• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Nieuwe marktfunctie

Voorstel
Het idee is dat er een nieuwe functie komt bij de markt. Ik heb het dan over het opzetten voor, stad, alliantie en openbaar. Mijn idee is dat er nog een functie bijkomt:'vrienden'

Details
Als mensen wat zeldzaams willen kopen en ze zitten buiten je alliantie, dan moet je dit OPENBAAR zetten. Dit is dus erg gevaarlijk voor toevallige diefstal, tegenwoordig lenen mensen veel spullen uit en dat moet dan via openbaar.
Meestal krijg je al een vriendschapsverzoek om bij elkaar te zien wanneer de ander online is zodat het geregeld kan worden, maar het is niet nodig om de hele dag te wachten op die persoon, als je het ook gewoon op de markt voor 'Vrienden' kunt zetten. Al je andere vrienden zullen het lijkt mij niet van de markt jatten, want anders zijn het ook geen vrienden!

Misbruikpreventie
Niets, het is gewoon handiger.
Visuele hulpmiddelen
-

Samenvatting
Het is nu onhandig om spullen die zeldzaam zijn uit te lenen, of andere dingen te verkopen aan bepaalde mensen buiten je alliantie. Met dit kan het al een stuk makkelijker worden, je hebt weinig risico's meer.

Administratie
Is dit idee volgens de richtlijnen voor het posten van een idee? Ja
Heeft dit idee iets te maken met de reeds voorgestelde ideeën? Nee
 

DeletedUser8307

Ik heb al eens voorgesteld dat je een naam kan ingeven, en dat enkel die persoon het dan kan kopen. Echter was dat een slecht idee volgens velen, aangezien een markt meestal wel voor meerdere personen is, en niet enkel voor één persoon.

Ik zou veel liever zien dat je een naam kan ingeven, alleen waren de meesten tegen.

Nu dit idee vind ik logischerwijs ook goed. :)

5/5 :up:
 

DeletedUser1053

Voor uitlenen is dit inderdaad handig, maar je kunt je ook afvragen of de markt hiervoor wel bedoeld is? ;)
 
Oh, als jij de exclusieve set wil halen zonder uitlenen Greatrene, dan wens ik je veel succes, dan ben je nog wel een jaar/2 jaar bezig. Dan heb ik het alleen nog maar over de wapens en niet over de kameel:p
 

DeletedUser8307

Je verdraait z'n reactie, JorDes. :) De markt is er inderdaad niet voor bedoelt, daar heeft GreatRene wel een punt. :) De markt is bedoeld voor het verkopen aan meerdere mensen zoals ik al zei.
 
Je verdraait z'n reactie, JorDes. :) De markt is er inderdaad niet voor bedoelt, daar heeft GreatRene wel een punt. :) De markt is bedoeld voor het verkopen aan meerdere mensen zoals ik al zei.

Vroeger ruilde en leende men elkaar ook toch wel eens wat? Hoe wilde je dat gaan doen? Mss een knop bij die spelers zijn profiel met: handelsverzoek indienen?

En dan kan daarnaast lekker de markt gebruikt worden waarvoor hij bedoeld is. Iedereen blij:D
 
Of een andere extra marktfunctie: waarbij het voorwerp niet voor al je vrienden/alliantie/enz. is maar gewoon alleen voor de persoon wiens naam je invoert. Of meerdere personen, kan ook.
 
Je verdraait z'n reactie, JorDes. :) De markt is er inderdaad niet voor bedoelt, daar heeft GreatRene wel een punt. :) De markt is bedoeld voor het verkopen aan meerdere mensen zoals ik al zei.

Als dit zon groot probleem is, maak je er toch iets aparts van? Ik zie het probleem er niet van als het nu al zo regelmatig gebeurt. Er zijn zoveel dingen ergens niet voor bedoelt, zoals duellanten in FG's, maar die discussie zal ik je sparen. Als je nou elk idee kritiek geeft omdat 'het niet hoort' wil ik je best wijzen op tientallen dingen die niet in het spel horen:) Heb je daar behoefte aan?
 
Oke, ideeën posten is dus ook niets meer waard tegenwoordig, haast een hond die kijkt meer hier. Zo gebeurt er toch niets meer.
 
Bovenaan