderhand toch wel krijgen met de mogelijkheid over te lopen.
Maar aangezien die wereld specifiek bedoeld is voor fg's, denk ik niet dat het zo erg uit balans gaat lopen, want dan heeft niemand het meer naar zijn zin op die wereld.
En is die wereld gelijk gedoemd te sterven.
Dus de spelers zorgen denk zelf wel voor een aardige balans met de tijd
 

DeletedUser16078

@Lesane P. Crooks
Iedereen begint hier gelijk op een acc van level 140 (en ik gok met een lege inventaris?). Ze proberen nu eindelijk eens zelf om FG's te promoten en vooral te behouden voor zij die er voor willen gaan. Als ge dan mensen hun OP event setjes laat meepakken uit andere werelden is het weer compleet uit balans. Nu staat iedereen er gelijk voor en is wat de vijand heeft ook haalbaar voor u (mits genoeg geld dan). Het ook een volledig nieuwe wereld, die acc is enkel gekoppeld aan uw username, niet een andere wereld.

Setjes meenemen zou het dus enkel maar onfair maken. Welja, das mijn mening alleszins.

Verder ben ik wel fan van dit concept. Als er genoeg spelers aan meedoen kan dit best nog wel een succes worden.
 
Leuk idee/voorstel, maar ik heb wel een vraagje... En ik hoop dat ik het verkeerd begrijp:
"Evenement voorwerpen zijn verboden." ?
Dus bob setje etc. mogen niet mee, enkel kleding/wapens uit de shops? :(
 

DeletedUser15915

Leuk om te zien dat er al gelijk mensen gaan meedenken!

Voor de duidelijkheid:
Met het huidige idee, zoals ik het voorgesteld had, zal je met een lege inventaris beginnen.
 
Voor de duidelijkheid:
Met het huidige idee, zoals ik het voorgesteld had, zal je met een lege inventaris beginnen.

Als je het zo organiseert krijg je wel dat mensen met nuggets meteen een soldatenkist kopen in de UP shop. De mensen zonder nuggets kunnen pas een goede fortuitrusting krijgen als de stadswinkels zijn uitgebouwd en genoeg geld hebben verzameld. (en dan moeten de juiste fortkleren ook maar net in de stadswinkel te koop zijn). Dan kan je het beter doen zoals bij het landen event, iedereen 3 hoeden, 3 sjaals, 3 geweren, enz. laten uitkiezen en ze die worden gekopieerd naar die event wereld. Daar hebben ze mensen met nuggets weliswaar nog steeds een voordeel maar dat voordeel zal dan een stuk kleiner zijn lijkt mij.

Bijkomend voordeel als we allemaal al met een goede uitrusting beginnen daar kunnen we ook eerder met de fortgevechten kunnen starten. Daar komen we immers ook voor, voor het opnieuw beginnen op een wereld en een inventaris vullen kan je ook op een nieuwe reguliere wereld beginnen
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser16078

Ancoon, de steden zijn volledig uitgebouwd vanaf het begin. Het klopt wat je zegt over de shop items dat die een bepaald voordeel gaan opleveren. Maar zij eens eerlijk, die setjes stellen niets meer voor op level 140. Gewone kleding is dan al stukken beter.

En met toch iets beginnen is mss niet zo slecht. Zolang deze kleding geen eventsetjes zijn die je (met levels) uit een andere wereld kunt halen. Want die levels maken de FG's op de huidige werelden zeer oneerlijk. De ene speler heeft alles op level 2 of meer en een ander heeft de volledige set nog niet eens. Beter ineens volledig verbannen als je al geen extra spullen kan verkrijgen van events. De wereld is tenslotte tijdens events gesloten.
 
Ancoon, de steden zijn volledig uitgebouwd vanaf het begin. Het klopt wat je zegt over de shop items dat die een bepaald voordeel gaan opleveren. Maar zij eens eerlijk, die setjes stellen niets meer voor op level 140. Gewone kleding is dan al stukken beter.

De steden zullen volgens dit plan inderdaad al uitgebouwd zijn (net overheen gelezen/niet aan gedacht), maar wat er ook staat is dat het oprichten van steden verboden is. Met andere woorden op die event wereld zullen maar 2 steden zijn en dus als je een fg uitrusting wilt samenstellen met stadswinkelspullen dan moet je wel verdomd veel geluk hebben dat er 6 fatsoenlijke kledingstukken te koop zijn in je stad. Met andere woorden zal je dus hooguit 2 fatsoenlijke kledingstukken hebben en voor de rest ronduit slechte. Dan kom je der nog steeds op uit dat die soldatenkist veel beter is (+3 aanval en verdedigen is een heel goede bonus als der geen eventsets zijn. Mensen een deel van hun uitrusting meegeven zoals bij het landen event is slechts een idee van hoe het anders kan dan met helemaal niks beginnen. Wat ook kan is bijvoorbeeld dat:
  • Beide steden de beste kleren kleren voor fg in hun stadswinkel hebben of gewoon alle items. Wat je op die manier ook niet krijgt is dat het bijvoorbeeld alleen het Noorden hoogwaardige enkelschots geweren heeft, zou nogal oneerlijk zijn dan.
  • Iedereen met dezelfde fg uitrusting laten beginnen (eventset of spul uit stadswinkel)
  • Mensen hun eigen uitrusting laten uitzoeken en dat geüpgrade spullen automatisch naar level 0 worden terug gebracht.
 

DeletedUser15117

Het maakt niet super veel uit als maar 1 stad een goed geweer heeft, met lvl 140 plus dubbel geld uit arbeiden en dubbel geluk ga je vrij snel geld kunnen maken om het in de andere stad te kopen. Je hebt dus vrij snel een redelijk setje bij elkaar en niemand heeft een overpowerd setje. Het klinkt iig als een goed concept.
 

DeletedUser12718

Heb dit nog nooit meegemaakt, dus een vraag: kun je gebruik maken van de nuggets die je hebt op andere werelden (overschrijven?) of moet je ze echt kopen?

Verder een leuk idee, ik ben niet zo sterk in fortgevechten, dus voor mij persoonlijk een goede manier om ervaring op te doen.
 

DeletedUser15915

Heb dit nog nooit meegemaakt, dus een vraag: kun je gebruik maken van de nuggets die je hebt op andere werelden (overschrijven?) of moet je ze echt kopen?

Verder een leuk idee, ik ben niet zo sterk in fortgevechten, dus voor mij persoonlijk een goede manier om ervaring op te doen.

Nuggets zijn altijd gekoppeld aan jouw accountnaam. Dus als je mee doe aan dit evenement onder de zelfde naam dan kan je de nuggets ook gebruiken op de evenement wereld.
 

DeletedUser4007

Leuk om te zien dat er al gelijk mensen gaan meedenken!

Voor de duidelijkheid:
Met het huidige idee, zoals ik het voorgesteld had, zal je met een lege inventaris beginnen.

dus je begint met helemaal niets, behalve een gekozen karakter, level 140 en de bijbehorende skill punten.

@ancoonbar als allebei de steden hetzelfde zijn, maakt het voor de wapens ook niet meer uit en de rest van items.
blijft alleen het nugget gebeuren over.
maar alleen het begin is dan een probleem, want de nugget gebruikers krijgen toch vaak de overhand op de items, en het upgraden.
vergeet niet dat de forten ook nog uitgebouwd moeten worden op het begin, dus die extra's is op het begin niet erg nuttig.
nadeel is dat ik eigenlijk al weet dat inno dit niet toe zal laten zonder nugget gebruik?
dat zou wel het mooiste zijn:p
 

DeletedUser12045

Topper van een idee, zeker het feit dat evenement sets niet gebruikt mogen worden. Nog eens lekker ouderwets fg'en tegen elkaar :)

Ik zou het wel anders aanpakken. Eerlijkste vind ik dat er 2 spelers zijn die teams kiezen uit de spelers die zich inschrijven ( volgens het eerlijkste systeem Team A kiest 1e speler, team B 2e en 3e, team A 4e, 5e, ...)

Verder zou ik deze spelers bestempelen met een kant die ze moeten kiezen, maar wel de vrijheid geven om nieuwe steden te bouwen. Zo ontstaat een nieuwe tactiek om een paar bouwers aan te stellen die dan shops uitbouwen voor betere kledij. Uiteraard is het onmogelijk dat je bij elkaar kan komen shoppen, dit moet dan ook gemeld worden in de regels.

Een prijs lijkt me ook wel fijn. Dit dan wel puur op teamprestatie zodat niemand solo gaat spelen voor meer kans te maken op een prijs. Het lijkt me wel stoer als we cash kunnen inzetten en dan een bedrag kunnen winnen op basis van percentage. Meer inzet is dus meer winst als je effectief winst. Als je team verliest, ben je het dan ook kwijt. Nog iets dat solo plays zal verminderen
 
Goed idee cor,

Heb je al nagedacht over een beloning die de spelers krijgen?
ik dacht zelf aan munten of een bepaald fg item. Om tegen te gaan dat iedereen snel naar de winnende partij gaat, is het misschien handig om in te stellen dat je minimaal 1 maand in de winnende stad moet zitten voordat je de prijs krijg.
 

DeletedUser4007

Goed idee cor,

Heb je al nagedacht over een beloning die de spelers krijgen?
ik dacht zelf aan munten of een bepaald fg item. Om tegen te gaan dat iedereen snel naar de winnende partij gaat, is het misschien handig om in te stellen dat je minimaal 1 maand in de winnende stad moet zitten voordat je de prijs krijg.
  • Er zijn geen prijzen voor het meedoen aan dit evenement.
en met prijzen maak je alleen 1 partij sterker

@Kraters aardige ideeen? maar volgens mij moeten er dan diverse dingen in het spel aangepast worden?

het mooiste zou gewoon zijn........ bouwen toegestaan... en nuggetopties geblokkeerd
dan heeft iedereen dezelfde kansen en zal dat heel lang het geval blijven
 
Het maakt niet super veel uit als maar 1 stad een goed geweer heeft, met lvl 140 plus dubbel geld uit arbeiden en dubbel geluk ga je vrij snel geld kunnen maken om het in de andere stad te kopen. Je hebt dus vrij snel een redelijk setje bij elkaar en niemand heeft een overpowerd setje. Het klinkt iig als een goed concept.

Je verdient dan inderdaad meer geld bij arbeiden, maar vergeet niet dat je daar zonder kleren komt. De "moeilijkere" arbeiden zal je dan dus niet kunnen doen en dat zijn dan weer juist de arbeiden waar je het meeste geld verdient. Dus dat je op die wereld veel sneller geld verdient valt dus ook wel tegen en dan maakt $126.400 of $31.600 voor een geweer als die alleen in 1 stad te koop is een flink verschil. Anders gezegd kunnen de stadsleden vanwaar dat geweer wel te koop is het voor dezelfde prijs level 1 maken terwijl de stadslozen en die van de andere stad het voor die prijs pas level 0 hebben. Enkelschots geweer wordt hier al voorbeeld gebruikt maar hetzelfde geldt natuurlijk ook voor kleding als de ene stad door het toeval betere spullen heeft. A.U.B. voorkomen dus dat zoiets gaat gebeuren.

Ik zou het wel anders aanpakken. Eerlijkste vind ik dat er 2 spelers zijn die teams kiezen uit de spelers die zich inschrijven ( volgens het eerlijkste systeem Team A kiest 1e speler, team B 2e en 3e, team A 4e, 5e, ...)

Lijkt me niet heel handig, zo geef je die twee spelers wel heel veel macht en waar zouden die twee mensen op moeten kiezen dan? Iedereen begint met hetzelfde volgens de plannen en dus kan je alleen maar selecteren op mogelijk nuggetgebruik en verwachte activiteit. Die zijn beide maar moeilijke dingen om in te schatten omdat je ze zoiets maar van hooguit een paar weet. Bovendien zullen er mensen zijn met voorkeuren voor een kant omdat ze daar bijvoorbeeld met een groepje bekenden in kunnen zitten. Dan kan je beter het systeem dat nu al op tafel ligt toepassen

Aan een beloning kunnen ze maar beter niet beginnen, die zou immers toch alleen maar achter in de rij aansluiten bij de beloningen die we nog moeten krijgen. Bovendien dit event zelf is al beloning zat.
 

DeletedUser4007

en hoe beslis je wie die 2 spelers zijn die zouden moeten kiezen?
je begint eigenlijk al met een probleem voordat er wat gedaan is:p
 
Bovenaan