• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Inlogbonus

DeletedUser4130

Wat denken jullie van de inlogbonus? Niets aan veranderen, of juist hoger/lager?

Het idee om opbouwend ervaring en op het einde nuggets te geven mag best blijven van mij. Enkel op hoge levels slaan de percentages nergens meer op. Ik kreeg deze ochtend de 3% bonus, goed voor iets van een 30.000 xp. Leg dat even naast een fortgevecht (4500), een zilveren job in het midden van de kaart (500/u) of een duel tegen random spelers van m'n eigen duellevel (1100).

Op veel plaatsen in de ranglijst zorgt dit ervoor dat er maar weinig verandert. Uitgezonderd waar veel zeer actieve spelers zitten met sets, of hoge duellisten, maar dat is lang niet iedereen. Persoonlijk denk ik dat het spannender zou worden als je op level 99 de inlogbonus niet meer laat verhogen. Dan kan je veel meer het verschil maken met wat je ingame doet.

Ben benieuwd naar jullie meningen :)
 

DeletedUser15117

De inlogbonus is redelijk bepalend voor de totale hoeveelheid ervaring die je krijgt, maar het maakt niet uit of die veel of weinig is voor de ranglijst. Daar gaat het namelijk om het verschil dat je erbij krijgt. De totale hoeveelheid ervaring ligt met een grote inlogbonus alleen hoger.

Dat weerhoud me er niet van om de inliggend graag lager te zien. Al moet daar dan wel tegenover staan dat de benodigde ervaring in de lvl's 121-150 omlaag gaat, het tempo (zo'n 8 lvl's per jaar) is op zich prima om het een mooie uitdaging te houden.
 
Ik vind juist de % prima, want op hoge levels is erg veel nodig.
Met deze redelijk hoge bonus (maar relatief gewoon net zoals vroeger), is het levelen nog goed te doen :)
 
Inlogbonus omlaag, maar EP voor duelleren, FG of arbeiden meer omhoog.

Persoonlijk vind ik het niet zo fair dat een lvl 25 eenzelfde max EP voor een FG krijgt dan een lvl 135
 

DeletedUser905

Ik ben het er wel mee eens wat tyrus zegt. Op een gegeven moment krijg je zoveel EP voor het inloggen dat dit bijna niet meer te evenaren is met arbeiden, FG's en duels. Op die manier is het dus idd moeilijk om iemand die hoger staat in de ranglijst nog in te halen omdat deze persoon simpelweg meer gratis EP krijgt. Zoveel gratis EP dat hier uren arbeid tegenover staan.
 

DeletedUser

Het oude systeem was gewoon het beste.. je hebt vorige dag 10k ep gepakt dan krijg je de volgende dag 10% als bonus daarvan..
 

DeletedUser3012

Het oude systeem was gewoon het beste.. je hebt vorige dag 10k ep gepakt dan krijg je de volgende dag 10% als bonus daarvan..

Nee dan is alles afhankelijk van hoeveel je zelf binnenhaalt. Het is goed dat je standaard wat XP krijgt en zelf wat kunt verdienen. Het probleem wat tyrus hier terecht aanhaalt is dat de verhouding tussen XP die je "gratis" krijgt en XP waar je zelf voor moet werken op hoge levels totaal uit balans is.

Dit komt omdat je op bijv. level 145 nauwelijks meer kunt verdienen aan FG's/arbeiden/quests dan op pak 'em beet level 90, terwijl je inlogbonus 20x zo hoog is.
 

DeletedUser

Nee dan is alles afhankelijk van hoeveel je zelf binnenhaalt. Het is goed dat je standaard wat XP krijgt en zelf wat kunt verdienen. Het probleem wat tyrus hier terecht aanhaalt is dat de verhouding tussen XP die je "gratis" krijgt en XP waar je zelf voor moet werken op hoge levels totaal uit balans is.

Dit komt omdat je op bijv. level 145 nauwelijks meer kunt verdienen aan FG's/arbeiden/quests dan op pak 'em beet level 90, terwijl je inlogbonus 20x zo hoog is.

Zou het ook niet meer afhankelijk van jezelf moeten zijn... hoe actiever je bent hoe meer inlog'bonus' je krijgt. Nu krijg ik bv. op lvl 70 600 ep inlogbonus bij 4%... en dan kijk je naar een lvl 120 en die krijgt 1600 ep bij 4%.. dus iemand loopt 1k ep op mij uit zonder dat hij er maar ook iets voor hoeft te doen, dan kan ik hem toch ook nooit inhalen.. want ik loop al een lichtjaar op em achter.
 

DeletedUser3012

Zou het ook niet meer afhankelijk van jezelf moeten zijn... hoe actiever je bent hoe meer inlog'bonus' je krijgt. Nu krijg ik bv. op lvl 70 600 ep inlogbonus bij 4%... en dan kijk je naar een lvl 120 en die krijgt 1600 ep bij 4%.. dus iemand loopt 1k ep op mij uit zonder dat hij er maar ook iets voor hoeft te doen, dan kan ik hem toch ook nooit inhalen.. want ik loop al een lichtjaar op em achter.

De aantallen XP die jij noemt zijn zeer ruim te overtreffen door bijvoorbeeld actief te arbeiden.

Pas op de hogere levels wordt dat een probleem.
 
De aantallen XP die jij noemt zijn zeer ruim te overtreffen door bijvoorbeeld actief te arbeiden.

Pas op de hogere levels wordt dat een probleem.

indd :) drink gewoon veel thee en ga een hele dag zitten 15sec-jobben :D het probleem zit 'm er vooral in dat dit soort dingen veel later nauwelijks nog invloed hebben, omdat 4% van de 500.000 xp die je nodig hebt de opbrengsten van een avond hard arbeiden evenaren :p
jij kan die 120-kerel misschien nog wel inhalen (hoewel 120 wel al veel is...), maar iemand van lvl 135 zal er nauwelijks in slagen eerder 150 te worden dan iemand die op dat moment al 138 is, gewoon omdat hun inspanningen teniet worden gedaan door die gigantische hoeveelheden xp
 
Ik zou die hele inlogbonus omlaag halen.

Probleem is dat je als je de EP van arbeiden omhoog gaat halen weer de 'moeilijkheid' van lvl 150 weg is. En er weer een lvl cap nodig is :(
 
ik vind dat ze die levelcap van 150 moesten verwijderen....gewoon oneindig maken ofzo....!!:p
en de inlogbonus laten zoals die is..!​
 
Bovenaan