• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Laat je horen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dist3rio

Teamleden
Forummoderator
We willen graag de actieve spelers gemotiveerd houden in de vorm van evenementen en wedstrijden.
Daarom dachten @Nehemiah en ik (@dist3rio) dat het leuk zou zijn om weer evenementen te gaan organiseren. Wij kunnen dit helaas niet alleen.

Onze vraag aan jullie is wat voor soort events zien jullie graag (terug).
Dit kunnen alternatieve zijn van oude evenementen, maar ook nieuwe ideën zijn welkom.
We gebruiken hiervoor de evementenwereld, maar we kunnen ook wedstrijden houden op het forum en op reguliere werelden.
We hopen hiermee de actieve spelers extra te belonen en het voor iedereen leuk te houden.

Brand vooral los! Alle ideën worden erg gewaardeerd :)
 
gelijke kansen voor iedereen
dus lijkt mij dat het een plek is waar iedereen kan komen of zijn (met een redelijk account)
dus evenmentwereld en forum zijn dan de beste opties
en het eerlijkste als iedereen hetzelfde startpunt heeft
 
Leuk. Ik vond persoonlijk zo'n eventwereld met allerlei opties een leuk idee, zoals opdrachten of fortgevechten doen voor nuggets (qua producten inleveren bijvoorbeeld).

Ik zou een duelevent sterk afraden. Dat wordt meestal minder gewaardeerd.

Tot slot is een algemene deelnameprijs altijd goed voor de deelnamecijfers én dat maakt het in ieder geval vaak de moeite waard.
 
Heel fijn om te lezen dat er getracht wordt terug wat activiteit te injecteren in het .nl servertje. Thanks alvast voor de tijd die jullie hier in zullen investeren, het wordt geapprecieerd.

Voor nl12:
- Burgeroorlog (2 teams tegen elkaar)
- 10 v10 fg competitie
- dat ene concept van genaamde items aan inkoopprijs laten overzetten naar je main wereld en als je minsten x aantal dollars hebt, kreeg je daar ook een nuggetbeloning voor: tevens ook rewards voor duurste inventaris, meeste geld etc
- speedwereld (met onderverdelingen van avontuur, fg, xp, prestatiepunten, ...) (ook opdrachten voor extra beloningen te verdelen, individueel & in groepsverband)
- duelwereld (ben ik niet echt fan van maar zullen er wel een paar zijn die dat willen)

Voor reguliere werelden;
- af en toe (lees: wekelijks, maandelijks, wat maar past) op elke wereld een fg starten met bijkomende beloningen (muntbrieven, of iets dat het waard is om allen eens af te komen naar een fortgevecht)
 
die fortgevechten zullen dan volgens mij erg eenzijdig gaan zijn
aangezien iedereen dan aan 1 kant gaat staan
ik stel vooral een event voor waar markt bijvoorbeeld geblokkeerd is,
aangezien er altijd maar weer met behulp van anderen de 1/2/3 plaats gehaald wordt
 
Leuke opzet, ik weet niet in hoeverre het voor jullie mogelijk is om echte 'opdrachten' aan het spel toe te voegen, maar mij lijkt het leuk om een soort speurtocht te doen, waarbij je steeds een hint/raadsel krijgt waar je op de kaart en wanneer je de volgende opdracht/aanwijzing krijgt, dan per wereld de nummer 1/2/3 die het voltooid een prijs geven en iedereen die mee doet een iets kleinere prijs.
 
Leuke opzet, ik weet niet in hoeverre het voor jullie mogelijk is om echte 'opdrachten' aan het spel toe te voegen, maar mij lijkt het leuk om een soort speurtocht te doen, waarbij je steeds een hint/raadsel krijgt waar je op de kaart en wanneer je de volgende opdracht/aanwijzing krijgt, dan per wereld de nummer 1/2/3 die het voltooid een prijs geven en iedereen die mee doet een iets kleinere prijs.
We kunnen ingame opdrachten verzinnen, maar deze zullen dan niet in het spel worden ingebracht. Dit is wel mogelijk om aan te vragen, maar dat kan heel lang duren voordat ze het überhaupt overwegen. Maar zoals ik zei: we kunnen zelf opdrachten verzinnen en deze op het forum plaatsen waarbij de mensen de opdrachten moeten inleveren via een zelf aangemaakt ticket in het supportsysteem.
 
of via een afgeschermd forum topic
zoiets als voorheen met fbp en dan de inzendingen afschermen zodat niemand het voor kan zeggen enzo
 
in het verleden is er een community evenement geweest waarbij een cryptische omschrijving van iets uit het spel op het profiel van een speler werd geplaatst.
elke dag kwam er een omschrijving bij zolang het event duurde
ik vond dat een leuk event
misschien kunnen de mods hierover iets terug vinden in de achieven, ikzelf heb niks kunnen vinden
 
Ik heb begin dit jaar eens mijn idee voor een event op .nl naar de support gestuurd, maar na heel wat omwegen is hier niets van terecht gekomen.

Mijn idee was om een soort burgeroorlog (FGs) te houden, maar met als twist dat er elke week(?) nieuwe sets uitgedeeld worden. Zo kun je beginnen zonder sets, daarna natty en bandieten, daarna bob dalton vs black bart etc etc etc,
Zo ga je eigenlijk een beetje door de geschiedenis van TW qua sets en zou het iedere week voor verschillende FGs moeten zorgen, zodat het ook leuk blijft.
Ik hoop dat het concept een beetje duidelijk is zo, verder gok ik dat jullie hier iets leuks van zouden kunnen maken!
 
Ik heb begin dit jaar eens mijn idee voor een event op .nl naar de support gestuurd, maar na heel wat omwegen is hier niets van terecht gekomen.

Mijn idee was om een soort burgeroorlog (FGs) te houden, maar met als twist dat er elke week(?) nieuwe sets uitgedeeld worden. Zo kun je beginnen zonder sets, daarna natty en bandieten, daarna bob dalton vs black bart etc etc etc,
Zo ga je eigenlijk een beetje door de geschiedenis van TW qua sets en zou het iedere week voor verschillende FGs moeten zorgen, zodat het ook leuk blijft.
Ik hoop dat het concept een beetje duidelijk is zo, verder gok ik dat jullie hier iets leuks van zouden kunnen maken!
Dit klinkt inderdaad wel ook leuk!
 
events om avo's te promoten?
dan zou je iets moeten doen dat regelmatig terugkeert? zoals een maandelijkse ranking van iets?
bv
dat bij aanmelding op de speedserver het aantal avo's genoteerd wordt?
en na afloop het totaal gemaakt wordt wat je gespeelt hebt?
dit kan natuurlijk ook met andere stats
en prijzen zouden dan niet eens zo erg hoog hoeven te zijn om mensen ingame te stimuleren avo's te gaan doen
als voorbeeld diverse buffjes die je ingame kan gebruiken ofzo? munt of geld prijzen?
 
ik denk dat je avo's beter kan stimuleren door op reguliere werelden leuke prijzen uit te delen. bijv; een mini event van 2 weken gewoon ingame, dan kan iedere speler gewoon met zijn/haar account meedoen wanneer dat schikt, daarvoor heb je ook de eventuele avo kledij aangeschaft lijkt mij :)
 
ik denk dat je avo's beter kan stimuleren door op reguliere werelden leuke prijzen uit te delen. bijv; een mini event van 2 weken gewoon ingame, dan kan iedere speler gewoon met zijn/haar account meedoen wanneer dat schikt, daarvoor heb je ook de eventuele avo kledij aangeschaft lijkt mij :)

Nadeel is dan wel juist dat mensen hun eigen avo kledij kunnen gebruiken. En dat heeft meestal geen aantrekkelijk effect
 
Op dit moment zou ik niet kiezen voor een speedevent of een ander soortgelijk event waar maar een handjevol spelers een prijs kunnen winnen. Uit ervaring weten we dat na enkele dagen wel duidelijk is wie welke prijzen gaan winnen en dat de rest dan snel afhaakt.

Mijn voorkeur zou op dit moment uitgaan naar een evenement waarbij we een zo groot mogelijk deel van onze community kunnen laten meespelen van begin tot eind. Ik denk dat een FG-burgeroorlog-achtig event hiervoor het meest geschikt is. En uiteindelijk prijzen uitdelen op basis van aantal FG-deelnames, niet op basis van wins.
 
Op dit moment zou ik niet kiezen voor een speedevent of een ander soortgelijk event waar maar een handjevol spelers een prijs kunnen winnen. Uit ervaring weten we dat na enkele dagen wel duidelijk is wie welke prijzen gaan winnen en dat de rest dan snel afhaakt.

Mijn voorkeur zou op dit moment uitgaan naar een evenement waarbij we een zo groot mogelijk deel van onze community kunnen laten meespelen van begin tot eind. Ik denk dat een FG-burgeroorlog-achtig event hiervoor het meest geschikt is. En uiteindelijk prijzen uitdelen op basis van aantal FG-deelnames, niet op basis van wins.
Eens, maar voor een speedevenement hoeven de beloningen niet altijd uit El Gringo te bestaan, we kunnen ook meerdere beloningen geven die wat kleiner zijn. Het gaat vooral om activiteit te creëren. Natuurlijk speel je ook graag voor de beloningen, maar uiteindelijk moet het leuk voor iedereen zijn om op zo'n speedwereld te spelen. Als uiterste voorbeeld: pas was er een speedevenement op .de zonder enige beloning, gewoon voor het plezier. Wij zullen binnenkort een paar voorstellen maken waar jullie uit mogen kiezen, we gaan zeker ideeën gebruiken die in dit topic zijn geopperd :) .
 
nadeel van avo's is ook... dat als je een avo op speed doet..
de reguliere werelden ook mee kunnen doen en dus ook gelijk het probleem binnenhaalt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan