• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Veldslagen (2)

  • Topicstarter Deleted User - 308552
  • Startdatum

Moet dit idee er komen?

  • Ja

    Stemmen: 38 77,6%
  • Nee

    Stemmen: 11 22,4%

  • Totaal aantal stemmers
    49
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Hopelijk komt die veldslag erin want ik vind het een zeer goed idee.
5/5!
 

Deleted User - 308552

Lijkt mij niet eerlijk om het altijd rond dezelfde tijd te doen. Natuurlijk is het handig om het op de tijden te doen wanneer de meeste spelers online zijn. Maar het lijkt mij beter om af te wissellen voor die spelers die dan niet kunnen (hoor ik zelf niet bij maar ik weet van anderen dat ze nooit op fortgevechten rond die tijd komen). ik zou zeggen 60% tussen 20 en 21 uur, en de rest op willekeurige tijden maar niet midden in de nacht want dan komt toch niemand.
ook lijkt het me goed de dagen af te wisselen (ene keer op een maandag, volgende keer op een vrijdag enz.)

Ik vind die afwisselende tijden niet zo handig, dan krijg je bijvoorbeeld een veldslag om 15:00, dan zit een deel van de scholieren die dit speelt (waaronder ik) nog op school en de volwassenen waarschijnlijk op hun werk...

De wisselende dagen lijkt me op zich wel haalbaar, maar telkens zaterdagavond of zoiets lijkt mij handiger.

Mag hier een enquete van gemaakt worden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Moet je ff aan svinc of de simmies of zo vragen.

Maarreh... ik zou het inderdaad op een zaterdag avond doen. half 8 uur denk ik. Dan zijn de meeste klaar met eten en ligt er in ieder geval nog niemand op bed.
 

DeletedUser

even een vraag:

de vaardigheden zijn ook verschuilen/stamina. maar is er dan ook een fort voor aanval en verdediging?
 

DeletedUser

Moet je ff aan svinc of de simmies of zo vragen.

Maarreh... ik zou het inderdaad op een zaterdag avond doen. half 8 uur denk ik. Dan zijn de meeste klaar met eten en ligt er in ieder geval nog niemand op bed.

Zaterdag 5 uur kan ook:p
zo gek veel mensen zullen er toch niet komen XD
 

DeletedUser4763

heel leuk idee :) , zou ook leuk zijn als we het een beetje historisch maken zoals noord en zuid .
ook zou het kaartje moeten veranderen in de vorm van de VS als dat mogenlijk zou zijn.
een veldslag zou dan gemarkeerd kunnen worden met de 2 vlaggen gekruist (unie vlag en confederate vlag)

nieuwe beroepen
-artillerist (bedient het kanon)
-infanterist (landmacht)
-cavallerist (soldaat te paard)

elke groep heeft natuurlijk zijn sterke en zwakke punten in een gevecht

-bushwackers (npc) dit was een groep die geen vaste loyaliteit hadden naar beide groepen en waren gespecialiseerd in camoflage, survelliance, and tactical manuevers and suprise attack
 

Deleted User - 308552

even een vraag:

de vaardigheden zijn ook verschuilen/stamina. maar is er dan ook een fort voor aanval en verdediging?

Nee, er is geen fort, maar 1 van de partijen valt aan (dat wordt beslist wanneer het gevecht wordt aangemaakt).
 

DeletedUser8116

4/5

ik zie op dit moment wel een nadeel met die bonussen. de spelers krijgen nu een bonus als ze in hun kamp blijven. ik ben bang dat er tijdens zo'n veldslag een beetje over en weer geschoten word, maar dat er geen grote aanvallen komen. bonussen kun je beter geven doormiddel van het landschap, bijvoorbeeld beekjes, heuvels, bossen. eventueel een paar kleine boerderijtjes erbij.

daarnaast moet er ook iets zijn in het vijandige kamp wat de tegenpartij graag wil hebben. dan krijg je meer die bestormingen die ze vroeger ook hadden. (2 legers die op elkaar afrennen)

verder een goed idee!
 

Deleted User - 308552

Dat met die bonussen klopt, maar om te winnen, moet je of het vijandige kamp veroverd hebben of je moet alle tegenstanders KO krijgen, ook lijkt het mij wel een goed idee om een soort van "range" in te bouwen, zodat je niet vanaf het ene kamp het andere kan beschieten.
Om te winnen, moet je dus de confrontatie aangaan.

En over de bonussen door het landschap, daar ben ik mee aan het werk.
 

DeletedUser

5/5

Misschien dat je ook zoiets hebt als sabels dat als je dichtbij staat neit shciet maar bijv. hem in je sabel ragt :p
 

DeletedUser8307

Ik vind het zeker geen slecht idee. Voor (En dus ook "Ja" gestemd)
 

DeletedUser

Ik vind dat dit ook moet door gaan . 5/5
En ik vind wat eerder ergens werd gezegd, dat er nog aparte beroepen komen ook een goed idee! Dit moet echt door gaan!:north:
 

Deleted User - 308552

>
nieuwe beroepen
-artillerist (bedient het kanon)
-infanterist (landmacht)
-cavallerist (soldaat te paard)
<

Ik denk dat we geen artillerie moeten nemen, dan is het namelijk minder leuk, je zet twee stappen en word neergemaaid... :blink:

Ik vind infanterie en cavalerie wel een goed idee

>
-bushwackers (npc) dit was een groep die geen vaste loyaliteit hadden naar beide groepen en waren gespecialiseerd in camoflage, survelliance, and tactical manuevers and suprise attack
<

Wat ik net heb bedacht, is dat je kan kiezen of je wel of niet schiet, als je in een bosje staat en niet schiet, ben je niet zichtbaar, dan kun je dus hinderlagen leggen, als je plotseling wel gaat schieten, kan de tegenstander hier niet direct op reageren, en heb jij dus een extra schot kunnen lossen met het voordeel dat je dichterbij bent en dus een hogere trefkans hebt, tel hierbij een mogelijke critical hit op en je hebt een tegenstander met zn drieen al gauw ko :D.
 

DeletedUser

die bushwackers, waren gewoon spionnen :p
heb je dus weinig aan, cavelerie en infantrie etc. vind i echt heel slecht :p
 
Bovenaan