• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Duellanten teveel invloed fortgevechten

DeletedUser

Sorry Jordes, maar oneens met jouw stelling.

Iedereen weet dat duellanten zowat de slechtste karakterklasse is. De enige reden dat je hem nog zou kiezen is omwille van deze kritieke treffers. Ga je deze weghalen, heb je helemaal niets meer.
Dat duellanten kritieke treffers maken komt vaak voor. Echter zijn sommige treffers ook "maar" 400 in plaats van 1000. Het doet iets aan die LP bommen die tegenwoordig ook erg in trek zijn. Duellanten VS LP bommen is een goede tactiek. Je moet gebruik maken van de bonussen die je hebt en duellanten kunnen in bepaalde tactieken erg belangrijk zijn.

Dus geen aanpassing aan deze karakterklasse of hij sterft helemaal uit.
 

DeletedUser9667

Hij raakte iets meer 28 treffers en 6 missers, maar ik raak gewoon minder door mn handvaardigheid skills. En zijn gemiddelde was 384 en mijne 360. Dus het valt wel mee hoeveel hoger dat gemiddelde was. En het aantal rondes was 45 en bij mij 55 ;)


Geef mij een gg en ik over klas je record :p.

Maar ik weet wel dat Jordes stiekem jaloers is op de duellanten :cool:? Wrm gaat ie er anders over klagen? :D
Trouwens iemand moet die lp bommen toch aankunnen? :hmf:
 

DeletedUser

Sorry Jordes, maar oneens met jouw stelling.

Iedereen weet dat duellanten zowat de slechtste karakterklasse is. De enige reden dat je hem nog zou kiezen is omwille van deze kritieke treffers. Ga je deze weghalen, heb je helemaal niets meer.
Dat duellanten kritieke treffers maken komt vaak voor. Echter zijn sommige treffers ook "maar" 400 in plaats van 1000. Het doet iets aan die LP bommen die tegenwoordig ook erg in trek zijn. Duellanten VS LP bommen is een goede tactiek. Je moet gebruik maken van de bonussen die je hebt en duellanten kunnen in bepaalde tactieken erg belangrijk zijn.

Dus geen aanpassing aan deze karakterklasse of hij sterft helemaal uit.

Oké, true. Wat is dan de toegevoegde waarde van de avonturiersklasse? Nu jij het toch richting karakterklasses algemeen trekt. Die kans om niet beschoten te worden, niet echt veel toegevoegde waarde.. Als het nou werd, na 2 schoten mist iedereen automatisch.. dan zou het leuk zijn. nu schieten ze(je tegenstander in gevecht) op een ander iemand die achter je schuilt..
 

DeletedUser5740

Okee ik ben het deels eens met Jordes, Ik ben zelf alle karakterklasses geweest en alle bonussen goed uitgetest. Ik vind idd dat duellanten klasse de slechtste is qua bonussen en questen op die ene goed bonus na. Deze bonus is in mijn ogen zelfs te goed. Ik vind dat hij zeker moet blijven, maar miss terug gebracht moet worden naar de 5 %.
Dit is toch ook gebeurd met de bouwers karakterklasse ??? toen men vond dat die teveel bonussen kreeg ? Het is onzin om te zeggen dat die klasse uitsterft, want ik speel veel buitenlandse servers. En het algemene beeld is je hebt soldaten en je hebt duellisten andere karakterklasses worden soms niet eens gerekruteerd meer.

Alleen nog maar duellanten en soldaten. Dat is toch ook niet wat je wilt ?

Niet echt eens.

Ten eerste is fortvechter en duellant even moeilijk te combineren voor een duellant als voor een soldaat.
Vervolgens is er slechts een kans op een kritieke treffers die dan ook beïnvloed wordt door de lp van het doelwit.
En geef toe dat soldaten nog ook wel heel mooi bevoordeeld zijn voor een fg. Mss gerechtvaardigd wegens hun klasse, maar soldaten bestonden ook al toen er nog geen fortgevechten waren...

Klopt, ik ben een duellant maar ik had bij nader inzien toch liever een soldaat geweest. :)

Soldaten is idd de beste alround klasse, maar duellanten hebben nu 1 grootte bonus. En straks kun je fortvechter en duellant erg goed combineren als het allemaal om mikken en uitwijken gaat draaien. ik heb sinds kort weer eens punten op mikken gezet op w7 en meteen heb ik 11 hits 0 missers terwijl ik dat al een half jaar niet meer gehad heb. Dus ze zullen meer hitten en dan is bij een PA duellant 1 keer in de 5 schoten kritiek dus hebben ze veel invloed en exp.

Ik ben een duellant en 1 op de 10 schoten kritiek is niet zo zeer waar.

Soms raak ik er 23 in 1 fg waaronder geen enkele kritiek of soms doe ik er 10 raak waarvan 6kritieke :)

Ik heb in gevecht van 30 rondes ongeveer 6 kritiek als PA duellantje. Dit is wel gemiddeld dus soms zit je er onder en soms er boven.

Robe op w3 zat laatst op 10k+ in zowat de HELFT van de aantal rondes dan waar jij je record mee hebt.. (Gaat snel met 1000+ hits..)
.

Idd, en waar ik me dan zo aan erger is dat met alle respect, robe eigenlijk een noob is in de fortgevechten als je ziet hoeveel hij nog mist. In een battle waar hij 2/3 van zijn schoten mist hit ik net iets meer terwijl ik maar paar schoten mistte......

Ik vind dat de duellantenbonus juist iets doet tegen alle lpbommen. Daar zijn er nu wel heel veel van.
Ik ben het wel met je eens daarom ben ik voor een vermindering van bonus of vermeerdering van de bonussen van andere klasses.

Sorry Jordes, maar oneens met jouw stelling.

Iedereen weet dat duellanten zowat de slechtste karakterklasse is. De enige reden dat je hem nog zou kiezen is omwille van deze kritieke treffers. Ga je deze weghalen, heb je helemaal niets meer.
Dat duellanten kritieke treffers maken komt vaak voor. Echter zijn sommige treffers ook "maar" 400 in plaats van 1000. Het doet iets aan die LP bommen die tegenwoordig ook erg in trek zijn. Duellanten VS LP bommen is een goede tactiek. Je moet gebruik maken van de bonussen die je hebt en duellanten kunnen in bepaalde tactieken erg belangrijk zijn.

Dus geen aanpassing aan deze karakterklasse of hij sterft helemaal uit.

Dit is niet geheel waar want nu zijn andere karakterklasses aan het terug lopen, omdat bijna iedereen of duellant of soldaat begint te kiezen zeker op de echte actieve werelden ( dus niet de nederlandse servers). Bouwers worden nauwelijks meer gekozen, want meeste bouwers doen al soldaten om dan snel naar de fortgevechten over te schakelen. Avoturier ja is misschien handig aan het begin van een wereld voor de quest maar daarna verlies je er eigenlijk alleen maar terrein mee bij fortgevechten, duels of ranking. Dus die mensen kiezen liever soldaat als ze snel willen levelen.


Als ik een oplossing zou moeten voordragen zou het deze zijn:

Maak de kritiekbonus van de duellanten minder en geef ze bijvoorbeeld een andere kleinere bonus er naast zodat het meer evenwicht geeft.

Maak de soldaten bonus wat meer gericht op 1 zaak bijvoorbeeld meer op de fortgevechten en breng dus wapenbonus en tactiekbonus omlaag waardoor hij minder aantrekkelijk wordt voor expnoobjes zoals ik.

Maak de klasse van de bouwer wat sterker bij fortgevechten, zodat het voor een bouwer aantrekkelijker is om na zijn bouw carrière te blijven fort vechten. Ik ben voor vroegere sectorbonus weer terug te brengen in het aantal procenten wat het toen was.

Geef de avoturiers een extra bonus die wat meer op fortgevechten is gericht op dit moment hebben ze er maar 1. Geef ze bijvoorbeeld een bonus gericht op het mikken.
 
Als je een grafiek zou hebben van de werelden welke karakters daarop spelen zou je een steeds sterkere stijging van duellanten zien, op briscoe en arizona zijn er gigantisch veel vergeleken met de basis werelden, Oke op die 2 werelden spelen ook veel meer mensen, maar als er 10 duellanten op je schieten, ongeacht of ze premium hebben is er altijd wel 1 kritiek! Het valt me ook op dat altijd als een duellant voor het eerst op je schiet, die vaak kritiek is, maar dat zal wel een persoonlijke visie zijn. Ik had toen ik nog op arizona speelde eens een fortgevecht, er schoot een duellant op me, wat ik jammer vond al, maar wat er toen gebeurde verbaasde me sterk. Hij schoot 3 rondes op me EN ZE WAREN ALLE 3 KRITIEK, toen had ik al 2,4klp kwijt in 3 rondes van 1 persoon. Op w3 ben ik bouwer en raak daar aardig van me toren, als ik dan een paar rondes op 1 iemand schiet zeg ik het wel eens in de alliantie chat, ik heb die gozer al 1300 schade afgeschoten in me eentje, maar dit is dan verdeeld over 6 schoten! Ik zou dus in 10 schoten hetzelfde kunnen hitten als een duellant in 3 schoten. Degene die op w3 spelen merken ook wel dat er gewoon meer lp nodig is om een FG te winnen, maar de duellanten blijven zo steeds meer voordeel krijgen.. De stijging van lp op w3 loopt wel redelijk snel, dus op andere werelden merk je het verschil misschien niet zo.
Ik snap ook wel dat de duellant anders niet meer zo in trek zou zijn, maar wat dacht je van avonturier dan! In de tegenwoordige werelden zie je steeds minder, hun bonus in FG's is gewoonweg slecht, het werkt voor je zelf alleen voordelig als je vooraan staat of een vlagrun doet, degene achter je die achter je gaat staan omdat ie weinig lp heeft is dan misschien wel de pineut door je av-bonus, in w1 en 2 nam ik beide avonturier, want dat woord spreekt mij wel aan, maar nu heb ik daar echt wel spijt van..... Grotendeels is het er wel mee eens denk ik dat soldaat en bouwer de beste klasses zijn om te kiezen, daarna duellant en daarna avo, maar de enige reden om duellant te nemen zou kritiek zijn, duellant met GG en bajo=400+ gemiddeld in een gevecht, raak je 20 x is dat al 8000 gehit. Op w8 zijn uit de top 5 fortvechters volgens westforts er 3 duellant, 1 bouwer en 1 avo. Duellanten, de fortvechters van de toekomst, let maar op over een tijdje als er veel meer lpbommen zijn gaan de duellanten de FG's domineren, ik wil dit graag voorkomen, want in het begin stonden die duellanten op w8 nog niet eens in de top 15 volgens mij.
 

DeletedUser

Geef mij een gg en ik over klas je record :p.

Maar ik weet wel dat Jordes stiekem jaloers is op de duellanten :cool:? Wrm gaat ie er anders over klagen? :D
Trouwens iemand moet die lp bommen toch aankunnen? :hmf:

Ah echt niet:p Ik verdedig mn record met mn leven:cool:
 

DeletedUser14008

Die duelverandering kan ook werken als een voordeel voor fortvechters, die kunnen zich dan weer beter verdedigen tegen duellanten... Dus op dat punt ben ik het niet met je eens, maar voor de rest wel:)
 

DeletedUser1448

Ik ben het oneens met je. Door de stijging van de lp kan je geen fg meer winnen zonder de kritieke hits van duellanten. Ze krijgen idd mss een voordeel met de update maar de anderen ook (ze kunnen zich beter verdedigen dan). MAAR ik merk wel dat in een fg de speler die de meeste schade doet in 90% van de gevallen een duellant is. Dat vind ik ook overdreven want ze krijgen dan meer lp dan de andere karakterklasses. Daarom ben ik het eens met een paar mensen hier om de kritiekkans te verminderen. (Alhoewel ik op w8 de laatste tijd amper een kritiek heb gedaan, in 10 gevechten van 40 rondes heb ik echt max 5 crits gedaan terwijl ik redelijk vaak raak. Daarom dat ik ook nuggets heb gekocht (lees sponsorpay :p))

Dus langs ene kant vind ik dat de bonus moet blijven maar van de andere kant mag ie verminderd worden.

De bonus van soldaten in een fg vind ik een goede en niet overdreven.
De bonus van bouwers heb je enkel op de BT en niet op de muren, andere toren of ergens anders. Dat vind ik wat weinig waardoor ze de zwakste karakterklasse zijn van een fg

De avos hebben 1 leuke bonus bij fg's maar ik vind toch dat die wat sterker mag zijn (Dat bijvoorbeeld als je 2 schoten incasseer dat ze daarna allemaal gemist worden en niet dat de persoon achter je staat ze opvangt want dan is ie het slachtoffer van de bonus van een medestrijder) Dat vind ik echt onlogisch.
 

DeletedUser

@Giraffi de reden waarom ik duellant ben zijn deze


De snelheid op de kaart stijgt met 10%.
De regeneratie van de motivatie voor duels stijgt met 40%.
Je krijgt 10% meer geld door duels.
In fortgevechten heb je een kans van 10% om een kritieke treffer te maken. Kritieke treffers kosten bovendien 10% van de maximale levenspunten.
Je kunt duels in een straal van 15 minuten uitvoeren zonder dat je hoeft te reizen.
Je volhardend gevechtsinstinct laat je toe om te zien welke vaardigheden en wapen je tegenstander draagt in het duelmenu.


De vetgedrukte dingen is waarom ik duellist ben de gewone dingen mogen er wel zijn maar ik gebruik ze niet veel.

Het oneerlijke is wel dat een duellist 6 +'punten heeft en de andere klasse's maar 5.

@@Is duellant geen fout woord voor duellist?
 

DeletedUser

Als je een grafiek zou hebben van de werelden welke karakters daarop spelen zou je een steeds sterkere stijging van duellanten zien, op briscoe en arizona zijn er gigantisch veel vergeleken met de basis werelden,

schermafbeelding2011102.png

Verder vind ik dat het aantal rondes van een fortgevecht omhoog moet, want er komen steeds meer LP bommen, en sowieso gewoon steeds meer LP (ook van niet LP-bommen).
 

DeletedUser

schermafbeelding2011102.png

Verder vind ik dat het aantal rondes van een fortgevecht omhoog moet, want er komen steeds meer LP bommen, en sowieso gewoon steeds meer LP (ook van niet LP-bommen).

Wat me opvalt is dat er bijna geen avonturiers meer zijn alhoewel je met vallen opzetten snel levelt zodat je als eerste level 120 kan zijn kiezen ze meer en meer voor soldaten.
 

DeletedUser

Quik, volgens mij zie je die tabel een beetje verkeerd.

De groene is greenhorn, de lichtblauwe is avonturier, dus die zijn er juist heel veel.
 

DeletedUser

Wat zijn de percenten dan?

Wat ik ook niet snap is dat er duellanten zijn en dan mindert het opeens???
 

DeletedUser5740

en dat niet alleen gaat hierom mensen die hun data hebben upgeloadt. Meestal zullen avonturiers dit sneller doen vanwege dat zij makkelijker een goede inventaris ontwikkelen. Maar ik weet dat meer dan helft van de spelers waarmee ik speel dat niet doet.
 

DeletedUser10161

ik denk ook dat er nog iets vergeten word door velen van jullie..

die leiderschapsbonus is ook voor andere klasses die bij de soldaat staan.

ik ben het dus ook eens met jordes. 5% zou denk ik beter zijn.
 

DeletedUser

Gaat in mijn ogen nergens over deze discussie

Je maakt op een bepaald punt een keuze, met de voordelen van die klasse en daar doe je het mee. Er verdwijnen dus geen klasses , je kan dat nl niet meer veranderen

en wat is ons (ja ik ben duelliste) grote voordeel nou eigenlijk, alleen maar die kritieke die je soms tijdens een gevecht helemaal niet maakt

En waarom maken wij kritieke? omdat er Lp bommen bestaan, alleen van die bommen , met 7k+ LP, schieten we 1k of meer schade af

in het begin had ik zelfs spijt dat ik gekozen had voor duelliste , ik denk zelf dat een Avo de beste keuze is qua allround ivm hun bonussen in zowel arbeiden als fg's

maar dat zijn alleen mijn gedachten:)
 

DeletedUser14827

jij bent duellant en je doet nooit wat ik zeg, net als fonzzie, de andere duellant in me stad XD

jij bent duellant en wil avo zijn, ik ben avo en wil duellant zijn XD

duellanten zijn er om soldaten aan te kunnen, soldaten zijn er om bouwers aan te kunnen en bouwers zijn er om duellanten aan te kunnen :D
 
Bovenaan