• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[vraag aan alle (ook ex-)mods]

  • Topicstarter Deleted User - 151085
  • Startdatum

Deleted User - 151085

misschien kunnen we met zen allen als (ex-)mods op deze vraag van rollercoaster007 eens antwoord geven, lijkt me ook wel leuk om te weten van men (ex-)collega's ...


Volgens mij is spelers bannen de leukste bezigheid van mods :p:p:p:p :D:D:D:D:D

Nee dat is werkelijk niet het leukste, het leukste is reacties lezen van spelers (waar al eens de klinkers in de woorden ontbreken) waarvan je denkt: "Is het nu dat woord of dat woord", bij zo'n berichten kan je vaak gewoon zelf een bericht samenstellen :D


Wat ik het leukste vond aan support is het samenwerken met collega's, opzoeken van info om toch dat ene ticket te kunnen beantwoorden, hoe vaak ik daar ook marco of zelfs beta-supporters voor moest lastig vallen, zelf gaan testen enz, maar antwoord zou ik vinden. Een onbeantwoorde vraag gaf mij geen voldoening.
 

DeletedUser

Ik kies dan toch voor de hectiek die soms optreedt. Bijvoorbeeld dat je een uurtje thuis bent en daarin even een wereldrecord aan moet passen (en checken), een nieuw WvW-topic openen en alle berichten lezen. Maar dat is natuurlijk alleen leuk als het lukt :p
 

DeletedUser

spelers uitlachen is toch jullie lievelingsbezigheid ?


@mie;
nu je toch geen mod bent heb ik je geinvited in w6 :p
 

DeletedUser

Bwah het leukste. Volgens mij was dat nog altijd een simpel berichtje terug met "Bedankt" of iets dergelijks. Het uitzoeken kon wel eens leuk zijn, of het oplossen van een bepaalde fout, maar gewoon een simpel bedankje, gaf nog altijd de meeste voldoening.
Daarbij had je ook nog community wedstrijden. Telkens zo je best gedaan en alles zo goed mogelijk verlopen en dan nog altijd commentaar krijgen dat het slecht was, heerlijk. Als er dan ook maar 1 bedankje bij zat, dan kon je weer 100 vervelende berichten lezen :D.
Ook de vele chatgesprekken waren vaak erg leuk. Als die ouwe er dan ook eens was (Svcinc weet het :p), en (rooie) Noor, dan was het sowieso leuk.


Wees er ook maar zeker van dat spelers bannen helemaal niet het leukste is, eerder het stomste. Je moest eens weten wat voor berichten je soms terug kreeg. Ja, ze waren dan wel in fout, maar je wilt wel iedereen aan het spelen houden. Er zijn genoeg spelers gestopt omdat ze geband waren.

Dat lijkt mij ook gewoon de reden waarom je (voor mij toch de belangrijkste reden) mod wordt: Voor de community. Zolang het daarmee goed zit, blijft het modden ook leuk. Er kunnen altijd andere zaken gebeuren, maar zolang de community goed is, is modden een eitje :)
 

DeletedUser1448

Okee :) Leuk om dat allemaal te weten.

Mijn mening was trouwens meer als grap bedoeld :p
 

DeletedUser3874

Ook de vele chatgesprekken waren vaak erg leuk. Als die ouwe er dan ook eens was (Svcinc weet het :p), en (rooie) Noor, dan was het sowieso leuk.

Sttt dierentuin :p Wij waren nog de meest normale mensen daar :p

Okee :) Leuk om dat allemaal te weten.

Mijn mening was trouwens meer als grap bedoeld :p

Velen aanzien die grap als waarheid terwijl dit niet de waarheid is ;) Dan is het al eens goed dat gewoon de werkelijkheid geschreven wordt ookal is het als antwoord op een grap.
 

DeletedUser13404

Fijn het hier eens over te kunnen hebben zonder nog een ban te krijgen ;)
En naar mijn mening is het wel hun hobby, ze vinden het zelfs echt leuk precies!! Ze maken gewoon een sport om op zoveel mogelijk reacties van mij iets op aan te merken er me strafpunten te geven! :cool:
 

DeletedUser

Hmm, ik ben het met Girafi eens, al zal het van persoon tot persoon verschillen. Ik heb altijd gemodereerd met de community in mijn achterhoofd en ben hier ook vertrokken toen de zaken iets minder gezellig werden voor mij. Het is zeker niet het bannen wat zo geweldig is (hoewel ik toch wel een yay-moment had als ik een multi van enkele tientallen accounts greep), ook niet het gevoel van macht wat je hebt bij tegenspraken. Waar ik me wel beter door voel zijn spelers die echt spijt hadden van hun regelovertreding en tot op zekere hoogte zoals svcinc zei de berichten die je soms krijgt die je 4 keer moet lezen en dan moet concluderen dat ze kant noch wal raken :p

O, en uiteraard de kleine dingen, zoals een 'dankjewel' na het beantwoorden van een vraag, of een ticket beantwoorden en afhandelen in minder dan 5 minuten :)
 

DeletedUser

Het allerleukste blijf ik het vinden om een leuke communitywedstrijd in elkaar te zetten :) Wat ik ook leuk vind is onwijs veel werk voor een speler doen en dan een bedankje krijgen (Al is het maar 1 zinnetje) Soms steekt er uren werk in voor een speler en dan kan er nog geen bedankje vanaf.
En tsja, het team blijft ook een erg grote motivatie. Contact met andere mods, eeuwige discussies over dingen. Het is voor mij dan ook nooit leuk om een mod zien te vertrekken, met bijna alle ex-mods had ik echt een ontzettend goede band en veel contact.. die mis ik dan stuk voor stuk.

En bannen? Dat hoort voor mij in het rijtje thuis wat ik het minst graag doe als mod zijnde ;)
 

DeletedUser8307

@Noraly: Waar wacht je nog op om een communitywedstrijd in elkaar te zetten? :p 't Is toch al een tijdje geleden ten slotte. :D
 

DeletedUser12477

Bwah het leukste. Volgens mij was dat nog altijd een simpel berichtje terug met "Bedankt" of iets dergelijks. Het uitzoeken kon wel eens leuk zijn, of het oplossen van een bepaalde fout, maar gewoon een simpel bedankje, gaf nog altijd de meeste voldoening.
Daarbij had je ook nog community wedstrijden. Telkens zo je best gedaan en alles zo goed mogelijk verlopen en dan nog altijd commentaar krijgen dat het slecht was, heerlijk. Als er dan ook maar 1 bedankje bij zat, dan kon je weer 100 vervelende berichten lezen :D.
Ook de vele chatgesprekken waren vaak erg leuk. Als die ouwe er dan ook eens was (Svcinc weet het :p), en (rooie) Noor, dan was het sowieso leuk.


Wees er ook maar zeker van dat spelers bannen helemaal niet het leukste is, eerder het stomste. Je moest eens weten wat voor berichten je soms terug kreeg. Ja, ze waren dan wel in fout, maar je wilt wel iedereen aan het spelen houden. Er zijn genoeg spelers gestopt omdat ze geband waren.

Dat lijkt mij ook gewoon de reden waarom je (voor mij toch de belangrijkste reden) mod wordt: Voor de community. Zolang het daarmee goed zit, blijft het modden ook leuk. Er kunnen altijd andere zaken gebeuren, maar zolang de community goed is, is modden een eitje :)

Bedankt! :unsure:
 

DeletedUser

Bedankt! :unsure:
Dat kan toch wel iets enthousiaster...
:up::up::up:BEDANKT!!!!!!!!:up::up::up:
Misschien ligt het aan mij, maar nu ik hoor dat mie iets meer dan een uur aan het modden is, vind ik het best meevallen :D
Volgens mij zijn er altijd genoeg supportaanvragen en dan moet het gezeik over het forum nog beginnen :p
 

DeletedUser

Dat kan toch wel iets enthousiaster...
:up::up::up:BEDANKT!!!!!!!!:up::up::up:
Misschien ligt het aan mij, maar nu ik hoor dat mie iets meer dan een uur aan het modden is, vind ik het best meevallen :D
Volgens mij zijn er altijd genoeg supportaanvragen en dan moet het gezeik over het forum nog beginnen :p

Hoe bedoel je dit? Bedoel je dat je het werk van Mie wel mee vind vallen of dat het aantal supporttickets dan wel meevalt? Ik begrijp het namelijk niet helemaal :p
 

DeletedUser8307

Hoe bedoel je dit? Bedoel je dat je het werk van Mie wel mee vind vallen of dat het aantal supporttickets dan wel meevalt? Ik begrijp het namelijk niet helemaal :p

Het feit dat ze telkens meer dan een uur bezig was per dag aan de support vindt hij meevallen, heel goed dus bedoelt hij. Denk ik toch :p
 

DeletedUser

Ondanks ik nooit mod ben geweest, vond ik het altijd tof om spelers te bannen. Hetgeen ik niet graag deed was onnozele stomme vragen beantwoorden. :D
 

Deleted User - 486404

Bannen en mensen terechtwijzen zijn de minder leuke kantjes van het moderator zijn. Dat doe ik niet graag maar het is wel nodig als ik zie wat spelers elkaar soms toewensen...

Sommigen lijken te vergeten dat moderators mensen zijn met gevoelens. Ze zijn zo kwaad op een moderator omdat ze hebben horen zeggen dat... of hebben een slechte ervaring van dit... dat is genoeg om een knopje in hun hoofd te laten omgaan en alles op alles te zetten om de moderator in kwestie het zo moeilijk mogelijk te maken. Helaas voor die speler heeft de moderator meer rechten en wint de moderator die machtstrijd.

Of toch niet... als ik het zo moet oplossen dan heb ik in mijn ogen 'het gevecht' verloren. Je macht gebruiken omdat het echt niet anders meer kan. Omdat je geen tijd kan steken in het blijven opnieuw herhalen van dingen omdat de ander het gewoon niet wil snappen. Je kan geen tijd blijven steken in mensen die brutaal of grof blijven en je ondanks je aanmaningen om beleefder te doen blijven beledigen. Je kan geen tijd blijven steken in mensen die zichzelf zo belangrijk vinden dat ze verwachten dat je enkel antwoord geeft wat ze willen en wanneer ze willen... Als je dit toch doet dan gaat dit ten koste van de spelers die netjes en beleefd blijven, hun fouten toegeven, eerlijk de waarheid zeggen en op hun beurt wachten.

Nu ben ik een ontzettend geduldige moderator en omdat ik zo'n hekel heb aan mensen te sanctioneren, heb ik al mensen laten uitrazen in de support. Als moderator hoor je immers boven dat gebrul, eventuele bedreigingen, vernederingen, beledigingen en zelfs chantage te staan. In zo'n geval maan je de speler beter aan om beleefd te zijn, je legt de verantwoordelijkheid om verder te praten in zijn kamp en zo wordt hij meestal beleefd en kalm. Dat doe ik veel liever dan mijn macht gebruiken. Helaas moet het soms, in sommige gevallen kan je echt niet anders...

Het leukste is kletsen met medespelers. Het is gewoon zalig om zo vrienden te maken en leuke gesprekken mee te voeren. Ik wil ook zeggen dat de community fantastisch is! Geef jezelf een schouderklopje, een pluspunt, een applaus of een andere beloning en besef dat jij deel uit maakt van die fantastische community. Iedereen, ook de spelers die het mij lastig maken... ze horen er van mij bij. Het is foutief gedrag dat afgekeurt dient te worden en niet mensen, ongeacht of het nu spelers of moderators zijn. Denk daar dus aan wanneer je al je pijlen zet op een moderator om hem als persoon af te kraken voor iets dat hij foutief gedaan heeft... :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5512

Bannen en mensen terechtwijzen zijn de minder leuke kantjes van het moderator zijn. Dat doe ik niet graag maar het is wel nodig als ik zie wat spelers elkaar soms toewensen...

Sommigen lijken te vergeten dat moderators mensen zijn met gevoelens. Ze zijn zo kwaad op een moderator omdat ze hebben horen zeggen dat... of hebben een slechte ervaring van dit... dat is genoeg om een knopje in hun hoofd te laten omgaan en alles op alles te zetten om de moderator in kwestie het zo moeilijk mogelijk te maken. Helaas voor die speler heeft de moderator meer rechten en wint de moderator die machtstrijd.

Of toch niet... als ik het zo moet oplossen dan heb ik in mijn ogen 'het gevecht' verloren. Je macht gebruiken omdat het echt niet anders meer kan. Omdat je geen tijd kan steken in het blijven opnieuw herhalen van dingen omdat de ander het gewoon niet wil snappen. Je kan geen tijd blijven steken in mensen die brutaal of grof blijven en je ondanks je aanmaningen om beleefder te doen blijven beledigen. Je kan geen tijd blijven steken in mensen die zichzelf zo belangrijk vinden dat ze verwachten dat je enkel antwoord geeft wat ze willen en wanneer ze willen... Als je dit toch doet dan gaat dit ten koste van de spelers die netjes en beleefd blijven, hun fouten toegeven, eerlijk de waarheid zeggen en op hun beurt wachten.

Nu ben ik een ontzettend geduldige moderator en omdat ik zo'n hekel heb aan mensen te sanctioneren, heb ik al mensen laten uitrazen in de support. Als moderator hoor je immers boven dat gebrul, eventuele bedreigingen, vernederingen, beledigingen en zelfs chantage te staan. In zo'n geval maan je de speler beter aan om beleefd te zijn, je legt de verantwoordelijkheid om verder te praten in zijn kamp en zo wordt hij meestal beleefd en kalm. Dat doe ik veel liever dan mijn macht gebruiken. Helaas moet het soms, in sommige gevallen kan je echt niet anders...

Het leukste is kletsen met medespelers. Het is gewoon zalig om zo vrienden te maken en leuke gesprekken mee te voeren. Ik wil ook zeggen dat de community fantastisch is! Geef jezelf een schouderklopje, een pluspunt, een applaus of een andere beloning en besef dat jij deel uit maakt van die fantastische community. Iedereen, ook de spelers die het mij lastig maken... ze horen er van mij bij. Het is foutief gedrag dat afgekeurt dient te worden en niet mensen, ongeacht of het nu spelers of moderators zijn. Denk daar dus aan wanneer je al je pijlen zet op een moderator om hem als persoon af te kraken voor iets dat hij foutief gedaan heeft... :)

niet om het een of het ander he, maar een mod is er om te bannen in 1e instantie toch? Kletsen met de community hoort bij the-west zelf, dat heeft niks met mod zijn te maken, sterker nog je neemt dat soort ervaringen alleen maar mee bij het modden
 
Bovenaan