• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Poll: het volgende fortgevechtevenement

Welke variant wil jij het liefst zien?


  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Enquête gesloten .

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Het is eindelijk weer zo ver, tijd voor een fortgevecht evenementwereld!
Hieronder worden 3 mogelijke varianten gegeven.
De variant met de meeste stemmen zal door mij nader worden uitgewerkt en in oktober online worden gezet.
De poll zal 14 dagen lopen.


Variant 1:

  • Herhaling van Burgeroorloog deel 1.
  • Geen setkledij.
  • Toevoegen van zekere voorwerpen aan de shops(waarschijnlijk dezelfde kledij als Burgeroorlog deel 1).
  • Spelers beginnen op lvl 150 met een vooraf gemaakt inventaris.
  • UPM shop bevat de 3 lp buffs, 3 ap buffs en The West Chili.
  • Er zullen twee vooraf uitgebouwde steden bestaan, Noord en Zuid, met extra plekken voor meer spelers.
  • Wereldbonus +200% snelheid, +200% geld, +50% geluk.
  • Looptijd van het evenement is 2 maanden.


Variant 2:
  • Een fortgevecht variant in namaak van .de Trainingslager 2017.
  • Spelers starten op lvl 150
  • Elke speler ontvangt een vooraf klaargemaakt inventaris(Black Bart, Hombre, Garrett, Pizarro, Amish. Cortes, Adams, John Rolfe)
  • De UPM shop bevat de 3 lp buffs, 3 ap buffs en The West Chili.
  • Wereldbonus: +200% snelheid, +200% geld, +50% geluk.
  • Spelers kunnen via het forum Lordwasa verzoeken om karakterklasse te veranderen.
  • Looptijd van het evenement is 2 maanden.


Variant 3:
  • Elke speler speelt voor zichzelf, door middel van het meedoen (en winnen) van fortgevechten verdient men punten.
  • Ook door het succesvol afsluiten van opdrachten kan men punten verdienen.
  • Spelers moeten zelf hun stad uitbouwen, er zullen zekere voorwerpen aan elke stad worden toegevoegd(zie variant 1).
  • Elke speler begint op lvl 150.
  • Dit evenement zullen sets verboden worden, tenzij deze door de mod zijn uitgedeeld.
  • Wereldbeloningen: bij een bepaald aantal totaal punten zullen sets uitgedeeld worden.
    • 1e maal: Black Bart en Cortes;
    • 2e maal: Hombre of Adams en Pat Garret;
    • 3e maal: Pizarro en Amish;
  • Mogelijke 2e variant op wereldbeloningen is dat spelers zelf de sets vrijspelen d.m.v. opdrachten
  • UPM Shop zal aangepast zijn. Reskill drankjes 75% korting; LP drankjes 50% korting. The West Chili. Verder zal de UPM Shop leeg zijn.
  • De looptijd van het evenement is 2 maanden.
 
Goed bezig Lord :)

Kleine suggestie wel, in plaats van lvl 150 zou je ook alle spelers lvl 80-120 kunnen maken bij het begin, zo kunnen mensen naast de fg's nog wat levelen voor meer AP/VP ofzo. 2 Maanden kan anders nogal lang worden, wat de activiteit niet ten goede komt.
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Het zal een hoog lvl blijven zodat alle spelers toegang hebben tot de betere fg gear.
In dat geval kunnen mensen met alleen tijd voor een fg in de avond, ook volledig meedoen zonder al te groot nadeel te ervaren door tijdsgebrek.
Met burgeroorlog was dit lvl 140, wat voor dit evenement ook mogelijk zou zijn.

Ik ben ook geen voorstander van spelers die straks lvl 90 zijn en een aantal lvl 130 zoals bij Dodge City(ietwat aangezet).
 
ik vond dat event met 10 vs 10 spelers in fortgevechten anders ook best leuk :p

verder lijkt me voor variant 1 ook goed om het upgraden van items uit te zetten, ik weet niet in hoeverre dat kan, maar dat voorkomt wel dat critters een te groot voordeel hebben ten opzichte van soldaten en ander lp volk.

bij variant 3 moet ik erg denken aan een speed wereld, dat vind ik echt een kutidee want dan weet je bij voorbaat al wie er gaat winnen... dus mocht die variant winnen dan wil ik wel dat de nadruk op fortgevechten komt.
 

DeletedUser15220

Kan een burgeroorlog niet met 4 steden? Dit zou het langer leuk houden omdat je dan niet constant dezelfde steden en mensen tegen elkaar hebt. Dan speelt stad A eens samen met B tegen C en D, dan weer anders. Dat haalt de eentonigheid wat weg denk ik, wat het probleem was met de vorige op het einde.

Daarnaast, ik heb geen idee wat optie 2 is, waarschijnlijk zullen er nog mensen zijn? :p
 
Kan een burgeroorlog niet met 4 steden? Dit zou het langer leuk houden omdat je dan niet constant dezelfde steden en mensen tegen elkaar hebt. Dan speelt stad A eens samen met B tegen C en D, dan weer anders. Dat haalt de eentonigheid wat weg denk ik, wat het probleem was met de vorige op het einde.

Daarnaast, ik heb geen idee wat optie 2 is, waarschijnlijk zullen er nog mensen zijn? :p


Burgeroorlog met 4 steden lijkt me een goed idee. zelfs als dat steden van ieder 20 leden zijn, lijkt het me dat het alsnog wel te doen is. Of misschien Burgerooglog met 2 steden, maar na een maand een nieuwe indeling van leden? of iets?
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Burgeroorlog zal starten met 2 steden.
Echter is een ieder vrij zijn eigen stad op te bouwen en zal ik de voorwerpen toevoegen die Noord en Zuid ook kregen en indien nodig, extra plaats maken, doch dit waarschijnlijk niet nodig zal zijn.
 
Burgeroorlog zal starten met 2 steden.
Echter is een ieder vrij zijn eigen stad op te bouwen en zal ik de voorwerpen toevoegen die Noord en Zuid ook kregen en indien nodig, extra plaats maken, doch dit waarschijnlijk niet nodig zal zijn.

Lijkt me geen slim plan.
Hierdoor zul je veel aparte steden krijgen en valt de unieke strijd tussen 2 kampen die je bij dit evenement krijgt helemaal weg. Def zal alles winnen vanwege defnoobs en je bent zo goed als terug bij je normale server.
Persoonlijk zou ik zelfs zo ver gaan dat de stadloze deelnemers niet mee mogen doen met de FG's.
 
Lijkt me geen slim plan.
Hierdoor zul je veel aparte steden krijgen en valt de unieke strijd tussen 2 kampen die je bij dit evenement krijgt helemaal weg. Def zal alles winnen vanwege defnoobs en je bent zo goed als terug bij je normale server.
Persoonlijk zou ik zelfs zo ver gaan dat de stadloze deelnemers niet mee mogen doen met de FG's.

Goed punt, Bij vorige keer burgeroorlog waren andere steden buiten Noorden en Zuiden verboden en kon je alleen aan beide kanten meedoen als je Stadsloos was, wat dan logischerwijs maar weinig mensen deden (https://www.westforts.com/nl12/town/battles/8984, ieder fg dus iets van 1-3 stadslozen maar)
Dus bij Burgeroorlog zou je best stadslozen mogen toelaten naar mijn idee, zo'n effect hebben ze niet, maar verbied dan wel zoals de vorige keer "neutrale" steden en houd het lekker bij Noord, Zuid en stadslozen.
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
Ik zal alle feedback meenemen wanneer ik de regels maak, en de regels van het oude Burgeroorlog bekijken.
Dat je slechts uit twee steden kon kiezen had zeker een mooi effect op de rivaliteit onderling ^^
 

DeletedUser16637

Zeker, maar er zal toch op een bepaalde manier gekeken moeten naar hoe dit het beste te balancen is. Vorige keer waren mensen gewoon vrij om van Noord naar Zuid over te stappen en andersom tot ik geloof een bepaalde termijn voor het einde. Als je niet kunt overstappen voorkom je dat tijdens het evenement zelf de spelers onderling de partijen gelijk kunnen trekken qua sterkte, aan de andere kant loop je het risico dat mensen overstappen naar de winnende partij omdat het bij de kant waar ze zitten niet lekker loopt en daardoor misschien wat gespannen is :D


Iets om ook nog goed over na te denken.

Ben zelf fan van beginnen met 150, lijkt me dat we willen dat de strijd uitgevochten gaat worden binnen de fg's, en niet door wie 8 uur per dag gaat klikken en wie niet.
 

DeletedUser15220

De bedoeling van burgeroorlog is net dat iedereen een gelijke kans heeft, dus dan is die ap/vp van opdrachten mijns inziens al voldoende verschil.

Wat ik me ook afvroeg in Optie 2 staat er iets van karakterklasse veranderen. Kan dit dan ook hier eventueel (indien er echt nood aan is om bvb het evenwicht wat te herstellen, zonder misbruik te maken. Je kunt niet elke dag van karakterklasse wisselen) Dit indien het BO2 wordt.

En nog steeds niemand die iets kan zeggen over optie 2? want ik zie toch ook al redelijk wat stemmen maar weet nog steeds niet wat het is...
 
ik kan niks over optie 2 zeggen want ik weet niet wat die trainingslager precies is, maar het spreekt me wel aan dat je je karakterklasse kan veranderen, waardoor je binnen je team ook meer kan spelen met het aantal soldaten, critters en dat soort volk. weer is wat anders dan het standaard dingetje van wie is de beste leider.
 

DeletedUser16637

Hoe Lord etc het precies in willen vullen weet ik niet, maar ik kan je wel vertellen hoe die wereld eruit zag :p

Karakterklasse kunnen veranderen voor het fluisteren/tg sturen naar een mod, reskillen voor 10 munten en zelf je Fg kant kiezen.
.DE heeft vooral van deze wereld gebruik gemaakt om bepaalde builds tegen elkaar te testen (att vs def) ter voorbereiding op het Fg WK.
Karakterklasse kunnen veranderen en eindeloos kunnen reskillen ben ik opzich niet op tegen. Maar het zelf moeten/kunnen kiezen van FG kant bij elk fg terwijl beide kanten sws niet vol komen te zitten (op .de toen vaak wel het geval) is wat questionable als je het mij vraagt.
Ook zijn er bij ieder event bepaalde opdrachten of wedstrijdjes, en ik ben erg benieuwd hoe er gedacht wordt dit bij optie 2 te doen terwijl ondertussen de fg's nog leuk en dus gebalanceerd moeten blijven.
 

Wasabi

Teamleden
Spelmoderator
Forummoderator
De Trainingslager was de voorbereiding van hef Duitse wk team tegen de rest met de voorwerpen verkrijgbaar bij het wk.

Mijn insteek van dit evenement is enigzins hierop gebaseerd.
Elke speler begint lvl 150 met 150 attributen, 450 vaardigheidspunten en een aantal moderne fg sets, speed set, productvindset en een arbeidsset. Mogelijk ook nog twee duelsets.
Geldrate zal enigzins hoogliggen voor mensen die een fg wapen willen upgraden.
Reskills zullen sterk afgeprijsd worden, bijvoorbeeld 200 munten.
Op verzoek mag men van klasse wisselen met een maximum van bijvoorbeeld een keer in de week.
Ook hierbij zullen er twee kampen zijn.

Ik zie het als een fortgevecht utopia.
Er komen wel eens verzoeken om werelden samen te smelten voor betere fg's en rivaliteit.
Dit is de kans om twee maanden aan een pure fg wereld deel te nemen.
 
Bovenaan