• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Minigame: rodeo

Vind jij dit een goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 31 91,2%
  • Nee

    Stemmen: 3 8,8%

  • Totaal aantal stemmers
    34
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Dag mensen

Mijn idee is om een rodeo te zetten , de rodeo moet een Arena voorstellen net buiten Het fort (om forten belangrijker te maken).

niveaus + medailles
Als je op die tent klikt krijg je (net als je gaat slapen de keuze uit 5 niveaus ).


In het begin kan je alleen niveau 1 doen, als je dat 10 keer opnieuw volhouden langer dan 10 sec. krijg je een medaille,"de stieren temmer", (als iemand plaatjes wil maken, het zou er als een mannetje dat op een kalf stiertje zit moeten uitzien) .

Dan krijg je toegang tot niveau 2 dit moet je 25 keer volhouden (en het is uiteraard moeilijker), als je dit hebt gedaan krijg je toegang tot niveau 3 hier krijg je wel geen medaille voor.

Bij niveau 3 geld hetzelfde als bij niveau 1, alleen moet je het 100 keer volhouden, maar dan krijg je toegang tot niveau 4 en krijg je een medaille,
"de rodeo temmer", (het zou er moeten uitzien als een mannetje dat op een grote stier zit).

Bij niveau 4 moet je het 250 keer volhouden .
Hierdoor krijg je toegang tot niveau 5 maar geen medaille,

Als laatste, bij niveau 5 moet je het 500 keer volhouden en dan krijg je de gouden medaille, "de buffel temmer", (dit zou er moeten uitzien als een mannetje dat op een grote stier zit en in de lucht word gegooid maar de stier nog wel vast heeft).

prijzen + verliezen
als je aan rodeo gaat doen verlies je 8 actie punten + levenspunten (dit moeten de dev's bepalen).
Maar je kan natuurlijk ook van alles winnen, je krijgt altijd ervaringspunten (ook dit moeten de dev's maar uitzoeken hoeveel) en je mag een prijs kiezen uit een schap, alleen dingen die je in de winkels kan kopen (dus geen edele wapens...).
De prijs van de prijzen op het schap hangt af van de tijd + het niveau dat je op de stier hebt gezeten


Besturing
de besturing is met de pijtoetsen, je moet naar de andere kant bewegen dan dat de stier beweegt, hoe langer je op de stier zit hoe moeilijker, maar hoe hoger de prijzen. Ook hogere niveaus zijn moeilijker, maar daar krijg je dan ook weer meer prijzen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6456

je bedoeld net zoiets als het poker dat er volgens de dev's in gaat komen?
 

DeletedUser

Beetje principe van fortgevechten maar dan rodeo duels. :D
Klinkt goed. Moet alleen beter uitgewerkt worden dan.
 

DeletedUser6456

heb je al een idee, over prijzen, toegangsprijzen enz. daar al het voortbestaan van je idee wss van afhangen(en van de dev's natuurlijk)
 

DeletedUser

heb je al een idee, over prijzen, toegangsprijzen enz. daar al het voortbestaan van je idee wss van afhangen(en van de dev's natuurlijk)

daarvoor wilde ik jullie hulp inroepen,

ten eerste:
worden het rodeo wedstrijden tegen elkaar of tegen computer ventjes

ten tweede:
moet het actiepunten kosten om aan een rodeo wedstrijd deel te nemen

ten derde:
kost het geld om aan een rodeo wedstrijd deel te nemen

ten vierde:
verlies je levenspunten met zo'n rodeo wedstrijd, zo ja (hoeveel)

ten vijfde:
wat kan je winnen ?

ten zesde:
kunnen rodeo wedstrijden in opdrachten worden verwerkt

ik vond het moeilijk om dat alleen te beslissen,
en ik wist niet goed hoe of wat, dus als jullie mij hiermee willen voorthelpen zou ik jullie dankbaar zijn, dan zal ik een afgewerktere versie nogmaals versturen
 

DeletedUser

1. Kan je dan zelf kiezen denk ik?
2. Lijkt mij wel.
3. Misschien, maar vind ik niet zo'n goed idee.
4. Ja, ligt aan de moeilijkheidsgraad en hoe lang je er op zit.
5. Wapens en geld.
6. Kan wel, maar denk dat, dat een beetje moeilijk gaat.

Ik wil wel verder helpen en ik vind het een leuk idee, maar ben bang dat er nooit in gaat komen.
 

DeletedUser

1. Kan je dan zelf kiezen denk ik?
2. Lijkt mij wel.
3. Misschien, maar vind ik niet zo'n goed idee.
4. Ja, ligt aan de moeilijkheidsgraad en hoe lang je er op zit.
5. Wapens en geld.
6. Kan wel, maar denk dat, dat een beetje moeilijk gaat.

Ik wil wel verder helpen en ik vind het een leuk idee, maar ben bang dat er nooit in gaat komen.

bedankt, maar waarom denk je dat ?

en rodeo gaat geen geld meer kosten, en de prijzen zijn leuk bedacht, misschien ook kledij.

en zou er een minimum level op moeten worden gezet ?

(per niveau)
 

DeletedUser

Misschien zou je er een soort activiteit van kunnen maken.
Om een bepaalde tijd een toernooi.

Net zoiets als paardenracen,
Je kunt er geld op inzetten wie er wint!~
Degene (Of meerdere) die wint/winnen krijgt/krijgen 1 op zoveel van het ingezette geld.
Ik geval van meerdere, wordt het geld eerlijk onder hun verdeeld.
 

DeletedUser

ten eerste:
worden het rodeo wedstrijden tegen elkaar of tegen computer ventjes

ten tweede:
moet het actiepunten kosten om aan een rodeo wedstrijd deel te nemen

ten derde:
kost het geld om aan een rodeo wedstrijd deel te nemen

ten vierde:
verlies je levenspunten met zo'n rodeo wedstrijd, zo ja (hoeveel)

ten vijfde:
wat kan je winnen ?

ten zesde:
kunnen rodeo wedstrijden in opdrachten worden verwerkt

ik vond het moeilijk om dat alleen te beslissen,
en ik wist niet goed hoe of wat, dus als jullie mij hiermee willen voorthelpen zou ik jullie dankbaar zijn, dan zal ik een afgewerktere versie nogmaals versturen

1 mag je kiezen denk ik
2 ja misch. 20/30
3 ja misch. $100 ofzo
4 ja als je verliest mischien de helft van al je levenspunten
5 kleren/wapens/misch. een rode doek ofzo
6 Moet je aan de ontwerpers vragen denk ik

Hopelijk heb je wat aan mijn mening:D
Aliebaba

Grtzz..
Smily.:)
 

DeletedUser

ten eerste:
worden het rodeo wedstrijden tegen elkaar of tegen computer ventjes

ten tweede:
moet het actiepunten kosten om aan een rodeo wedstrijd deel te nemen

ten derde:
kost het geld om aan een rodeo wedstrijd deel te nemen

ten vierde:
verlies je levenspunten met zo'n rodeo wedstrijd, zo ja (hoeveel)

ten vijfde:
wat kan je winnen ?

ten zesde:
kunnen rodeo wedstrijden in opdrachten worden verwerkt

ik vond het moeilijk om dat alleen te beslissen,
en ik wist niet goed hoe of wat, dus als jullie mij hiermee willen voorthelpen zou ik jullie dankbaar zijn, dan zal ik een afgewerktere versie nogmaals versturen

1 mag je kiezen denk ik
2 ja misch. 20/30
3 ja misch. $100 ofzo
4 ja als je verliest mischien de helft van al je levenspunten
5 kleren/wapens/misch. een rode doek ofzo
6 Moet je aan de ontwerpers vragen denk ik

Hopelijk heb je wat aan mijn mening:D
Aliebaba

Grtzz..
Smily.:)



oke ik heb al iets gevonden denk ik

1) je mag het kiezen, er zijn vijf verschillende niveaus van computers, plus een competitie lijst, daar moet je geld inzetten,(dit moeten we nog wel uitdenken want dan zijn er van die mensen die zo geld verhandelen ma ja)

2)een rodeo kost 8 actie punten

3)dit wordt afgelast

4)hangt af van het niveau ,(wordt later uitgedacht)

5)er komt een soort "keuze" schap waaruit je kan kiezen (bv.wapens,kleren + een beetje ervaring, GEEN speciale wapens en ook geen dingen die je alleen maar kan vinden), dit wordt gegeven naar niveau en naar hoe lang je erop hebt gezeten

6) dat zal na verloop van tijd worden uitgedacht, als het in opdrachten bruikbaar is zal dat worden gedaan anders niet.

zo alvaste bedankt voor de reeds ingekomen meningen, maar wat vinden jullie al van dit ? is het al goed ?
 

DeletedUser

Ik denk dat we alles in feiten dan weer uitgewerkt op een rijtje moeten zetten.
 

DeletedUser

hier een uitgewerktere versie:

rodeo:
vanaf vrijdag 24:00 tot en met zondag 24:00
rodeo zal dan in een tent, net buiten de stad te doen zijn (ELKE stad krijgt een rodeo tent, afgezien spook steden en pioniers steden).

niveau's
:
niveau 1: zal het enige niveau zijn dat je in het begin kan doen,
maar nadat je tien keer niveau 1 hebt gedaan en elke keer langer als 10 sec erop hebt gezeten (met andere woorden dat je tien keer won) krijg je een medaille, (de naam van de medaille moeten we nog kiezen). als je deze medaille hebt mag je naar niveau 2 (niveau 1 kan je wel blijven spelen)

niveau 2
:hier is het hetzelfde liedje als boven alleen moet je 50 keer winnen voor de nieuwe medaille en naar niveau 3 te gaan

niveau 3:hier moet je 100 keer winnen voor nieuw niveau+medaille

niveau 4:hier moet je 250 keer winnen voor nieuw niveau + medaille
en als je niveau vier beïndegd mag je ook tegen andere spelers strijden .

niveau 5:hier moet je 500 keer winnen, dan krijg je (misschien een nieuwe opdracht) en een medaille.

prijzen:
de prijzen als je dat tegen de computer doet zijn simpel, een soort rek waar je uit mag kiezen (hangt af van niveau en hoe lang je erop hebt gezeten).

tegen andere spelers:
je kan hen uit dagen voor een rodeo 'duel' met een rodeo duel kan je eer winnen, er komt dan een nieuwe ranglijst voor de rodeo (hoe meer eer hoe hoger je natuurlijk in de ranglijst staat) en er is ook ervaring te winnen (als dat goed is) , als je bent uitgedaagd voor een rodeo en je weigert verlies je acht actie punten, de uit dager verliest dan niets, maar wint ook niets. als je dat aanneemt dan komt er natuurlijk een duel (je krijgt een bericht van "je bent uitgedaagd voor een rodeo duel" als je dat aanneemt ga je naar je stad, als je weigert doe je gewoon voort je arbeid - die acht actie punten

levenspunten verlies:
standaard verlies je 200 levenspunten x het niveau : (2x de tijd dat je er op hebt gezeten) x 10
er is ook nog een kans dat je GEEN levenspunten verliest, je moet namelijk een getal raden tussen 1 en tien raad je het juiste verlies je niets

zo wat vinden jullie ervan ? :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Het levenspuntenverlies vind ik onzin met een getal onder de tien.
Ik bedoel, als je van een echte wilde hengst afvalt en je breekt je been, mag je dan een cijfer onder de tioen raden, en is het dan weer over als je de goede hebt? Vind ik een beetje raar. Ik vind dat je dat laatste moet schrappen.

Verder vind ik het een leuk idee :)
 

DeletedUser

je hebt toch maar drie kleuren medaile:confused:

Brons, Zilver en Goud:confused:

Dit ff mijn mening:D
 

DeletedUser

hier een uitgewerktere versie:


prijzen:
de prijzen als je dat tegen de computer doet zijn simpel, een soort rek waar je uit mag kiezen (hangt af van niveau en hoe lang je erop hebt gezeten).

levenspunten verlies:
standaard verlies je 200 levenspunten x het niveau : (2x de tijd dat je er op hebt gezeten) x 10
er is ook nog een kans dat je GEEN levenspunten verliest, je moet namelijk een getal raden tussen 1 en tien raad je het juiste verlies je niets


ik denk dat je deze dingen beter aan het toeval over kunt laten, netzoals de andere dignen in het spel.


verder ist een leuk idee :)
 
Bovenaan