• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Calculator Tools

DeletedUser

ik ben bang dat het niet in mijn tool zit, maar in de forumule ..

als kolen 37% is per half uur heb je 63% kans op geen kolen te vinden.

aangezien 2u = 4x een halfuur is, is de kans dat je geen kolen vindt 0,63^4 = 0,15752961

Je hebt dan dus 15,7% om geen enkele kool te vinden
op 2 uur heb je bijgevolg 100%-15,7% om wel en kool te vinden dus op 2 uur met een vindkans van 37% heb je 84,2% kans om wél een kool te vinden

de vind kans is dus 100% / half uur. Dus de kans om geen suikerriet te vinden is 0%.

0^ de hoeveelste dan ook is altijd 0. dus ook als je 0^0.3 (voor de 10 min) komt daar 0 uit, en heb je volgens de forumule altijd een vind kans van 100%.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Dan is het de helft van de tijd oli4g ;)

100% per 30 min, met premium is dat 150% elke 30 min

150% / 3 = 50% per 10 min.

wie zegt dat die eerste 100% effectief 100% is en niet 150% ;)

ik heb op w6 overlaatst 8 uur suikerriet gehakt per 10 min en had er elke 10 min 1 suiker..
 
Ik ga het eens uittesten op w4 :)

Morgen krijg je de resultaten, met wss een screentje dat ik in 10 min geen suiker vind (met premium)
 

DeletedUser

ik ben bang dat het niet in mijn tool zit, maar in de forumule ..



de vind kans is dus 100% / half uur. Dus de kans om geen suikerriet te vinden is 0%.

0^ de hoeveelste dan ook is altijd 0. dus ook als je 0^0.3 (voor de 10 min) komt daar 0 uit, en heb je volgens de forumule altijd een vind kans van 100%.

Ik weet niet waar je dat citaat van geciteerd hebt, aangezien de koppeling ontbreekt, maar bij kansrekenen moet je onder andere uitgaan van volgordes en aantal mogelijke volgordes en allerlij zooi dat et de moeite niet meer waard is om voor meer als 1 uur uit te rekenen :p

simpele formule om uit te rekenen voor ten minste 1 product:

1-( kans om geen product te vinden ^ aantal halve uren )

Uitgewerkt op kranten, ( zonder premium )

als je n half uur werkt heb je 60% kans op één krant, dus dat is 40% kans op geen krant:

1-(0,4^1)= 0,6
eej dat klopt nog :rolleyes:

bij 1 uur:

1-(0,4*2)=0,84
dus das al 84% kans op tenminste één krant ( dus je hebt ook nog kans op 2 kranten! :p )

bij 2 uur:

1-(0,4*4)=0,9744
dus das al 97,44% kans op tenminste één krant ( dus nog altijd kans op 2, 3 of 4 kranten! )

Kans dat je elk half uur iets vind is natuurlijk net andersom, dan ist gewoon:

kans dat je een product vindt^aantal halve uren= kans

aangezien motivatie geen invloed heeft op de kans om producten te vinden kun je zo dus vrij makkelijk uitrekenen hoeveel uren je ongeveer nodig zult hebben om een redelijke kans te maken op je product :)
 

DeletedUser

dat is het zelfde :p


vul die van jou maar eens in met 100%

1 - (0^0.3) = 1
1 - (0^1) = 1
1 - (0^2) = 1
1 - (0^4) = 1

er blijft dus altijd 100% uit komen ..
 

DeletedUser

Daarom moet je bij die de omgekeerde vorm gebruiken van de formule :p
waarbij je de kans berekend wel iets te vinden :)

zet je gewoon een conditie neer dat als de ingegegeven kans 100% is, dat de formule voor wel vinden gebruikt wordt. ( Al snap ik niet dat iemand bij een vindkans van 100% een calculator wil gebruiken maar goed :p )
 

DeletedUser

Van wegen een stroomstoring en een half defecte ups is de website een kleine 1.5 uur uit de lucht geweest, maar hij is er weer!

Excuses voor het ongemak
 

DeletedUser

Foutje gevonden maarten

heb 10 min suikerriet plukken gedaan en geen product gekregen (100%)

ingegeven op je site:

10 minuten Duur
100% Vindkans
Als je deze arbeid doet heb je een vind kans van: 100%


als je me niet gelooft zorg ik voor een screentje


moet ik ook een paar spellingsfoutjes eruit halen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

ik weet het ... maar dat foutje zit in de forumule, maar verder werkt hij volgens mij wel ..
 

DeletedUser8116

die 100% geld volgens mij voor een half uur werken.
Als je 2 uur lang suikerriet hakt dan krijg je altijd 4 hoopjes suiker. er gaan 4 halve uren in 2 uren, per half uur krijg je dus 1 hoopje suiker.

De kans dat je suiker vind met 10 minuten werken is naar mijn idee iets van 33,3% omdat er 3 X 10 minuten in een half uur gaan.
 

DeletedUser

die 100% geld volgens mij voor een half uur werken.
Als je 2 uur lang suikerriet hakt dan krijg je altijd 4 hoopjes suiker. er gaan 4 halve uren in 2 uren, per half uur krijg je dus 1 hoopje suiker.

De kans dat je suiker vind met 10 minuten werken is naar mijn idee iets van 33,3% omdat er 3 X 10 minuten in een half uur gaan.


maar zo zit de formule niet in elkaar ...
 

DeletedUser

ja, in principe werken de kansen voor een half uur. De kans om minstens één voorwerp te vinden dat 70% vindkans heeft, is in een heel uur 70% + (30%*70%)

Maar als je van een half uur terug moet rekenen zal dat wel moeilijkheden opleveren, want de enige manier om in 30 minuten 100% kans te hebben is dat 10 minuten ook 100% kans moeten hebben, wat dus niet is. Het zit dus niet zo simpel in elkaar. Ik vraag me af hoe maartenr alles heeft gevonden.
 
Bovenaan