• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duelsysteem faalt maar weer eens...

DeletedUser1448

op de poolse heb ik eens 29 gehit met een howdah :p
maar dat komt door mijn build daar en minder door de hoeveelheid reflex van de tegenstander
 

DeletedUser

Het wordt een beetje een loze discussie. Iedereen is het wel met elkaar eens hoe het spel werkt.

Als schieter met mikken/uitwijken moet je het hebben van de weinige hits. De hoogte van de hits is minder belangrijk omdat er veel reflexspelers zijn die je toch niet hoog raakt met normale build.

Als reflexspeler moet je het hebben van lage hits en hopen dat je minstens 2 keer raakt in een duel. Dan komt het wel goed. Reflexspelers hebben tegenwoordig wat meer mikken dan vroeger. Meestal wel 200+ tot 300+.

Wat echter vervelend is aan het duelsysteem op dit moment, is dat een schieter het niet meer altijd haalt uit de weinige hits. Hoewel ik soms helemaal niet word geraakt op een plek waar een reflexspeler wel mikt, word ik ook regelmatig geraakt op groen. Dan heb je circa 325 uitwijken tegenover 250 mikken. Dan moet je niet 1 of 2 keer op groen geraakt worden want dan win je gewoon niet.

Dat klopt niet helemaal. Een reflexspeler heeft namelijk WEL als zekerheid dat de hits laag zijn op hem door zijn reflex.
Een schieter heeft NIET als zekerheid dat hij weinig geraakt wordt door zijn uitwijken, want dat is behoorlijk random.

Conclusie:
Een schieter wordt erg afhankelijk van geluk.
Een slagkrachter heeft de zekerheid van zijn reflex.

Daar zit de fout als je het mij vraagt. Geluk gaat een te hoge rol spelen in het huidige systeem.
 

DeletedUser

Ga dan fg'en of bouwen :)

Precies :p ik heb geen moeite met de duels namelijk, ook niet tegen reflexspelers, alhoewel tegen een enkele wel, maar je kunt niet van iedereen winnen, en van bijna alle schieters win ik vaker dan andersom, behalve eentje misschien... diegene weet dat vast wel :(
 

DeletedUser3012

Ga dan fg'en of bouwen :)

Constructief man, voegt erg veel toe aan de inhoudelijke discussie!

On topic: volgens mij valt er weinig tegen freewilly's redenering in te brengen.
Misschien zouden ze imago en tactiek weer moeten boosten?
 

DeletedUser13404

Imago en tactiek hebben totaal geen enkele waarde meer.
Ik had in W9 voor de test en omdat ik toch ging stoppen is gereskilled naar wat imago en tactiek.
Mijn build was zo ongeveer: 250 mikken, 220 uitwijken, 110 imago, 100 tactiek (+soldatenbonus) in aanvalskledij.

Resultaat: ik werd door iedereen keihard afgemaakt. Als ik hun aanval raakte ze me exact evenveel als vroeger toen ik geen imago had et vice versa...

Schrap imago en tactiek maar van de duelskills jongens... :rolleyes:
 

DeletedUser1448

tactiek helpt echt veel in def!
Imago denk ik minder maar ik gebruik het ook nooit. Werkt enkel tegen spelers met veel tactiek
 

DeletedUser

Precies :p ik heb geen moeite met de duels namelijk, ook niet tegen reflexspelers, alhoewel tegen een enkele wel, maar je kunt niet van iedereen winnen, en van bijna alle schieters win ik vaker dan andersom, behalve eentje misschien... diegene weet dat vast wel :(

Markie-B, het begint een beetje vervelend te worden dat je telkens hetzelfde post. We weten allemaal dat jij geweldig bent en de perfecte build hebt.

We weten ook allemaal dat jij kleren hebt die bijna niemand anders heeft en een wapen hebt die je flink voordeel geeft ten opzichte van andere spelers.

Telkens schreeuwen dat jij iedereen aan kunt heeft niet echt meerwaarde voor deze discussie. Bovendien duelleer jij maar op 1 wereld. Per wereld is een andere build nodig. Zo win ik op W2 veel meer duels dan op W1 met nagenoeg dezelfde vaardigheden, en wint iemand op Arizona heel veel duels met dezelfde build en kleren als ik op W7 heb, terwijl ik bijna alles verlies daar.

OT:

Ik werd vandaag alweer 2 duels achter elkaar op een groen bolletje geraakt door dezelfde speler die zeer zeker veel minder mikken heeft dan mijn uitwijken.
Toch maf dat een slagkrachter blijkbaar genoeg vaardigheden heeft om reflex, weerstand, slagkracht en mikken te nemen, en dat je als schieter nog te weinig uitwijken hebt terwijl je AL je atributen en vaardigheden op mikken en uitwijken hebt gericht.....
 

DeletedUser

Ik weet niet wat je op w2 hebt gedaan, maar op w1 heb je in ieder geval relatief weinig opdrachten gedaan, misschien kun je daar nog wat vp en ap uithalen.
 

DeletedUser15153

Constructief man, voegt erg veel toe aan de inhoudelijke discussie!

On topic: volgens mij valt er weinig tegen freewilly's redenering in te brengen.
Misschien zouden ze imago en tactiek weer moeten boosten?



Graag gedaan, doe mijn best om te helpen :)
 

DeletedUser

Ik weet niet wat je op w2 hebt gedaan, maar op w1 heb je in ieder geval relatief weinig opdrachten gedaan, misschien kun je daar nog wat vp en ap uithalen.

Dat is ongeveer gelijk. En 3 atributen en 5 vaardigheidspunten kunnen niet zoveel verschil maken.

De ene wereld vergt heel andere vaardigheden dan de andere. Op wereld 7 heb ik 280 reflex in mijn beste kleren en ik krijg nog bij heel veel schieters hele dikke hits tegen....
 

DeletedUser

Dat is ongeveer gelijk. En 3 atributen en 5 vaardigheidspunten kunnen niet zoveel verschil maken.

De ene wereld vergt heel andere vaardigheden dan de andere. Op wereld 7 heb ik 280 reflex in mijn beste kleren en ik krijg nog bij heel veel schieters hele dikke hits tegen....

280 reflex is wel netjes :p dan hebben zij ook wel 350 schieten ofzo. :o
 

DeletedUser1448

Op w2 zijn je tegenstanders veel slechter dan op w1.... :p (mij inbegrepen)
 

DeletedUser14072

s8fiwdc3n.png



das met 170tactiek en 270schieten ofzo
zonder premiumbonus
ik vind tactiek nog steeds goed
en zo gaan de laatste tijd de meeste duels
ik weet niet waarom hij nog steeds terugkomt



en wint iemand op Arizona heel veel duels met dezelfde build en kleren als ik op W7 heb, terwijl ik bijna alles verlies daar.

Dat zal ik wel zijn maar ik heb dus ook veel meer kleren als jouw en deze slagkleren die je wss bij mij hebt bekeken is niet mijn standaardoutfit maar heb ik schietkleding aan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Meh, die hoge hits komen niet puur door je schieten, hij heeft vandaag zijn reflex verminderd volgens mij. Ik hitte vandaag namelijk ook al een stuk hoger op hem.
 

DeletedUser13404

Oopsie, wat is je doel in briscoe eigenlijk? :p
Het lijkt wel of je alleen maar mij en peacemakerr aanvalt, aangezien je slechts 32 duels hebt gewonnen? :p
 

DeletedUser

s8fiwdc3n.png



das met 170tactiek en 270schieten ofzo
zonder premiumbonus
ik vind tactiek nog steeds goed
en zo gaan de laatste tijd de meeste duels
ik weet niet waarom hij nog steeds terugkomt





Dat zal ik wel zijn maar ik heb dus ook veel meer kleren als jouw en deze slagkleren die je wss bij mij hebt bekeken is niet mijn standaardoutfit maar heb ik schietkleding aan

Ik had niet over jou. En dit kan gewoon geluk zijn he. Als je alles goed mikt, je hebt genoeg mikken en je tegenstander heeft geen uitwijken dan raak je vaak 7 of 8 keer. Dat heeft niks met tactiek te maken.
 

DeletedUser14072

nee jij had het over iemand die in arizona veel winde met zelfde skills als jouw op w7 en daar had ik het over niet over dat duel dat ik net poste dat is andere wereld
 
Bovenaan