Wat ik heel graag terug zou willen zien zijn die Fortgevecht events.
Maar aangezien er in de afgelopen jaren niet veel gedaan is voor de andere klassen op event-gebied is het misschien een idee om events te houden voor bijvoorbeeld:
Bouwers:
Een veelal vergeten klasse, waar de laatste jaren eigenlijk maar weinig voor gekomen is. Na lvl 150 is het voor de meeste bouwers wel gedaan en gaan ze zich vaak stierlijk vervelen. Vreemd naar mijn mening want in het wilde westen waren bouwers zeer gerespecteerde mensen.
Mijn idee hiervoor:
Doel: Meeste bouwpunten
Opzet:
Een groot bouwevent waarbij aan wilde westen wonder gewerkt wordt (denk bijvoorbeeld aan Fort Knox en Transcontinental Railroad).
Spelers kunnen hier aan bouwen en ondertussen een event-currency verdienen met het bouwen. Dit kunnen ze dan uitgeven in een shop. Maar er komen leukere dingen bij elk level dat ze dit gebouw uitbreidden. (Dit lvl moet natuurlijk getopt worden). Hierna kunnen ze verder bouwen voor de punten. Maar hoe hoger het level des te moeilijker het bouwen wordt natuurlijk. Liever geen premiumfuncties, maar ja dat houd ik toch niet tegen.
Diegene die aan het einde de meeste bouwpunten ingebracht heeft krijgt dan een speciaal bouwerssetje (wapens/kleding/dier en product).
Voor ontwikkelingsdoeleinden is het misschien makkelijker om bestaande circusscripts aan te passen en te gebruiken. Een economy/currency script/plugin is nou ook niet wat je zwaar mag noemen (veel bestaande scripts die gerecycled kunnen worden(UPM/VP).
Duellisten:
Een klasse die kan profiteren van een FG evenement, maar lang niet iedere duellist heeft daar trek in. Daarom stel ik een duelevenement voor.
Doel: Meeste duelpunten
Opzet:
Hierbij is het belangrijk om gebruik te maken van de eerder beloofde honourpoints (nog in dev?) of om te kijken naar het aantal eervolle duels.
Ook hier kun je weer opbouwen en punten verdienen om items (Buffs/kleding noem het maar op) te verdienen. Meeste punten: Speciale wapens.
Avonturier
Dit is de klasse waar ik de meeste moeite mee had. Je kunt een moeilijke quest maken, maar hoe maak je zoiets eerlijk? De een heeft een hoog lvl en een stad die je met alles helpt en de ander heeft een laag lvl en geen (actieve/vrijgevige) stad. Dus heb ik eens gekeken naar de voordelen van een avonturier. Zoals iedereen wel valt het op dat de avonturier een goede kans maakt op spullen vinden. Het enige probleem: Hoe maak ik dit eerlijk voor de non-premium? Hoeft niet! want de 5-daaglijkse gratis nuggets zijn daar de oplossing voor.
Doel: Zo veel mogelijk materialen vinden
Opzet:
Spelers gaan arbeiden doen die waar je random spullen kan vinden, MAAR niet telkens bij dezelfde arbeid. Je kunt arbeiden wisselen want een avonturier is een veelzijdig persoon (volgens het wilde westen). Dit kun je op lvl baseren waardoor iedereen kans maakt. Avonturiers hebben natuurlijk een streepje voor als het gaat om dingen vinden en zullen meer geluk hebben.
Wat heb je nodig? Verschillende spullen (Bijvoorbeeld: Zeer zeldzame diamant, zeldzame diamant, zuivere diamant en (gewone)diamant) die gevonden kunnen worden bij arbeiden. Dit is random zoals bij de meeste tombola's ook gaat. Deze diamanten kunnen ingeruild worden voor een avonturier currency (Het zouden ook avonturen kunnen zijn en als currency Fame/beroemdheid). Deze currency kun je dan ook inruilen voor buffs/items en diegene met de meeste currency verzameld krijgt dan een avo-setje (denk hierbij aan arbeidspunten/lvl of iets dergelijks).
Graag hoor ik wat jullie denken. Er zit wat werk in maar ik zie ook voldoende openingen voor Inno om hier een win/win van te maken.
Dit zijn maar een aantal van mijn ideeen. Laat me weten wat jullie er van vinden. Ik sta open voor kritiek, maar houdt het netjes. Ik doe ook maar mijn best
Van Runescape Classic hadden ze waarschijnlijk nog de oude versie van het spel ergens liggen, een oude versie van The West zal zeer waarschijnlijk niet nog ergens makkelijk op te halen zijn of erg goed bruikbaar.
Kuch Zet
Kuch