• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

"echte" leger indelingen tijdens fortgevechten

DeletedUser6456

wat is het oude idee? een %van het hp van de bestuurder, of geen kanonnen?
 

DeletedUser

sorry voor de lange tijd afwezigheid maar hier komt nog eens een probeersel, heb de hp aangepast

Level 1:

katapult:doet 400-500 schade af schiet eens per 2 beurten, heeft 15% meer kans om te maken $4000; 130%hp van bestturder
12 pond Ordnance Rifle :doet 350-450 schade af schiet 1 keer per beurt geen speciale voordelen kost $5000 130% hp van bestuurder

level 2:

24 pond Ordnance Rifle:doet 600-650 schade af schiet om de 2 beurten, heeft 10% meer kans om te raken $6000; 180hp % van de bestuurder

Parrott geweer:doet 500-550 schade af en schiet om de beurt heeft 5% meer kans om te raken $6000; 180hp % van de bestuurder

level 3:

24-ponder Parrott geweer:doet 700-720 schade af schiet eens om de 2 beurten, heeft 10% meer kans om te raken $10 000;190hp % van de bestuurder

level4

24-ponder Howitzer schiet eens per 2 beurten en doet 800-850 schade af heeft een mik voordeel van 5% $15 000 200hp % van de bestuurder

12-ponder "Napoleon"schiet 2 KEER PER BEURT doet: 500-600 schade af, heeft een mik NADEEL van 5% $15 000;200 hp % van de bestuurder

level 5:

24-ponder "Napoleon" schiet eens per beurt en doet 500-1050 schade af en 5% meer kans om te raken kost $20 000 250hp % van de bestuurder
 

DeletedUser8116

sorry voor de lange tijd afwezigheid maar hier komt nog eens een probeersel, heb de hp aangepast

Level 1:

katapult:doet 400-500 schade af schiet eens per 2 beurten, heeft 15% meer kans om te maken $4000; 130%hp van bestturder

een katapult? die dingen hebben ze aan het eind van de middeleeuwen voor het laatst gebruikt. de indianen hebben nooit katapulten gehad. waarom dan een katapult??:confused:
 

DeletedUser

een katapult? die dingen hebben ze aan het eind van de middeleeuwen voor het laatst gebruikt. de indianen hebben nooit katapulten gehad. waarom dan een katapult??:confused:

das een punt misschien die naam toch veranderen ;) :o
24 pond rattler (gewoon verzonnen:(doet 400-500 schade af schiet eens per 2 beurten, heeft 15% meer kans om te maken $4000; 130%hp van bestturder (beter)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

sorry voor de lange tijd afwezigheid maar hier komt nog eens een probeersel, heb de hp aangepast

Level 1:
24 pond rattler :doet 400-500 schade af schiet eens per 2 beurten, heeft 15% meer kans om te maken $4000; 130%hp van bestuurder

12 pond Ordnance Rifle :doet 350-450 schade af schiet 1 keer per beurt geen speciale voordelen kost $5000 130% hp van bestuurder

level 2:

24 pond Ordnance Rifle:doet 600-650 schade af schiet om de 2 beurten, heeft 10% meer kans om te raken $6000; 180hp % van de bestuurder

Parrott geweer:doet 500-550 schade af en schiet om de beurt heeft 5% meer kans om te raken $6000; 180hp % van de bestuurder

level 3:

24-ponder Parrott geweer:doet 700-720 schade af schiet eens om de 2 beurten, heeft 10% meer kans om te raken $10 000;190hp % van de bestuurder

level4

24-ponder Howitzer schiet eens per 2 beurten en doet 800-850 schade af heeft een mik voordeel van 5% $15 000 200hp % van de bestuurder

12-ponder "Napoleon"schiet 2 KEER PER BEURT doet: 500-600 schade af, heeft een mik NADEEL van 5% $15 000;200 hp % van de bestuurder

level 5:

24-ponder "Napoleon" schiet eens per beurt en doet 500-1050 schade af en 5% meer kans om te raken kost $20 000 250hp % van de bestuurder



en wat vinden jullie er van ???

heb het even aangepast ;)
 

DeletedUser6456

12- podner napolon veel te goed, en ik vind nog steeds dat die te snel schieten. ik denk dat de fortgevechten zo teveel uit ballans worden gehaald. en hoevaak schiet wat nou? sommige eens per 3, en andere 2 per beurt zo te zien :S
 

DeletedUser

de schade van de 24-pond napoleon is wel iets teveel denk ik
Zo kan een top levenspunter al in 1 schot dood schieten

die kans is heel klein en dan heb je nog wel zeeeker en beurt hoor,
@ rheneboy zeg dan hoe jij dat zou verdelen ;)
 

DeletedUser1053

De kanonnen moeten wel een (kleine) kans hebben om stuk te gaan, anders kan een fort naar verloop van tijd vol met kanonnen staan en dan klopt het niet meer.

Verder klopt het systeem ook niet helemaal; ieder kanon neemt drie spelers in beslag, dus deze kunnen dan zelf niet schieten. Als een kanon ook maar om de ronde kan schieten en een kleine kans heeft om iets te raken, zijn ze uiteindelijk alleen maar nadelig. De spelers die het kanon bedienen zelf nog te laten schieten gaat natuurlijk niet, zij moeten het kanon immers bedienen.;)

Op zich is het wel een leuk idee, alleen hoe het er nu uit ziet zal het niet gaan werken.
 

DeletedUser

De kanonnen moeten wel een (kleine) kans hebben om stuk te gaan, anders kan een fort naar verloop van tijd vol met kanonnen staan en dan klopt het niet meer.

Verder klopt het systeem ook niet helemaal; ieder kanon neemt drie spelers in beslag, dus deze kunnen dan zelf niet schieten. Als een kanon ook maar om de ronde kan schieten en een kleine kans heeft om iets te raken, zijn ze uiteindelijk alleen maar nadelig. De spelers die het kanon bedienen zelf nog te laten schieten gaat natuurlijk niet, zij moeten het kanon immers bedienen.;)

Op zich is het wel een leuk idee, alleen hoe het er nu uit ziet zal het niet gaan werken.

we hebbe al verder uitgewerkt, er staat 1 persoon aan de kanonnen en de verhoudingen mogen jullie doen , heb het al vaak geprobeerd maar het lukt nooit, dus daarin mogen jullie kiezen ;)
 

DeletedUser

Misschien ook handig om een bepaald kanon te maken dat over de muren kan schieten en je kan een gebied van 9 vakjes (3x3) selecteren, in één van deze vakjes komt dan de kanonskogel neer en die doet 200-300 schade per raak schot, echter schiet deze maar eens in de 2 beurten.
Misschien leuk ook zo'n kanon te doen?
 

DeletedUser6456

sorry voor de lange tijd afwezigheid maar hier komt nog eens een probeersel, heb de hp aangepast

Level 1:

katapult:
doet 50-120 schade (3x3 20%)
schiet eens per beurt
$3000;
130%hp van bestturder

12 pond Ordnance Rifle:

doet 180-200 schade (2x2 30%)
af schiet eens per beurt
$4000
140% hp van bestuurder

level 2:

24 pond Ordnance Rifle:
doet 360-400 schade (2x2 50%)
schiet eens per 2 beurten
$5000;
140hp % van de bestuurder

Parrott geweer:
doet 100-300 schade (2x2 30%)
schiet eens per beurt
$7000;
150hp % van de bestuurder

level 3:
24-ponder Parrott geweer:
doet 200-600 schade (2x2 50%)
schiet eens per 2 beurten
$10000;
150hp % van de bestuurder

12-ponder Howitzer
schiet eens per beurt
150-250 schade (2x2 30%)
$ 14000
160% hp van bestuurder

level 4

24-ponder Howitzer
schiet eens per 2 beurten
300-500 schade (2x2 50%)
$16 000
170hp % van de bestuurder

12-ponder "Napoleon
schiet eens per beurt
250-270 schade (2x2 30%)
$18 000
180%hp van bestuurder

level 5:

24-ponder "Napoleon
schiet eens per 2 beurten
500-600 schade (2x2 50%)
$20 000 4950
200hp % van de bestuurder

speciaal

schiet eens per 3 beurten
20- 1200 schade (3x3 40%)
$20000
150% hp van bestuurder


kanonnen raken altijd!

de ( ) achter de schade zijn nieuw:

2x2= bereik, het kanon richt schade aan binnen meerdere hokjes

… %= zoveel schade word aangericht in de oranje rondjes, rood is altijd 100%
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

kanonnen raken altijd!

de ( ) achter de schade zijn nieuw:

2x2= bereik, het kanon richt schade aan binnen meerdere hokjes

… %= zoveel schade word aangericht in de oranje rondjes, rood is altijd 100%

mooi gedaan en ik denk de rest ook misschien moeten we dit nemen ???
 

DeletedUser6456

Kanonnen


het idee is om kanonnen voor fortgevechten te maken.

hoe kom je aan kanonnen?

om aan kanonnen te komen moet je een kazerne bouwen. die heeft 5 levels.
(de kazerne kan hier) staan:
28409491.jpg



hoe duur is een kanon?


kanonnen zijn erg duur.
dit verschilt van
$3000
voor het goedkoopste, tot voor de duurste:
$20.000,


wat voor kanonnen zijn er?


er zijn grofweg 2 soorten kanonnen:
12-, en 24-ponders. het grootste verschil hiertussen is dat 12-ponders eens per beurt schieten, 24-ponder eens per 2 beurten. de 24-ponders zijn krachtiger dan de 12-ponders (zie soorten kanonnen).

n.b. een 12 ponder uit kazerne level 4 is beter zijn dan een 24 ponder van een kazerne level 2!


wat is het verschil tussen kanonnen?


kanonnen zijn verschillend in:

  • bereik (in hoeveel hokjes een kanon raakt)
  • schade (hoeveel schade een kanon doet)
  • herlaadduur (om hoeveel beurten een kanon kan schieten)
  • hp (dit hangt af van de speler die met het kanon vecht


Hoe gebruik ik een kanon?


degene die een fortgevecht aanzet kan kiezen hoeveel kanonnen hij/zij in wil zetten. de verdediger kan dit doen via de kazerne. Hoeveel en wat voor kanonnen je in kunt zetten hang af van het soort kanon:

klein fort: 0 kanonnen
midde fort: 3 kanonnen per kant van max level 3
groot fort: 5 kanonnen max level 5

verder belangrijk


  • een kanon neemt de ruimte van 4 spelers in . bv:
    204b4b39831f3e4
  • Er is 1 persoon nodig die het kanon bedient (een normale speler).
  • hij/zij kan zich NIET bewegen tijdens het fortgevecht, en schiet zelf niet
  • kanonnen kunnen worden vernietigd door andere kanonnen, ze zijn dan alleen voor dat gevecht kapot
  • Kanonnen kunnen alleen worden gekocht door de stadsleiding (OOK GEMEENTERAAD!!!)

de verschillende kanonnen per level (per level dat de kazerne stijgt komen er 2 extra kanonnen:(


Level 1:

katapult:
doet 50-120 schade (3x3 20%)
schiet eens per beurt
$3000;
130%hp van bestturder

12 pond Ordnance Rifle:

doet 180-200 schade (2x2 30%)
af schiet eens per beurt
$4000
140% hp van bestuurder

level 2:

24 pond Ordnance Rifle:
doet 360-400 schade (2x2 50%)
schiet eens per 2 beurten
$5000;
140hp % van de bestuurder

Parrott geweer:
doet 100-300 schade (2x2 30%)
schiet eens per beurt
$7000;
150hp % van de bestuurder

level 3:
24-ponder Parrott geweer:
doet 200-600 schade (2x2 50%)
schiet eens per 2 beurten
$10000;
150hp % van de bestuurder

12-ponder Howitzer
schiet eens per beurt
150-250 schade (2x2 30%)
$ 14 000
160% hp van bestuurder

level 4

24-ponder Howitzer
schiet eens per 2 beurten
300-500 schade (2x2 50%)
$16 000
170hp % van de bestuurder

12-ponder "Napoleon
schiet eens per beurt
250-270 schade (2x2 30%)
$18 000
180%hp van bestuurder

level 5:

24-ponder "Napoleon
schiet eens per 2 beurten
500-600 schade (2x2 50%)
$20 000
200hp % van de bestuurder

speciaal

schiet eens per 3 beurten
20- 1200 schade (3x3 40%)
$20000
150% hp van bestuurder

kanonnen raken altijd!

de ( ) achter de schade zijn nieuw:

2x2= bereik, het kanon richt schade aan binnen meerdere hokjes

… %= zoveel schade word aangericht in de oranje rondjes, rood is altijd 100%

iemand die dit wil vertalen?
 

DeletedUser

IK zal het doen neemt wel even tijd in beslag is er ten laatste morgen
 

DeletedUser6456

ok
dank je
het is ook een aardige lap tekst (ruim 3 A4tjes(!) :eek:)
 

DeletedUser

The idea is to make canons for fort-fightings.



How do you obtain canons?



To obtain canons you have to built a barrack

A barrack has 5 levels

(the barrack could be) located here:



What is the price of a canon?



Canons are very expensive

The price varies from

3000 $

For the cheapest one, up to

20.000 $ for the most expensive one



How many canons are there?



There are roughly 2 types of canons:

12- ad 24-poiunders, the main difference is that 12-pounders shoot once a time, whereas 24-poiunders shoot twice at a time. The 24-pounders are stronger than the 12-pounders (see different types of canons)



Ps a 12-pounders from barrack level 4 is better than a 24-pounder from level 2!



What is the difference between the canons?



Canons vary in:

Reach (how many holes one canon can reach)

Damage (how many damage one canon can provoke)

Time to reload (how many times can a canon shoot)

Hp (this depends on the fighter that is fighter with the canon)



How do I use a cnon



The fighter that starts the fortfight, decides how many canon he/she wants to put in game.

The defender can do the same through the barrack.

How many canons and which types of canons , depends on the side of the fort



Small fort :0 canons

Middle size fort : 3 canons each side with a maximum level of 3

Big fort: 5 canons with a max level of 5



Very important

A canon takes the space of 4 players.

For instance:

It takes 1 persons to handle the canon (normal layer)

He/she cannot move during the fight and doesn’t shoot himself

Canons can be destroyed by other canons. They are only destroyed for that specific fight

Canons can only be bought by the citycouncil or towncouncil



Hereby a list of the different levels of canons (2 extra canons each level that a barrack wins)

Level 1

Catapult

Damage 50-120 (3 x3 20%)

1 shot at a time

$3000

130% hp of the owner



12 pound Ordnance rifle

Damage 180-200 (2x2 30%)

1 shot at a time

$4000

140hp% of the owner



Level 2



24 pound Ordnance Rifle

Damage 360-400 (2x2 50%)

2 shots at a time

$500

140hp% of the owner



Parrott gun

Damage 100-300 (2x2 30%)

1 shot at a time

$7000

150hp% of the owner



Level 3

24-pounder Parrott gun

Damage 200-600 (2x2 50%)

2 shots at a time

$10.000

150hp% of the owner



12 pounder Howitzer

1 shot at a time

Damage 150-200 (2x2 30%)

$14000

160% hp of the owner



Level 4

24pouner Howitzer

2 shots at a time

Damage 300-500 (2x2 50%)

$16000

170 hp% of the owner



12 pounder Napoleon

1 shot a t ime

250-270 damage (2x2 30%)

$18000

180% hp of the owner



Level 5

24 pounder Napoleon

2 shots at a time

Damage 50-600 (2x2 50%)

$20000

200 % hp of the owner



Special

3 shots at a time

20-1200 damage (3x3 40ù)

$20000

150% hp of the owner



Canons always hit!



() beyond the dame : new

2x2 = the aim , the canon hits several points inside several holes



Spoiler: 2x2

Spoiler : 3x3



..% : this is the amount of damage in the orange holes, red is always 100%





( voeg jij de afbeeldingen nog toe en zet het dan hier dan kan ik het gaan posten)
 

DeletedUser6456

The idea is to make canons for fort-fightings.



How do you obtain canons?


To obtain canons you have to built a barrack

A barrack has 5 levels

(the barrack could be) located here:
28409491.jpg




What is the price of a canon?


Canons are very expensive

The price varies from

3000 $

For the cheapest one, up to

20.000 $ for the most expensive one



How many types of canons are there?



There are roughly 2 types of canons:

12- ad 24-poiunders, the main difference is that 12-pounders shoot once a time, whereas 24-poiunders shoot twice at a time. The 24-pounders are stronger than the 12-pounders (see different types of canons)



Ps a 12-pounders from barrack level 4 is better than a 24-pounder from level 2!



What is the difference between the canons?


Canons vary in:

Reach (how many holes one canon can reach)

Damage (how many damage one canon can provoke)

Time to reload (how many times can a canon shoot)

Hp (this depends on the fighter that is fighter with the canon)



How do I use a canon



The fighter that starts the fortfight, decides how many canon he/she wants to put in game.

The defender can do the same through the barrack.

How many canons and which types of canons , depends on the side of the fort



Small fort :0 canons

Middle size fort : 3 canons each side with a maximum level of 3

Big fort: 5 canons with a max level of 5



Very important
A canon takes the space of 4 players.

For instance:
204b4b39831f3e4


  • It takes 1 persons to handle the canon (normal layer)
  • He/she cannot move during the fight and doesn’t shoot himself
  • Canons can be destroyed by other canons. They are only destroyed for that specific fight
  • Canons can only be bought by the citycouncil or towncouncil



Hereby a list of the different levels of canons (2 extra canons each level that a barrack wins)

Level 1
Catapult
Damage 50-120 (3 x3 20%)

1 shot at a time

$3000

130% hp of the owner



12 pound Ordnance rifle
Damage 180-200 (2x2 30%)

1 shot at a time

$4000

140hp% of the owner



Level 2



24 pound Ordnance Rifle
Damage 360-400 (2x2 50%)

2 shots at a time

$500

140hp% of the owner



Parrott gun

Damage 100-300 (2x2 30%)

1 shot at a time

$7000

150hp% of the owner



Level 3

24-pounder Parrott gun

Damage 200-600 (2x2 50%)

2 shots at a time

$10.000

150hp% of the owner



12 pounder Howitzer
1 shot at a time

Damage 150-200 (2x2 30%)

$14000

160% hp of the owner



Level 4
24pouner Howitzer
2 shots at a time

Damage 300-500 (2x2 50%)

$16000

170 hp% of the owner



12 pounder Napoleon
1 shot a t ime

250-270 damage (2x2 30%)

$18000

180% hp of the owner



Level 5

24 pounder Napoleon

2 shots at a time

Damage 50-600 (2x2 50%)

$20000

200 % hp of the owner



Special

3 shots at a time

20-1200 damage (3x3 40ù)

$20000

150% hp of the owner



Canons always hit!


() beyond the dame : new

2x2 = the aim , the canon hits several points inside several holes







..% : this is the amount of damage in the orange holes, red is always 100%
 
Hopelijk kent het evenveel succes op het .net forum.
Je klaat hier toch weleen link achter dat we ook kunnen volgen?
 
Bovenaan