• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Verhuizing naar nieuwe forumsoftware

DeletedUser

jammer een kinderachtige en totaal overbodige optie:(

Ach is eens vernieuwing, mag ook wel eens.
Allemaal lang niet zo rampzalig. Vind idd ook dat die vind ik leuk button niet zo heel handig is, maar ja :D
 

Kroenuh

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
D-Day mensen! Momenteel bereid ik het een en ander voor, zodat we rond de klok van 10 kunnen beginnen met de migratie.

Zoals aangegeven zal het forum vervolgens een aantal uurtjes niet bereikbaar zijn helaas, maar we komen beter terug! :D
 

DeletedUser

Heb helaas de Default style aangewend, maar is niet erg. Is net zo bruikbaar. Zitten meer functionaliteiten aan XenFora. Evt leuke plugins ook om het modden wat makkelijker te maken :D

Moet wel nog wat aan jouw CSS gewerkt worden Kroenuh. Die naam mag rood/paars met een mooie ster er voor :)
 

DeletedUser

kan de inlogknop misschien wat tactischer geplaatst worden? Ik heb net 5 minuten gezocht voordat ik weer online was -.-

Daarbij ook jammer dat gifjes als avatar niet meer bewegen (tenzij je er op klikt). Even zoeken allemaal maar voor de rest prima!
 
Interessant. Die inlogknop is idd een ramp om te vinden, en zowel de registratieknop als de inlogknop heten 'aanmelden'. En de achtergrond, die oplicht als je je cursor er overheen beweegt, is niet helemaal zoals die moet zijn bij mij.

Of die vind-ik-leuk-knop nou zo'n goed idee is weet ik ook niet. Gelukkig is er tenminste geen downvote-knop, dat is het belangrijkste.

De opmaak vind ik hier en daar enorm overdreven. Dat cirkeltje iedere keer als ik klik, is dat nu echt nodig? Doet me denken aan een enthousiaste Informaticastudent die aan het spelen is met wat hij allemaal over CSS heeft geleerd... :laugh: Maar over het algemeen ziet het er allemaal wel gelikt uit moet ik zeggen.

Misschien weet ik over een paar maanden niet beter.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser16559

Zoals reeds gezegd idd een inlogknop maken.

Ik zou persoonlijk kiezen voor de termen aanmelden/inloggen en registreren, zodat het duidelijk is dat het twee verschillende dingen zijn en die termen zijn welbekend.
Daarnaast zou ik ze allebei gewoon rechts in de sidebar gooien, nadat je inlogt verdwijnen die knoppen toch.

De onderste bar is even wennen (snelmenu) maar de wat is er nieuw vind ik wel handig!
Ik zou in dit menu echter zorgen voor een standaard filter tussen de 'echte' forumposts en de onzinhoek. Ik heb persoonlijk geen interesse in het kampvuur e.d. dingen en ik denk dat ik niet alleen ben ;) Als ik nu kijk dan moet ik 3 tabs door om alle recente forumposts te zien omdat de onzinhoek een stuk actiever is natuurlijk. Zou simpeler kunnen.

Ook mis ik nog een 'markeer dit forum/ subforum als gelezen' optie. Ik heb hem gevonden bij 'wat is er nieuw' maar dan moet ik dus alles of niets kiezen. Ik kan niet 1 forum apart doen schijnbaar.

Verder ziet de opmaak er strak uit vind ik! Moet nog even wennen aan de voor mij wat saaie kleuren (vind de papierkleur op het echte spel een stukje mooier bijvoorbeeld) maar dat went wel denk ik. Ook mis ik over het algemeen iets aan kleur (en ja, 2/3 verschillende beige tinten is ook kleur, maar geeft wat weinig diepte en afwisseling)

Ook vind ik dat er vrij veel wit ruimte in zit. Ik weet nog niet of ik het fijn vind maar het zorgt wel voor veel scrollwerk en anderzijds voor veel rust. Weet nog niet of ik dat tegen elkaar op vind wegen.

Like knop is leuk, maar als die er is, dan moet er ook een dislike knop zijn naar mijn mening. Als je je mening maar 1 kant op kunt geven dan klopt er ergens iets niet ;)

Overall dus mooi, leuk, en nieuw en frisse look, maar er missen nog een paar dingetjes :D

Greetz
 
Waar dienen die (trovee)punten eigenlijk voor -ik weet niet of dat bij het oude forum ook al was, want daar was ik ook niet echt actief op.. maar ik vraag me wel af waar die punten voor zijn..
 

DeletedUser4007

kan dat spelmoderator onder de naam van bepaalde mensen niet veranderd worden?
bij het snel scrollen dacht ik te lezen dat er onder die van leones spermadonor stond :p
 
Bovenaan