• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Internationale Fortgevecht Kledij en Builds

DeletedUser16131

Ik ben het niet vaak met JorDes eens, maar nu maakt hij wel een heel goed punt :D ik volg zijn mening :)
 

DeletedUser16172

sounds goed. maar zelf online zou ik zonder leiderschaps-soldaaten spelen. ik vind de LPs te belangrijk bij soldaaten. Maar alles zal goed worden :)
 

DeletedUser

in mijn geval:
Schade (hw enkel schot 5) = 450 + (450 * 925 / 1510)
ik heb BB compleet : +15 +40
bajonetje : 25-75
zet 4 leiderschap soldaten rond mij premium 800 leidrschap
geweer schade = 1506 / 2006

:laugh: is geen grap
 
Klinkt goed, maar JorDes, met een scoutsetje hebben soldaten al redelijk veel leiderbonus hoor, echte leiderschapssoldaten zijn dan niet nodig toch?
 

DeletedUser1448

Het blijft dan nog steeds een kansspel. Daarom ------> LP!!!!!!!!!!!!!!!
 
in mijn geval:
Schade (hw enkel schot 5) = 450 + (450 * 925 / 1510)
ik heb BB compleet : +15 +40
bajonetje : 25-75
zet 4 leiderschap soldaten rond mij premium 800 leidrschap
geweer schade = 1506 / 2006

:laugh: is geen grap

De leiderschappers die om je heen staan hebben geen invloed op je schade zover ik weet, enkel op je stats :p

Klinkt goed, maar JorDes, met een scoutsetje hebben soldaten al redelijk veel leiderbonus hoor, echte leiderschapssoldaten zijn dan niet nodig toch?

Ze zijn er niet veel, leiderschapsoldaten, maar wat ik weet van colo waar ze weleens aanwezig zijn geweest, zorgt dat voor ongeveer +5 leiderschapsbonus van alle spelers om hem heen als die al ongeveer 6 leiderschapsbonus hebben van andere soldaten. De bonus is redelijk belachelijk hoog en wordt naar mijn mening onderschat. Ook schiet deze soldaat gewoon 700 per keer, dus dat is ook prima lijkt me. Misschien zijn 2-3 teveel en is 1 genoeg, maar dat weet ik ook niet :p
 
Ze zijn er niet veel, leiderschapsoldaten, maar wat ik weet van colo waar ze weleens aanwezig zijn geweest, zorgt dat voor ongeveer +5 leiderschapsbonus van alle spelers om hem heen als die al ongeveer 6 leiderschapsbonus hebben van andere soldaten. De bonus is redelijk belachelijk hoog en wordt naar mijn mening onderschat. Ook schiet deze soldaat gewoon 700 per keer, dus dat is ook prima lijkt me. Misschien zijn 2-3 teveel en is 1 genoeg, maar dat weet ik ook niet :p

Tryit was leidersoldaat op Briscoe en had een Geronimo's achterlader (400-500 schade). Daarmee deed hij meestal meer schade dan de duellanten :p
Dat was wel voor upgraden mogelijk was. En hij is ook niet ingeschreven vrees ik :(
 

DeletedUser

De leiderschappers die om je heen staan hebben geen invloed op je schade zover ik weet, enkel op je stats :p

fout anders zou ik niet 1250 schieten zonder crit, wat ik wel doe soms .
 

DeletedUser16135

misschien zet ik wel mijn attributen op kracht en rest op leider, zal er even over denken :p
 
zo ben ik als soldaat op colorado wel geskilld en ik vind dit een mooie build, je schiet hoog, je geeft bonus en je heb nog 8-9 k lp
 

DeletedUser15791

Ik vraag me allen af of je je attribuut en vaardigheidspunten maar 1x mag verdelen of bij ieder fg telkens weer , dit ivm att of deff.
Verder ben ik net als Henry voorstander van hoog leiderschap als duellist zijnde
want een gem. schade van 900-1200 heb je echt wel nodig met dit soort fg's
 
Ik vraag me allen af of je je attribuut en vaardigheidspunten maar 1x mag verdelen of bij ieder fg telkens weer , dit ivm att of deff.
Verder ben ik net als Henry voorstander van hoog leiderschap als duellist zijnde
want een gem. schade van 900-1200 heb je echt wel nodig met dit soort fg's

Lijkt me niet, ik denk dat je gewoon als je karakter ''geland'' is eenmalig al die VP en attris te besteden hebt en je dan je build kan bouwen, dus niet elke keer wisselen.

Verder hoor ik ook graag jouw mening over mijn stukje toen ik het over leidernoobs had. Wellicht verandert het je mening.
 

DeletedUser15791

@ Jordes
Ja jordes ik heb je stukje gelezen en zoals je weet blijf die discussie toch altijd voortbestaan
Veel leider weinig lp zorg gewoon voor hogere schade's
Terwijl meer lp te koste gaat van je schade
Dit is gewoon een afweging die gemaakt moet worden , ik ben blij dat jij dat ook redelijk ga inzien , daar jij altijd vel tegen de leidernoobs was
Zelf zit ik er ook aan te denken om wat op kracht te zetten zodat ik meer stamina en lp heb voor de att , immers bij deff heb je toren /muur bonus.
En zoals jij weet heb ik een perfect fg setje voor zowel att als deff met een behoorlijk goed wapen.
 

DeletedUser15900

Daag,

Mijn naam noemen ze jack en ik ben LP bom op Colorado.
Bezigheden zijn op the-west skills maken voor LP'ers.

Ik biedt aan om op het evenement apart per persoon te kijken naar je skills[ om ze zo optimaal mogelijk te gebruiken als LP bom. Niet heel moeilijk, gewoon skillen naar een bepaalde uitwijkwaarde ipv aantal vaardigheden.

Zelf bijvoorbeeld heb ik standaard uitwijkwaarde 100 op kleine toren met ruim 18k LP in verdediging en over de 80 in aanval. Met minder dan 100 leider :laugh:

fluister mij maar op Colorado/Dakota of op het event.

Mvg,
Jack
 

DeletedUser16172

@ Jordes
Ja jordes ik heb je stukje gelezen en zoals je weet blijf die discussie toch altijd voortbestaan
Veel leider weinig lp zorg gewoon voor hogere schade's
Terwijl meer lp te koste gaat van je schade
Dit is gewoon een afweging die gemaakt moet worden , ik ben blij dat jij dat ook redelijk ga inzien , daar jij altijd vel tegen de leidernoobs was
Zelf zit ik er ook aan te denken om wat op kracht te zetten zodat ik meer stamina en lp heb voor de att , immers bij deff heb je toren /muur bonus.
En zoals jij weet heb ik een perfect fg setje voor zowel att als deff met een behoorlijk goed wapen.

Dat is alles correct, maar. Als niemand op LP skillt dan schieten de tegenstanders onze kanten sneller ko als je kijken kann. Als soldaat geeft je het team het beste als je op LP skillt en de anderen speler beschermen kan. ik heb niets tegen speler met leiderschap-skill maar toch nicht soldaaten. ik kan ook met 3-4 soldaaten op leiderschap leven maar het grote deel van onze soldaaten moet op LP-Tank skillen
 
Is er iemand die mij op wereld 1 een bass reeves broek en/of black barts broek, riem en zadel kan lenen? Het wordt weer teruggegeven zodra mijn gegevens zijn gekopieerd naar die andere server.
 

DeletedUser

Een beperkt aantal leidernoobs(soldaat) is nodig! En zeker met een goed geweer!
De bonus wordt berekend op de basiswaarde van je geweer, dus waarom zou iemand met laag lv en lage basiswaarde enig nut kunnen hebben als leidernoob?

Zoals gezegd is het bestaan van de leidernoob het snel breken van avo-blocks en wegschieten van LP.

Leidernoob=soldaat, hoog lv, heel goed wapen.

Een leidernoob dient ook ten alle tijde beschermd te worden en zal dan ook als schuiler bekeken worden, maar dat is net zijn taak, het is aan de tanks om de schoten op te vangen.

Een succesvol FG kan enkel plaatsvinden met een allegaartje van verschillende builds en kleding die elk hun eigen taak hebben.

Het GG schiet niet echt super, maar geeft in ieder geval een sectorbonus van +2 att/def en +15schade, zo ook de andere setjeswapens zodat je met een mooie verdeling makkelijk +60schade voor 9schoten tegelijk kan genereren op een toren met een allegaartje van speciale wapens. Ook de skills gaan er zo op vooruit. Dus veel werk aan de leiding om de plaatsing goed te doen.

Mijn build is mooi afgesteld op skills en een basis van LP (6,5K als arbeider) dit met een setje dat +75 weerstand geeft. Zodoende heb ik lekkere skills en wijk ik lekker uit, als een schot aankomt is ie redelijk lager en crits doen amper 650 extra schade ipv als een 9k bouwer door het leven te gaan.
Als je wil maximaliseren zal je complexe rekenmodellen nodig hebben om een optimale verdeling voor iedereen te krijgen!

Veel succes aan de leiding om het in goede banen te leiden.
 

DeletedUser15915

Wanneer we op de FG wereld een ally forum hebben zal ik daar wel een spreadsheet op zetten waarin je de optimale verdeling kan berekenen tussen:
- Stamina/schuilen en leiderschap
- Schuilen, stamina en leiderschap
 

DeletedUser

Wanneer we op de FG wereld een ally forum hebben zal ik daar wel een spreadsheet op zetten waarin je de optimale verdeling kan berekenen tussen:
- Stamina/schuilen en leiderschap
- Schuilen, stamina en leiderschap

De weinigbelovende eenheidsworst dus. Want wat is de optimale verdeling tussen extra schade, weerstand, def ontwijk, def schiet, att ontwijk en att schiet? Ik geef toe dat fg 1.0 makkelijk samen te vatten was in een spreadsheet, maar dat is het al lang niet meer.


Ik ben eerder voor de specifieke aanpak van het groter geheel met specifieke builds voor specifieke taken en dit afgestemd op de beschikbare kleding, karakterklasse en persoonlijke speelvoorkeur van de speler zelf. Het is echter aan de leiding - wie dat ook is - om dit gaan uit te pluizen en af te spreken (ze moeten dus ook eerst gaan bekijken wat de tactiek voor zowel att als def zal zijn)
 

DeletedUser15915

Dat spreadsheet is alleen als hulpmiddel bedoelt, je krijg er zeker geen build uit ;)
 
Bovenaan