• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Discussie] Wat zou jij graag zien op The West NL?

thewestcommunity.png


Howdy, community!

Graag zouden wij iedereen willen uitnodigen voor een open discussie over de community van The West Nederland. Wat zou jij hier graag zien, dat je op dit moment nog niet ziet? Deze discussie kan en mag je zo breed opvatten als je zelf wilt. We hebben zelf ook (veel!) ideeën (en die houden we nog even voor ons), maar we zijn ook vooral geïnteresseerd in wat jij vindt! Wel willen we graag enkele dingen op voorhand duidelijk maken, om teleurstellingen te voorkomen en wat duidelijkheid te scheppen:

  • Hoewel het natuurlijk erg leuk zou zijn, kunnen we op dit moment helaas geen veranderingen in het spel zelf aanbieden, maar dat is ook niet de insteek van deze discussie. Wel kunnen we kijken of we, met de middelen die we op dit moment tot onze beschikking hebben, ook ingame dingen kunnen aanbieden. De vraag is dan alleen: wat zou jij het leukst vinden?
  • De ideeën en suggesties die hier worden genoemd zullen door ons gebruikt worden ter inspiratie. Er kan geen garantie worden gegeven dat wat hier benoemd wordt ook kan worden uitgevoerd.
  • Uiteraard willen we het naast ingame ook op het forum leuk maken voor iedereen. Hoe kunnen we dat volgens jou het beste aanpakken? Mis je iets op het forum? Of, vind je iets juist heel erg leuk? Laat het ons weten!
  • We kunnen geen account- of persoonsgebonden zaken bespreken. Niet over (accounts van) spelers, maar ook niet over (ex-)teamleden.
Deel jouw ideeën en laat weten wat jij van de ideeën van anderen vindt. Let er wel op dat je dit op een nette manier doet: alle ideeën zijn welkom! Probeer feedback op de ideeën van anderen zo constructief mogelijk te houden. Voorbeeld: iemands idee bijvoorbeeld "stom" noemen, daar heeft niemand wat aan. Je kwetst er hooguit de bedenker ervan mee, en dat kan nooit de bedoeling zijn. Probeer argumenten te geven om aan te geven waarom je iets vindt.

Vraag ook je stads- en alliantiegenoten en andere vrienden die zich nog niet hebben aangemeld op dit forum om hun mening hier te delen. We zijn benieuwd naar de mening van iedereen, om zo goed mogelijk aan ieders wensen te kunnen voldoen! Help jij ons om The West NL nog leuker te maken? We kijken uit naar alle reacties en ideeën! :cool:

Heb je nog geen forumaccount en wil je wel graag reageren? Maak dan vandaag nog een forumaccount aan!

Met vriendelijke groet,
Jouw The West Team
 
Ik zou graag willen zien:

nieuwe opdrachten:

Iets moeilijker dan de nu, zijn vaak te makkelijk

Nieuw beroep beoefenen:

Ik heb nog een spel gespeeld, jaren geleden, :p
daar kon je door middel van een opdracht, een nieuw beroep beoefenen, en de derde en vierde kon je vrij kopen, door middel van bank of wat ook, koste je 1,50 maar kon je wel lekker alle arbeiden doen, en 3 euro kan iedereen wel missen :p
Verdiend inno miljoenen mee :laugh::laugh:

Betere fg opties:

Je zou iets moeten verzinnen, dat je het fort maar niet verliest, en je betere en leukere fg's krijgt.

zal nog wat verzinnen, zet ik het er wel weer ergens tussen :p
 

DeletedUser

Een goede eerste stap lijkt mij dat het huidige materiaal bugvrij afgeleverd wordt. De gold rush quest die nu loopt zit b.v. ook weer vol met bugs. Om de een of andere reden zijn er sinds een tijdje bij elke nieuwe update redelijk wat bugs te vinden. Dit komt natuurlijk totaal niet professioneel over als bedrijf. Ik denk dat updates te snel van de beta doorgevoerd worden naar deze server.

Verder lijkt het mij een goed idee als de support geen standaardantwoorden geeft als 'probeer het eens in een andere browser'. Dit soort antwoorden verhelpen het probleem niet, maar lopen er om heen. Een browsergame zou in elke degelijke browser goed moeten werken.

Ik ben van mening dat momenteel niet goed wordt gecontroleerd op dubbelaccounts, dit zou een stuk beter aangepakt moeten worden. Ook pushen kom je nu vaak mee weg. Fairplay maakt het voor veel spelers leuker, op de cheaters na, maar die zijn meestal toch in de minderheid.

Over de opdrachten, die zijn over het algemeen gewoon suf. Weinig uitdaging en de beloningen vallen tegen. De beloningen kunnen nooit op tegen event setjes. Wat is het nut van een waardeloos nieuw kleding stuk verdienen? Voor de verzamelaar leuk, voor de mainstream tw speler is het de grootste flauwekul. Ook ben ik van mening dat de arbeiden weer zo als vroeger beschikbaar moeten zijn, hier bedoel ik mee dat je daadwerkelijk genoeg skills moet hebben om een baantje te kunnen doen en niet dat je met het juiste level de arbeid kan. Vroeger behoorde je tot de echte spelers als je de rooftocht had gedaan. Tegenwoordig kan iedereen dat. Dit is erg jammer.

Over de fg's, het zou niet zo heel moeilijk moeten zijn om aangepaste kaarten te maken. Dit blaast de fg's waarschijnlijk weer nieuw leven in. Ook zouden de bonussen van karakters in verhouding met beloning aangepast moeten worden. Het draait nu grotendeels om schade als je ervaringspunten wilt. Dit is slechts een klein aspect van het hele fortgevecht. Er is nog zoiets als tactische sectoren blokken, ontwijken, ghosten. Noem maar op.

Avo's: leuk idee, heel slecht uitgewerkt. Sloop eventwapens daar aub uit. Die zijn veel te sterk. Creëer daar vooral wat meer balans. Rood heeft nu een te groot voordeel.

Kerk: flauwekul. Geeft te veel xp. Voegt weinig toe aan het spel.

Tot slot: als er nog een roadmap komt, zorg dan dat het wel realistische dingen zijn die er daadwerkelijk gaan komen. Het is nu al tig keer zo geweest dat er allerlei wilde plannen op staan, van treinen, beren tot aan nieuwe te verdienen dingen met avo's. Dit is er allemaal niet gekomen en zo creëer je valse hoop bij spelers, wat uiteindelijk spelers wegjaagt.

Just my 2 cents.




Betere fg opties:

Je zou iets moeten verzinnen, dat je het fort maar niet verliest, en je betere en leukere fg's krijgt.

Het idee van een fg lijkt mij juist om het over te kunnen nemen, om je concurrent weer net iets zwakker te maken. Als forten niet over te nemen zijn, geef je steden die ze als eerste bouwen een te groot voordeel in de ranglijst.
 

DeletedUser385

vooral dat deel met "beter de regels controleren" van morphy ben ik t zwaar mee eens.

op dit moment heeft de gemiddelde speler 3 accounts.

1 hoofd account en 2 accounts om producten / event-items mee te verzamelen, zodat er mbv pushen op die ene account heel snel alles verzameld kan worden.

ik zie het overzetten van items naar een andere wereld ook als pushen (met als enige uitzondering de "migratie" waarbij je enkel je eigen items meeneemt, dat moge duidelijk zijn).

JA, ik weet dat ik zelf ook vaak genoeg items heb meegegeven met migraties om ze naar mijn wereld van voorkeur te krijgen (w2, w4, w5) maar toch.

Spelers die maar op 1 account spelen zijn nu zwaar in de minderheid, en hebben een gigantisch nadeel tov de rest, terwijl EIGENLIJK 1 account per wereld maar toegestaan is, en push-traden ook neit toegestaan is.

misschien moet je me opnieuw uitleggen wat push-traden is, maar in mijn ogen is "over werelden heen items verkopen" niets anders dan push-traden.

HET AANBIEDEN DAARVAN MOET OOK VERBODEN WORDEN, EVEN STRAFBAAR ALS HET UITVOEREN ERVAN, OMDAT JE ANDERE SPELERS ERTOE AANZET / UITLOKT.
 

DeletedUser14167

Over dat push traden, wat is er push traden aan een bill jas tegen een bill jas ruilen tussen bijvoorbeeld w1 en briscoe? Zolang dat gebeurd en er een markt voor is, is er toch niks op tegen?

In mijn ogen is push traden dat je bijvoorbeeld 2 accounts hebt en tussen die accounts gaat ruilen, zolang er iets gebeurd tussen 2 verschillende spelers is het geen pushen in mijn ogen.

Dubbelaccounts moeten idd goed worden gecontroleerd. Maar er zitten veel familie leden van elkaar op dit spel, dus hetzelfde ip moet geen reden zijn om iemand te blokken.
 
Verder lijkt het mij een goed idee als de support geen standaardantwoorden geeft als 'probeer het eens in een andere browser'. Dit soort antwoorden verhelpen het probleem niet, maar lopen er om heen. Een browsergame zou in elke degelijke browser goed moeten werken.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Om de oorzaak van een probleem te lokaliseren is het vaak handig als de gebruiker een andere browser probeert, dan kan je vaststellen of het in ieder geval op een specifieke browser gebeurt of misschien aan de instellingen van de persoon zelf ligt. Dit maakt het een stuk makkelijker om het probleem te reproduceren en dat scheelt het ontwikkelteam een hoop tijd, die ze dus weer in andere zaken kunnen steken. Daarnaast zorgt het ervoor dat de support browserspecifieke oplossingen kunnen proberen, wat werkt op de ene browser zal niet altijd op de andere werken.
Daarnaast, mocht een speler nog IE9 o.i.d gebruiken, dan is het een perfect valide opmerking.

Soms is het echter compleet duidelijk dat het niet aan een browser ligt en dan is het inderdaad niet handig om zo'n antwoord te sturen.


Het lijkt mij zelf wel leuk om wat meer community events te hebben, of misschien in-game events met wat leuke bonussen :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1963

vooral dat deel met "beter de regels controleren" van morphy ben ik t zwaar mee eens.

op dit moment heeft de gemiddelde speler 3 accounts.

1 hoofd account en 2 accounts om producten / event-items mee te verzamelen, zodat er mbv pushen op die ene account heel snel alles verzameld kan worden.

ik zie het overzetten van items naar een andere wereld ook als pushen (met als enige uitzondering de "migratie" waarbij je enkel je eigen items meeneemt, dat moge duidelijk zijn).

JA, ik weet dat ik zelf ook vaak genoeg items heb meegegeven met migraties om ze naar mijn wereld van voorkeur te krijgen (w2, w4, w5) maar toch.

Spelers die maar op 1 account spelen zijn nu zwaar in de minderheid, en hebben een gigantisch nadeel tov de rest, terwijl EIGENLIJK 1 account per wereld maar toegestaan is, en push-traden ook neit toegestaan is.

misschien moet je me opnieuw uitleggen wat push-traden is, maar in mijn ogen is "over werelden heen items verkopen" niets anders dan push-traden.

HET AANBIEDEN DAARVAN MOET OOK VERBODEN WORDEN, EVEN STRAFBAAR ALS HET UITVOEREN ERVAN, OMDAT JE ANDERE SPELERS ERTOE AANZET / UITLOKT.

Muf-Muf zelf heeft aan mij verteld dat dit legaal is, maar wel op eigen risico. Mocht je dus genaaid worden heb je pech...
 
Muf-Muf zelf heeft aan mij verteld dat dit legaal is, maar wel op eigen risico. Mocht je dus genaaid worden heb je pech...

Heel goed, want er is ook niets op tegen.
Het is een win-winsituatie en mensen die erop tegen zijn zijn zo goed als altijd alleen jaloers.
En verder is het dan idd wel eigen risico, maar dat neem je gewoon dan.
 

DeletedUser385

@ neelis:

ik zeg ook, het moet verboden worden.

er wordt gevraagd wat IK graag zou zien, nou, dit dus :p

op dit moment mag het inderdaad, maar het loopt beetje de spuigaten uit, en dat is jammer

ps dit is niet om bepaalde mensen aan te wijzen, en doe t zelf ook vaak genoeg. het moet gewoon eerlijker zijn,
of allemaal wel of allemaal neit, maar als het allemaal wel is, gooi dan heel de push regel weg.
 

DeletedUser10155

Ik ben het grotendeels met Morphy eens, zeker wat het fairplay-beleid betreft (is ook één van de dingen waar een CM daadwerkelijk iets aan kan doen).
Nu worden die allemaal in het spel gelaten om het aantal spelers een beetje in stand te houden ofzo.
Ik vind ook dat de markt zich moet beperken tot de wereld zelf, nu zitten er spelers op een bepaalde werelden die er alleen maar zijn om setitems op te pakken met de bedoeling deze terug te krijgen op een andere wereld. Waar is de tijd dat elke wereld nog van elkaar gescheiden was? Dit creëert ook een soort van dubbelaccount.

En natuurlijk zou de uitvoering van bepaalde zaken uit de Roadmaps (bv. trein) een verrijking zijn voor het spel, maar dat zal aan kamp Innogames liggen.
 

DeletedUser16131

Dat handelen over de wereld vind ik nou het einde van de wereld niet... maar goed, dat terzijde :p ik hoop eig gewoon dat er wat meer animo uit het kamp van de mods/cm komt, hetgeen we bij marco dus het meeste missen. Ik ben al tevreden met wat inzet en dat gaat tot nu toe goed, dus ik hoop dat het zo door blijft gaan :)
 

DeletedUser4891

Morphy heeft, zoals we van hem gewend zijn, een heleboel slimme dingen gezegd, eigenlijk ben ik het met al zijn puntjes wel eens. :laugh:

ik zie het overzetten van items naar een andere wereld ook als pushen (met als enige uitzondering de "migratie" waarbij je enkel je eigen items meeneemt, dat moge duidelijk zijn).
JAAAAAAAAAAA!!!!! Ik snap niet dat dit is toegestaan, in feite is het gewoon pushen, maar dan op 2 werelden tegelijk. :blink:
Een vind ik leuk knop zodat ik dit leuk kan vinden of een ander gelijkaardig systeem.
JAAAAAAAAAAA!!!! waar blijft die knop? :blink: die knop is ons al bijna 3 jaar geleden beloofd.
naamloosqv.png

https://forum.the-west.nl/showthread.php?t=31376


---
Verder lijkt het me leuk als Nederlandse spelers een soort bonus krijgen, zodat Vlamingen aangemoedigd worden om op de Franse server te gaan spelen ofzo. 't Hoeft niet veel te zijn, gewoon +100% lp, dubbele ap regeneratie en +5 vaardigheidspunten per level up bijvoorbeeld. Dan kunnen we tenminste lekker spelen zonder al te veel last te hebben van die Belgen. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk om te zien dat er zo massaal wordt gereageerd op dit topic, en dat er zoveel verschillende onderwerpen worden aangesneden. Bedankt voor de reacties iedereen (en ga vooral zo door!). We zullen op enkele uitspraken individueel reageren (en dat zullen we ook blijven doen). Wees niet bang: ook als jouw post er niet tussen zit, zullen we hem nog steeds lezen en hij wordt ook nog steeds meegenomen. Het is helaas niet mogelijk om op alle posts individueel te reageren.

Ik zou graag een belgische riem hebben :)
We gaan kijken wat de mogelijkheden zijn om een Belgische riem voor elkaar te krijgen. Het lijkt erop dat het wel moet gaan lukken, we kunnen alleen nog niet zeggen wanneer. We gaan in ieder geval ons best doen. Wordt vervolgd, dus (hopelijk?)! :)

Af en toe een leuk, community event.
Dat klinkt inderdaad als een leuk idee. Zijn er misschien suggesties voor wat je leuk zou vinden om te doen? Of laat je je liever verrassen? ;)

Een goede eerste stap lijkt mij dat het huidige materiaal bugvrij afgeleverd wordt. De gold rush quest die nu loopt zit b.v. ook weer vol met bugs. Om de een of andere reden zijn er sinds een tijdje bij elke nieuwe update redelijk wat bugs te vinden. Dit komt natuurlijk totaal niet professioneel over als bedrijf. Ik denk dat updates te snel van de beta doorgevoerd worden naar deze server.
Uiteraard moeten updates zo min mogelijk fouten bevatten. Daar gaan we zeker werk van maken!

Verder lijkt het mij een goed idee als de support geen standaardantwoorden geeft als 'probeer het eens in een andere browser'. Dit soort antwoorden verhelpen het probleem niet, maar lopen er om heen. Een browsergame zou in elke degelijke browser goed moeten werken.
Hoewel een andere browser bij sommige problemen wonderen kan verrichten, zijn we het met je eens dat er niet te veel gewerkt moet worden met "standaard antwoorden", en dat de antwoorden van de support zo persoonlijk mogelijk (en dus: zo gericht op de specifieke vraag van het ticket mogelijk) moeten zijn.

Ik ben van mening dat momenteel niet goed wordt gecontroleerd op dubbelaccounts, dit zou een stuk beter aangepakt moeten worden. Ook pushen kom je nu vaak mee weg. Fairplay maakt het voor veel spelers leuker, op de cheaters na, maar die zijn meestal toch in de minderheid.
We gaan kijken hoe we ons op dit vlak kunnen verbeteren, want wanneer er mensen valsspelen is dat inderdaad een domper voor de eerlijke speler die zich wél aan de regels houdt.

Een vind ik leuk knop zodat ik dit leuk kan vinden of een ander gelijkaardig systeem.
Zoals het er nu uitziet zal The West uiteindelijk overstappen op andere forumsoftware (van vBulletin wat we nu gebruiken naar XenForo, wat inmiddels gebruikt wordt door enkele van InnoGames' andere spellen). Die nieuwe forumsoftware heeft een ingebouwde like-functie. Het is helaas onwaarschijnlijk dat er een dusdanig systeem zal worden ingebouwd in het forum zolang we de huidige software gebruiken. Wanneer de overstap zal plaatsvinden is verder nog niks over bekend.

Ik ben al tevreden met wat inzet en dat gaat tot nu toe goed, dus ik hoop dat het zo door blijft gaan :)
Dat is zeker de bedoeling, ja. :)
 

DeletedUser1448

Heb nog 2 ideetjes
  • Speciale acties gedurende 24h/48h/of langer:

    Op sommige servers heb je gedurende een bepaalde periode aanbiedingen waarbij je bijvoorbeeld 50% meer cash of ervaring krijgt bij arbeiden/duels/fg's. Het zou leuk zijn om dit ook hier te hebben. Dat het mogelijk is ben ik 100% zeker van aangezien het wordt toegepast op andere servers. Het vereist gewoon een actieve CM die een aanvraag bij inno doet. Ik ben er zeker van dat jij dat kan verkrijgen voor ons ;)
  • Fg's met bepaalde beloningen om de week (of langer:(

    Op de poolse server hebben we om de 2 weken op elke wereld een fg bij het fort Fort Calcvin (misschien een leukere naam geven? :) Poll!) in het midden van de map. Deze fg's zijn gestart door de mods en iedereen kan eraan meedoen. Na het fg krijgen beide partijen extra beloningen zoals een dokterstas en meer munten (25 op PL). Het zou leuk zijn om dit ook op regelmatige basis op onze werelden te organiseren. Het zou de activiteit verbeteren en mensen motiveren om meer fg's te doen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Andere beloningen voor fortgevechten, XP heb je niets meer aan op level 150...

Wat betreft internationaal (in de NL servers) handelen is het op dit moment gewoon toegestaan met items, maar ergens anders betalen mag niet. Op dit moment is het dus niet illegaal en valt het niet onder pushen. Ikzelf zie het probleem niet in het feit dat je elkaar blij maakt op de wereld waar je actiever speelt. Het klinkt bijna als jaloezie omdat degene zich achtergesteld voelt omdat hij/zij niet capabel is om zelf zo'n deal te sluiten.

Community event kan wel cool zijn, zolang het maar niets creatiefs van me verlangt :D

Verder zie ik graag meer diversiteit in fortgevechten, door middel van verplaatsbare bonussen in de kaart tijdens een fortgevecht of andere maps (met meer reliëf misschien). Ook hoop ik dat het minder op kans zal aankomen en hoop ik dat leidernoobs generfd worden (leidernoob prima, maar zorg dan dat ze nauwelijks raken ipv ze 90+ raakpunten stats te geven..)
 
Bovenaan