• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community Management

DeletedUser16402

Op risico van bestraffing:

Dit is een smeekbede van deze server Marco:

ALSJEBLIEFT DOE IETS VOOR DEZE COMMUNITY. Je bent een community manager, geen HRM. Doe iets waardoor deze werelden weer tot leven komen. DaTwista doet in een week meer dan jij in een jaar lijkt het wel.
Marco... help je eigen server uit een slomp.

Ik ben bereid om de straf te accepteren die hier op staat, maar alsjeblieft laat wat meer van je horen, want het mag niet de taak van de community zijn om alles van andere servers te moeten opzoeken en informatie te geven.

Kan dit niet of heb je hier geen tijd voor, alsjeblieft geef dan iemand anders een kans om het wel te doen. Ik zie nog goede kansen voor jou als CM, maar die worden steeds kleiner en kleiner bij elk antwoord die ik krijg.

Concreet wat ik en anderen vast ook missen:

  1. Tijdige Communicatie
  2. Serieuze antwoorden op de support
  3. Een actieve support met moderators die vaker dan eens per week online zijn op de tool
  4. Community Events
  5. Meer betrekking in de community (vraag eens wat wij willen? Welke ideeen we hebben?)
  6. Duidelijke antwoorden (Niet: Vraag eens iemand in het spel, of vraag het een van de leiding)
  7. Professionelere instelling (Laat merken dat jij niet alleen de vaardigheden hebt maar ook de kennis!)
  8. Laat eens zien wat het precies inhoudt om community manager te zijn. Bewijs ons dat je een actief deel uit maakt van deze community en dat je het beste voor ons over hebt. Geef ons bewijs!
  9. Dit spel krijgt steeds minder de belangstelling die het wel verdient. Er zijn steeds vaker en steeds meer serieuze bugs.
    Een compensatie werkt misschien 1 of 2 keer, maar daarna lopen spelers weg. Het wordt tijd voor Inno om hier eens wat aan te gaan doen. -Morphy

Dus concreet de vraag:

Marco kun jij het nog wel aan om Community Manager te zijn?



P.S.: DIT TOPIC IS NIET BEDOELT OM MARCO ALS SLECHT PERSOON UIT DE BUS TE LATEN KOMEN. Als je aanvullingen hebt doe dit dan alsjeblieft op een constructieve manier. NO BASHING!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Met veel punten ben ik het ook wel eens.

1. Wij als NL server zijn vaak veel later of gewoon helemaal niet op de hoogte van dingen.
Gisteren moesten we van .net horen dat de fg server de 27ste pas opent.
2. De antwoorden van de support duren soms erg lang en zijn soms totaal niet accuraat.
Het komt vaak voor dat er een willekeurig standaard antwoord wordt gegeven als 'probeer het eens in een andere browser'
3. Eerste punt van deel 2... (Het team is gewoon te klein denk ik).
4. Dit punt deel ik dan niet :p
5. Als Community Manager hoor je wel betrokken te zijn bij de community, dit mis ik ook wel een beetje.
Othiana was bijvoorbeeld bijna altijd te vinden op de irc van dit spel. (is nu vrijwel overleden, maar toch).
6. tm 8. weinig op aan te vullen.

Dit spel krijgt steeds minder de belangstelling die het wel verdient. Er zijn steeds vaker en steeds meer serieuze bugs.
Een compensatie werkt misschien 1 of 2 keer, maar daarna lopen spelers weg. Het wordt tijd voor Inno om hier eens wat aan te gaan doen.
 

DeletedUser4891

'k Weet niet hoe het nu is, maar vroeger is de support altijd best wel snel geweest naar mijn idee? :huh:
Toen werd het wel meer door mods gedaan geloof ik, divided/girafi/geitje/sprinkhaan/masterblaster/MrMM etc

Met de andere punten heb je gewoon gelijk!

Nog iets, de compensaties zijn nou niet bepaald spectaculair, +30 AP regeneratie is nog wel het beste denk ik, maar +10% Geld van arbeiden, +10% Geluk bij arbeiden, +10% Vindkans = meh.
 

DeletedUser16073

Marco kun jij nog wel het nog wel aan om Community Manager te zijn?


Misschien een zeikreactie, maar als je de vraag concreet maakt, doe het dan ook grammaticaal correct :p

Daarnaast is meer betrokkenheid wenselijk, maar of Othiana daar een goed voorbeeld van is weet ik niet.. De activiteit op de externe chat was zeker wel chill, maar je eigen spelers oplichten/niet serieus nemen werkt ook niet motiverend, onder andere..
 

DeletedUser16402

Marco kun jij nog wel het nog wel aan om Community Manager te zijn?


Misschien een zeikreactie, maar als je de vraag concreet maakt, doe het dan ook grammaticaal correct :p

Daarnaast is meer betrokkenheid wenselijk, maar of Othiana daar een goed voorbeeld van is weet ik niet.. De activiteit op de externe chat was zeker wel chill, maar je eigen spelers oplichten/niet serieus nemen werkt ook niet motiverend, onder andere..

heb het aangepast ;) sorry had het niet gezien haha ^^
 

DeletedUser16039

ik vraag mij ook af of er überhaupt nog mods zijn hier op het forum. In game gelukkig wel, maar hier...??
 

DeletedUser385

mja schatjes,

t is heel simpel he, dan moeten jullie solliciteren om mod te worden :)

want roepen dat er mods nodig zijn is heel leuk, maar waar haal je goede mods vandaan ? ik heb geen mod-boom in mijn achtertuin groeien.

en als wij allemaal heel lief zijn is er ook geen mod nodig op zich...
 

DeletedUser16039

je hebt wel gelijk Ruud, opzicht zijn ze niet nodig, maar het is toch raar dat er totaal niet gecommuniceerd word? Al zouden ze maar aangeven dat er iets speelt en dat ze daarom de komende tijd minder actief zijn of weet ik wat.

Marco zie en hoor je alleen op het moment dat het al te laat is en met informatie die we zelf al gevonden hebben op andere werelden. Ze grof taal gebruik word niet meer weggehaald.

het zal aan mij liggen maar ik snap het niet, communiceer in ieder geval en trek je niet in eens met z'n allen terug en laat de spelers maar barsten.
 

DeletedUser

Dit loop ik al jaar en dag te roepen. Maar altijd moet dit bekocht worden met een of andere ban en als je er dan met hem over in discussie gaat begint hij de vragen weer te ontwijken zoals gewoonlijk.

Het enige waarvoor de mods nog bestaan hier op nl is om mij voor de belachelijkste redenen bans te geven . Die moeten 's avonds toch ook nooit aan hun trekken komen om hun seksuele frustraties daags nadien op mij uit te werken

overigens heb ik nog gesolliciteerd om forummod te worden maar aangezien het modteam zelf beslist wie al dan niet in dat team komt wa dit op voorhand al een verloren zaak :)
 

DeletedUser4891

Dit loop ik al jaar en dag te roepen. Maar altijd moet dit bekocht worden met een of andere ban en als je er dan met hem over in discussie gaat begint hij de vragen weer te ontwijken zoals gewoonlijk.

Het enige waarvoor de mods nog bestaan hier op nl is om mij voor de belachelijkste redenen bans te geven . Die moeten 's avonds toch ook nooit aan hun trekken komen om hun seksuele frustraties daags nadien op mij uit te werken

overigens heb ik nog gesolliciteerd om forummod te worden maar aangezien het modteam zelf beslist wie al dan niet in dat team komt wa dit op voorhand al een verloren zaak :)

Dit topic gaat eigenlijk over marco. De mods doen het eigenlijk prima.
Het enige dat je op ze aan zou kunnen merken is dat ze jou nog geen permaban gegeven hebben.
 

DeletedUser385

mja en maar goed ook... niet iedereen kan om met de "macht" om mod te zijn :)

en wat betreft het niet communiceren... soms weten mods het ook niet denk ik ? dus valt er weinig te vertellen.
 

DeletedUser

Dit topic gaat eigenlijk over marco. De mods doen het eigenlijk prima.
Het enige dat je op ze aan zou kunnen merken is dat ze jou nog geen permaban gegeven hebben.

Prima? Dan snap jij er duidelijk niets van
 
Waarom zet je dit topic niet in het burgemeesterhuys? Daar kijkt hij heel af en toe nog eens. Dit ziet hij toch niet, met zijn incapabele kop.
 

DeletedUser16402

Waarom zet je dit topic niet in het burgemeesterhuys? Daar kijkt hij heel af en toe nog eens. Dit ziet hij toch niet, met zijn incapabele kop.

Maar jullie wel. Het gaat hier ook om wat de community vindt en wat jullie als verbeterpunten aanbrengen.

mja schatjes,

t is heel simpel he, dan moeten jullie solliciteren om mod te worden :)

want roepen dat er mods nodig zijn is heel leuk, maar waar haal je goede mods vandaan ? ik heb geen mod-boom in mijn achtertuin groeien.

en als wij allemaal heel lief zijn is er ook geen mod nodig op zich...

Ik heb gesolliciteerd en ik heb een aantal mensen ook geholpen om mod te worden, maar Marco houdt vol dat ze geen hulp nodig hebben.
Dat hij mij weigert kan ik nog begrijpen, maar dat hij mensen weigert die het verdorie wel verdienen en aankunnen dat is natuurlijk niet de bedoeling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Kijk dat marco een inactieve is weet iedereen

Maar nu komt mijn mening

Marco zou een voorbeeld moeten zijn voor de .nl community een CM die zich voor de volle 100% inzet voor zijn server alleen dit is nergens terug te zien en vangt hij alleen maar
hij zou moeten kijken naar CM's zoals DaTwista en KnockKnockJoke die zich iedere dag laat zien ipv eens per maand om het "innogames Tv" berichtje te plaatsen Wat voor Cm ben je dan als je er niet bent voor de Community
Staat daar niet Community Manager voor? Verder zou De Lead CM (KnockKnockJoke) naar t verhaal Marco moeten gaan kijken want dit kan niet meer langer zo

Mvg Dark-Moon
 
Bovenaan