• Howdy, cowboy of cowgirl! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een!
    Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Update 2.81

Ik dacht wat anders, maar wellicht heb ik mij dan vergist. Indien het bewust slechts een verkoopaanmoediging was, is dat wel min of meer bizar. Dan spiegel je de mensen gewoon een toename voor van 100%, terwijl deze daadwerkelijk slechts 10% is/was/moest zijn. Dat is dan puur bedrog en ik mag hopen dat dat niet aan de orde geweest is, maar dat zal waarschijnlijk ook wel niet zo zijn :)



Je hebt een punt. Aan de andere kant combineer je twee posts die in een verschillend kader gepost zijn en (in overwegende mate) niets met elkaar te maken hebben. Op fundamentele punten verschillen de situaties van elkaar; denk bijvoorbeeld aan het gegeven dat het in dit kader gaat om een stats van een item en in de loterij-kwestie om een winkans waar mijn post (o.a.) op zag. Vanzelfsprekend sta ik nog steeds achter beide in hun context. Daarnaast stel ik volgens mij zelfs toch dat klagen en zagen heerlijk is? :p

Laat daarnaast duidelijk zijn dat kritiek op de (vele) fouten van Innogames in het verleden en helaas vandaag de dag nog steeds, mag en moet kunnen. Op een gegeven moment moet men echter ook weten wanneer het nog zinvol is door te gaan. Het was vooral daar waar het eerder misging en niet zozeer inhoudelijk (hoewel dat uiteraard ook speelde).

Ik wil hier even opterug komen,
Als inno jouw voordeel geef is dat prima, maar zodra jij in het nadeel val, dan breekt de hel los? zo lijkt het wel. Dus mijn advies is doe rustig aan, doet inno ook, en maak je niet zo druk om alles.
 
Ik had het volgens mij zelf getest en naar mijn idee kwam er toch echt wel 100% bovenop (niet van 2000 naar 4000, maar wel van 2000 naar 2100). Het kan echter zijn dat ik het verkeerd heb gezien, ik weet het niet helemaal zeker meer. Dit is echter eenvoudig even te testen door een moderator.

Even een vergelijkbaar testje gedaan, met een speedbufje van +50% 4664%, met een speedbufje van +15% 4246%. Oftewel een veelvoud van het verschil van 35% dat tussen die bufjes zit. Dus als je met die lvl 1 voetbal van 2000 naar 2100 gaat betekend dat dus juist dat die in werkelijkheid alleen +110% geeft en die +200% alleen visueel is.
 

DeletedUser16548

Dat de bugg enkel visueel is, maakt geen reet uit. Want de illusie werd wel geschept dat het 200% was en daarom werd het gekocht. Er wordt toch zeker niet verwacht dat wij als community alle stats op items van innogames gaan nakijken?!
Het werd verkocht als 200%, toch blijkt het dit niet te zijn. Ik durf te wedden dat 90% van de mensen de bal niet geupgrade hadden wanneer het bekent was dat het 110% zou zijn, want 10% is de 300 nuggs niet waard. De oplossing is simpel; iedereen die de bal heeft geuppt voor de 200% kan een support sturen en krijgt dan 1 rode bal + 300 nuggs terug. Iedereen die de 110% wilt houden, fine. Want het feit is gwn dat er een goed item is aangeboden, dat is gekocht en toen is het 'niet-goed' gemaakt. En dat het met meerdere items gebeurt; true, maar dat zijn meestal kleine correcties, niet de hele 'goedheid' van het item veranderen. En wat ancoon zegt dat het onwaarschijnlijk is dat ze opeens zoiets zouden invoeren; ik vind dat niet. En je innogames kan er moeilijk van uitgaan dat iedereen de zelfde gedachtengangen heeft als zij of op de hoogte is van alles. Er zijn genoeg actieve spelers die, bijvoorbeeld, het forum niet in de gaten houden. Daarom zouden ze niet meoten worden benadeeld.
 
Oke, ik ben in de war.... de snelheid waarmee je loopt (als je die rode bal aanhebt) is na de update toch niet veranderd? Dus ik zie het probleem niet, of er nou 110, 200 of 400000% zou staan, het gaat er toch om hoe snel je bent.. en ik ga er vanuit dat als de snelheid je vorige week beviel, dezelfde snelheid nu nog steeds prima is? Het is niet zo dat de snelheid is veranderd er is alleen een typfout opgelost... dat gebeurt elke update wel een paar x. Heb je die nieuwe setjes nog niet gezien? Een boek dat 'broek' heet? :p
 
Ik wil hier even opterug komen,
Als inno jouw voordeel geef is dat prima, maar zodra jij in het nadeel val, dan breekt de hel los? zo lijkt het wel. Dus mijn advies is doe rustig aan, doet inno ook, en maak je niet zo druk om alles.

Uit deze opmerking blijkt duidelijk dat jij ofwel niet goed leest ofwel de strekking en inhoud van mijn opmerkingen niet begrijpt. Ik ga hier dus verder niet op in.

Even een vergelijkbaar testje gedaan, met een speedbufje van +50% 4664%, met een speedbufje van +15% 4246%. Oftewel een veelvoud van het verschil van 35% dat tussen die bufjes zit. Dus als je met die lvl 1 voetbal van 2000 naar 2100 gaat betekend dat dus juist dat die in werkelijkheid alleen +110% geeft en die +200% alleen visueel is.

Ah, in dat geval is dat nog prima. Ik dacht zelf immers dat de +200 snelheid gewoon optelde (dus van 2000 naar 2200) en niet van +200 (in de zin van 2000 + 200 of zelfs dan een verdubbeling). Dit is echter meer technisch, want je kan het dus blijkbaar op twee manieren zien, namelijk absoluut (gewoon het verschil van 200-100= 100 extra optellen bij je totaal) of relatief (dat je uitgaan van 100% extra van 2000 en dat je dan uitkomt op een nog veel hoger bedrag). Ikzelf ging gewoon uit van de eerste optie (de minste dus blijkbaar) en als ik het goed begrijp blijft dat dus gewoon wel zo?

Oke, ik ben in de war.... de snelheid waarmee je loopt (als je die rode bal aanhebt) is na de update toch niet veranderd? Dus ik zie het probleem niet, of er nou 110, 200 of 400000% zou staan, het gaat er toch om hoe snel je bent.. en ik ga er vanuit dat als de snelheid je vorige week beviel, dezelfde snelheid nu nog steeds prima is? Het is niet zo dat de snelheid is veranderd er is alleen een typfout opgelost... dat gebeurt elke update wel een paar x. Heb je die nieuwe setjes nog niet gezien? Een boek dat 'broek' heet? :p

Inderdaad, ik denk dan dat er niets aan de hand is. Als de huidige snelheid met level 1 bal gewoon hetzelfde blijft en alleen de snelheid op de bal tekstueel veranderd van 200 naar 110, is er inderdaad niets uit de hand. Ik vond dit echter niet duidelijk uit de aankondiging blijken en ik ben zo te zien niet de enige. Maar prima als dit zo is, dan blijft de bal gewoon goed. Ik dacht zelf dat de bal echt 10x zo slecht zou worden en dat vond ik jammer.
 
Dat de bugg enkel visueel is, maakt geen reet uit. Want de illusie werd wel geschept dat het 200% was en daarom werd het gekocht. Er wordt toch zeker niet verwacht dat wij als community alle stats op items van innogames gaan nakijken?!
Het werd verkocht als 200%, toch blijkt het dit niet te zijn. Ik durf te wedden dat 90% van de mensen de bal niet geupgrade hadden wanneer het bekent was dat het 110% zou zijn, want 10% is de 300 nuggs niet waard. De oplossing is simpel; iedereen die de bal heeft geuppt voor de 200% kan een support sturen en krijgt dan 1 rode bal + 300 nuggs terug. Iedereen die de 110% wilt houden, fine. Want het feit is gwn dat er een goed item is aangeboden, dat is gekocht en toen is het 'niet-goed' gemaakt. En dat het met meerdere items gebeurt; true, maar dat zijn meestal kleine correcties, niet de hele 'goedheid' van het item veranderen. En wat ancoon zegt dat het onwaarschijnlijk is dat ze opeens zoiets zouden invoeren; ik vind dat niet. En je innogames kan er moeilijk van uitgaan dat iedereen de zelfde gedachtengangen heeft als zij of op de hoogte is van alles. Er zijn genoeg actieve spelers die, bijvoorbeeld, het forum niet in de gaten houden. Daarom zouden ze niet moeten worden benadeeld.

Ik ben het op zich met je eens. Het is inderdaad erg dom en in een zeker mate misleidend om de 200% op de bal te zetten. Als deze dat echter nooit geweest is (maar hij was absoluut gezien beter dan de level 0 bal), is deze aanpassing nu niet erg of in ieder geval minder erg, omdat er toch wel meer dan 10% snelheid bijkomt (namelijk 10% van je basissnelheid, als het tenminste klopt van ancoonbar/noessy zeggen). Dan is het alsnog jammer, maar minder erg als het in eerste instantie (in mijn ogen) leek.

De voorgestelde oplossing lijkt mij ook vrij eenvoudig, maar zoals bleek wil men daar niet aan beginnen. Dit zal dus waarschijnlijk niet doorgaan, maar wellicht kun je er een supportticket over aanmaken. Het feit dat (actieve) spelers niet op het forum kijken, is echter hun eigen verantwoordelijkheid.

Conclusie: de onduidelijkheid gaat volgens mij nog steeds over of de bal nu daadwerkelijk generfd wordt (wordt je snelheid die je via het karakterinformatieschermpje kan zien nu slechter/minder na de update) of niet (blijft deze snelheid hetzelfde en worden alleen de cijfers op de bal aangepast)? Als het eerste het geval is, is er uiteraard niets aan de hand. Indien het tweede waar is, blijft ik bij mijn eerste post dat dit jammer is.
 
Ah, in dat geval is dat nog prima. Ik dacht zelf immers dat de +200 snelheid gewoon optelde (dus van 2000 naar 2200) en niet van +200 (in de zin van 2000 + 200 of zelfs dan een verdubbeling). Dit is echter meer technisch, want je kan het dus blijkbaar op twee manieren zien, namelijk absoluut (gewoon het verschil van 200-100= 100 extra optellen bij je totaal) of relatief (dat je uitgaan van 100% extra van 2000 en dat je dan uitkomt op een nog veel hoger bedrag). Ikzelf ging gewoon uit van de eerste optie (de minste dus blijkbaar) en als ik het goed begrijp blijft dat dus gewoon wel zo?

Nog even rondgekeken en aldus de Engelse wiki is je snelheid gelijk aan:
Your characters movement speed as a percentage is equal to A x B x Character Speed Modifiers x World Speed

Where A is equal to the sum of;

  • Your base movement speed of 100%, plus
  • The modifier given by your horse (ex. 150% for a quarter horse), plus
  • The number of skill points you have in horse back riding multiplied by 1%. (Alleen van toepassing als je een rijdier hebt)
and B is equal to the sum of;

  • Base character modifier of 1, plus
  • Any buffs or event bonuses currently active as an integer (ex. 125 from robust reins) divided by 100, plus
  • Any bonuses from gear and gear sets as an integer (ex. 20 from golden gun set) divided by 100.
Character Speed Modifiers include any of the following values if applicable;

  • 2 if you have premium speed bonus activated
  • 1.1 if you are a dueller class, or 1.2 if you are a dueller with premium class bonus activated
  • 51 if you are under level 15
If a Character Speed Modifier is not applicable, use a value of '1' in it's place.

World Speed can be found in the server info screen in game shown as a movement speed factor. Generally this value is 1.00 on .net worlds and 3.33 on beta worlds.

Dus het is inderdaad niet zo simpel dat de bonus er gewoon bij wordt opgeteld.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser15915

Nog even rondgekeken en aldus de Engelse wiki is je snelheid gelijk aan:
Your characters movement speed as a percentage is equal to A x B x Character Speed Modifiers x World Speed

Where A is equal to the sum of;

  • Your base movement speed of 100%, plus
  • The modifier given by your horse (ex. 150% for a quarter horse), plus
  • The number of skill points you have in horse back riding multiplied by 1%.
and B is equal to the sum of;

  • Base character modifier of 1, plus
  • Any buffs or event bonuses currently active as an integer (ex. 125 from robust reins) divided by 100, plus
  • Any bonuses from gear and gear sets as an integer (ex. 20 from golden gun set) divided by 100.
Character Speed Modifiers include any of the following values if applicable;

  • 2 if you have premium speed bonus activated
  • 1.1 if you are a dueller class, or 1.2 if you are a dueller with premium class bonus activated
  • 51 if you are under level 15
If a Character Speed Modifier is not applicable, use a value of '1' in it's place.

World Speed can be found in the server info screen in game shown as a movement speed factor. Generally this value is 1.00 on .net worlds and 3.33 on beta worlds.

Dus het is inderdaad niet zo simpel dat de bonus er gewoon bij wordt opgeteld.

De enige aanvulling op de Engelse wiki is dat A altijd 1 (of 100% :p) zal zijn wanneer een speler geen paard aan heeft.
 

DeletedUser526

Hmmm ik upgrade de bal omdat ik hoorde dat die 200% gaf. Weet ik veel dat het een bug was? Was ook geen officieel bericht dat het een bug was. tijdens de verkoop. De fout ligt bij de aanbieder niet bij de afnemer. Verder wil ik gerust de bal terug geven want is geen sikkepit meer waard nu inruil voor de nuggs...
 

DeletedUser16476

De fout ligt niet bij de aanbieder. De mogelijkheid is er om zelf te bedenken dat er iets niet klopt wanneer je alleen bij dit product een extra (hoge) bonus krijgt bij het upgraden ervan. Het is niet zo dat de bal in de shop stond voor 200%, nee dit zag je pas als je de bal ging upgraden.
Het is in het algemeen bekent dat, zoals eerder aangegeven, upgraden van items een 10% extra bonus geeft. Deze gegevens zijn daarnaast op te zoeken voor iedere speler. Indien je gaat zeggen dat je dit niet wist; dan ligt de fout al bij jezelf, want je had het kunnen weten.
 
Bovenaan