• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Sleutels

DeletedUser10818

Ja maar er werd toch gezegd dat de spookstad met de derde sleutel te maken had. En er is ook een vuurgevecht waar maar 1 speler het overleefd
 

DeletedUser

volgens mij heeft de spookstad er niets mee te maken, alleen kun je er wel een hint over de sleutels krijgen.
 

DeletedUser

- The vultures are a plague here. I can see them circling out in the desert. Maybe I should investigate what the pests are so interested in?

waar was dit ook alweer een hint voor? :rolleyes: ik weet alleen nog dat hij niet voor de sleutels was maar voor iets anders.
Dessert==>lijken bestelen

- I found a good map while exploring, though the snakes have proven troublesome! I wonder why there is a big X marked on it?

deze is voor pasen, daar moet je voor verkennen en dit is er een hint voor.
Klopt, die is teveel gecopy-paste

- The body of a dead solider you say! I had better look for a battlefield I guess.
dit is volgens mij de enigste hint waar je iets aan hebt in de zoektocht.
Lijken bestelen

- I heard the key can be found

volgens mij is dit gewoon een feit ..
Waarom?

- It looks like I am not the only one that found the Ghost Town. I hear there is a special key to be found here

volgens mij leid dit gewoon naar die tip over de sleutels?
Allemaal ineengestoken voor milk-cow verhaal te bevestigen ;)

Hier blijf ik toch bij ze, dit was gewoon een april grap ;)
 

DeletedUser

volgens mij heeft de spookstad er niets mee te maken, alleen kun je er wel een hint over de sleutels krijgen.

Jep lijkt mij ook, die twitter hints zijn de hele tijd vaag en onbegrijpelijk.
Alleen van de dead solider hint is bevestigd dat hij over de sleutels gaat (voor zover dat geen 1 april grap was).
 

DeletedUser

ik denk alleen die van milk cow, voor de rest volgens mij niet. en als je ook ziet dat er behoorlijk wat landen mee bezig zijn lijkt het me niet logisch.
 

DeletedUser

Inmiddels heb ik mn ideen wat verder uitgewerkt tot hoe ik denk dat het moet:

Dit is vooral gebaseerd op de eerste 2 hints:

en

Volgens mij was er dus een soldaat van een confederatie. Hij heeft ergens de 3e sleutel vandaan en komt een vrouw tegen in een saloon en laat haar de 3e sleutel zien. Vervolgens gaat hij door naar zijn legerkamp. Ook daar gaat hij weer naar de saloon en ontmoet daar onder andere Jack. Ze plegen samen een overval en dan komen ze dus bij een (fort)gevecht terecht. Hier besluiten ze dus de (verdedigende?) partij te helpen, die in de minderheid is. Jack blijft als enige over en vindt bij een van zijn kamaraden de 3e sleutel.

Ik denk dat hierbij synoniem staat voor Jack en dat je dus het volgende moet doen:
1. een dag niet duelleren
2. de arbeid postkoets overvallen doen. bij die arbeid staat namelijk de tekst: "In de saloon ontmoet je twee taaie venten. Ze zoeken nog een derde man voor hun plan.", maar eventueel overval is ook een optie
3. vlag van de confederatie dragen (hoewel er wel wat in de whiskeytheorie zit, maar denk dat die te ver gezocht is)
4. meedoen aan een fortgevecht, verdedigen en zorgen dat die kant in de minderheid is en dan als enige overblijven

En ook eventueel (niet zo zeker van:(
5. Na het fortgevecht lijken bestelen
6. geen wapen of revolver nr1 dragen

Wat denken jullie hiervan?

Waardevolle bijdrage Hytres. Toch heb ik nog mijn bedenkingen.

Op dit forum is verschillende keren betoogt dat een combinatie van achter elkaar volgende arbeiden onwaarschijnlijk is. Ik kan de posts nu even niet vinden, maar als reden werd overbelasting van de server opgegeven. Ik weet niet of we er wat mee kunnen, maar ik probeer hieronder maar eens te beredeneren hoe de programmeurs zoiets in het spel kunnen verwerken.

Stel er moeten 4 arbeiden (A, B, C en D) in de juiste volgorde achter elkaar uitgevoerd worden. Je hebt dan 2 manieren om dan dit raadsel in het spel te programmeren.
1. Na (of tijdens) het uitvoeren van arbeid D wordt een programmaatje gestart dat controleert welke arbeiden je ervoor hebt uitgevoerd.
2. Na het uitvoeren van arbeid A wordt een variabele A "aangezet". Na het uitvoeren van arbeid B wordt gecontroleerd of variabele A aanstaat, is dat het geval, dan wordt variabele B aangezet. Enzovoorts totdat met variabele D de sleutel gegeven wordt. Wordt echter een andere arbeid uitgevoerd, dan worden de variabelen A, B en C weer gereset.

Ad 1. Eerlijk gezegd lijkt het me inderdaad onwaarschijnlijk dat het op de eerste manier in het spel geprogrammeerd is. Voorop gesteld dat die informatie beschikbaar is, moet die dan ook door dat programmaatje doorzocht worden. Dit vergt inderdaad erg veel rekentijd.

Ad 2. De tweede manier is gemakkelijker te programmeren en vergt per keer dat het uitgevoerd moet worden veel minder rekencapaciteit. Het programmadeeltje, moet echter bij de start van elke arbeid gerund worden. En dat betekent weer dat er veel rekencapaciteit nodig is.

Als spelprogrammeur zou ik proberen aan te sluiten bij bestaande onderdelen van het spel. Ik zie de volgende mogelijkheden:
- producten die geëquipeerd zijn
- producten die in de inventaris zitten
- bestaande spelvariabelen
- mogelijk een lijst van arbeiden die reeds uitgevoerd zijn (als dit bijgehouden wordt)

Als ik dan de ideeën van Hytres probeer te vertalen naar het spel, krijg ik het volgende:
1. een dag niet duelleren
Zou ik als programmeur controleren met de duelmotivatie. Dus motivatie voor duels = 100 %.

2. de arbeid postkoets overvallen doen.
Kan ik als programmeur op twee manieren wat mee:
- De arbeid uitgevoerd hebben (als dit per speler wordt bijgehouden)
- Het bijbehorende product (pakket, of damessierraden voor overval) in je inventaris hebben

3. vlag van de confederatie dragen
Lijkt me duidelijk.

4. meedoen aan een fortgevecht, verdedigen en zorgen dat die kant in de minderheid is en dan als enige overblijven
Is goed te programmeren, hoewel ik er aan twijfel of je als énige moet overblijven.

Ik kan bovenstaande nog niet uitvoeren, maar het lijkt me de moeite waard om uit te proberen. Wie heeft dus een pakket (postkoets overvallen), de damessierraden (overval) en de vlag van de confederatie in zijn inventaris en wil bovenstaande eens uitproberen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

is geen probleem voor mij op w5, alleen dames sieraden en pakket en vlag van de confederatie word moeilijk. dus ik zal eerst is een vlag zoeken want die heb ik als enigste nog niet, en dan voor de vele fortgevechten gaan overvallen of postkoetsovervallen. dan hopen dat ik aan de verdedigende kant vecht, in de minderheid ben en win :p
 
Ik heb al die producten in mijn inventaris. Ik wil ook wel proberen een fortgevecht te winnen, terwijl mijn zijde in de minderheid was.
 

DeletedUser905

Verdedigende kant kiezen. Of ergens afgelegen met een paar personen dit uitproberen.

Je doet 3 tegen 2 ofzo, de rest word aangewezen als deserteur. 3 aanvallers met weinig LP, 1 verdediger met gemiddeld LP, en 1 verdediger die veel LP en goede stats heeft.

Dan zorgen dat die beste speler op z'n karakterklassetoren staat, de andere verdediger verdedigd hem/haar. Als het goed is zal het na een aantal rondes 1 vs 2 of 1 vs 1 zijn. Dan hoeft de beste alleen nog maar te winnen.

PM me ingame indien jullie dit willen uitvoeren ;) Ik ben graag bereid mee te werken.

Edit: Als jullie dit op w5 willen testen, ik ben puur verschuilen en zou dus kunnen aanvallen als makkelijk doelwit. Andere werelden natuurlijk ook mogelijk. w4 puur fortstrijder, kan ik mss proberen met de vlag van de confederatie. (Moek alleen nog ffkes vinden :p). Nogmaals, pm me.
 

DeletedUser

Verdedigende kant kiezen. Of ergens afgelegen met een paar personen dit uitproberen.

Je doet 3 tegen 2 ofzo, de rest word aangewezen als deserteur. 3 aanvallers met weinig LP, 1 verdediger met gemiddeld LP, en 1 verdediger die veel LP en goede stats heeft.

Dan zorgen dat die beste speler op z'n karakterklassetoren staat, de andere verdediger verdedigd hem/haar. Als het goed is zal het na een aantal rondes 1 vs 2 of 1 vs 1 zijn. Dan hoeft de beste alleen nog maar te winnen.

PM me ingame indien jullie dit willen uitvoeren ;) Ik ben graag bereid mee te werken.

Edit: Als jullie dit op w5 willen testen, ik ben puur verschuilen en zou dus kunnen aanvallen als makkelijk doelwit. Andere werelden natuurlijk ook mogelijk. w4 puur fortstrijder, kan ik mss proberen met de vlag van de confederatie. (Moek alleen nog ffkes vinden :p). Nogmaals, pm me.

3 VS 2 is heel moeilijk. Als je mensen de rang verrader geeft, wilt dit niet zeggen dat ze niet meedoen. Ze doen dan gewoon niet mee als het fort zijn maximale aantal deelnemers heeft bereikt.
 

DeletedUser

w5 is denk ik te actief, veel te veel mensen die zullen komen.

ik dnek eerder uit proberen op w2 ofzo? ik doe iig ook graag mee dan.
 

DeletedUser

Ik ook. Ik ben er gedeeltelijk fortvechter, maar helaas kom ik niet zo vaak aan vechten toe :(:p
 

DeletedUser

He bah, w5 is mijn favoriet. Lukt een gevecht van 3 vs 2 echt niet als het een afgesproken aanval is waarbij duidelijk door beide kanten wordt aangegeven dat niemand moet komen.
 

DeletedUser

Voor een fortgevecht op W2 kom ik ook wel opdagen, ik ben een prima schietschijf :D.
 

DeletedUser1003

Doordat er weinig gevechten om w2 zijn, trekken gevechten daar juist veel spelers van buitenaf. Ik denk dat als jullie wat willen proberen, jullie het dan beter tijdens een massa-fortgevechtavond op w1 kunnen doen.

Verder mis ik de laatste tijd toch een beetje de keuzeopdrachten in de verschillende theorieën. Aangezien er geen tijdsbeperking is om de sleutel te vinden, verwacht ik dat er wel een keuzeopdrachtenbeperking aan zit.

Bij Hernando had de naam van de opdracht "goudhandel" betrekking op het wapen dat er uiteindelijk te vinden was. Mocht er een keuzeopdracht van kracht zijn, dan lijkt het me vrij aannemelijk dat dit dan "De veroveringstocht van de spoorweg" betreft. Stel dat het veelgenoemde Younger's Revolver het te verdienen wapen is, dan lijkt mij dat "Geld op wielen" (bekend als trein- en postkoetsovervaller) meer op hem van toepassing is dan "Bescherm de burgers!"
 
Je kunt toch ook gewoon op het fortprofiel zetten dat dit een test is voor een belangrijk voorwerp ofzo. Gwoon een paar duellanten erbij zetten die alle mensen flauw laten vallen die zich aanmelden, maar dat niet mogen.
 

DeletedUser

Of misschien op een een of ander onmogelijk tijdstip:p

Anyway, ik denk dat de beste suggestie nog steeds is om het op een massafortgevecht-avond te doen:)
 

DeletedUser

als het op w1 is wil ik wel meedoen, op w2 ook
geef me dan maar een seintje
maar zo een massafortgevechtavond lijkt me ook het beste
alhoewel ik het sterk betwijfel dat je als enige moet overblijven voor de sleutel
 
Bovenaan