• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Start wereld Fairbanks

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
zo te zien is er al besloten :p


Fairbank is voor een periode van ongeveer 5 min. niet bereikbaar!
Oh nee hoor, ik moet IETS invullen bij het klaarzetten en testen van de wereld, dus dat maar gekozen. :p
Maar het lijkt er wel op dat die naam het gaat worden, ja. :)
 

DeletedUser4007

Oh nee hoor, ik moet IETS invullen bij het klaarzetten en testen van de wereld, dus dat maar gekozen. :p
Maar het lijkt er wel op dat die naam het gaat worden, ja. :)

lekker origineel weer
teveel naar .net gekeken?
pffffffff triest..... erg triest
 

DeletedUser16510

Kroenuh,

Bedrijven focussen zich normaal op hun doelgroep toch? Nou ja zover ik weet wel... dus vandaar dit bericht.

Ik heb aan redelijk veel mensen gevraagd of er behoefte is aan een nieuwe wereld en de antwoorden kan je volgensmij in dit topic teruglezen. Ik denk niet dat je op deze manier meer mensen krijgt naar the-west want de werelden (zelfs de nieuwste) lopen allemaal leeg.

Ik heb eigenlijk nog een vraag:
Waarom open je een topic hierover als je toch de antwoorden van 90% van de spelers negeert?


Met vriendelijke groet,
Miss Rosaline
 

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Een nieuw wereld openen hoeft niet per definitie als doel 'meer mensen naar The West krijgen' te hebben. Een gezonde levensloop van een spel betekent ook voldoende mogelijkheid bieden om opnieuw te beginnen / starten. Dat kan lang op een reeds geopende wereld, maar na anderhalf jaar is het niet echt leuk om als groentje te starten waar andere spelers level 150 zijn.

Daarnaast denk ik niet dat het openen van een wereld per definitie een (nog) groter fiasco voor leeglopende werelden hoeft te betekenen. Als de behoefte aan een nieuwe wereld er daadwerkelijk totaal niet is, gaan huidige spelers ook geen wereld opgeven voor die nieuwe.

En wat ook geldt is: er zijn toch altijd nog (nieuwe) spelers die graag op een nieuwe wereld beginnen. Moeten wij die dan maar blijven negeren en niets aanbieden? Niet echt eerlijk of fair als je het mij vraagt. ;)

Voor leeglopende werelden moet nu eenmaal gezonde beslissingen gemaakt worden wat betreft migratieroutes en sluitingen. Als hier nog suggesties voor zijn horen wij die natuurlijk ook graag.

Ik heb eigenlijk nog een vraag:
Waarom open je een topic hierover als je toch de antwoorden van 90% van de spelers negeert?
Dus omdat ik jullie helaas niet altijd kan bieden waar jullie het meest naar verlangen, mag er ook geen discussietopic zijn? Ik hoor alsnog graag jullie gedachten en doe mijn uiterste best om die te verwezenlijken. Ik kan niet 'ruiken' waar jullie behoeften aan hebben, ofzo. Ik ben goed, maar niet zó goed. :p
 

DeletedUser4007

Is het wel fair of eerlijk om de oudere spelers te benadelen met een nieuwe wereld?
in de hoop ( dus totaal geen enkele zekerheid) dat er nieuwe spelers bijkomen?
het enige wat je gaat zien is dat oude spelers voor event spullen een account daar openen.
Gezonde levensloop? Dat heeft inno allang niet meer.
Een nuggetschermpje opknappen ipv iets voor in het spel zelf doen.... lekker nuttig.
een wereld opgeven voor een ander? sinds wanneer is het nodig een account op te geven om op een ander wereld te starten?
je kan niet ruiken wat er aan de hand is, maar als je kan lezen dan weet je de meeste dingen al.
dus goed ben je dan ook al niet als je zo'n opmerking denkt te moeten maken.

p.s.
je antwoord op de start van de nieuwe wereld is er 1 van inno.
als je echt iets hebt of had met the west.nl. dan had je wel gezegd dat je het ook niet leuk vindt, maar het een beslissing is van inno
waar jij gewoon niets aan kan doen ipv dat rare nieuwe spelers verhaaltje.
Jij weet net zo goed als de rest van de actieve spelers, dat inno alleen een wereld start voor de nuggets.
En dan hopen ze echt niet op die paar nieuwe spelers die er misschien komen, maar op de nuggets van de oudere spelers op de andere werelden.
Want met nieuwe spelers is het altijd een kleine kans dat er nuggets gekocht worden in tegenstelling tot spelers die al een stuk ouder zijn, en meer nut aan die nuggets hebben.
Dus al met al..... je bent gewoon een spreekbuis van inno, zonder een eigen instelling of mening, en durft die niet duidelijk te geven ook.
 
Is het wel fair of eerlijk om de oudere spelers te benadelen met een nieuwe wereld?
het enige wat je gaat zien is dat oude spelers voor event spullen een account daar openen.

Als ik een nieuwe speler zou zijn, zou ik ook op de nieuwste wereld willen starten. En ik zie regelmatig nieuwe spelers in de saloon voorbijkomen de laatste tijd.
Dit zegt natuurlijk niets over de groei/krimp van TW in het algemeen, maar een wereld waar niemand bijvoorbeeld Doolin ^3 heeft, zou mij ook meer aanspreken als newbie.
Het maakt mij niet of de nieuwe spelers op El Dorado of op Fairbank (?) komen, je hebt als level 150 toch niets aan die spelers.

een wereld opgeven voor een ander? sinds wanneer is het nodig een account op te geven om op een ander wereld te starten?
Als dat niet nodig is lopen de huidige werelden dus ook niet leeg.
Dus al met al..... je bent gewoon een spreekbuis van inno, zonder een eigen instelling of mening, en durft die niet duidelijk te geven ook.

Precies z'n taak dus, het medium tussen Inno en de community. Z'n mening uitspreken hoeft hier niet, dat gebeurt intern:
Als ik er geen stokje voor had gestoken en m'n werk niet deed was de wereld er maanden terug al geweest. Maar InnoGames wilt inderdaad toch minstens eens per jaar een nieuwe wereld starten.
 

DeletedUser4007

je kan wel jouw mening geven, maar het gaat dus niet om jou (als nieuwe speler zijnde)
ik heb ook nieuwe spelers gezien, en ook gehoord dat ze het niets vonden, nutteloos punt maak je daar dus.
als beginnende speler weet je niet eens wat een doolin3 is, dus dat is gelijk al onzin.
je hebt als level 150 toch niets aan die spelers?
als het je niet interesseert? waarom thafuq reageer je op mijn post dan?
huidige werelden lopen niet leeg? ja dat hebben we dus al gezien.
dat activiteit verplaatst wordt naar een andere wereld, en het spelersveld dus gefragmenteerd raakt.
en dus raakt de activiteit verdeeld over meerdere werelden.
precies zijn taak? kan wezen, maar hij zit er dus ook voor de community, en dat blijkt dus zoals je zelf ziet, niet zo te zijn.
en dan pochen met als hij niets gedaan had, dan had die wereld er al maanden geleden geweest.
lekker boeiend als die wereld er naderhand toch komt.
lijkt mij veren in je reet steken die je niet hebt verdiend.

en strax kan je weer gaan verwachten dat er weer een wereld gaat sluiten vanwege slechte opbrengst cq inactiviteit.
dan moet men weer migreren ten koste van een account.
en daar het verliezen van een account, stoppen er weer spelers.
en dat zijn meestal hogere spelers die een goed account kwijtraken, spelers waar inno eigenlijk het meeste aan kan verdienen.
dus indirect schiet inno ook nog in zijn eigen poot met die domme beslissingen.

maar goed, volgens jou is het dus niet erg een nieuwe wereld te starten die later meer spelers kost dan oplevert.
the west is al een relatief oud spel, daar moet je niet teveel mee fucken anders raak je gewoon je bestaansrecht kwijt.
en daar is inno hard mee bezig.
 

DeletedUser

Ik heb het op het forum al meerdere malen aangekaart en met mij zijn er meerdere mensen die dit al eens aangekaart hebben. Door een nieuwe wereld te openen zorg je er niet voor dat een spel toegankelijker wordt voor nieuwe spelers. Zoals het gewoon altijd gaat heb je een paar nugget smijters die de eerste paar dagen/weken enorm veel geld in de server stoppen en die maken met z'n allen de top 10/20 uit en de rest zal gaan schrapen. Na 1 maand zijn er weer wat dromen en illusies kapot en heb je de gevestigde orde / nugget gebruikers weer die ver weg zijn gelopen van de nieuwere spelers. Dit is elke server gebeurd en zal ook nu gebeuren.

Een spelwereld is best toegankelijk voor een nieuwe speler. Ik ben zelf in februari op El Dorado begonnen en ik ben door actief spelen reeds in de top 100 beland. Ik heb een dusdanig hoog level dat ik prima mee kan komen in fortvechten en met quests. Ik ben enorm geholpen door mijn stad met kledij, maar zoiets kun je als nieuwe actieve speler gewoon afdwingen. Dat nieuwe server, nieuwe kansen is wat mij betreft gewoon bollocks. Je merkt als speler die dit spel voor het eerst speelt toch niet dat je een enorm laag level hebt. Als je bereid bent in dit spel te investeren, en dan heb ik het vooral over tijd, dan staat niets je in de weg om een topspeler te worden.

Zoals Mastadont ook al aangaf, je fragmenteert je huidige spelersgroep. Dat is toch de spelersgroep die jullie het meeste geld oplevert. Als ik in februari op een nieuwe server was begonnen dan was ik nu waarschijnlijk top 40, of misschien wel top 20 van de server geweest met mijn activiteit. Maar dit weegt absoluut niet op tegen het feit dat je een vrij actieve server als El Dorado weer kapot maakt zodat mensen zoals ik (ik ga er niet spelen, maar stel) een hogere rang kunnen krijgen.

Als je echt wilt investeren in nieuwe spelers en als eerlijke kansen je doel is dan moeten jullie wat doen met de items. Set items zijn gewoon op het moment te overpowered in vergelijking met de items die je in de winkels kunt kopen. Dit is niet erg, maar zorg er dan voor dat voor nieuwe spelers de set items makkelijker te krijgen worden. Dingen als het teniet doen van upgrades (oude items weer op de markt kunnen zetten) en het vaker beschikbaar maken van bepaalde items zou een slok op een borrel schelen. Jullie hebben het al soort van gedaan met die kistjes in het vorige event. Daar hebben jullie van de playerbase een enorme positieve reactie van gehad, doe daar dan wat mee? Zij zijn uiteindelijk de mensen die jullie boterham betalen. Iedereen zit nu panisch muntjes te sparen voor het kerst event. Dit zijn allemaal indicaties voor een mod (ik weet niet of jij het spel daadwerkelijk speelt Kroenuh) wat de playerbase nou uiteindelijk wil. Hiermee zorg je er voor dat het gat tussen de oude en de nieuwe spelers kleiner wordt. Men zegt vaak dat uit een goede economie zowel de zwakkeren als de rijkeren een enorm voordeel halen. Op dit moment bestaat er geen economie op the-west. Misschien is huidige werelden (nog) toegankelijker maken voor nieuwe spelers een slimmer plan dan als een blind paard nieuwe werelden willen starten.

Het kan natuurlijk ook zijn dat in het eigen vlees snijden tot je dood bloedt het business model is van Innogames. Als dat het geval is dan heb ik niets gezegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12045

Wat kunnen jullie allemaal een lekker stuk zeuren zeg. Ten eerste, dit topic is geopend met de vraag wat een goede naam zou zijn voor een nieuwe wereld, niet een klaagorkest waarom sommige geen nieuwe wereld willen.

Verder is het toch zeer eenvoudig. Innogames besluit een nieuwe wereld te starten. Dat is volledig hun keuze als ontwikkelaar van het spel. Tuurlijk doen ze dat omdat het meer geld oplevert, maar dat is zoals elke gezonde onderneming. Ieder moet maar voor zich bepalen of die wil spelen op de nieuwe wereld of op een oudere blijft hangen.

Het is trouwens ook 1,5 jaar geleden dat er een nieuwe wereld kwam. Ik vind dat persoonlijk meer dan genoeg tijd.

Als laatste ( geheel off-topic) dat er weinig nieuwe spelers actief gaan spelen. Misschien moet je eens naar jezelf kijken hoe nieuwe gastjes worden afgeblaft of ronduit belachelijk gemaakt worden in de chat. Zelf heb ik een nieuw account gemaakt en mij voorgedaan als een echte noob. Ik kan zeker begrijpen dat nieuwe spelertjes er dan gewoon niet eens aan beginnen.
 

DeletedUser10964

Voor mij is een nieuwe wereld juist een ideaal moment om weer eens serieus te beginnen met The-west na een aantal jaar inactiviteit.
Ik heb er dus wel zin in.

Verder misschien Fort Laramie als naam voor de wereld?

Fort Laramie (gesticht als Fort William en later bekend als Fort John) was tijdens de 19e eeuw een militair fort, een belangrijke handelspost en de plek van diplomatiek overleg tussen de regering van de Verenigde Staten en indianen.
Red Cloud, Spotted Tail, Buffalo Bill, Wild Bill Hickock, Jim Bridger, Calamity Jane en de generaals Sheridan, Crook en Sherman waren ooit binnen de muren van Fort Laramie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fort_Laramie_National_Historic_Site

Verder ook een leuke link naar fortgevechten.
 

DeletedUser16172

Me eens wat andere hier zeggen, waroom alles bullshit is. Ik ga ook weer op NL starten :) Ik heb zin in weer speler van vroeger te zien :) En misschien kan ik weer eens mijn NL verbeteren.

Groetjes uit Duitsland
Pierce
 
NEEE, zijn er 3miljoen namen die je kan kiezen... ga je voor Fairbank.
maarja, die naam is wel net zo *** als een nieuwe wereld beginnen... dus dat klopt dan wel weer.
Dan zijn dingen als Fort West, Fort X, Florida, ect toch echt iets minder erg naar mijn mening.. maarja, ik zou zeggen, laat lekker demensen die er wel gaan spelen beslissen, en niet de mensen die niet gaan spelen en ook niet de mods/spelleiders, maar die paar mensen die er wel gaan spelen... of zijn die er niet? Hmmm, lastig.
 

DeletedUser4007

Wat kunnen jullie allemaal een lekker stuk zeuren zeg. Ten eerste, dit topic is geopend met de vraag wat een goede naam zou zijn voor een nieuwe wereld, niet een klaagorkest waarom sommige geen nieuwe wereld willen.

Verder is het toch zeer eenvoudig. Innogames besluit een nieuwe wereld te starten. Dat is volledig hun keuze als ontwikkelaar van het spel. Tuurlijk doen ze dat omdat het meer geld oplevert, maar dat is zoals elke gezonde onderneming. Ieder moet maar voor zich bepalen of die wil spelen op de nieuwe wereld of op een oudere blijft hangen.

Het is trouwens ook 1,5 jaar geleden dat er een nieuwe wereld kwam. Ik vind dat persoonlijk meer dan genoeg tijd.

Als laatste ( geheel off-topic) dat er weinig nieuwe spelers actief gaan spelen. Misschien moet je eens naar jezelf kijken hoe nieuwe gastjes worden afgeblaft of ronduit belachelijk gemaakt worden in de chat. Zelf heb ik een nieuw account gemaakt en mij voorgedaan als een echte noob. Ik kan zeker begrijpen dat nieuwe spelertjes er dan gewoon niet eens aan beginnen.

En waarom ga jij dan ook off-topic als dat je schijnbaar zo stoort?
Beetje erg hypocriet?
Inno een gezonde ondernemening? Misschien.... maar The West is dat dus niet meer.
Voorgedaan als een noob? Aan je post te zien ben je ook nog noob.
Het enige wat ik gezien heb op de chat van nieuwe spelers?
Kleutergedrag, grote bek, slachtofferrol, en ze denken alles te weten.
En dan vindt je het gek dat spelers daar op reageren?
Zoals eerder gezegd dus...... je bent zelf schijnbaar ook nog noob als je dat niet eens begrijpt.
 

Deleted User - 486404

En waarom ga jij dan ook off-topic als dat je schijnbaar zo stoort?
Beetje erg hypocriet?
Inno een gezonde ondernemening? Misschien.... maar The West is dat dus niet meer.
Voorgedaan als een noob? Aan je post te zien ben je ook nog noob.
Het enige wat ik gezien heb op de chat van nieuwe spelers?
Kleutergedrag, grote bek, slachtofferrol, en ze denken alles te weten.
En dan vindt je het gek dat spelers daar op reageren?
Zoals eerder gezegd dus...... je bent zelf schijnbaar ook nog noob als je dat niet eens begrijpt.

Ik vraag me af of jij ooit jouw mening kan verkondigen zonder een speler of een teamlid persoonlijk aan te vallen. Schijnbaar niet. Spelers zoals jij zorgen er namelijk voor dat er (nieuwe) spelers stoppen met dit spel of van dit forum wegblijven omdat jij ze zo nodig de grond in moet boren. Dit brengt het spel veel meer schade toe dan de acties van InnoGames of het openen van een nieuwe wereld.

InnoGames heeft vast zijn redenen om een nieuwe wereld te openen en het is leuk dat het team de spelers een naam laten kiezen. Je kan er voor of er tegen zijn. Blijven zeuren en de boel opstoken, dat bevordert het spelplezier niet op The West. Dat zorgt voor verdeeldheid, zowel op het forum als op de chat.

Ik vind het erg flauw om de boel maar op te stoken, ook als de beslissing genomen is en steeds iedereen aan te vallen die ook maar een beetje een andere mening heeft. Misschien moet je eens in eigen boezem kijken als je het zo aantrekt dat The West leegloopt... je zit spelers te bashen. Die spelers stoppen uiteindelijk met spelen dus wie is er verantwoordelijk voor de leegloop van The West? InnoGames en het team die hun best doen om het spel te verbeteren naar hun goeddunken of jij die heel de tijd spelers loopt te bashen en oppositie loopt te voeren tegen het team en hun beslissingen en ook tegen de community.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12045

Ik vraag me af of jij ooit jouw mening kan verkondigen zonder een speler of een teamlid persoonlijk aan te vallen. Schijnbaar niet. Spelers zoals jij zorgen er namelijk voor dat er (nieuwe) spelers stoppen met dit spel of van dit forum wegblijven omdat jij ze zo nodig de grond in moet boren. Dit brengt het spel veel meer schade toe dan de acties van InnoGames of het openen van een nieuwe wereld.

InnoGames heeft vast zijn redenen om een nieuwe wereld te openen en het is leuk dat het team de spelers een naam laten kiezen. Je kan er voor of er tegen zijn. Blijven zeuren en de boel opstoken, dat bevordert het spelplezier niet op The West. Dat zorgt voor verdeeldheid, zowel op het forum als op de chat.

Ik vind het erg flauw om de boel maar op te stoken, ook als de beslissing genomen is en steeds iedereen aan te vallen die ook maar een beetje een andere mening heeft. Misschien moet je eens in eigen boezem kijken als je het zo aantrekt dat The West leegloopt... je zit spelers te bashen. Die spelers stoppen uiteindelijk met spelen dus wie is er verantwoordelijk voor de leegloop van The West? InnoGames en het team die hun best doen om het spel te verbeteren naar hun goeddunken of jij die heel de tijd spelers loopt te bashen en oppositie loopt te voeren tegen het team en hun beslissingen en ook tegen de community.

Ik stel voor dat we deze simpele meneer lekker met rust laten. Gewoon niet meer op reageren en hem zuur en boos door het leven laten verdergaan. Het zit hem al diep genoeg dat er een nieuwe wereld start en het maakt het hem alleen maar erger dat er daadwerkelijk spelers zijn die hierop wachten.

Maar goed, we hebben het hier over een nieuwe naam dus laten we daar op doorgaan. Persoonlijk vind ik Fairbank wel een mooie naam, maar een beetje snel gekozen ( misschien zelfs wel makkelijk). Aangezien ik zelf geen inspiratie heb, zou ik graag voorstellen dat enkele van de betere namen worden samengevoegd en dat er een stemming volgt.

Een korte ingame aankondiging met 5 keuzes. Zo heb je dan ook gelijk de stem van de actief spelende community.
 

DeletedUser

ik denk dat al het nodig al is gezegd. daarom heb ik voor de volgende naam gekozen:

Flabbergasted
 
Bovenaan