• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussietopic: Community Rapport 3

DeletedUser15821

Opinions pl0x? :d
Beste spelers,

Vandaag publiceren we voor jullie het derde community rapport, waarmee we wederom een inzicht geven in de ideeën die we hebben, in de onderwerpen waarover we aan het discussiëren zijn en de dingen die we aan het ontwikkelen zijn. Net zoals in de voorgaande community rapporten zijn de onderstaande dingen (nog) niet definitief en nog steeds aan verandering onderhevig.

Update van het Community Rapport #2
Laatste keer hebben we aangekondigd het maximale level te willen verhogen en sindsdien hebben we hard gewerkt aan het game design zoals nieuwe arbeiden, nieuwe voorwerpen en nieuwe opdrachten. De meeste graphics voor de voorwerpen en arbeiden zijn al klaar en we hebben er vertrouwen in dat we de verhoging van het maximale level dit jaar nog kunnen doorvoeren.
Ook is inmiddels Het Grote Verhaal deel 3 beschikbaar op alle werelden. Deel 4 wordt op dit moment vertaald. We zijn blij dat we zoveel positieve feedback hebben gekregen op Het Grote Verhaal en hebben bijna alle delen al klaar. We willen echter bij het originele plan blijven om ze deel voor deel beschikbaar te stellen op de werelden.

Veder hebben we het gehad over een nieuwe stijl van het forum. Alle belangrijke schermen zijn opnieuw ontworpen en het ziet er al goed uit. We wachten echter nog op een update van vBulletin (v. 5.1) waardoor een hoop fouten opgelost zullen worden.

Multiplayer activiteiten
Naast het verhoogde level ligt onze focus ook nog steeds op multiplayer activiteiten en we kunnen melden dat we vorige week de eerste speelbare activiteit hebben ontwikkeld. De developers hebben fantastisch werk geleverd in dit opzicht. De eerste activiteit is de berenjacht (Bear hunt) en op enkele bugs na is dit al een groot succes. De beer rende echter telkens weg van de spelers waardoor de beer meer op een haas leek, maar tegen de tijd dat jullie dit lezen zal de beer een angstaanjagende, dodelijke grizzlybeer zijn.
We zijn de voorbereidingen aan het treffen om wat afbeeldingen te laten zien zodat jullie met eigen ogen kunnen zien hoe het er uit zal zien.

Duelbescherming
We hebben een grote discussie gehad over hoe we spelers moeten beschermen tegen duels wanneer ze niet geduelleerd willen worden, zonder dat we teveel doelwitten weghalen voor duellisten die de duels nodig hebben om hun karakter te laten vorderen. Met het concept dat we nu hebben kunnen alle spelers geduelleerd worden, of ze nu lid zijn van een stad of niet. Wij denken dat dit een goede stap is omdat we niet willen dat spelers die lid van een stad zijn een nadeel hebben ten opzichte van stadsloze spelers. Ook denken we erover om te proberen dat spelers niet alleen andere spelers in hun bereik qua duellevel kunnen duelleren, maar ook iedereen die een hoger duellevel heeft. Dus hoe kunnen spelers zichzelf dan beschermen tegen duels? Duels zijn een belangrijk onderdeel van The West en ook iets dat spelers niet moeten kunnen ontwijken zonder merkbare nadelen. We hebben gekozen voor een bodyguard-systeem dat veel spelers hebben voorgesteld. Bodyguards kunnen ingehuurd worden door stadsleden en deze zullen alle duels vechten in de plaats van jou karakter. Dus zolang je speler onder bescherming staat van een bodyguard zal je karakter geen levenspunten verliezen. De bodyguards vaardigheden zijn een weerspiegeling van jou vaardigheden en kleding zodat deze net zo sterk is als jou karakter. Activatie van de bodyguard heeft echter wel een paar nadelen. Allereerst zal hij 25% van het geld dat je verdient innen als vergoeding. Verder zal het geld dat je verliest aan de bodyguard minimaal $500 per week moeten zijn. Je zult dus actief genoeg moeten spelen om minstens $2000 te verdienen per week (Alle getallen zijn nog voorbeelden en nog niet definitief). De bodyguard zal verdwijnen en geblokkeerd zijn voor elke dagen als je zelf een duel start.
Hoewel we het in het algemeen een goed idee vinden willen we hier nog niet in verder gaan omdat het duelleren van een speler iets heel anders is dan het duelleren van een bodyguard. Ook zouden sommige tactische aspecten uit het spel gehaald worden zoals het KO leggen van een hele stad.

Shop
Na het vergelijken van veel dingen hebben we besloten een nieuwe lay-out te maken voor de Shop. We zullen niet alleen alle oude shops veranderen naar de nieuwe lay-out, maar er zullen ook een aantal nieuwe functies bij komen, zoals een zoekfunctie. Ook willen we de rondreizende handelaar in de shop integreren om hem beter zichtbaar te maken. Verder zullen ook de premium functies zoals Meer Actiepunten en Automatisering van de premium pagina naar de shop verplaatst worden. Meer informatie over de veranderingen aan de shops zal snel volgen.

Union Pacific Bonds limiet verhoogd
Het laatste ding waar we het in dit community rapport over hebben is de discussie over het bondslimiet of muntenlimiet. We hebben een aantal voor- en nadelen bekeken die het verhogen van het limiet met zich meebrengen en hoewel we hier nog geen besluit over hebben gemaakt zullen we er meer over kunnen vertellen in één van de volgende changelogs.

Bij voorbaat dank voor jullie feedback en ideeën!

Met vriendelijke groet,
Het The-West Team!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6377

Ennn het hele duelsysteem kan begraven worden.
Mooiste aspect van dit spel gooien ze er eventjes in een keer eruit.

Stelletje viagra's!
 

DeletedUser4007

vraag me af.

iedereen kan geduelleerd worden?
maar kan je dan als stadsloos zijn dan ook dueleren???:hmf:
 

Deleted User - 308552

Tegen het bodyguardsysteem, dat maakt het hele spel risicoloos, dit is het wilde westen, niet Londen waar alleen een duel plaatsvindt als een gentleman een andere gentleman heeft beledigd.
 

DeletedUser15840

Eveneens tegen het bodyguardsysteem.

Hoe kun je iemand nu nog ko leggen voor een fg? Het hele aspect van onverwachts overvallen worden (net als vroeger), valt nu weg.
 

DeletedUser11730

Tegen het idee dat je iedereen kunt duelleren. Ik ben op Colorado bewust stadloos. Dit geeft mij de kans om ongestoord te levelen en mijn opdrachten te doen zonder continu over mijn schouder te moeten kijken. Omdat ik niet geduelleerd kan worden hoef ik niet naar de bank. Straks wel en kost mij dat 20% stortingskosten.
Wat heeft Inno er op tegen dat ik (en met mij anderen die daar voor kiezen) dat ik zonder stad ben? In de nieuwe opdrachtenreeksen word je al gedwongen tijdelijk een stad te zoeken (duels, posters opstellen, fortgevecht, markt). Hoeveel spelers zijn er niet die tijdelijk hun stad verlaten om de derde sleutel te zoeken? Het spel is leuk omdat je je eigen speelstijl kunt kiezen. Die keuze wordt hierdoor beperkt.

Zo'n bodyguard klinkt leuk,maar kost je behoorlijk wat geld. Zeker op lagere levels heb je je dollars hard nodig om je outfit op peil te krijgen. Voor minder actieve spelers en mensen die geen handel drijven wordt het een stuk lastiger om hun inventaris lekker gevuld te krijgen. Krijg je ook te zien dat iemand een bodyguard heeft? Als ik bewusteloos raak wil ik na 48 uur wraak nemen op de speler en niet op zijn bodyguard.

Dit idee krijgt van mij een dikke onvoldoende!
 

DeletedUser

top dat de bonds limiet verhoogd is,

systeem van de bodyguards: zeer slecht

duelleren van mensen die niet in een stad zitten:
zou tof zijn, maar hier bedank ik toch voor.

Want geeft toe hoeveel mensen gaan uit een stad om niet geduelleerd te worden voor opdrachten?
 

DeletedUser6405

Ik vind het idee om iedereen te kunnen duelleren schitterend. Dat was in het echt ook zo. Misschien is het een goed iets om de weerbaarheid van stadsloze spelers te verhogen. maarja.. ik lees nog even verder.
 

DeletedUser

Ik vind het idee om iedereen te kunnen duelleren schitterend. Dat was in het echt ook zo. Misschien is het een goed iets om de weerbaarheid van stadsloze spelers te verhogen. maarja.. ik lees nog even verder.

''Dat was in het wilde westen ook zo'', is geen argument. Dit gehele spel lijkt niet op het echte wilde westen. In het wilde westen waren er namelijk geen kerstsleetjes en in het wilde westen kon je absoluut niet 20 duels per dag houden zonder achter het gevang te belanden.

Ook tegen het bodyguard systeem trouwens.
 

DeletedUser4007

Ik vind het idee om iedereen te kunnen duelleren schitterend. Dat was in het echt ook zo. Misschien is het een goed iets om de weerbaarheid van stadsloze spelers te verhogen. maarja.. ik lees nog even verder.

roflol?
over in het echt beginnen?
en dan maffia wars erbij halen met een bodyguard systeem

wat als iemand een bounty op zijn hoofd heeft en niet dueleert en ook een bodyguard heeft?
dan kan die bounty nooit ge-int worden

en weer iets om de duelantjes tevreden te stellen
begint een treurig spelletje te worden
 

DeletedUser6405

''Dat was in het wilde westen ook zo'', is geen argument. Dit gehele spel lijkt niet op het echte wilde westen. In het wilde westen waren er namelijk geen kerstsleetjes en in het wilde westen kon je absoluut niet 20 duels per dag houden zonder achter het gevang te belanden.

Ook tegen het bodyguard systeem trouwens.

Het was geen argument. Ik mag het toch gewoon leuk vinden dat ze hierover aan het nadenken zijn? Mijn mening is dat iedereen dueleerbaar moet zijn, hoe dat eruit komt te zien, geen flauw idee. ;)


roflol?
over in het echt beginnen?
en dan maffia wars erbij halen met een bodyguard systeem

wat als iemand een bounty op zijn hoofd heeft en niet dueleert en ook een bodyguard heeft?
dan kan die bounty nooit ge-int worden

en weer iets om de duelantjes tevreden te stellen
begint een treurig spelletje te worden

Dat ze nu een concept met een bodyguard hebben bedacht vind ik niks. Komt niet erg realistische over. Misschien kun je het beter een sheriff noemen o.i.d.
Ik kijk ook erg uit naar die multiplayer activiteiten. Ben benieuwd. Iemand al een screen shot gezien ?
 

DeletedUser14793

Ik denk eigenlijk dat een bodyguard systeem juist leuk is voor het spel.

Het leukste aan een bodyguard systeem in the west lijkt mij, dat je als stad veel beter kan samenwerken. Stel je bent bouwer in Dakota, dan wordt je waarschijnlijk behoorlijk wat geduelleerd en verlies je bijna alle duels. Door een bodyguard systeem kan je als stad je bouwers daadwerkelijk echt beschermen. in plaats van wraak nemen, wat nu ook nog steeds kan :D.
Je kunt op deze manier ook de doodgraver van je stad een mooi positief verschil geven.
Verder kan je als duel stad en fg stad samen werken, door de duellisten van de fg stad de fg'ers te laten beschermen of je maakt een gemixte stad waar dit in gebeurt. Zo kan je dus bij een fg samen proberen zoveel mogelijk tegenstanders te duelleren en daardoor lp te laten verliezen en zelf zoveel mogelijk lp over te houden. Steden die dit effectiever doen zullen zo dus een voordeel kunnen krijgen.

Nou denk ik wel dat als de kosten hiervoor niet te laag zijn, dat veel mensen hier geen gebruik van zullen maken, dit is voor iedereen verschillend. Voor mij geldt bijvoorbeeld dat als ik geduelleerd word ik meestal niet ko ga. Dus waarom zou ik er geld aan uitgeven om mezelf te beschermen.
Als je echter last van iemand hebt die je iedere 2 dagen ko legt, dan is dit systeem een mooie oplossing om je spel plezier te vergroten. Want iedereen weet wel dat het niet leuk is om de 2 dagen ko te liggen.

Ik denk dus dat het zeker potentie heeft om het spel te verbeteren. Mits het goed uitgewerkt wordt.
 

DeletedUser4007

als er iemand lastig is
dan regel je je flauw zijn zelf
kost je nix en je hebt nergens last van

en aan de rest van je post te zien???
vraag ik me af of je het wel begrijpt?

Zo kan je dus bij een fg samen proberen zoveel mogelijk tegenstanders te duelleren en daardoor lp te laten verliezen en zelf zoveel mogelijk lp over te houden.

gaat leuk werken met bodyguards:laugh:
 

DeletedUser15840

Ik denk eigenlijk dat een bodyguard systeem juist leuk is voor het spel.

Het leukste aan een bodyguard systeem in the west lijkt mij, dat je als stad veel beter kan samenwerken. Stel je bent bouwer in Dakota, dan wordt je waarschijnlijk behoorlijk wat geduelleerd en verlies je bijna alle duels. Door een bodyguard systeem kan je als stad je bouwers daadwerkelijk echt beschermen. in plaats van wraak nemen, wat nu ook nog steeds kan :D.
Je kunt op deze manier ook de doodgraver van je stad een mooi positief verschil geven.
Verder kan je als duel stad en fg stad samen werken, door de duellisten van de fg stad de fg'ers te laten beschermen of je maakt een gemixte stad waar dit in gebeurt. Zo kan je dus bij een fg samen proberen zoveel mogelijk tegenstanders te duelleren en daardoor lp te laten verliezen en zelf zoveel mogelijk lp over te houden. Steden die dit effectiever doen zullen zo dus een voordeel kunnen krijgen.

Nou denk ik wel dat als de kosten hiervoor niet te laag zijn, dat veel mensen hier geen gebruik van zullen maken, dit is voor iedereen verschillend. Voor mij geldt bijvoorbeeld dat als ik geduelleerd word ik meestal niet ko ga. Dus waarom zou ik er geld aan uitgeven om mezelf te beschermen.
Als je echter last van iemand hebt die je iedere 2 dagen ko legt, dan is dit systeem een mooie oplossing om je spel plezier te vergroten. Want iedereen weet wel dat het niet leuk is om de 2 dagen ko te liggen.

Ik denk dus dat het zeker potentie heeft om het spel te verbeteren. Mits het goed uitgewerkt wordt.


Als je als bouwer last hebt van een duellant, blaf je een premie op iemands waffel, en ander vraag je een stel andere duellanten om hulp. Tis allemaal niet zo moeilijk hoor ;).

Daarnaast, 2 of 3 aanvallen en je bent als bouwer ko, dan heb je lekker 48 uur rust om te bouwen tot je er bij neervalt. Ik zie het probleem niet :p
 
Bovenaan