• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Naam nieuwe wereld oktober 2021

Welke naam zou de nieuwe wereld volgens jou moeten krijgen?

  • Kentucky

    Stemmen: 8 28,6%
  • Kansas

    Stemmen: 1 3,6%
  • Kiowa

    Stemmen: 4 14,3%
  • Klallam

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kadohadacho

    Stemmen: 2 7,1%
  • Kickapoo

    Stemmen: 10 35,7%
  • Klickitat

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kossuth

    Stemmen: 2 7,1%
  • Kootenai

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kenosha

    Stemmen: 1 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    28
  • Enquête gesloten .

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Een nieuwe wereld openen houd je niet tegen.
Activiteit op een wereld wordt gecreeërd door de spelers. Met te weinig totaal of spelers of teveel vrienden die bij vrienden gaan in rezelfde stad is de wereld dood voor die begon.
Daarom zijn evenementwerelden mooi omdat je spelers van alle werelden hebt.
Ik verwacht dat er geen nieuwe migraties of sluitingen zullen plaatsvinden met de opening van deze wereld.

En naar ik meen is Nyborg ontslagen omdat hij zijn geheimhoudingsplicht schond (dat heeft hij zelf toegegeven op het .net forum).
 
Een nieuwe wereld openen houd je niet tegen.
Activiteit op een wereld wordt gecreeërd door de spelers. Met te weinig totaal of spelers of teveel vrienden die bij vrienden gaan in rezelfde stad is de wereld dood voor die begon.

Mag ik vragen van waar die spelers dan moeten komen? Ik weet ook dat appels van appelbomen komen, maar als er geen appelbomen zijn, krijg je toch ook geen appels? Je geeft zelf ook al toe dat de wereld gedoemd is te falen met te weinig spelers, gelukkig is dat hier op .NL geen probleem.
 
"Activiteit op een wereld wordt gecreeërd door de spelers."

En vervolgens wordt de activiteit op een wereld kapot gemaakt door Innogames wanneer ze weer een nieuwe openen. Je kunt niet op een klein servertje als .nl even vaak een wereld openen als op de grootste servers zoals .de en .net, en verwachten dat de spelers maar blijven zorgen voor activiteit. Wij als spelers moeten ons verdelen over steeds meer geopende werelden, kunnen per wereld gemiddeld steeds minder actief spelen en als je hier tegenover geen werelden sluit of nieuwe spelers binnenhengelt, is het logisch dat de activiteit per wereld drastisch vermindert.

Het is een gegeven dat het speleraantal afneemt, terwijl het aantal werelden toeneemt. Vanuit economisch oogpunt begrijp ik dat Inno elk jaar een nieuwe wereld wil openen, maar om die te kunnen vullen, heb je wel nog een aantal spelers nodig dat bereid is hier te spelen. Dat bereik je niet door hun oude/goede accounts te laten leegbloeden op een wereld waar bijna iedereen gestopt is en ze niets meer kunnen doen. Zorg er dan op z'n minst voor dat er meer oude werelden samengevoegd worden zodat men naast de nieuwe wereld(en) ook nog wat anders leuks te doen heeft.

De verantwoordelijkheid voor een actieve speelwereld wordt altijd bij de spelers zelf gelegd, terwijl wij echt 0 inbreng hebben over het openen/sluiten van werelden. Dat vind ik gewoon onterecht. Ik weet dat de Support van .nl niet kan voorkomen dat er nieuwe werelden openen, en hier hoeven jullie je handen ook niet aan te branden. Wel zou het fijn zijn als er eens aan Inno teruggekoppeld kan worden dat onze server te mager bevolkt wordt om nog leuke actieve werelden te hebben, en dat vrijwel iedereen het daar mee eens is. Ook zou er eens kunnen worden aangedrongen op meer migratiemogelijkheden. Innogames heeft hier naar mijn mening uiteindelijk ook voordeel aan, dus het kan geen kwaad om dat eens te proberen.

Uit de reactie van Wasabi maak ik op dat hij zich al heeft neergelegd bij het feit dat de wereld die pas over enkele maanden opent gedoemd is om te mislukken, en tevens dat er geen migratiemogelijkheden zijn. Dat vind ik jammer. Als je zelfs de support al niet meer enthousiast kunt maken dan wordt het wel heel lastig om als game nog lang te blijven voortbestaan :p
 
Een nieuwe wereld openen houd je niet tegen.
Activiteit op een wereld wordt gecreeërd door de spelers. Met te weinig totaal of spelers of teveel vrienden die bij vrienden gaan in rezelfde stad is de wereld dood voor die begon.
je verkondigt weer eens onzin, zoals vaker.. Neem even als voorbeeld Zweden, die heeft een iets actievere spelersbase dan wij hebben en die krijgen nooit een nieuwe wereld. 1629554093735.png Hier als voorbeeld, dit ziet er een stuk beter uit qua aantallen dan jicarilla bijv. Dus waarom krijgen zij het wel voor elkaar om geen nieuwe wereld te krijgen en wij niet?

en evenementenwerelden zijn leuk voor tijdelijk, maar dat is toch geen definitieve oplossing? Mensen willen toch met hun account spelen waar ze zelf veel tijd/nuggets in hebben gestoken.

En Nyborg is ontslagen door een opstapeling van alles, staat ook op het forum
 
je verkondigt weer eens onzin, zoals vaker.. Neem even als voorbeeld Zweden, die heeft een iets actievere spelersbase dan wij hebben en die krijgen nooit een nieuwe wereld. Bekijk bijlage 1396 Hier als voorbeeld, dit ziet er een stuk beter uit qua aantallen dan jicarilla bijv. Dus waarom krijgen zij het wel voor elkaar om geen nieuwe wereld te krijgen en wij niet?

en evenementenwerelden zijn leuk voor tijdelijk, maar dat is toch geen definitieve oplossing? Mensen willen toch met hun account spelen waar ze zelf veel tijd/nuggets in hebben gestoken.

En Nyborg is ontslagen door een opstapeling van alles, staat ook op het forum

Echt fout van je om 1 van de actiefste servers te vergelijken met sluitende .se, oh wacht.
Fg's lijken beter en regelmatiger dan eender welke wereld hier, maar .nl is uitermate gezond en .se staat op het punt van sluiten en migratie naar een andere server?
Nyborg was een te eerlijke CM die te veel verandering wou brengen waar inno niet klaar voor was, te transparant voor de business. Plotseling wist de community wel hoe het zat en dat mag natuurlijk niet. Gelukkig wachten we nog maar een jaar op "The Secret Project" dat toen al in de testfase zat.
 
Klotewereld
Weer een wereld met te weinig spelers en een lopende wereld weer met spookdorpen zodat er steeds minder spelers over blijven.
Ik ga niet mee naar de nieuwe wereld, vorig jaar wel gedaan maar geen succes. Als er te veel overstappen stop ik.
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
je verkondigt weer eens onzin, zoals vaker.. Neem even als voorbeeld Zweden, die heeft een iets actievere spelersbase dan wij hebben en die krijgen nooit een nieuwe wereld. Bekijk bijlage 1396 Hier als voorbeeld, dit ziet er een stuk beter uit qua aantallen dan jicarilla bijv. Dus waarom krijgen zij het wel voor elkaar om geen nieuwe wereld te krijgen en wij niet?

en evenementenwerelden zijn leuk voor tijdelijk, maar dat is toch geen definitieve oplossing? Mensen willen toch met hun account spelen waar ze zelf veel tijd/nuggets in hebben gestoken.

En Nyborg is ontslagen door een opstapeling van alles, staat ook op het forum
Je vergelijkt nu appels met peren.
De activiteit op een wereld worden door de spelers gecreëerd, niet door een nieuwe wereld.
Indien spelers naar een nieuwe wereld gaan en hun oude opgeven qua activiteit, dan is dat hun eigen keus en heeft dat verder niets te maken met de mogelijkheid van het spelen op een nieuwe wereld.
Op .de zijn er nog werelden die na jaren nog steeds goed lopen ook qua fg's maar ook werelden die na 5 maanden geen activiteit meer kennen qua fg's e.d.
Dit komt geheel door de community die op die wereld speelt en niet door een nieuwe wereld.
Mijns inziens verwijt de pot de ketel. Het is je eigen keus om op een nieuwe wereld te beginnen ten koste van andere werelden, zelfs als er geen nieuwe wereld zou komen dan zullen de oudere werelden er niet vanzelf actiever op worden. Voor een actievere wereld zal je de nieuwe wereld moeten boycotten en je energie in je oude wereld moeten steken (speel zelf maar op een oudere en een nieuwere wereld).
Dat wil nog niet zeggen dat ik het eens ben met het sluiting/migratie beleid.

Mijn persoonlijke mening staat verder los van mijn werk in de support, noch is het mijn taak om feedback door te geven als supportmedewerker.
 
maar goed dat je geen groenteboer bent geworden
meer werelden betekend een grotere verspreiding van spelers
dus een nieuwe wereld ERBIJ is altijd nadelig voor het totale spelersveld
als de mogelijkheid er niet is om uit 10 werelden te kiezen maar uit 5
zal het spelersveld per server op 5 groter zijn dan op 10 werelden.... is gewoon logica.
tevens zijn er op nieuwe werelden veelal oudere spelers met een andere account op een andere server, dus opgeven gebeurd alleen als een wereld sluit.
nieuwe spelers kiezen veelal de jongste server uit om te beginnen..... wat dus weer eens nadelig is voor de oudere werelden
tevens kan je jaren niet migreren vanuit nieuwe werelden dus zullen nieuwe spelers of stoppen als de activiteit te laag is of opnieuw moeten beginnen op een wereld die actiever is maar veelal hogere spelers heeft.
dus zeggen dat een nieuwe wereld er niets mee te maken heeft??? is gewoon een dooddoener die nergens op slaat.

betere optie zou zijn om een server te resetten met behoud van inventaris en prestaties
en iedereen gewoon op level 1 zetten met alles.
scheelt je ook al dat gedoe met verhuizen e.d. en oude accounts opruimen
 
De activiteit op een wereld worden door de spelers gecreëerd, niet door een nieuwe wereld.
Indien spelers naar een nieuwe wereld gaan en hun oude opgeven qua activiteit, dan is dat hun eigen keus en heeft dat verder niets te maken met de mogelijkheid van het spelen op een nieuwe wereld.

met je appels en peren vergelijken, domme opmerking. Als jij te kort op elkaar werelden lanceert dan is het zeker wel de wereld die de activiteit beïnvloedt. Als gevolg daarvan krijg je spelers die wel op een nieuwe wereld gaan spelen omdat ze bijv al level 150 zijn op de vorige en het wel gezien hebben en je krijgt spelers die er veel tijd in hebben zitten en/of nog geen 150 zijn en nog doelen hebben, die gaan niet op een nieuwe wereld spelen.
ook is het zo dat de spelers weten dat de huidige nieuwe wereld dood zal gaan als er weer een nieuwe komt. verder is het net was masta zegt, als je 5 werelden hebt ipv 10 is de selectie kleiner dus meer kans op vollere werelden.
Als er nu een nieuwe speler registreert ziet hij jicarilla als aanbevolen speelwereld, straks krijgen we de nieuwe wereld en zal die als aanbevolen worden weergeven en jicarilla niet meer. Dan is jicarilla dus net 1 jaar oud en dan wordt die wereld al uit het zicht gehouden van nieuwe spelers.

Dus uiteindelijk gaan nieuwe werelden niet meehelpen aan de activiteit, het werkt juist averechts (misschien is het eerste fortgevecht op de nieuwe wereld wel leuk, joepie) maar uiteindelijk willen we gaan voor een oplossing die op lange termijn werkt neem ik aan? Als dan de eerste reactie van een mod op deze discussie is dat een nieuwe wereld niet tegengehouden kan worden vind ik wel vreemd, is er überhaupt al over gesproken met innogames om een nieuwe wereld bijv. een jaar uit te stellen? En waarom wordt de mening van de community hier niet in meegenomen? Het wordt elke wereld minder, ook inno moet dat zien. Ze kunnen beter eens aan definitieve oplossingen gaan werken om een wereld actief te houden.
 
een nieuwe wereld openen elk jaar is een vast gegeven van inno.
daar gaat never nooit niet wat aan veranderen.
het enige wat je kan doen?? is boycotten die nieuwe wereld en met een kijk account nieuwe spelers oproepen om een andere wereld te joinen omdat een wereld met alleen nieuwelingen binnen een week al dood is aangezien er geen crafters etc zullen zijn om verder te komen in het spel.
en niemand die die nieuwe spelers zal kunnen helpen met de problemen die ze tegen gaan komen.
dat is het enige wat je kan doen..... iets tegen inno zeggen is totaal nutteloos, je overtuigt nog eerder een baksteen dan innogames
 
Je vergelijkt nu appels met peren.

En vervolgens zelf .de en .nl vergelijken. Spelersaantallen zijn namelijk zo goed als hetzelfde.
"De community" krijgt de schuld, je plaat blijft hangen.
Innogames kijkt alleen maar naar de statistieken, wat doorgaans een verkeerd beeld geeft. Maar jij speelt dit spel toch ook zelf?
Ook wel prachtig hoe je aanraadt, als mod, om de nieuwe wereld te boycotten..
 
Mijn naamvoorstel:
Kleiduif
Kroenuh

Omdat het toffe peren zijn. Vooral Kroenuh was een legendarische held.

Nee maar naast het sarcasme, Kleiduif is wel een goeie.
 
Mijn naamvoorstel:
Kleiduif
Kroenuh

Omdat het toffe peren zijn. Vooral Kroenuh was een legendarische held.

Nee maar naast het sarcasme, Kleiduif is wel een goeie.

dan liever Kroenuh.....die deed tenminste zijn werk als leider van de spelers.!
 

Kleiduif.

Teamleden
Community Manager
Spelmoderator
Forummoderator
Inmiddels is de poll voor de naam voor de nieuwe wereld aangemaakt. De komende 7 dagen is het mogelijk om op één van de namen te stemmen in de poll!
 
Bovenaan